MetrouLucrări de modernizare și extindere a infrastructurii pentru metrouM5 Drumul Taberei - Eroilor - Iancului - PantelimonM5 • Discuţii, planuri, ştiri

 

Topic: M5.1 (D.T. - Eroilor): Discuții după inaugurarea tronsonului

1653 posts, 314143 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 69 70 71 72 73 74 75  ... 119
 
 

📖 Pagination options
Re: Discuții generale după inaugurarea magistralei. Valentin

Cel putin, pentru statia Favorit (pe care o folosesc cel mai des), explicatia este simpla, se preia din traficul interesat de metrou prin liniile de troleibuz (69/90/93), de pe Bd. 1 Mai - Str. Sibiu . Era un pol important inainte de metrou si mai ales inainte de pandemie, cumva acum o parte se descarca la metrou. Intr-adevar, curios e ce se intampla la T.Vladimirescu, dar poate raspunsul sta la suprafata ! N linii de autobuz, Y benzi de circulatie, Z = 0 intersectii problematice, deci din punctul asta de vedere, de ce ai folosi metroul (care implica deranjul transbordarii), cand poti sa circuli bine mersi cu masina? Poti sa ajungi la Victoriei, de exemplu, mult mai repede cu masina decat cu STB sau metroul. Deja daca ajungi la Victoriei, calea catre zona "business" din nord e relativ primitoare. Ar trebui "investigat" si gradul de incarcare al liniilor de autobuz, daca si ele sunt goale sau putin incarcate, atunci este evident ca problema e la "lejeritarea" traficului cu masina personala, fiind usor de ajuns in zonele de interes, alta explicatie nu cred ca exista.
Problema statiilor dese eu nu o vad, foarte bine ca s-au facut, problema statiei Orizont sa zicem ca exista, dar problema e asupra zonei, fiind relativ moarta dpdv al traficului pietonal, dar si al interesului. Majoritatea daca vor sa ajunga in zona Afi/Politehnica vor folosi bine mersi troleibuzul, dat fiind ca nu are sens sa cobori la Favorit, iei metroul o statie si apoi iar troleibuzul. Acelasi lucru se intampla si pe partea cealalta, fiind mai simplu sa ajungi prin Bd.Timisoara, fie sa ajungi prin STB si transbordare la Favorit sau Orizont cu un troleibuz sau poate prinzi 105 si te duce direct. Nici sa se construiasca intr-un viitor cladiri "office" cum se intampla de exemplu la A.Militara nu vad sa se intample, deci zona e moarta si va ramane moarta, deci da, ar fi putut sa se elimine. In rest, pentru celelalte statii nu vad problema, cat s-ar fi economisit daca scoteai statiile dese? Si la ce riscuri? Eu nu cred ca vrem sa repetam prostia de pe M3 din Militari, sa fie nevoie si de transport public de suprafata, ca cea mai apropiata statie de metrou este la minute bune, daca esti chiar la mijloc. Prostia la M5 e ca nu s-a facut absolut NICIO modificare asupra transportului de suprafata, desi liniile de autobuz ar putea fi reorganizate, cu frecventa buna pana la prima statie de metrou (daca ne deranjeaza timpul de la capete, atunci frecventa buna pana la Romancierilor), dar apoi atat, nu sa mergi in paralel 100% cu metroul, ce eficienta e asta? Se poate suplimenta ramura sudica, prelungirea ghencea, in asa fel incat sa dureze foarte putin sa ajungi la statia de metrou, sa ai frecventa buna, etc. Sa zicem ca din cauza limitarii la Eroilor sa scoti liniile de autobuz nu e o idee buna, dar muta-le acolo unde e nevoie, pastreaza o linie de autobuz (sa zicem 368), trimite-o pe Bd. 1 Mai - Str. Sibiu, iar pe ramura de nord nimic, "furi" o banda de circulatie si o faci velo, transformi semaforizarea pro transport public , pro velo (functie de zona), orice numai sa nu mai fie "masina" pe primul loc. Cand o sa fie mult mai eficient sa iei metroul, ca altfel o sa astepti in trafic la semafor ca sa treaca tramvaiele/biciclistii/troleibuzele, tu fiind singur in masina personala situatia o sa se schimbe. Brusc o sa vezi ca o sa creasca numarul calatorilor la metrou. E destul de logic, omul modern, omul din epoca "vitezei" cauta sa ajunga cat mai repede la treaba lui, daca eficient e cu masina, evident ca nu o sa se gandeasca "hai sa poluez mai putin, uite, am metrou la gard si nu-l folosesc", data fiind si educatia, dar si contextul social (in mod special era dupa comunism, care a dus la prostia de azi) din prezent care ridica in slavi masina.

Pe scurt: metroul are statii dese -> nu e nevoie de STB sa dubleze 100% din investitie -> muta autobuzele pe ramura de sud -> pana la edificarea M5.2 poti sa infiintezi o linie Eroilor - Universitate cu frecventa foarte buna -> pe ramura de nord furi o banda si o faci velo, acolo unde avem 3 benzi evident -> prioritizezi solutia velo + transportul in intersectii prin semaforizare prioritara/inteligenta -> masina ramane pe locul 4 (ordinea fiind 1 metrou 2 transport public preferabil electric 3 velo) -> brusc daca faci 30-45min intre Raul Doamnei si Favorit, sa zicem -> o parte o sa se orienteze catre metrou, fiind de 2 ori (sau de mai multe ori) mai eficient decat cu masina. :bere:

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Discuții generale după inaugurarea magistralei. sab

O sa fie mereu nevoie de transport de suprafața, indiferent ca ai metrou sau nu. Nu mai suntem in "iepoca de aur", sa se desființeze peste noapte transportul de suprafață . Daca metroul nu este atractiv "per se" si trebuie sa desființam STB-ul ca sa-l facem cat de cat atractiv, înseamnă ca avem o problema cu proiectul si studiul de fezabilitate.
Pe M3 stațiile sunt ok așa cum sunt acum, la min 800m distanta intre ele, după ce s-a construit Gorjului. Dovada ? Gradul de încărcare si min1,5 milioane calatori in fiecare stație in primele 3 luni, in timp ce stațiile la 500m de pe M5 atrag max. 77.000 calatori. Este o diferența COLOSALA. Pe oamenii din Militari nu ii deranjeaza sa ia un autobuz o stație sau doua ca sa intre in metrou. Asta pentru ca metroul ii duce repede in puncte de maxim interes si fără schimbări aiurea.
Repet, cine vrea sa tragă învățăminte din lecțiile racordurilor M5 si M4, sa le tragă.
In schimb, M3 dincolo de NG, la 13 ani de la inaugurare, nu are cine știe ce calatori, asta pentru adepții teoriei "facem mai întâi metrou , ca dezvolta apoi zona". Diferența intre 1Decembrie si Teclu este enorma si arata ce inseamna sa faci metrou intr-un cartier locuit cu blocuri multe, versus o zona "cu potențial de dezvoltare".
O discuție interesanta comparativ cu M5 care se naște (dar pentru alt topic) este cea a stațiilor PU1 si Obor, aflate in top. Eu sunt convins ca mulți din acești calatori provin din cartierele Rahova si Colentina, despre care unii spun ca nu justifica metrou acum, in timp ce Dr. Taberei avea nevoie urgenta.
Screenshot 2021-05-02 121250.jpg (109.93 KB; downloaded 2743 times)
Screenshot 2021-05-02 124545.jpg (53.62 KB; downloaded 2733 times)

 


Re: Discuții generale după inaugurarea magistralei. Valentin

Iti inteleg punctul de vedere, exista adevar de ambele parti, dar la o simpla cautare pe gmaps se poate vedea diferenta intre cele 2 cartiere si logica pentru care nu e in regula sa compari cele 2 magistrale:
1. M5 s-a deschis in plina pandemie, M3 nu;
2. M5 - defapt - D.Taberei are 4 (patru) bulevarde / cai de acces paralele ( Bd. Timisoara /  Bd. D-Taberei ramura de nord si sud / Bd. Ghencea) + diverse accese perpendiculare (ex. Str. Sibiu / Valea Oltului, etc.) - numai din ce am zis eu aici sper ca e evident ce lipseste in cartierul Militari -> nu ai decat I.Maniu si Uverturii, dar care e relativ limitat. Dat fiind ca pe I.Maniu transportul e cel mai eficient -> gradul de incarcare , aici e diferenta aia "colosala", cand NU ai alternativa, totul se concentreaza pe cel mai eficient punct. In D.Taberei traficul se distribuie mult mai uniform, de aici si gradul de incarcare -> masurile de "concentrare" prin limitarea masinilor, optimizarea transportului de suprafata, cresterea spatiului verde + implementarea de solutii velo.

Eu as intreba mai degraba, de ce crezi ca e eficient sa mentii transportul de suprafata in paralel 100% cu metroul? Cum poti numi asta eficienta cand ai capacitate mare care sta neocupata fix sub aceleasi statii ca ale STB-ului? Ai M5, ai 41, ai STB pe ramura vadita de transport de capacitate, deci de ce plimbi autobuze diesel poluante pe deasupra transportului electric? Ca sa ce? Deranjeaza limitarea la Eroilor? Ce opreste STB-ul sa elimine liniile care se suprapun peste metrou, sa creeze o linie cu frecventa foarte buna pe portiunea Eroilor-Universitate poate chiar Iancului? sau Eroilor - Victoriei/Romana? De ce trebuie 368 sa porneasca din aproape acelasi loc ca M5 sa l dubleze 75-80% din traseu ca apoi sa mearga 20% unde e cererea? Decat sa consumi aiurea motorina, mai bine cu mai putine autobuze si frecventa decenta creezi linii scurte. Aici nu e vorba de epoca de trista amintere si n-are absolut nicio treaba, optimizarea transportului nu inseamna ca proiectul e "prost" sau "nefezabil". Daca el a urmarit sa elimine transportul poluant prin statii dese, de ce vrem sa incurajam asta?
Mai degraba trebuie sa ne concentram pe tramvaiul de pe P.Ghencea care sa elimine niste autobuze poluante si sa aduca calatorii interesati la statia de metrou Raul Doamnei + la linia 41, sau pe Cartierul Brancusi care se extinde si are nevoie/ va avea nevoie de transport public eficient, cu intervale scurte si care sa duca la prima statie de metrou. Acolo ar trebui sa ne focusam, sa aducem / sa se creeze o clientela pentru metrou. Nu o sa imbunatateasca situatia daca lasam treaba ca acum, nici dupa executia M5.2, o sa existe o crestere, dar nici atunci nu o sa fie la nivelul asteptarilor, atata timp cat impartim traficul in atatea categorii ( masina personala - marea majoritate / STB cu prostia de a pune in paralel transport / metroul care ar trebui sa fie primul in lista). Ar trebui defapt noi sa ne schimbam, ca perceptie, ca metroul trebuie din prima zi sa aiba XYZ mii calatori, dar nu facem nimic dupa. Proiectantii cand au studiat au luat calatorii cu totul, NU au impartit cati ar veni la STB cati la metrou pentru ca e o prostie dublarea, mai ales in conditiile date (nu poti sa compari ce se intampla pe bucla de nord cu ce se intampla pe inelul median cu tramvaiu 1/10). Deci problema nu e la proiect, problema e la mentalitatea ca trebuie sa existe transport de suprafata oriunde exista si metroul, ca doar ne-am obisnuit din vremurile apuse si asa pare a fi normal, dar nu e. Autobuzele din D.Taberei trebuie sa devina metro feeders, nu metro challenge.

Legat de M3 - N.Grigorescu, la fel, la o simpla cautare pe google maps o sa vezi de ce nu exista interes/nu se dezvolta zona. E o zona poluata, cu trafic intens mai ales vara catre/dinspre A2, nu e pieton "friendly", zona e pradata de parcarile lanturilor de magazine, unde ghici ce, atrage trafic tot AUTO, zona rezidentiala e in spatele acestor lanturi, nu ai transport dinspre "residence" catre metrou, practic tot ce se intampla acolo elimina/reduce dezvoltarea, fiindca nu avem si noi niste legi urbanistice/ nu avem autoritati interesate , uite las aici un videoclip edificator :




Cand ai infrastructura pro rutier/ pro masina, ce asteptari poti sa ai de dezvoltare ? Cand se construieste in oras pe fiecare mp la distante super mici, practic aglomerand suplimentar anumite cartiere ce asteptari poti sa ai? Daca peste noapte ar veni un inteligent si ar opri prostia de acum, iar dezvoltarea s-ar face doar in zona cum ar fi aceasta, s-ar gandi bulevarde pieton friendly, zone verzi, parcuri si nu 3 benzi de auto in care risti sa fi omorat pe trecere ca se circula cu viteza. Dupa ce pui toate astea la punct poti sa zici ca a fost o prostie investitia sau ca nu a fost gandita pe termen lung.


# legat de Colentina si Rahova, cel putin Rahova e cam in aceeasi(+-) situatie cu Militari, poate ar merita metrou, dar cartierul e facut pe aceeasi logica/ greseala/ concentreaza totul pe linia de tramvai 32, deci prezenta metroului ar face acelasi lucru care se intampla in Militari, dar asta nu inseamna ca M5 NU merita. Merita, dar trebuie intervenit suplimentar prin actiuni pro metrou.

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Discuții generale după inaugurarea magistralei. sab

"Ce opreste STB-ul sa elimine liniile care se suprapun peste metrou" ?
Simplu, STB si Metrorex sunt doua societăți concurente, nicio firma nu are de ce sa-si elimine o sursa de venit :) . Ce spui tu ar fi aplicabil, poate, in situația in care transportul ar fi asigurat de aceeași societate, atât la suprafața, cat si in subteran. Nu am spus ca este eficienta situația, doar ca nu cred ca am făcut stațiile M5 in speranța ca se va desființa transportul de suprafață astfel încât sa ne plângem acum.

Pandemie este peste tot, am mai spus-o si nu numai eu. Nu înseamnă ca doar cei din Dr. Taberei pot sa lucreze de acasă/ le este frica de virus si de aceea nu merg cu metroul . Astea sunt argumente care nu stau in picioare.

Cum nu sta in picioare nici argumentul cu poluarea, oamenii in general nu sunt interesați de aceste aspecte sau de calitatea locuirii, ci de un acces rapid către centrul orașului . Exemplul cel mai concludent este zona Dimitrie Leonida, care dintr-o Cenușăreasă a rețelei a ajuns in top 15.  Daca ești o persoana pretențioasa si nu vrei poluare, te muți in zona de nord, dar renunți la ideea de metrou.
In general, metroul se face unde este aglomerație, unde sunt ambuteiaje, nu unde traficul este lejer, poate Dr. Taberei nu era un cartier care se califica in pole-position pentru metrou, cu atâtea cai de acces.

De ce ar renunța cineva la STB, daca exista autobuze directe către Universitate/Romana, iar cu metroul mergi cu 3 garnituri ? Nebun sa fii sa faci chestia asta.. Când se va construi M5.2 se va schimba mult atractivitatea M5, dar mai este mult pana acolo, din păcate.
Însă mentalitățile se pot schimba rapid. Dovada @orex, care a renunțat la mașină imediat, pentru ca metroul se pliază pe nevoile lui de transport, cu o singură schimbare.

 


Re: Discuții generale după inaugurarea magistralei. andrei11

Și Balta Albă are bulevarede largi și totuși la ei metroul are grad satisfăcător de mare.

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Discuții generale după inaugurarea magistralei. sab

Da, M1/M3 te duce undeva, M5 te lasă "la prima".
Uite ce grăia gura "păcătosului" in 2016, legat de potențiala atractivitate a M5  : https://forum.metrouusor.com/ViewTopic?p ... ByPostId.
Mi-as fi dorit sa nu fi avut dreptate, însă ca om care a trecut prin etapa racordului M3 intre 1998 și 2008, știam bine ce vorbesc. La o singura schimbare, o linie de metrou este atractiva, la 2 schimbări atractivitatea scade dramatic. Iar cifrele, inclusiv la M4, susțin acest lucru. De aceea mă fac foc si pară când vad ca se susține ca M4/6 nu are nevoie de corespondenta cu M3, ca lumea va merge încolonată cu 2 metrouri pana la Basarab/Hașdeu. Aberant...Si așa "Business Case"-ul M6 nu sta in picioare de nicio culoare, îl mai defavorizăm si noi cât putem.

 


Re: Discuții generale după inaugurarea magistralei. orex

@sab
Asta, pe mine, m-a convins inc-o data de sansa de a avea metrou intr-un cartier, a carei infrastructura rutiera s-a aglomerat infernal dupa ce s-a construit dincolo de V. Oltului si in/dupa prel. Ghencea!
Imaginea captura, nu-i intr-o zi dinaintea vreunei sarbatori, ca sa zici ca da buzna lumea navala pe strazi pentru aprovizionare, ci unul dintre obisnuitele momente de trafic din Drumul Taberei, din prezent!
Screenshot_20201106-172322_Waze.jpg (665.98 KB; downloaded 2639 times)

In traducere libera, de la DT 34 pana acasa, pe Targu Neamt, cu automobilul aveam nevoie de 10 min. sa ajung acasa, distanta fiind 1,9 km! De la Eroilor M5.1 fac fix 8 min. de cand se invarteste roata pana la PDT, pe o distanta dubla (cca. 3,70 km) si 6 min. per pedes, de la PDT pana acasa!  Totul, fara niciun fel de conflict de trafic si nici cel mai mic stres! Sufera comparatie? Nicidecum! ;)

 


Re: Discuții generale după inaugurarea magistralei. survola

Ca să supra-simplific, părerea mea este că momentan DT este un cartier îmbătrânit. Populația tânără, care are treabă în Pipera sau alte zone corporatiste, s-a orientat în timp, de-a lungul anilor, astfel încât să locuiască pe lângă stațiile existente la acel moment
Restul sunt discuții teoretice.
Se dezvoltă acum și zona de lângă noile stații, cu trafic redus acum, de pe M3 după Nicolae Grigorescu.
La fel s-a dezvoltat zona din Popești Leordeni, din proximitatea stațiilor de metrou.
Se vor muta tineri și în DT. :)

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Discuții generale după inaugurarea magistralei. sab

Se vor muta in cel mai bun caz peste vreo 10 ani, când poate se va face M5.2. Nu este asta problema, stau si acum, doar ca aleg alt mijloc de transport, nu înseamnă ca doar metroul este pentru tineri.

De la Eroilor la Lujerului, care pe harta este fix in dreptul stației Parc Dr Taberei se fac 4 min.
orex confirma observațiile mele, ca pe M5, pe aceeași distanta, se fac 8 min.  Asta apropo de influenta stațiilor dese, doar dublează timpul de parcurs ;) .

 


Re: Discuții generale după inaugurarea magistralei. ByOnu

Eu am niste cunostinte tinere din DTR care folosesc masina. Am mers saptamana trecuta cu ei cu masina si traficul e horror. Faceam cred de 2, 3x mai putin cu TP.

Am intrebat de ce nu folosesc metroul. Raspunsul a fost ca l-au astetat cu nerabdare ani de zile si ca ar fi fost numai bun acum 2-3 ani inainte sa-si ia masina. Acum ca au luat-o, "trebuie folosita".

 


Re: Discuții generale după inaugurarea magistralei. aztec

Ieri beneficiind de pustietatea de afara, am vizitat și eu M5,...că pe muzeu, la plimbare.
Destul de pustiu, bineînțeles duminică Paștelui la prânz .
Sentimente împărțite, că lucru utilitar e ok.
Eroilor este mai deosebit pt luminatoare...
Cam atât.

 


Re: Discuții generale după inaugurarea magistralei. orex

Nu vreau sa fiu sarcastic, dar numai cu SMURD-ul faci mai putin din DT la Eroilor (spitalul Universitar), decat cu metroul! :yes:
In alta ordine de idei, @sab pe traseul indicat de tine (pe M3) ai doar doua franari, la intrare-n Politehnica si-n Lujerului (fosta Armata Poporului), pe cand pe M5.1 ai la Academia Militara, Orizont, Favorit si Tudor Vladimirescu. Asta-ti mananca timp in economia parcursului (franare pana la 0(zero) in toate cele 4(patru) puncte ( statii), stationare si apoi urcarea-n ”tractiune”, din fiecare statie)!
Afla ca sunt putini mecanicii care s-au rodat pe M5.1 si nu franeaza ca ”ghiolbanii” la apropierea statiilor, ponderea majoritara ”nu-mi plac” cum abordeaza ”subiectul”, ca te simti ca-ntr-un Carpati, de odinioara, care cara cartofi! :yes:
Cu toate astea, nu abdic in a spune ca M5.1 e o realizare capitala pentru cartierul Drumul Taberei...cu ajutor european (BANI EUROPENI), fara de care nu aveam NICIO SANSA, sa mai vorbim la prezent despre aceasta! :yes:

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Discuții generale după inaugurarea magistralei. sab

ByOnu wrote:
Am intrebat de ce nu folosesc metroul. Raspunsul a fost ca l-au astetat cu nerabdare ani de zile si ca ar fi fost numai bun acum 2-3 ani inainte sa-si ia masina. Acum ca au luat-o, "trebuie folosita".

Sa fim seriosi, asta nu este un motiv plauzibil. Nu se intampla nimic daca nu este folosita, ba chiar ai cheltuieli mai mici.

Pentru mine este o surpriza Cringașiul, care rămâne in topul stațiilor de metrou. Asta îmi spune ca o parte din calatorii din Dr. Taberei preferă in continuare sa ia 41 si să intre in metrou la Cringași, in loc sa folosească M5. Motivele pot fi diverse, lipsa accesului facil la M5 (de ex zonele Timișoara, Ghencea), dar nu este exclus sa fie mai rapid sa iei 41 si sa intri la Cringași, vs sa mergi cu "caruța"cu multe opriri si să schimbi apoi si la Eroilor si la Unirii, mai ales daca te îndrepți spre zona de nord.

 


Re: Discuții generale după inaugurarea magistralei. orex

Ghencea e captiv (cartierul) liniei 41, pe cand afiliatii de pe bd. Timisoara tre sa mai zaboveasca pana la Plazza, ori pe stanga (M3), ori pe dreapta (M5), la diferenta de o statie!
Acum, daca e s-o luam pe parcurs, 41 face de la Crangasi-Auchan  si vice versa, cam 20-25 de min., mai mult ca odinioara, intrucat e ”di vina e” bucla edificata la PDT!
M5.1 de la ”punct fix” PDT pana la Eroilor 8 min, asteptare daca pierzi legatura cu D2, 8 min. zaci in Eroilor, si apoi max., cu indulgenta, 12-15 min. pana la STM, ca e in urcare dupa ”Semanatoarea” si-si ia viteza! ;)
Aritmetic, e asa mult?
NICIDECUM! :yes:

 


Go to page:  1  ... 69 70 71 72 73 74 75  ... 119
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: M5 • Discuţii, planuri, ştiri  • 
Choose destination

Since our 2425 forum members have written 433912 posts in 5402 topics and 518 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use