Parent forum: Județul Iași

 

Topic: Stiri, noutati, perspective

261 posts, 89944 views
 
Go to page:  1  ... 13 14 15 16 17 18 19
 
 

📖 Pagination options
  • Author: Puss in Boots
  • Membru Bronze
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective Puss in Boots

Bani aruncati de pomana. Si sunt putini pt un studiu cu adevarat serios. Iasul nu are nevoie de asa ceva inainte de a fi parcari, transport public predictibil si de calitate, benzi mai putine pt auto etc.
Daca vrea pt ZMI, s-bahn sau light rail sunt ce trebuie, nu metrou. Cel putin nu din ala subteran. E o tampenie majora.
Nea Chiri n-a fost in stare de mai mult de un podet catre nicaieri si noi sa credem ca face acum pe dracu si pe lacu?  :rofl: metrou pe dealurile Barnovei??  :rofl:  ca nu dovedesre autobuzul sa le urce. Superb.
Eh da, unii vor crede.

 


  • Author: PTMZ
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective PTMZ

Chiar zilele trecute a avut loc o dezbatere privind un sistem de S-Bahn:
Societatea civilă a organizat o primă dezbatere online cu privire la proiectele vitale pentru modernizarea Iașului în următorii ani. Dezbaterea a fost organizată de către Bahlui.ro (think tank pentru Iași). Tema dezbaterii a fost necesitatea introducerii trenului metropolitan în zona metropolitană Iași.

În cadrul discuțiilor, George Țurcănașu, dr. în geografia umană, a susținut o prezentare a necesității unui astfel de proiect în context teritorial. În opinia acestuia, avantajele principale ale trenului metropolitan sunt:
• reducerea circulației auto
• alimentarea cu forță de muncă a economiei metropolitane
stabilizarea populației la originea navetei
George Țurcănașu a prezentat rețele de tren metropolitan din mai multe state occidentale. De exemplu, în Bruxelles, rețeaua are o lungime de 350 km, 12 linii, 120 de stații și un trafic anual de 25 milioane de pasageri.

„Cred că este necesară construcția unei linii ferate de la Aeroport și până în zona triajului enorm ieșean, și care să lege aeroportul de Gara centrală”, a spus, printre altele, Țurcănașu.

Traseul principal definit de acesta vizează: Gara Podu Iloaiei, Podu Iloaiei Est, Hoisești, Lețcani Gară, Lețcani Sud – Zona Industrială, Lețcani Est – parcul logistic Solo, Delphi – parc industrial Miroslava I, Antibiotice – parc industrial Miroslava II, Mall Moldova, Luca Arbore, Rampei, Gara Centrală, Mircea cel Bătrân, Gara Nicolina, Socola, Arcelor Mittal, Brikston, BMT, Holboca și Cristești.

În sistemul feroviar de mobililitate prezentat de George Țurcănașu au mai fost incluse trasee pe ruta Poitiers – Lunca Cetățuii și din zona Brikston spre Aeroportul Internațional.

Trenul metropolitan a devenit și o temă de campanie electorală la Iași, după ce presa și societatea civilă au invocat importanța realizării unui astfel de proiect. În cadrul unei alte dezbateri organizate ieri la Iași, la care a participat și ministrul Transporturilor Lucian Bode, au fost vehiculate următoarele trei linii metropolitane:

• Linia metropolitană S1 Iași: Bârnova (P&R) – Piciorul Lupului – Ciurea (P&R) – Poitiers – Zona comercială Nicolina – Nicolina (P&R) – Iași (P&R) – Canta – Păcurari – Antibiotice (P&R) – Lețcani (P&R) – Movileni – Larga Jijia (P&R)
• Linia metropolitană S2 Iași: Cristești (P&R) – Holboca – Socola (P&R) –  Nicolina (P&R) – Iași (P&R) – Canta – Păcurari – Antibiotice (P&R) – Lețcani (P&R) – Podul Iloaiei (P&R) (Tg. Frumos (P&R) – Pașcani)
• Linia metropolitana S10 Aeroport: Iasi (P&R)– Nicolina (P&R)– Socola – Aeroportul Internațional Iași(P&R)

Sursa: Apix.ro
http://apix.ro/trenul-metropolitan-ce-tr ... -civila/
prezentare_tren_metropolitan5.jpg (210.03 KB; downloaded 2475 times)
http://apix.ro/trenul-metropolitan-ce-tr ... -civila/
prezentare_tren_metropolitan.jpg (434.99 KB; downloaded 2462 times)
http://apix.ro/trenul-metropolitan-ce-tr ... -civila/
prezentare_tren_metropolitan1.jpg (660.24 KB; downloaded 2470 times)
http://apix.ro/trenul-metropolitan-ce-tr ... -civila/
prezentare_tren_metropolitan2.jpg (707.27 KB; downloaded 2469 times)
http://apix.ro/trenul-metropolitan-ce-tr ... -civila/
prezentare_tren_metropolitan3.jpg (683.5 KB; downloaded 2475 times)
http://apix.ro/trenul-metropolitan-ce-tr ... -civila/
prezentare_tren_metropolitan4.jpg (679.29 KB; downloaded 2455 times)

 


  • Author: Puss in Boots
  • Membru Bronze
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective Puss in Boots

Parca au si Chirica si Alexe un proiect de genul dar pur electoral, nu cred nici 1% ca asa ceva se va face la Iasi cu aceste somitati la conducere.
Sau mai stii, ca sa te dai bine cu coana Europa, iti calci pe mandrie si faci doar doua trei vile din spagi mandatul viitor nu patru cinci.

 


  • Author: Puss in Boots
  • Membru Bronze
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective Puss in Boots

Pentru ca este incapabil (in general) si pe transport public (in special), Intai Statatorul si degraba injuratorul de ziaristi Mihai Chirica a declarat ca pentru a mari capacitatea de transport in conditiile "circulatiei de pandemie", CTP-ul analizeaza cumpararea in leasing sau definitiva a 50 de autobuze. N-a mentionat de care, dar imi imaginez ca mai sus de euro 4 n-au cum sa fie (sau cine stie, poate un 5).
Asta pentru ca firmei de casa Conest careia i s-au incredintat toate santierele de tramvai, ii e greu sa isi imparta unicul muncitor in 4 ca sa se miste lucrurile mai repede.

Si asta pt ca la Iasi s-a reintrodus regula cu cate scaune atatia calatori (am inteles ca o extind si la cei in picioare dar cu mentinerea distantei).

Deci vom ajunge iar la niste Den sau Van Hool sau ceva similar. Mai stii, poate pica o pleasca de genul Citaro la Buzau.

 


  • Author: Costin
  • Site Admin
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective Costin

Stirea cu autobuzele americane este fake news, asa cum a si fost semnalat aici https://forum.metrouusor.com/viewtopic.p ... #p363918
Mai mult, a generat o gramada de offtopic.

Totul a fost sters.

 


  • Author: PTMZ
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective PTMZ

Cei de la Wink au lansat o aplicație pentru transportul în comun din Iași și Cluj, numită Tranzy, în early access:
Aplicaţia este numită „Tranzy” și intră în faza de testare, fiind accesibilă pentru început unui număr de 1.000 utilizatori pentru iOS și 1.000 pentru Android.

Ieșenii sunt încurajaţi să testeze funcţionalităţile aplicaţiei și să ofere feedback, mecanismul pentru testare urmȃnd să fie afișat în curȃnd, potrivit ziarulevenimentul.ro.

Primăria Municipiului Iași pune la dispoziția cetățenilor aplicația de mobilitate urbană Tranzy, parte dintr-o suită de instrumente inteligente dedicate serviciului de transport urban. Introducerea și dezvoltarea aplicaţiei continuă seria de acţiuni demarate odată cu introducerea panourilor informative care afișează în timp real minutele de sosire a vehiculelor în stație și continuă programul de modernizare a serviciului de transport public din Iași. „Avantajele principale ale Tranzy sunt rezultatele operării cu date interogate în timp real. Aplicaţia oferă detalii actualizate despre linii, minutele de sosire a mijloacelor de transport în staţie și rutele optime în funcție de punctul de plecare ales, alerte de trafic, vehicule și distanța până la destinație. Aplicația oferă harta actualizată a staţiilor de transport public din oraș, caută poziția utilizatorului pentru a găsi cea mai apropiată stație de autobuz sau tramvai și traseul optim pentru a ajunge la destinația dorită în cel mai scurt timp. Minutele de sosire a vehiculelor în staţie sunt calculate în timp real prin intermediul dispozitivelor GPS instalate în fiecare vehicul și, astfel, călătorii știu exact cât timp au de așteptat în stație”, spun şefii CTP Iaşi.

Sursa: Club Feroviar.

 


  • Author: Puss in Boots
  • Membru Bronze
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective Puss in Boots

E pacat ca cei de la Hereitis s-au chinuit atat sa aiba acces la darele CTP ca acum PMI sa scoata din palarie o alta aplicatie.

 


  • Author: Tom
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective Tom

Fosta haltă CUG ar fi inclusă în aceste proiecte de tren metropolitan?

 


  • Author: PTMZ
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective PTMZ

Conform unei conferințe organizate de Chirica și postate pe Facebook, stadiul lucrărilor pentru infrastructura tramvaielor este următorul:
- Bulevardul Tudor Vladimirescu (tronson Pod Tudor Vladimirescu - Bucșinescu): ~ 85% stadiu fizic. Au mai rămas lucrări de consolidare pe o jumătate de pod (~ 90% finalizate), pe 6 noiembrie este programată suprabetonarea celeilalte jumătăți a podului. Montarea liniei și a straturilor de suprastructură și asfalt este programată să fie finalizată până pe 20 noiembrie. Pe sensul Bucșinescu - Tudor Vladimirescu s-a finalizat lărgirea la 3 benzi pe sens, mai este necesară montarea covorului asfaltic, a stâlpilor de iluminat și translatarea cablurilor în subteran. Au fost montate șinele de tramvai. Pe firul opus s-a lucrat săptămâna aceasta la montarea stâlpilor de iluminat și translatarea cablurilor în subteran.
- Strada Pădurii: lucrările pentru infrastructura căii de rulare a tramvaielor sunt finalizate în proporție de 70%, iar pentru suprastructură 36%. Pe tronsonul Elena  Doamna - Bulevardul Tudor Vladimirescu, lucrările vor fi finalizate până la începerea sezonului rece, inclusiv traversarea Bulevardului Tudor Vladimirescu, schimbarea stâlpilor de iluminat și lucrările pentru infrastructura pietonală.
- Bulevardul Virgil Săhleanu (Bd. Metalurgiei - Țuțora): lucrări finalizate în proporție de 63%
- tronsonul Iași-Dancu: lucrări finalizate în proporție de 15%; a fost finalizată excavarea pe întreaga lungime și așternerea straturilor pentru infrastructură rutieră, se pregătesc lucrările de conservare pe timpul sezonului rece.

 


  • Author: Puss in Boots
  • Membru Bronze
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective Puss in Boots

Cand n-ai muncitori si primesti contracte ca esti firma de casa se cheama ca intri in hibernare cu liniile nerezolvate. Exceptie Dancu, la toate celelalte cu putin efort se putea da drumul pana la 1 decembrie. La zona industriala se lucra de dinainte de Tudor. Macar cat sa circule tramvaiul, restul lucrărilor puteau sa hiberneze.

 


  • Author: deprodio
  • Membru Bronze
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective deprodio

Pe Iasi-Dancu a fost finalizata excavarea doar pana la intersectia cu Str.Sfantul Ioan.Nu cred ca au obtinut finantare si pentru celalalt tronson pana la capat Dancu.

 


  • Author: Puss in Boots
  • Membru Bronze
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective Puss in Boots

Cica era proiect cu Holboca. Chirica tot zicea ca este finantare pentru tot. Dar probabil sunt proiecte separate.

 


  • Author: PTMZ
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective PTMZ

De azi a fost reluată circulația pe Bd. Tudor Vladimirescu. Un videoclip de la Tramclub Iași:




 


  • Author: PTMZ
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective PTMZ

Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Adrian Covăsnianu, a inițiat la finele săptămânii trecute o dezbatere cu autoritățile locale despre trenul metropolitan la Iași.

”Deși este un concept nou pentru România, în alte state vestice (Germania, Franța și Elveția) se dovedește a fi o alternativă și un mijloc de transport persoane extrem de eficient. Am inițiat o primă dezbatere legată de trenul urban/periurban/metropolitan care poate reprezenta un mijloc de transport eficient și nepoluant în zona periurbană pe relațiile Ciurea-Iași, Lețcani-Iași și Holboca-Iași”, a scris secretarul de stat pe pagina sa de Facebook.

La grupul de lucru au participat reprezentanți ai Prefecturii Iași, Consiliului Județean Iași, ai CFR SA (Regionala Iași), AFER, APM Iași și societatea civilă.

”În calitate de secretar de stat în Ministerul Transporturilor, am demarat procedurile de introducere în legislație a conceptului de tren urban. În același timp, alături de specialiștii în minister, lucrăm la o metodologie pentru a identifica aglomerările urbane din România care se pretează la un asemenea tip de transport”, a explicat Adrian Covăsnianu.

Trenul metropolitan la Iași poate deveni realitate. Ce decizii s-au luat
Provocările sunt mari, atât de ordin tehnic și logistic, cât și financiar. Însă prin colaborarea inter-instituțională, susținere financiară (via POT 2021-2027) și un cadru legislativ, logistic și organizațional, serviciul feroviar metropolitan poate deveni operațional. Provocările climatice vor conduce către materializarea acestui serviciu de transport nepoluant, detaliază secretarul de stat.

La întâlnirea care a avut loc vineri la Iași s-au luat următoarele decizii:
1. Realizarea cadrului operațional prin înființarea unei ADI (asociație de dezvoltare intercomunitară) formată din entitățile administrativ-teritoriale ce compun zonă urbană funcțională Iași (FUA Iași).
2. Lansarea unei documentații tehnico-economice de tip Studiu de Prefezabilitate pentru identificarea și prezentarea scenariilor/opțiunilor tehnico-economice posibile necesare realizării obiectivului de investiții reprezentat de Trenul Metropolitan Iași.
3. Întâlniri periodice pentru a armoniza punctele de vedere ale instituțiilor implicate în avizarea documentațiilor tehnico-economice și în autorizarea viitorului serviciului feroviar metropolitan.

Sursa: Club Feroviar

 


Go to page:  1  ... 13 14 15 16 17 18 19
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Județul Iași  • 
Choose destination

Since , our 1792 forum members have written 349783 posts in 4163 topics and 426 subforums.
Refresh interval: 30 minutes.

 

© 2009 - 2021 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

Terms Of Use