Zona metropolitană BucureștiParcul de vehicule al operatorilor din București și IlfovTramvaie STB

 

Topic: Astra Imperio Metropolitan

1849 posts, 511522 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 133
 
 

📖 Pagination options
Re: Astra Imperio 36m PTMZ

Păi și mașinile au schemă unică în cazul în care sunt ale unor companii, blocurile reabilitate au, de obicei, o identitate vizuală cât de cât apropiată în cazul celor deținute de aceleași asociații de proprietari, iar blocurile noi au o schemă de culoare identică dacă sunt parte al aceluiași complex rezidențial. De ce? E un mod de a te mândri că e proprietatea ta, că ai așa ceva, practic identitatea ta vizuală, cartea ta de vizită. STB (nu cred că trebuie neapărat să discutăm și pe tot Ilfovul, cred că e important ca fiecare companie să aibă propria identitate vizuală) nu ar trebui să facă excepție. Cum știi că autobuzele alea sunt ale STB-ului și nu ale altei societăți? Ce deosebește STB-ul de STV, să zicem, dacă niciuna nu are identitate vizuală proprie? Cum știe un străin că se urcă într-un autobuz urban STB și nu într-unul regional STV? Care e cartea de vizită de STB-ului?

 


Re: Astra Imperio 36m Costin

Orice companie de transport care se respecta are o identitate vizuala coerenta care se reflecta in schema de culoare (care ori e identica pe toate vehiculele, ori are elemente comune). Vedeti Sibiu, Cluj, Timisoara - au deja o schema de culori unitara de ani buni. Vin repede din urma si Iasi si Brasov. La Bucuresti nici macar nu se discuta despre asa ceva, ba chiar se lucreaza activ la sorcovizarea transportului prin fiecare achizitie cu alta schema de culoare, plus initiative gen 4036.

 


Re: Astra Imperio 36m ByOnu

Simplul motiv fiind ca daca ar avea schema unitara vehiculele cumparate de primarul x ar fi mai dificil de reperat de public.

Cum sa faci hibridele turcoaz, sa zicem, ca lumea n-o sa stie ca ai mai cumparat INCA 130 de vehicule?

Cum sa faci un banal RK de CH PPC in schema clasica? De unde sa stie lumea ca "s-a facut ceva" la capitolul tramvaie in mandat?

Cum sa faci autobuzele convertite in GNC si electric in schema originala? Nuuu.

Si tot asa. Ma mir cum de a rezistat Videanu sa nu faca toate CH PPC galbene sau chiar culori diferite.

 


Re: Astra Imperio 36m George

A existat totusi dupa 2005 tentativa generalizarii schemei albe, cu banda orizontala joasa galbena si gri in partea de jos.

 


Re: Astra Imperio 36m ByOnu

Referitor la schema de vopsire propusa de Astra (vezi primul post din acest topic), nu vad omeneste rostul acelui alb intre geamul lateral al cabinei vatmanului si prima usa. De ce ai vrea sa scoti in evidenta acel punct? Ala ar trebui sa fie fix negru / sticla cum este toata linia geamurilor pe tramvai. Arata out of place.

 


Re: Astra Imperio 36m aztec

Schema de vopsire unica ar trebui obligatoriu la autobuze.
Acolo mai poți face eroare. Adică să încurci furnizorul de servicii...
Daca urci in tramvai...indiferent cum e vopsit,...momentan tot al Stb-ului rămâne, nu poți greși.
Idem și trolee...

 


Re: Astra Imperio 36m ByOnu

Vehiculele nu se vopsesc unitar pentru a < nu gresi >, ci si din motive de aspect urban si pentru a da o eticheta orasului. Vorbim, de asemenea, si despre un cost mai scazut si mai previzibil al mentenantei. Este mai usor si mai ieftin sa repari avariile cu aceeasi pigmenti, decat sa ai turcoaz, lastun, brotacel, galben, rosu, gri metalic, negru, gri, albastru, samd. Este, pe scurt, un pas spre civilizatie si eficientizare operationala.

Una este sa ai doar 3 RAL in uzina, si alta este sa ai nevoie de vreo 20 de RAL cum e nevoie acum.

Despre povestea cu urcatul in autobuzul gresit am trei lucruri de zis:
1. calatorul se uita dupa indicativul liniei.
2. transportul trebuie sa fie si va fi oricum integrat, deci paguba-n ciuperci daca ai urcat in autobuzul altui operator. La Londra nici macar nu stiu cu cati operatori am mers prin oras.
3. dimpotriva, nici nu ar trebui discutat despre schema STB, ci despre schema TPBI! Schema TPBI trebuie impusa tuturor operatorilor de transport metropolitan de pe raza Bucuresti - Ilfov. Scopul chiar asta este, sa te urci in vehiculul oricarui operator.

 


Re: Astra Imperio 36m PTMZ

După umila mea părere, se poate și trebuie discutat de schema fiecărui operator, nu una pentru ADTPBI, deoarece fiecare operator ar avea ceva distinctiv, fiecare cu cartea lui de vizită și cu originalitate, iar așa poți atrage alți membri în asociație, oferindu-le putere de decizie în această privință. Dau 2 exemple unde, deși toate companiile sunt reunite sub umbrela unei autorități metropolitane, fiecare operator era cu schema proprie de culoare:
- Barcelona (autoritatea metropolitană: ATM): TMB alb cu roșu, TRAM alb cu verde, mai era un operator cu autobuze galbene, Aerobus cu autobuzele bleu, FGC alb cu portocaliu etc.
- Toronto (autoritatea metropolitană: GTTA): TTC (excludem metroul) alb cu roșu, GO Train alb cu verde, UP Express argintiu cu auriu etc.

 


Re: Astra Imperio 36m Robert24

Asa e si prin Germania, Austria etc.
Sunt totusi si exemple cu scheme unitare, ex: Londra.
Dar si eu sunt de parere ca fiecare companie ar trebui sa aiba un branding propriu, dar sa existe si anumite elemente comune.

 


Re: Astra Imperio 36m Albert

Un exemplu ar mai fi și Paris. Metrourile, autobuzele și tramvaiele sunt vopsite in aceeași schema indiferent de operator.

 


Re: Astra Imperio 36m subway guru

La Paris domneste RATP.
La taximetre pe cine deranjeaza ca-s toate galbene???

 


Re: Astra Imperio 36m PTMZ

@Albert, permite-mi să te contrazic: în regiunea Île-de-France (în care se află și Paris) operează mai mulți operatori, însă fiecare e cu schema lui de culoare. Metrourile sunt toate în schema specifică RATP-ului, alb cu verde, deoarece sunt toate operate de această societate. La autobuze și tramvaie (plus trenul RER-A), doar cele operate de RATP sunt vopsite în schema albă cu verde. La tramvaie, spre exemplu, liniile T4 și T11 Express au alte scheme de culoare, deoarece diferă operatorii (SNCF pentru T4, Keolis pentru T11 Express).
- T11 Express (Sursa):
alstom.jpg (208.89 KB; downloaded 3361 times)

- T4 (Sursa):
IDF-Paris-tram-train-T4-Montfermeil.jpg (42.78 KB; downloaded 3361 times)

- liniile RATP (cazul de față T1; Sursa):
768x492_20mn-61056.jpg (61.32 KB; downloaded 3390 times)

 


Re: Astra Imperio 36m ByOnu

Eu as tinde spre schema unica si pentru a scapa de mizerii precum ditai inscriptia cu < Primaria Voluntari > pe vehicule.

 


Re: Astra Imperio 36m AndreyCFR

După părerea mea schema de vopsire este ultima problema a capitalei când vine vorba de transportul in comun.

Avem o grămada de tramvaie depășite tehnic, si multe experimente care cad unul după altul, așa ca cel mai bine eu zic sa vedem materialul rulant nou ca este fiabil si a meritat investiția si după aceea putem sa ne gândim la scheme de vopsire si alte artificii care contează foarte puțin momentan, pentru ca poți sa ai cele mai mișto scheme de vopsire si materialul rulant sa fie prost, costisitor la mentenanța si multe altele.

Eu consider ca ar trebui mai întâi sa ne ocupam de infrastructura de cale "fiartă", care trebuie adusa la un nivel de modernizare cat mai mare deoarece tramvaiele pe multe secțiuni dansează de nu iți vine sa crezi, sau cel puțin sa fie o balanta intre cele doua si pe măsura ce se modernizează secțiuni de cale ferata sa fie adus si material rulant nou.

Schemele de vopsire sunt foarte subiective, si s-ar putea sa ne placa, sau nu, însa nu asta contează când tramvaiele noastre sunt mai vechi decât unii dintre noi.

"De gustibus non est disputandum"

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 133
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Tramvaie STB  • 
Choose destination

Since our 2288 forum members have written 421279 posts in 5248 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use