Regiunile RomânieiTransilvaniaJudețul Bistrița Năsăud

 

Topic: Autobuzele electrice SOR EBN 9,5

31 posts, 6085 views
 
Go to page:  1 2 3
 
 

📖 Pagination options
Re: Autobuzele electrice SOR EBN 9,5 ale Transmixt TTony2829

TTony2829 wrote here:
Întrebarea care rămâne este daca Strada Gheorghe Șincai va deveni dublu sens, având in vedere ca apare si la dus si la întors.


S-a confirmat faptul ca Strada Gheorghe Sincai va deveni dublu-sens doar pentru autobuze (adica linia verde).

 


Re: Autobuzele electrice SOR EBN 9,5 ale Transmixt TTony2829

Recapitulare:
- aceste SOR EBN 9,5 sunt pentru linia 4 care va circula pe traseul: Cartier Viişoara - Str. Libertăţii - B-dul Independentei - Str. Gheorghe Sincai - Str. Dornei - Str. Liviu Rebreanu - B-dul G. Grigore Balan - Calea Moldovei - Cartier Unirea
- vor fi doua statii de incarcare rapide, una la fiecare capat de linie
- vor fi 7 stalpi de informare a calatorilor (cel mai probabil: 1 in Viisoara, 2 pe B-dul Independentei, 2 pe B-dul G. Grigore Balan, 1 pe Calea Moldovei si unul in Unirea)
- toate statiile de pe acest traseu au fost modernizate (https://forum.metrouusor.com/ViewTopic?p ... ByPostId)
- se va realiza banda dedicata pentru autobuze pe Str. Gheorghe Sincai, Str. Dornei si B-dul G. Grigore Balan
- se schimba pavajul trotuarelor si se realizeaza piste de biciclete pe tot traseul

In acest moment, lucrarile sunt aproximativ 80% finalizate. Ce mai este de facut este:
- de turnat ultimul strat de asfalt pe strazile Gheorghe Sincai, Str. Dornei si B-dul G. Grigore Balan si de realizat benzile dedicate pentru autobuz
- de montat stalpii de informare a calatorilor
- de montat statiile de incarcare in capetele de linie

Opinia mea este urmatoarea:
- Linia 4 in sine este o linie care copieaza deja o linie existenta, linia 2/2A, traseul fiind 90% identic. Avantajul este ca va fluidizat fluxul de calatori pe linia 2, aceasta fiind cea mai aglomerata, mai ales la ore de varf.
- Primul autobuz a ajuns in 2021, acum 2 ani. Nu este ok ca un autobuz (mai ales electric) sa stea atata timp nefolosit, in plus, lucrarile vor dura inca cel putin doua luni deci cu siguranta vor fi probleme cu ele cand intra in circulatie.
- Circulatia pe acest autobuz va fi gratis, totul bine, pana cand ajungem sa auzim ca acest traseu va trece prin cartierul Viisoara. Din pacate acest cartier este foarte necivilizat, locuitorii din zona distrugand de multe ori autobuzele, vorbind urati cu soferii si cu pasagerii din autobuz etc.
- Schimbarea pavajului si statiilor de autobuz nu a fost necesara, pavajul fiind de calitate buna si statiile (mai ales cele electronice) fiind toate functionale. De la aproape 20 de statii electronice, am ajuns la 8, din care 4 au fost "scoase din priza".

Din pacate, acest proiect a fost o idee a fostului primar, tot auzim de aceasta "linie verde" din 2015. Lucrurile s-au miscat prea incet, dar sa speram ca dupa atatia ani de asteptare, vom avea un oras mai "interesant" :).

 


Re: Autobuzele electrice SOR EBN 9,5 ale Transmixt TTony2829

S-a turnat in sfârșit ultimul strat de asfalt pe o mare porțiune a liniei verzi, adică pe unde vor trece aceste autobuze electrice.
Ambele sensuri sunt exclusiv pentru autobuze, cum este vizibil în poză.
Au fost amenajate 2 din cele 6(?) stații din centru, acestea aflându-se la intersecția cu Str. Mihai Eminescu.

Sursă poză: https://timponline.ro/s-a-turnat-stratul ... -sincai/
GHS.jpg (170.62 KB; downloaded 1572 times)

 


Re: Autobuzele electrice SOR EBN 9,5 ale Transmixt cris_m

Asfaltul se așterne, nu se toarnă  :mrgreen:

 


Re: Autobuzele electrice SOR EBN 9,5 ale Transmixt TTony2829

Corect, m-am luat după știre  :)

 



Re: Autobuzele electrice SOR EBN 9,5 ale Transmixt TTony2829

Am reușit să obțin 7 VIN-uri și 3 numere de înmatriculare ale autobuzelor electrice și anume:
TK9N9EXX4MLSL5050 - BN ?? ECO
TK9N9EXX4MLSL5064 - BN 80 ECO
TK9N9EXX4MLSL5065 - BN 71 ECO
TK9N9EXX4MLSL5066 - BN ?? ECO
TK9N9EXX4MLSL5067 - BN ?? ECO
TK9N9EXX4MLSL5068 - BN ?? ECO
și BN 67 ECO care nu are niciunul din VIN-urile de mai sus.

Fun fact: ITP-ul celor înmatriculate expiră în curând :lol: - se evidențiază cât de mult au stat degeaba (aprox. 3 ani). Teoretic ar trebui să intre în funcțiune în decembrie al acestui an dar rămâne de văzut...
VIN-urile le am de aici: https://seznam-autobusu.cz/seznam?iddopr ... =EBN+9.5

 


Re: Autobuzele electrice SOR EBN 9,5 ale Transmixt TTony2829

Lucrarile pentru Linia Verde au fost din nou prelungite. Primarul spune ca autobuzele vor intra in functiune "in prima parte al anului viitor", adica cel mai probabil dupa ce le expira ITP-ul autobuzelor.

Nu vad de ce linia 2/2A nu ar putea beneficia de aceste autobuze intre timp, avand in vedere ca capetele de linie sunt aceleasi (adica pot fi folosite si statiile de incarcare rapida) si Guleryuzele sa mearga pe liniile 3, 6, 13, 18 etc.

Edit: Mi-am dat seama ca de fapt SOR-urile apartin primariei si nu firmei Transmixt, acestia doar vor opera autobuzele cu soferii lor. Probabil din acest motiv nu le trimit pe linia 2/2A.

 


Re: Autobuzele electrice SOR EBN 9,5 TTony2829

Autobuzele electrice de pe Linia Verde, culoarul de mobilitate între Unirea și Viișoara, vor circula, în zona centrală a orașului, pe alte străzi decât Dornei și Gheorghe Șincai, însă acest lucru se va întâmpla abia după ce proiectul cu bani europeni va ieși din perioada de monitorizare, a spus primarul Ioan Turc.

”Proiectele cu finanțare europeană presupun anumite exigențe și nu de fiecare dată poți face ce îți dorești. Ne-am dorit mult să mutăm traseul Liniei Verzi de pe str. Dornei – Șincai pe 1 Decembrie – Bd. Republicii pentru că acolo sunt instituții, școli, și pe acolo noile autobuze electrice și-ar fi putut face treaba foarte bine în sensul în care numărul de călători ar fi fost mai mare. Nu s-a putut acest lucru. Am rămas cu traseul pe str. Dornei și pe Gheorghe Șincai, dar, peste un anumit număr de ani, după ce vom ieși din monitorizare – pentru că nu putem face în această perioadă și în următoarea nimic pentru că sunt constrângeri legate de finanțator – voi propune mutarea Liniei Verzi acolo unde avem și ANAF, și Școala Gimnazială Avram Iancu, avem Consiliul Județean, Instituția Prefectului, Inspectoratul Școlar Județean, Inspectoratul de Stat în Construcții, cele mai mari colegii naționale din județ Liviu Rebreanu și Andrei Mureșanu, avem Liceul Tehnologic de Servicii, Liceul Sanitar, etc. E un lucru care se va face atunci când va fi posibil”, a spus Ioan Turc într-o emisiune la postul local AS TV.

Primarul a explicat că este nevoie de mutarea Liniei Verzi și din alt motiv, anume că pe traseul actual municipalitatea a fost obligată să elimine multe locuri de parcare din cauza liniei dedicate autobuzelor.

”Nu ne-ar fi durut atât de mult pe Bulevardul Republicii unde nu avem o situație similară cu cea din centrul istoric. Pe de altă parte, mă gândesc la copiii din ciclul primar care merg la școală. Părinții, dacă ar fi știut că le coboară copilul din autobuz în fața școlii, nu ar fi ezitat să-l urce în autobuz și să-l lase să plece singur la școală. Pe unde ai concentrare de multe instituții, pe acolo trebuie să mergi cu culoare de mobilitate inclusiv în cheie verde. Dar lucrurile sunt într-o anumită matrice acum și nu are rost să divagăm foarte mult. Suntem obligați să identificăm locuri pentru parcare și nu mă refer doar la zona centrală a orașului, ci la întregul oraș pentru că, în condițiile în care se știa care va fi impactul acestor proiecte de mobilitate asupra întregului oraș, vechea administrație nu a venit cu niciun proiect pentru amenajarea unui loc de parcare în Bistrița, iar noi ne-am trezit într-o situație de necrezut. Când le spun unor primari din țară care au experiență nu le vine să creadă”, a adăugat primarul Bistriței.
TimpOnline


Of, of. Dacă se va schimba traseul pe B-dul Republicii, vom avea două linii identice în procent de 98%. Nici nu știu ce să mai zic despre acest proiect. A fost executat extrem de prost și într-un interval de timp exagerat de lung.

 


Re: Autobuzele electrice SOR EBN 9,5 Nenea_titi

Scuze că mă bag.
Dar asta înseamnă că atunci când vor intra în serviciul regulat, aparte de faptul că vor avea garanția probabil aproape pe ducă, vor avea probabil și probleme din cauza nefolosirii. O mașină se strică nu doar utilizată ci și neutilizată. În acest timp trebuiau probabil schimbate diverse consumabile, uleiuri (care se schimbă la km sau an, care vine prima). Sau se întâmplă ca la Giurgiu, au luat autobuze (cu cng acolo) și le-au pus undeva unde le-a mâncat "vremea".
Probabil vor fi niște costuri de repunere în funcțiune, care probabil nu vor face obiectul unei garanții.

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Autobuzele electrice SOR EBN 9,5 ADK

Într-un fel, asta le și trebuie...

Și în Buzău au venit de vreo 2 ani electricele și încă stau în garaj (că ce e mai frumos nu trebuie folosit că poate se zgârie), așteptând ca mafia buzoiană compusă din toate neamurile venite de pe câmp să taie "panglica" într-o zi, când vor hotărâ ei că este "momentul". Până atunci, automatele de bilete puse de peste o lună în stații cu noile panouri de informare sunt degeaba (evident cu noile validatoare pentru bilete cu cod QR, montate de peste un an), iar LCD-urile din autobuze sunt degeaba și ele (cu anunțurile audio și video cel mai sigur făcute, dar de ce să funcționeze, și acestea, montate de peste un an, unde abia prin toamnă au început să apară ceva peisaje, dar neutile cu nimic).

Avem lucruri de care avem nevoie, dar NU vrem să le folosim, că avem alte planuri cu ele (să de-a drumul la toate simultan, ca să vadă lumea schimbarea și să-i aleagă în continuare), de parcă nu suntem oameni să ne bucurăm și noi de normalitatea zilelor noastre, dacă au cu cine...

Înțeleg nevoia infrastructurii, dar mai repede tată. Nu să stai 7 luni pe același bulevard cu circulația dată peste cap...

 


Re: Autobuzele electrice SOR EBN 9,5 TTony2829

Nenea_titi wrote here:
Dar asta înseamnă că atunci când vor intra în serviciul regulat, aparte de faptul că vor avea garanția probabil aproape pe ducă, vor avea probabil și probleme din cauza nefolosirii. O mașină se strică nu doar utilizată ci și neutilizată.

Corect. Cei de la Transmixt au deja Linia Verde introdusa pe afisajele autobuzelor non-electrice...ca si cum ar stii ca cele electrice nu vor rezista.


ADK wrote here:
Înțeleg nevoia infrastructurii, dar mai repede tată. Nu să stai 7 luni pe același bulevard cu circulația dată peste cap...

Exact asta s-a intamplat si aici...doar ca acum a castigat firma care distribuie apa o licitatie de modernizare a canalelor fix pe strazile care au fost asfaltate acum 4 luni. Deci vor trebui din nou sparte si reluat totul de la capat...

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Autobuzele electrice SOR EBN 9,5 ADK

Am vrut să zic și asta, se reabilitează apoi la scurt timp vin Doreii (eu le zic Condreii), să spargă ceva. Așa a fost și-n Buzău. Apoi așteaptă și repară ce-au stricat ăia, ca-n filmele cu proști...

 


Re: Autobuzele electrice SOR EBN 9,5 Nenea_titi

Valabil și pentru Bistrița și pentru Buzău, să iei niște autobuze electrice noi, bani europeni, și să le pui la gard că nu ai infrastructura? În cazul ăsta, sper să vină O.L.A.F. să-i pună să plătească ei garanția din banii lor (primarilor). Au de unde să dea. Dar stai, totul se va deconta la cetățeni.

 


Go to page:  1 2 3
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Județul Bistrița Năsăud  • 
Choose destination

Since our 2288 forum members have written 421243 posts in 5247 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use