Parent forum: Județul Iași

 

Topic: Stiri, noutati, perspective

261 posts, 89931 views
 
Go to page:  1  ... 11 12 13 14 15 16 17 18 19
 
 

📖 Pagination options
  • Author: Marian Andrei
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective Marian Andrei

Primăria Iași pregătește modernizarea depoului de tramvaie Dacia


Primăria Iași a demarat procedurile pentru modernizarea depoului Companiei de Transport Public din zona Dacia. Modernizarea depoului devine prioritară odată cu semnarea contractelor de achiziție, cu fonduri europene, a 32 de tramvaie (Bozankaya și PESA). În acest sens pe ordinea de zi a ședinței Consiliului Local de joi, 30 aprilie, va figura un proiect privind aprobarea contractării unei finanțări rambursabile externe în valoare de până la 21 milioane de euro sau echivalentul în lei, de la Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD).

Proiectul pentru modernizarea depoului Companiei de Transport Public (CTP) din zona Dacia, se află deja într-un stadiu mai avansat. Din acest motiv, pe ordinea de zi a ședinței menționate va figura un proiect privind aprobarea raportului privind un studiu de oportunitate pentru noile depouri de autobuze și tramvaie din Municipiul Iași și a indicatorilor tehnico-economici pentru acest proiect. Costurile estimate sunt de 15.991.006 euro, cu TVA, iar durata estimată de realizare a lucrărilor de 24 de luni.

„Serviciile actualului depou de tramvaie și autobuze al Companiei de Transport Public Dacia suferă din cauza condițiilor precare, lipsei de echipamente moderne și clădirilor inadecvate și degradate care găzduiesc activitățile. Tehnologiile existente sunt la nivelul anilor 1970 – 1980. Concret, clădirile nu sunt izolate termic, motiv pentru care se identifică o mare pierdere energetică în desfășurarea activităților. De asemenea, se impune schimbarea rețelei de contact și a sistemului de alimentare, precum și a rețelei interioare de distribuție utilități. Se propune modernizarea integrală a sistemului de alimentare rețea contact, actualul sistem fiind conceput și realizat acum mai bine de 30 de ani, fără a fi modernizat sau reparat capital de la data construcției. În cadrul aceluiași proiect, căile de acces și circulație actuale vor fi reorganizate pentru fiecare sistem de transport cu bandă rezervată”, se arată în proiectul de hotărâre.

Soluția tehnică propusă pentru modernizarea depoului Dacia include demolarea tuturor clădirilor existente în vederea refuncționalizării depoului, menținerea parțială a platformelor ca fundație pentru infrastructură, redefinirea căilor de acces actuale pentru tramvaie și autobuze (separarea fluxurilor fiind imperativă) și împrejmuirea completă pentru asigurarea siguranței în exploatare și restructurarea tuturor sistemelor, incluzând semnalizarea și automatizarea, rețeaua de contact, rețelele interioare, instalațiile.

În urma realizării proiectului sunt așteptate următoarele rezultate: realizarea infrastructurii de depozitare adecvată a vehiculelor din punct de vedere tehnic, operațional și de mediu; asigurarea continuității serviciului de transport în faza modernizării depourilor; crearea condițiilor de dezvoltare a serviciului de transport public atât din punct de vedere al calității, cât și al cantității, prin integrarea rețelei de transport public urban cu rețeaua de transport public la nivel metropolitan; rezolvarea repercusiunilor negative asupra calității spațiului urban legate de locația actuală a depozitelor; contribuția la dezvoltarea transportului public în contextul unei strategii mai generale de promovare a mobilității urbane durabile.

https://mobilitate.eu/primaria-iasi-tramvaie-dacia/

 


  • Author: ByOnu
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective ByOnu

Colegii de la TramClub Iasi au realizat urmatorul material.

Luni, 11 mai 2020, a fost redeschis circulației tramvaielor bulevardul Țuțora. Începând de sâmbătă, 19 octombrie 2019, circulația tramvaielor pe bulevardul Țuțora a fost suspendată în vederea reabilitării căii de rulare. Tronsonul are o lungime de 914 metri și este mărginit de intersecția din Podu Roș și de bulevardul Primăverii. Lucrările de modernizare au vizat înlocuirea infrastructurii de tramvai, a rețelei fir-contact și a stâlpilor de susținere,  reconstruirea trotuarelor, a stației de tramvai Podu Roș 1, asfaltarea integrală a bulevardului și construirea de piste pentru bicicliști.

Lucrările au fost finalizate la începutul lunii aprilie 2020, însă traseele de tramvai 1 și 13 erau suspendate ca măsură de prevenție în contextul epidemiologic pe care îl traversăm. Încetarea stării de urgență presupune și reluarea serviciului de transport public la capacitate normală. Astfel, începând de luni, 11 mai, traseele 1 și 13 au fost reactivate, cu un număr de trei unități de transport pe traseu, urmând ca după 15 mai să funcționeze în regim normal.

Lucrările de modernizare a infrastructurii de tramvai continuă pe tronsoanele cuprinse pe bulevardul Virgil Săhleanu - Rond Țuțora, pe bulevardul Tudor Vladimirescu și vor fi deschise noi șantiere pe tronsoanele Cinci drumuri - Strada Nicoriță și Piața Doi băieți - Dancu, prin intermediul fondurilor europene disponibile în cadrul Programul Operaţional Regional.

Materialul video suprinde tramvaiele de pe traseele 1 și 13 în prima zi de circulație după redeschiderea tronsonului modernizat de pe bulevardul Țuțora.






 


  • Author: PTMZ
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective PTMZ

În cadrul ședinței de astăzi a Consiliului Local, primarul Chirica a declarat că primăria a aplicat la Agenția Fondului de Mediu pentru achiziția a 40 de autobuze electrice și a 40 de troleibuze cu autonomie, susținând reintroducerea troleibuzului la Iași. Cum presa încă nu a reacționat, pun mai jos videoclipul complet cu ședința Consiliului Local. Declarația respectivă se găsește la minutul 2:32:05.




 


  • Author: Puss in Boots
  • Membru Bronze
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective Puss in Boots

Troleibuze? dar ce i-a venit Chiricului? :lol: Nu zic ca nu e bine, dar asa o intoarcere 180 grade cand el insusi si clica lui de la CTP declarau ca nu merg, ca incurca, ca ei stiu mai bine, ca in Vest lumea e tembela si uite-asa.

Mai e mult pana departe dar vestea e buna. Sincer, nu stiu de ce nu s-au gandit mai bine la 60 de troleibuze si 20 de autobuze (si asa mai sunt -pe hartie- inca 44). Scrie pe alt forum ca sunt propuse 7 trasee in analiza Primariei. 40 troleibuze sa acopere 7 trasee? Fezabil matematic dar depinde si cum vor arata traseele respective. Un 43 de dinainte mananca destule vehicule. 46 idem desi ar dubla 43-ul o gramada din traseu. 42-ul vechi pe-acolo.

Ps. poate asa are si Iasul niste Solaris, ca a autobuze a fost pe-aproape.

In alta ordine de idei, dupa cum se anuntat si pe un alt thread dedicat, de azi http://apix.ro/incep-lucrarile-la-calea ... p-deviate/ se incepe reabilitarea liniei pe strada Padurii.

 


  • Author: Puss in Boots
  • Membru Bronze
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective Puss in Boots

Proaspata de azi: s-a semnat contractul pentru ultima bucata de linie de modernizat in Iasi, drumul spre Dancu.

 


  • Author: Puss in Boots
  • Membru Bronze
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective Puss in Boots

https://www.reporteris.ro/component/k2/item/99176-revolu%C8%9Bie-la-tome%C8%99ti-%C8%99tefan-timofte-aduce-tramvaiul-metropolitan-pentru-30-000-de-oameni-%E2%80%9Esunt-bani,-trebuie-s%C4%83-i-lu%C4%83m%E2%80%9D.html

Primarul i-a expus planul lui Mihai Chirica, fiind prima dezvoltare reală în transportul metropolitan din ultimii 50 de ani. De la Capăt Tehnoton, Linia 5 ar continua până la blocurile din Tomești, apoi ar face o buclă până la Dancu și s-ar uni cu Linia 3. Astfel, două suburbii ar fi conectate prin transport public, 30.000 de oameni putându-se deplasa mult mai ușor, fără a mai aglomera traficul din Iași. Ștefan Timofte vrea ca acest proiect să fie moștenirea sa


Totul la Tomesti, langa Iasi.

 


  • Author: fl82
  • Membru Bronze
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective fl82

Ideea de constructive a unei linii de tramvaie noi pe traseul: Cap linie "Tutora"- Blocuri Tomesti- Calea Tomesti (DJ 248 D)- Holboca (Calea Dacilor- DJ 249 A)- Cap linie Dancu este o idee buna, insa o astfel de linie de tramvai ar intersecta in 3 locuri calea ferata CFR, in acele locuri trebuind realizata pasaje denivelate peste calea ferata:

 -La iesirea din municipiul Iasi ar intersecta calea ferata Socola- Ungheni Moldova (mai ales daca in viitor aceasta linie va fi si electrificata clar trebuie pasaj denivelat peste CF)

  -Apoi ar intersecta cele doua cai ferate industriale care ajung la Antestatia CET Holboca

  -Apoi ar intersecta din nou calea ferata Socola- Ungheni Moldova (in apropierea intrarii acesteia in HM Holboca)

 


  • Author: Puss in Boots
  • Membru Bronze
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective Puss in Boots

Da, asa e. Si totusi se vorbeste de initiativa asta. Si nu de ieri de azi. Oricum, personal cred ca sunt sanse mici sa o vedem realizata.

 


  • Author: Puss in Boots
  • Membru Bronze
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective Puss in Boots

Din 20 iulie se incep lucrarile pe Iasi-Dancu. Sa vedem cum se imparte muncitorul de la Conest pe 4 santiere :-))

 


  • Author: WT_fan06
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective WT_fan06

Sursa?...

 


  • Author: deprodio
  • Membru Bronze
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective deprodio

Daca incepeau lucrarile,astazi ar fi fost ultima zi in care mai circula tramvaiul 3.Cum SCTP nu a dat vreun anunt in sensul asta...probabil saptamana viitoare.

 


  • Author: Puss in Boots
  • Membru Bronze
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective Puss in Boots

WT_fan06 wrote:
Sursa?...







Buraga, purtator de cuvant PMI.

 


  • Author: Tom
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective Tom

Deocamdată până la realizarea visurilor erotic-urbanistice ale unor primari care tocmai au scos linia 5 de pe malul Bahluiului, ar fi fost bună breteaua Țuțora-Metalurgiei, folosită în trecut de linia 4? (Copou-Tătărași-Țuțora) și mai târziu de linia 12 (Tătărași Nord-Țutora). Acum, cu legătura Metalurgiei-Dancu, realizată în perioada modernizării liniei din Tătărași, legătura Țuțora-Metalurgiei-Dancu ar fi fost posibilă, chiar dacă venea prin oraș, fiind o zonă de periferie, nu cred că avea un impact semnificativ în traficul din oraș.
Cu 3 intersecții cu calea ferată, proiectul acela e ca autostrăzile: sunt minunate, dar lipsesc cu desăvârșire și ne vor lipsi multă vreme de acum încolo.

 


  • Author: Puss in Boots
  • Membru Bronze
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective Puss in Boots

Absolut.
Ps. Nu-mi aduc aminte sa fi fost un tramvai din Copou in Tutora via Tatarasi. Doar 1 via Baza 3. Iar 12 pe Tatarasi Nord-Tutora, da.
Iar ma gandesc ce pacat ca la toate modernizarile din ultimii ani s-au pierdut toate ocaziile posibile de flexibilizare a retelei (macazul lui 12 e unul din ele).

 


Go to page:  1  ... 11 12 13 14 15 16 17 18 19
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Județul Iași  • 
Choose destination

Since , our 1792 forum members have written 349783 posts in 4163 topics and 426 subforums.
Refresh interval: 30 minutes.

 

© 2009 - 2021 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

Terms Of Use