Zona metropolitană BucureștiPrezentarea rețelei de tramvai din București

 

Topic: Pache Protopopescu - Iancului - Granitului (Linia 55)

222 posts, 89822 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 16
 
 

📖 Pagination options
  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Pache Protopopescu - Iancului - Granitului (Linia 55) Tom

Daca 13 aduce unora ghinion, 33 ce aduce? Linia 55 se chema inainte 33, sau ma insel cumva?

 


Re: Pache Protopopescu - Iancului - Granitului (Linia 55) dimitryyyy

falizwim vorbeste de fosta linie 13 care pana in aprox. 1975 circula pe intre cartierul Miltari si intersectia Iancului y Pantelimon unde exista un terminal in zona unde este aztazi McDonalds via Iuliu Maniu , Virtutii , Splaiul Independetii , Calea Calarasi , Traian , Pache Protopescu ,Iancului . La momentul respectiv nu exista legatura cu linia de pe Pantelimon unde circula decat 14.

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Pache Protopopescu - Iancului - Granitului (Linia 55) Tom

Cunosc linia 13, dar linia 55 de acum se numea inainte 33 si mergea pe acelasi traseu, dar pana la Piata Sf.Gheorghe.

 


Re: Pache Protopopescu - Iancului - Granitului (Linia 55) falizwim

Trix wrote:
Cunosc linia 13, dar linia 55 de acum se numea inainte 33 si mergea pe acelasi traseu, dar pana la Piata Sf.Gheorghe.

33 era fostul 13 (dupa ce Ceausescu i-a amputat mana dreapta [=MILITARI-Pta.UNIRII] :cry: ; cred ca numarul i-a fost schimbat dupa ce biserica Sf.Gheorghe s-a impotrivit ca numarul 13 sa fie asociat cu ea :lol: )

 


Re: Pache Protopopescu - Iancului - Granitului (Linia 55) rosetti61

33 a fost 33 de la inceput, de unde intorcea la Iancului via Traian a fost prelungit la Sf Gheorghe. 13 a circulat deviat pana la Gara de Nord apoi la Nuferilor, fiind transformat in 49 (4+9=? :L), iar acum fostul 49 ex13 s-a incarnat in 46. De ce lui 55 nu i-au zis de la inceput 33? Ideea incetatenita de la "nomenclatura" din 1981 a fost ca liniile 5x erau speciale sau navete, desi dupa 1987 si-au cam calcat pe principii si au trecut la 50, 51, 52 ca linii permanente. Acum orice linie din plaja de numerotare a tramvaielor poate avea rol de linie naveta - forma 5x iesea in evidenta pentru acest scop. Bucla din capatul de la Granitul (folosita pentru intoarcerea lui 28) a fost folosita un timp pentru rularea tramvaielor in vederea asigurarii unei frecvente egale intre tramvaie - de ex, un 46 care trebuia sa plece dupa un 14 dar era inaintea lui, efectua un inel complet inainte de a veni in statia de imbarcare. Vad ca nu se mai face inelul acum, daca e vreo "saritura" in ordinea de plecare, se foloseste breteaua din statie. LInia si capatul plang dupa o modernizare exemplara.

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Pache Protopopescu - Iancului - Granitului (Linia 55) Dr2005

rosetti61 wrote:
De ce lui 55 nu i-au zis de la inceput 33?


Pentru că lumea încă era obișnuită cu 33 Ghencea - P-ța. Unirii. Când au apărut liniile 55 și 56, s-au dorit a fi linii provizorii... din cauza lucrărilor de pe Str. Sf. Vineri și Cal. Moșilor și a unui macaz pus aiurea la Mântuleasa, care permite doar virajul dinspre Sf. Vineri, nu și dinspre Traian, liniile 5 și 16 au trebuit ,,sparte" în câte 2 linii, cu capătul la Sf. Vineri.
După ce s-a modernizat linia pe Str. Sf. Vineri (și a rămas nefolosită...), nu s-au mai instalat macaze pentru a se circula dinspre Bd. Corneliu Coposu spre Str. Sf. Vineri și retur, așa că liniile au rămas cu capătul acolo. După ce s-a modernizat și terminalul de la Sfântu Gheorghe... s-a lăsat nedeservită linia modernizată de pe Str. Sf. Vineri, astfel că dacă vrei să mergi de la Mihai Eminescu la Patinuarul Mihai Flamaropol, trebuie să mergi cu 16, apoi mergi 1 km pe jos, apoi iei 56, că doar e mai rentabil pentru RATB să taxezi câte 2 bilete, pardon, să validezi de 2 ori cardul, eventual cel de carton de unică folosință la 1,6 RON/bucata (+călătoriile de pe el), după care vatmanul să își aducă aminte că nu a schimbat seicursa din SAT, s-o schimbe, să vină controlul și să își dea amendă că n-ai validat.

 


Re: Pache Protopopescu - Iancului - Granitului (Linia 55) Dominatrix

Dr2005 wrote:
Pentru că lumea încă era obişnuită cu 33 Ghencea - P-ţa. Unirii. Când au apărut liniile 55 şi 56, s-au dorit a fi linii provizorii... din cauza lucrărilor de pe Str. Sf. Vineri şi Cal. Moşilor şi a unui macaz pus aiurea la Mântuleasa, care permite doar virajul dinspre Sf. Vineri, nu şi dinspre Traian, liniile 5 şi 16 au trebuit ,,sparte" în câte 2 linii, cu capătul la Sf. Vineri.
O corectura: cand 5 si 16 au fost "sparte in doua" capatul tuturor liniilor era la Sf Gheorghe (acolo intorceau 6 linii: 5, 14, 16, 40, 55, 56), nu la Sf. Vineri.  Capatul de la Sf. Vineri a fost finalizat ulterior, dupa care s-a trecut la modernizarea termnalulul Sf. Gheorghe. Oricum, aceste 2 capete mie mi se par o aruncare ratata cu piatra in directia Piata Unirii, si mi se par tot atat de aiuristice cum erau (adica sunt) Piata Presei si Bd. Expozitiei (bucla).

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Pache Protopopescu - Iancului - Granitului (Linia 55) Tom

Pe vremea liniei 42 Militari - Piata Presei/Expozitiei, plus linia fantoma 6 (mai mult sau mai putin un 42 actual), acea bucla nu era chiar inutila. Si la Viena exista o bucla similara care o dubleaza pe cea principala la Urban-Loritz Platz, iar Praga este plina de bucle de intoarcere.

 


Re: Pache Protopopescu - Iancului - Granitului (Linia 55) rosetti61

Inainte de spargerea liniilor 5, 16 si pana sa apara 55 si 56, la Sf. Gheorghe intorceau numai 14, 21 si 40, cele doua linii in cauza doar treceau prin apropierea capatului. Acum s-a revenit iar la situatia dinainte de 1987, cu doua terminale si o linie conectoare nefolosita decat in cazuri "de serviciu". Au vrut neaparat sa reinvie un terminal pe considerente istorice. Acum Sf. Gheorghe e un terminal pentru linii care merg in nord, iar Sf. Vineri pentru directia est - terminale foarte "sfinte" intradevar :L. La SfV a fost o proiectare "desteapta" - ceea ce vine dinspre Sf. Gheorghe trebuie sa intre in terminal si sa faca  - daca nu ambele - macar o statie, incurcand si tramvaiele care intorc acolo.

 


Re: Pache Protopopescu - Iancului - Granitului (Linia 55) Dominatrix

Trix wrote:
Pe vremea liniei 42 Militari - Piata Presei/Expozitiei, plus linia fantoma 6 (mai mult sau mai putin un 42 actual), acea bucla nu era chiar inutila. Si la Viena exista o bucla similara care o dubleaza pe cea principala la Urban-Loritz Platz, iar Praga este plina de bucle de intoarcere.
In anii '90, intr-adevar ambele bucle erau utile. M-am exprimat gresit, ce am vrut sa spun este ca in configuratia actuala a liniilor, bucla de la Expozitiei nu mai are nici un rost. Oricum, nu cred ca mai apuca vreo modernizare. Cat despre valoarea "istorica" a capatului de la Sf. Vineri, terminalul de acolo e o caricatura a ceea ce a fost odata, dar din pacate constructia lui "a pus capac" ideii (NORMALE) de refacere a liniei de traversare prin Piata Unirii, cel putin temporar.

Intr-adevar, la Praga, sunt multe bucle de avarie, dar care sunt folosite des pentru "reglarea" orarului, cand tramvaiele sunt in intarziere, unele intorcand in aceste bucle inainte de a ajunge la capatul normal, pentru a circula "la timp" pe sensul opus. Chiar o sa caut schema liniilor din Praga si o voi pune pe forum cand o gasesc.

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Pache Protopopescu - Iancului - Granitului (Linia 55) Tom

Bucla dela Expozitiei ar trebui folosita la fel ca si cele dela Praga. Din pacate, constructia de bucle de avarie nu este prevazuta nicaieri in Bucuresti. Orice bucla inseamna un teren mare imobilizat, cand acolo poate rasari o godzilla. Revenind la linia 55, cred ca nici macar la Piata Delfin nu mai este bucla de intoarcere, desi de fapt nici nu cred ca a fost vreodata. Chiar si linia dela Gara Obor ar trebui folosita ca bucla de avarie, dar acum cred ca e acoperita de masini in fata garii.

 


Re: Pache Protopopescu - Iancului - Granitului (Linia 55) visan_alex

Trix wrote:
Bucla dela Expozitiei ar trebui folosita la fel ca si cele dela Praga. Din pacate, constructia de bucle de avarie nu este prevazuta nicaieri in Bucuresti. Orice bucla inseamna un teren mare imobilizat, cand acolo poate rasari o godzilla. Revenind la linia 55, cred ca nici macar la Piata Delfin nu mai este bucla de intoarcere, desi de fapt nici nu cred ca a fost vreodata. Chiar si linia dela Gara Obor ar trebui folosita ca bucla de avarie, dar acum cred ca e acoperita de masini in fata garii.


Bucla de la Delfinului nu mai exista de cava timp, au mai raman cateva fragmente din linie.....

 


Re: Pache Protopopescu - Iancului - Granitului (Linia 55) Dominatrix

Off-topic: la Delfinului a existat de fapt un triunghi de intoarcere, nu o bucla. A fost gandit pentru aprovizionarea magazinului, nu pentru serviciu comercial. De fapt, nici nu cred ca ar fi incaput un V3A in "extermitatile" triunghiului.

 


Re: Pache Protopopescu - Iancului - Granitului (Linia 55) Costin

Dominatrix wrote:
Off-topic: la Delfinului a existat de fapt un triunghi de intoarcere, nu o bucla. A fost gandit pentru aprovizionarea magazinului, nu pentru serviciu comercial. De fapt, nici nu cred ca ar fi incaput un V3A in "extermitatile" triunghiului.

Ba da, incapea lejer. Extremitatile inca mai exista si azi si se vede cu ochiul liber.

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 16
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Prezentarea rețelei de tramvai din București  • 
Choose destination

Since our 2288 forum members have written 421301 posts in 5248 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use