Zona metropolitană BucureștiTraseele de transport public și evoluția mobilității în Bucuresti și Ilfov

 

Topic: Știri despre transportul local din București

909 posts, 280307 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 59 60 61 62 63 64 65
 
 

📖 Pagination options
  • V2A
  • Posted:
  •  

Re: Știri despre transportul local din București V2A

TPBI: De vineri, stații noi pentru linia 203 – „Drumul Pădurea Pustnicu” – și pentru liniile 70 și 79 – „Baba Novac”

În urma solicitărilor primite din partea călătorilor și a avizului Comisiei Tehnice de Circulație a Municipiului București, începând de vineri, 23.02.2024, Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București-Ilfov (TPBI) a dispus ca autobuzele liniei 203 să oprească, pe ambele sensuri de mers, în noua stație „Drumul Pădurea Pustnicu”, situată pe Aleea Teișani.

Totodată, pentru facilitarea transferului între linii, începând cu data de 23.02.2024, troleibuzele liniilor 70 și 79 vor opri și în stația „Baba Novac” (comun cu autobuzele liniilor 311, 330 și N104), amplasată pe Str. Baba Novac (după intersecția cu Șos. Mihai Bravu), pe sensul de mers către terminalul „Bd. Basarabia”.

https://tpbi.ro/tpbi-de-vineri-statii-no ... a-novac/

 


Re: Știri despre transportul local din București CiprianTRB

Reducem poluarea: linia 93 – operată numai cu troleibuze cu autonomie și prelungită în Cartier Brâncuși.

FB_IMG_1708609458713.jpg (70.71 KB; downloaded 3761 times)

Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București – Ilfov (TPBI) a dispus ca, începând de duminică, 25.02.2024, linia 93 să fie prelungită până în cartierul Constantin Brâncuși și să fie operată numai cu troleibuze noi Solaris Trollino 12M cu autonomie, iar linia de autobuz 168, care asigura până acum transportul călătorilor din acest cartier, va întoarce la terminalul „Valea Ialomiței”. În acest fel, va fi redusă total poluarea fonică și cea a aerului din cartierul Brâncuși, iar numărul mai mare de vehicule alocate acestei linii va reduce timpul de așteptare în stație.

Așadar, linia 93 va funcționa între terminalele „Cartier Constantin Brâncuși” și „Gara de Nord” pe traseul: „Cartier Constantin Brâncuși”, Aleea Cumințenia Pământului, Drumul Valea Doftanei, Aleea Poarta Sărutului, Aleea Masa Tăcerii, Str. Valea Oltului, Str. Valea Ialomiței, Drumul Taberei (inel și ramura de sud), Bd. 1 Mai, Str. Sibiu, Drumul Taberei, Bd. General Paul Teodorescu, Bd. Iuliu Maniu, Șos. Cotroceni, Str. Constantin Noica, Str. Mircea Vulcănescu, Str. Pârcălabul Baldovin, Str. Gării de Nord, Piața Gării de Nord, „Gara de Nord”, cu întoarcere pe Str. Witting, Calea Plevnei, Str. Constantin Noica, Șos. Cotroceni, Bd. Iuliu Maniu, Bd. General Paul Teodorescu, Drumul Taberei, Str. Sibiu, Bd. 1 Mai, Drumul Taberei (ramura de sud și inel), Str. Valea Ialomiței, Str. Valea Oltului, Drumul Valea Doftanei, Aleea Pasărea Văzduhului, Aleea Cumințenia Pământului, „Cartier Constantin Brâncuși”.

Linia 168 va funcționa între „Valea Ialomiței” și „Piața Romană” astfel: terminal „Valea Ialomiței”, Str. Valea Ialomiței, Drumul Taberei (ramura de Nord), Str. Răzoare, Șos. Panduri, Str. Doctor Rainer, Bd. Eroilor, Str. Știrbei Vodă, Calea Victoriei, Str. Demetru Ion Dobrescu, Bd. Nicolae Bălcescu, „Piața Romană”, cu întoarcere pe Bd. Gheorghe Magheru, Bd. Dacia, Str. Mircea Vulcănescu, Str. Berzei, Str. Știrbei Vodă, Bd. Eroilor, Str. Doctor Dumitru Bagdasar, Șos. Panduri, Drumul Taberei, Str. Valea Ialomiței, terminal „Valea Ialomiței”.

Legătura dintre cartierul Constantin Brâncuși și Piața Romană va fi asigurată prin transbordare din troleibuzele liniei 93 în autobuzele liniei 168 în stațiile „Valea Ialomiței”, „Orizont” și „Favorit”, în ultimele două stații călătorii putând utiliza și linia 368. Actuala politică tarifară permite transbordări multiple în intervalul de timp pentru care a fost achiziționat titlul de călătorie

 


Re: Știri despre transportul local din București bgd70

Pe Bd. Aerogării, autobuzele vor circula și pe linia de tramvai


Începȃnd de sâmbătă, 16.03.2024, STB SA va aplica măsuri de optimizare serviciului de transport public pe Bd. Aerogării, prin redirecționarea autobuzelor liniilor 112, 205, 301, 330, 605 şi N119 pe calea de rulare a tramvaielor, facilitând astfel fluidizarea circulației acestora în urma evitării zonelor în care se ȋnregistrează frecvente blocări ale traficului rutier.

Așadar, liniile 112, 301, 330 şi N119 vor funcţiona pe calea de rulare a tramvaielor de pe Bd. Aerogării numai pe sensul spre Şos. Bucureşti-Ploieşti, pe tronsonul cuprins între intersecţia cu Str. Nicolae Caramfil și cea cu Str. Neagoe Vodă.

Linia 205 va funcţiona pe calea de rulare a tramvaielor de pe Bd. Aerogării numai pe sensul spre Şos. Bucureşti-Ploieşti, pe tronsonul cuprins între intersecţia cu Bd. Ficusului și cea cu Str. Neagoe Vodă.

Linia 605 va funcţiona pe calea de rulare a tramvaielor de pe Bd. Aerogării pe ambele sensuri, pe tronsonul cuprins între intersecţia cu Str. Nicolae Caramfil și cea cu Str. Neagoe Vodă.


Sursa: STB

 


Re: Știri despre transportul local din București Victor92

TPBI: Tramvaiele 14, 40 și 55 – deviate sâmbătă pentru lucrări la rețeaua de apă pe Calea Călărași. Călătorii, preluați de linia navetă 614

Liniile de tramvai 14, 40 și 55 vor funcționa pe trasee modificate în ziua de sâmbătă, 16.03.2024, pentru a permite executarea lucrărilor de remediere a unei avarii la rețeaua de apă de pe Calea Călărași nr. 76. Pentru preluarea călătorilor, Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București – Ilfov a dispus înființarea liniei navetă de autobuz 614, care va asigura legătura între terminalul „Piața Sfânta Vineri” și Foișorul de Foc.

Așadar, tramvaiele liniei 14 vor circula între terminalele „Republica” și „Pantelimon” pe traseul: „Republica”, Bd. Basarabia, Calea Călărași, Str. Traian, Bd. Ferdinand I, Șos. Pantelimon, terminal „Pantelimon” și retur.

Linia 40 va funcționa între stația „Hala Traian” și capătul de linie „Chimopar”, astfel: Stația „Hala Traian”, Str. Traian, Bd. Pache Protopopescu, Șos. Iancului, Șos. Pantelimon, Bd. Chișinău, Bd. Basarabia, Bd. 1 Decembrie 1918, Bd. Theodor Pallady, capăt de linie „Chimopar”, cu întoarcere pe Bd. Theodor Pallady, Bd. 1 decembrie 1918, Bd. Basarabia, Calea Călărași, stația „Hala Traian”.

Traseul liniei 55 va fi scurtat, tramvaiele urmând să circule între Piața Iancului și terminalul „Pantelimon”, astfel: Piața Iancului, Șos. Iancului, Șos. Pantelimon, terminal „Pantelimon” și retur.

Călătorii vor fi preluați de linia navetă de autobuz 614, care va funcționa pe traseul: terminal „Piața Sfânta Vineri”, Str. Sf. Vineri, Bd. Mircea Vodă, Bd. Corneliu Coposu, Calea Călărași, Str. Traian, capăt de linie „Foișorul de Foc”, cu întoarcere pe Str. Traian, Str. Iancu Cavaler de Flondor, Bd. Pache Protopopescu, Str. Traian, Calea Călărașilor, Bd. Corneliu Coposu, Str. Sfânta Vineri, terminal „Piața Sf. Vineri”.

Sursa: https://tpbi.ro/tpbi-tramvaiele-14-40-si ... eta-614/

 


Re: Știri despre transportul local din București Vasile52

TPBI: cinci linii cu program prelungit și alte trei deviate pentru meciul România – Irlanda de Nord de vineri

Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București – Ilfov (TPBI) a dispus ca liniile 14, 40, 55, 104 și 335 să funcționeze cu un program de circulație prelungit în seara zilei de vineri, 22.03.2024, pentru a asigura preluarea spectatorilor care asistă la meciul de fotbal România – Irlanda de Nord, programat pe „Arena Națională”, de la ora 21.45. Astfel, ultimele plecări de la terminale ale vehiculelor acestor linii vor avea loc la ora 00.00.

De asemenea, în ziua de vineri, 22.03.2024, începând cu ora 17.00 (la dispoziția Brigăzii Rutiere de Poliție), liniile care au capătul la „Arena Națională” vor fi deviate astfel:
  • Liniile de troleibuz 86 și 90 vor funcționa pe traseele de bază între terminalele „Dridu”, respectiv „Mircea Vulcănescu” și intersecția Str. Vatra Luminoasă/ Str. Tony Bulandra, apoi pe un traseu modificat pe ambele sensuri pe Str. Tony Bulandra, cu întoarcere în Depoul Vatra Luminoasă;
  • Linia de autobuz 143 va funcționa pe traseul de bază între terminalul „Bucur Obor” și intersecția Str. Baicului/ Șos. Pantelimon, apoi pe un traseu modificat pe Șos. Pantelimon, Bd. Ferdinand, Bd. Gării Obor, până la terminalul  „Baicului” (capătul liniilor 69, 85 și 382), cu întoarcere pe Str. Baicului, Str. Paharnicul Turturea, Str. Dumitru Slugeru, apoi traseul actual.



https://tpbi.ro/tpbi-cinci-linii-cu-program-prelungit-si-alte-trei-deviate-pentru-meciul-romania-irlanda-de-nord-de-vineri/

 


Re: Știri despre transportul local din București Victor92

TPBI: Linia 25 – suspendată în weekend-ul 23-24 martie. Călătorii vor fi preluați de liniile 12 și 625

Linia de tramvai 25 va fi suspendată în zilele de sâmbătă, 23.03.2024, și duminică, 24.03.2024, ca urmare a efectuării lucrărilor de demontare a pieselor de cale de pe Bd. Timișoara, astfel încât circulația tramvaielor să se desfășoare pe ambele sensuri. Pentru preluarea călătorilor, Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București – Ilfov (TPBI) înființează linia de tramvai 12 și linia navetă de autobuz 625, care, în perioada suspendării liniei 25, vor funcționa astfel:

Tramvaiele liniei 12 vor circula între „CFR Progresul” și „Gara Basarab” pe traseul: terminal „CFR Progresul”, Şos. Giurgiului, Piața Eroii Revoluției, Şos. Viilor, Str. Dr. Istrate, Str. Progresului, Bd. Timișoara, Bd. General Paul Teodorescu, Bd. Doina Cornea, Șos. Orhideelor, terminal „Gara Basarab” și retur;
Autobuzele liniei navetă 625 vor acoperi tronsonul cuprins între „Depoul Militari” și intersecția Bd. Timișoara/ Bd. General Paul Teodorescu, pe traseul: terminal „Depoul Militari”, Str. Preciziei, Str. Valea Cascadelor, Bd. Timişoara, Drumul Sării, staƫia „Drumul Sării”, cu întoarcere pe Drumul Sării, Drumul Taberei, Bd. General Paul Teodorescu, Bd. Timişoara, Str. Valea Cascadelor, Str. Preciziei, terminal „Depoul Militari”.
Începând de luni, 25 martie 2024, tramvaiele liniei 25 vor reveni la programul de transport stabilit.

Sursa: https://tpbi.ro/tpbi-linia-25-suspendata ... -si-625/

Modificare linia 25.jpg (333.5 KB; downloaded 2486 times)

 


Re: Știri despre transportul local din București bgd70

Începând din această sâmbătă, liniile 90 și 201 vor fi comasate


STB SA continuă procesul de modernizare și optimizare a serviciului de transport public, ca urmare a implementării proiectului „Achiziționare mijloace de transport mai puțin poluante necesare îmbunătățirii transportului public de călători în Municipiul București”.

Astfel, începȃnd de sâmbătă, 30.03.2024, liniile de transport 90 și 201 vor fi comasate, urmând ca noua linie să funcționeze sub indicativul 90, între terminalele „Arena Națională” și „Semănătoarea”, pe următorul traseu:

- Pe sensul spre „Semănătoarea”: terminal „Arena Națională”, Bd. Pierre de Coubertin, Str. Vatra Luminoasă, Str. Matei Voievod, Bd. Pache Protopopescu, Bd. Carol I, Bd. Regina Elisabeta, Bd. Mihail Kogălniceanu, Splaiul Independenței, Str. General Popovăț, Șos. Virtuții, Pod Ciurel, Splaiul Independenței, terminal „Semănătoarea”;
- Pe sensul spre „Arena Națională”: terminal „Semănătoarea”, Splaiul Independenței, Pod Operei, Bd. Mihail Kogălniceanu, Bd. Regina Elisabeta, Bd. Carol I, Bd. Pache Protopopescu, Str. Matei Voievod, Str. Vatra Luminoasă, Bd. Pierre de Coubertin, terminal „Arena Națională”.
În acest context, linia de autobuz 201 va fi suspendată.

Noua linie 90 va funcționa cu parcul de vehicule suplimentat, adecvat cererii de transport de pe traseu, format din noile troleibuze Solaris, cu autonomie.

De la aceeași dată, și linia linia 97 va funcționa cu parcul de troleibuze modernizat.

Reamintim că programele de circulație ale liniilor de transport public pot fi accesate la acest link: https://stbsa.ro/ora_statii.

Sursa: STB

 


Re: Știri despre transportul local din București Victor92

TPBI: de sâmbătă, linia 90 va fi comasată cu linia 201 și va fi operată cu troleibuze noi Solaris cu autonomie

Pe măsura recepționării de către Primăria Municipiului București a unui nou lot de troleibuze cu autonomie Solaris Trollino 12 M, Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București – Ilfov (TPBI) aplică noi măsuri de îmbunătățire a transportului public și de reducere a poluării.

Începând cu data de 30.03.2024, linia de troleibuz 90 va fi comasată cu linia de autobuz 201, iar noul traseu, deservit de troleibuzele Solaris, va funcționa sub indicativul 90 între terminalele „Arena Națională” și „Semănătoarea”, astfel : „Arena Națională”, Bd. Pierre de Coubertin, Str. Vatra Luminoasă, Str. Matei Voievod, Bd. Pache Protopopescu, Bd. Carol I, Bd. Regina Elisabeta, Bd. Mihail Kogălniceanu, Splaiul Independenței, Str. General Popovăț, Șos. Virtuții, Pod Ciurel, Splaiul Independenței, „Semănătoarea”, cu întoarcere pe Splaiul Independenței, Pod Operei, Bd. Mihail Kogălniceanu, Bd. Regina Elisabeta, Bd. Carol I, Bd. Pache Protopopescu, Str. Matei Voievod, Str. Vatra Luminoasă, Bd. Pierre de Coubertin, „Arena Națională”. Linia de autobuz 201 va fi suspendată.

Totodată, de sâmbătă, 30 martie, bucureștenii vor putea călători și pe linia 97 cu noile troleibuze Solaris Trollino 12M cu autonomie, care face legătura între terminalul multimodal „Străulești” și Gara de Nord, cu întoarcere la „Sfinții Voievozi”. Treptat, parcul acestei linii va fi completat cu noi troleibuze, pe măsura livrării de către producător.

Sursa: https://tpbi.ro/tpbi-de-sambata-linia-90 ... tonomie/

1.png (183.2 KB; downloaded 1991 times)


2.png (1.44 MB; downloaded 1991 times)


TPBI: Linia 41 va fi suspendată sâmbătă, 30 martie. Călătorii vor fi preluați de linia navetă 641

Linia 41 va fi suspendată, sâmbătă, 30.03.2024, pentru a permite efectuarea lucrărilor necesare demontării pieselor pe Pasajul Grant, astfel încât circulația tramvaielor să poată fi făcută pe ambele sensuri. Pentru preluarea călătorilor, Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București – Ilfov (TPBI) a dispus înființarea liniei navetă de autobuz 641, care va funcționa, sâmbătă, între terminalele „Piața Presei” și „Ghencea” pe traseul: „Piața Presei”, Bd. Mărăști, Bd. Mareșal Alexandru Averescu, Str. Turda, Pasajul Grant, Calea Crângași, Șos. Virtuții, Pasajul Lujerului, Str. Brașov, Bd. Ghencea, „Ghencea”, cu întoarcere pe Bd. Ghencea, Str. Brașov, Str. Lujerului, Pasaj Lujerului, Șos. Virtuții, Calea Crângași, Calea Giulești, Șos. Orhideelor, Bd. Dinicu Golescu, Piața Gării de Nord, Calea Griviței, Șos. Nicolae Titulescu, Bd. Banu Manta, Bd. Ion Mihalache, Bd. Mareșal Alexandru Averescu, Bd. Mărăști, Bd. Expoziției, „Piața Presei”.

Pe tronsonul cuprins între Piața Montreal și Bd. Ion Mihalache, autobuzele liniei navetă 641 vor circula pe calea de rulare a tramvaielor și vor efectua stații la peron. Astfel, pe sensul spre „Ghencea”, vehiculele vor opri în stațiile de tramvai „Agronomie” și „Cașin”, iar pe sensul spre „Piața Presei” – în stațiile „Cașin”, „Agronomie” și „Bd. Ion Mihalache”.

Începând de duminică, 31 martie 2024, va fi reluată circulația normală a tramvaielor liniei 41.

Sursa: https://tpbi.ro/tpbi-linia-41-va-fi-susp ... eta-641/

3.png (1.61 MB; downloaded 1991 times)

 


Re: Știri despre transportul local din București bgd70

Un articol foarte interesant de la G4Media.ro despre ce probleme intampina propunerea Directiei de Transporturi din cadrul PMB de extindere in cartierul Cotroceni a liniei de troleibuz 70.

Ce argumente are Asociația de transport public în fața celor 700 de semnatari ai petiției „Fără autobuze în Cotroceni” ce se opun ca linia 70 de troleibuz să circule pe străzile din cartier

Asociația de transport public București-Ilfov (TPBI) informează, într-un răspuns la o solicitare G4Media, de ce este important să fie introdusă linia 70 de troleibuz în cartierul Cotroceni. Subiectul a generat discuții, în urma petiției „Fără autobuze în Cotroceni” inițiate de un locuitor din zonă, în care acesta ridică multe semne de întrebare.

În zona mixtă de vile și blocuri din cartierul Cotroceni, în apropierea Bisericii Elefterie și a gurii de metrou Erorilor, municipalitatea Bucureștiului a început în martie 2024 să traseze benzi galbene, semn distinct de transport în comun de suprafață. Inițiativa ce are ca scop creșterea mobilității persoanelor în vârstă din zonă – după cum afirmă Asociația de transport public București-Ilfov (TPBI), autoritatea care a avizat proiectul – a devenit ușor de aplicat datorită noilor troleibuze Solaris cu autonomie, introduse în circulație de la începutul anului, și care își pot prelungi traseul prin decuplarea de la firele electrice și funcționarea pe baterii.

La scurt timp însă, după marcajele pe asfalt, o petiție inițiată de un locuitor al Cotroceniului a reușit să mobilizeze populația din zonă cu argumente care privesc în special vechimea clădirilor și caracterul rezidențial. Lansată la finalul lunii martie, petiția a strâns în două săptămâni aproape 700 de semnături. Cele două străzi vizate de noul traseu al liniei 70 de troleibuz sunt Dr. Carol Davila și Dr. Joseph Lister.

Conform autorului, aceste străzi au următoarele particularități și inconveniente pentru transportul public: clădiri cu vechime de aproape 100 de ani ce ar fi influențate negativ de vehicule cu tonaj mare, restricțiile de 3,5 t și de viteză existente, multitudinea de stații de transport aflate relativ aproape, o singură bandă pe sens ce ar însemna acces dificil al mașinilor, caracterul preponderent rezidențial și liniștit al zonei.

Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București – Ilfov (TPBI) le oferă un răspuns locuitorilor, după o solicitare de acces la informații înaintată de G4Media. Linia 70 de troleibuz circulă în prezent până la Facultatea de Drept/Piața Mihail Kogălniceanu cu traseu prin sectoarele 2 și 3, Universitate, Calea Moșilor și are celălalt capăt pe Bd.Basarabia.

Mai jos vom publica punctual argumentele împotrivă ale semnatarului petiției și cele în favoarea traseului troleibuzului 70 în cartierul Cotroceni, emise de TPBI.

Ce spune petiția:

– majoritatea construcțiilor sunt vechi, multe dintre acestea apropiindu-se de vârstă de 100 ani
– multe dintre construcții, dar și infrastructura străzilor (terasament, instalații de canalizare), ca urmare a vârstei, „vor fi influențate negativ și pot dobândi probleme majore” ca urmare a unui trafic regulat al unor mijloace de transport în comun de tonaj mare (autobuz/troleibuz)
– pe străzi există o restricție de circulație pentru vehiculele cu masă mai mare de 3,5t și o restricție de viteză, „tocmai pentru fi prevenite vibrațiile care se propagă până în case, dar și pentru că infrastructura străzilor nu permite”
– „se simt anumite trepidații care cu siguranță afectează nu doar clădirea, dar și liniștea vieții cotidiene”
– cu ocazia lucrărilor efectuate în ultimii ani (schimbarea țevilor de gaze, apă potabilă) s-a constatat că strada Dr. Joseph Lister are zone „unde infrastructura este afectată, canalizarea centrală era prăbușită, astfel încât strada nu permite un trafic de mare tonaj”.

Alte argumente împotrivă din petiție:

– cartierul este în prezent deservit de o multitudine de stații de transport public – „se pot accesa foarte ușor în cel mult 10 minute de mers pe jos din orice colț al Cartierului”
– cartierul este, prin excelență, un Cartier cu destinație rezidențială, toate punctele majore de interes din zonă Spitalul Universitar, Biserica Elefterie, Școala nr. 150, Facultatea de Medicină, Facultatea de Drept, Opera Națională, fiind deja deservite de stații de transport public „care sunt mai apropiate și mai convenabile decât vor fi viitoarele stații de pe noul traseu”
– fiind o zonă rezidențială dar și protejată, „ne dorim pentru Cotroceni să fie o zonă cu tranzit de autovehicule cât mai mic, în care lumea să se poată plimba și bucura de tot ce oferă acest Cartier verde”
– traficul de tranzit de la orele de vârf se va îngreuna considerabil, mașinile mici fiind obligate să aștepte în stație după mijlocul de transport în comun
– „Nu în ultimul rând, doresc să menționez că nu ni s-a oferit posibilitatea să participăm la nicio consultare cu privire la această inițiativă”

Ce spune TBPI:

– la caracteristicile actuale ale străzilor în cauză – ale noilor mijloace de transport public care vor circula pe traseu, coroborat cu viteza mică de deplasare a acestora (max.30km/h) – nu sunt afectate clădirile din zonă.
– masa totală admisibilă a unui troleibuz este de 18 tone. În trecut, artera invocată a fost utilizată pentru transportul public de călători, iar în prezent, și alte servicii publice o utilizează pentru îndeplinirea zilnică a obligațiilor de serviciu, cum ar fi, de exemplu, serviciile de salubrizare, iar vehiculele respective depășesc greutatea troleibuzelor. –  – greutatea unei mașini de salubrizare ajunge la 26 de tone.
– pe aceste două străzi au circulat patru linii de troleibuz: 84, 88, 90 și 92, traseele fiind desființate în perioada când cele două străzi erau pavate cu piatră cubică și troleibuzele care circulau erau model DAC 117E articulate, greoaie, și care, din cauza formei și masei, produceau vibrații puternice în infrastructură.
– „situația actuală este complet diferită”, s-a schimbat, între timp, structura rutieră a străzilor, iar noile troleibuze au masă mult mai mică și nu sunt articulate. – După modificarea structura rutieră a străzilor, „restricția de tonaj de 3,5 t de pe strada Dr. J. Lister a fost menținută nejustificat, neexistând un raport al administratorului drumului privind scăderea portanței”. – De altfel, pe strada Dr. Carol Davila nu exisă restricție de tonaj, iar cei care ajung la intersecția cu strada Dr. J. Lister ar trebui să întoarcă având altă posibilitate să-şi continue drumul.
– inițiativa aparţine Direcţiei Transporturi din cadrul Primăriei Municipiului București și face parte din strategia municipalității de creștere a gradului de mobilitate urbană durabilă.
– Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București – Ilfov (TPBI) a răspuns favorabil, și anume că orice zonă locuită a Municipiului București trebuie inclusă în rețeaua de transport public.
– în plus, pe străzile Dr. Carol Davila și Dr. Joseph Lister există și persoane cu grad de mobilitate scăzut, care au nevoie în zonă de mijloace de transport în comun, iar vehiculele care vor circula în zonă vor avea podea complet coborâtă, precum și trapă destinată persoanelor cu mobilitate redusă.
– legea nr.155/2023 prind mobilitatea urbană durabilă prevede faptul ca distanța între două stații de transport public de suprafață să nu fie mai mare de 400 m. Totodată, pensionarii nu utilizează, în general, metroul, deoarece nu beneficiază de gratuitate.
– pe de altă parte, artera este sufocată de autoturisme proprietate personală parcate la bordură.
– măsura funcționării liniei 70 în formatul propus „le va oferi proprietarilor de autoturisme din zonă o soluție pentru a nu mai utiliza mașina personală în deplasările lor zilnice”.
– Această inițiativă reprezintă o măsură de încurajare a utilizării transportului public, ca alternativă la cel individual motorizat, „odată cu aplicarea, încă de acum doi ani, a măsurilor de descurajare a utilizării celui din urmă, printre care introducerea regimului de plată al parcărilor, începând cu zona centrală și apoi, treptat, la nivelul întregului oraș”.

Dacă TPBI nu-și va schimba opinia între timp, linia 70 de toleibuz ar putea deveni funcțională la mijlocul lunii aprilie. „Se preconizează ca traseul să devină funcțional în jurul datei de 15.04.2024, în funcție de numărul de troleibuze noi care va fi recepționate. Frecvența circulației troleibuzelor pe acest traseu va fi de 7-15 min în funcție de oră.”, se arată în răspunsul oficial al TPBI.

 


Re: Știri despre transportul local din București deprodio

Acum e oficial:
"In contextul implementării proiectului „Achiziționare mijloace de transport mai puțin poluante necesare îmbunătățirii transportului public de călători în Municipiul București”, începȃnd de sâmbătă, 13.04.2024, STB SA va aplica măsura de comasare a liniilor de transport 97 și 133.

Noua linie va funcționa sub indicativul 97, pe un traseu cuprins între terminalele „Străulești” și „Bd. Tineretului”, astfel:

Pe sensul spre „Bd. Tineretului”: terminal „Străulești”, Bd. Bucureștii Noi, Calea Griviței, Bd. Dacia, Str. Traian, Bd. Nerva Traian, Calea Văcărești, terminal „Bd.Tineretului”;
Pe sensul spre „Străulești”: terminal „Bd.Tineretului”, Calea Văcărești, Bd. Nerva Traian, Str. Traian, Bd. Dacia, Piața Romană, Bd. Dacia, Str. Mircea Vulcănescu, Str. Gării de Nord, Piața Gării de Nord, Calea Griviței, Bd. Bucureștii Noi, terminal „Străulești”.
Totodată, pentru asigurarea unei bune preluări a călătorilor din stații, parcul de vehicule aferent liniei 97, format din troleibuze Solaris cu autonomie și din autobuze, va fi suplimentat.

De la aceeași dată, linia de autobuz 133 va fi suspendată."
Sursa: https://www.stbsa.ro/comunicat

 


Re: Știri despre transportul local din București Victor92

Linia 97 se comasează cu linia 133. Noul traseu, cu indicativul 97, va fi operat preponderent cu troleibuze cu autonomie

Liniile 97 și 133 vor fi comasate, începând de sâmbătă, 13 aprilie 2024, iar noul traseu va păstra indicativul 97 și va fi organizat între terminalele „Străulești” și „Bd. Tineretului”, fiind operat cu 23 de troleibuze cu autonomie și patru autobuze.

Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București – Ilfov (TPBI) a luat această decizie după recepționarea unui nou lot de troleibuze Solaris Trollino 12M cu autonomie, pentru optimizarea serviciului oferit, în urma analizării cererii de transport.

Astfel, începând de sâmbătă, noua linie 97 va funcționa pe traseul: „Străulești”, Bd. Bucureștii Noi, Calea Griviței, Bd. Dacia, Str. Traian, Bd. Nerva Traian, Calea Văcărești, „Bd. Tineretului”, cu întoarcere pe Calea Văcărești, Bd. Nerva Traian, Str. Traian, Bd. Dacia, Piața Romană, Bd. Dacia, Str. Mircea Vulcănescu, Str. Gării de Nord, Piața Gării de Nord, Calea Griviței, Bd. Bucureștii Noi, „Străulești”.

De la aceeași dată, linia de autobuz 133 se suspendă.

Precizare: Pe noul traseu, pe sensul spre „Străulești”, vehiculele liniei 97 nu vor mai putea efectua stația Gara de Nord (aferentă fostei linii 133), amplasată pe strada Piața Gării de Nord, oprind în stația Gara de Nord (comună cu linia 182) amplasată pe Calea Griviței.


Sursa: https://tpbi.ro/linia-97-se-comaseaza-cu ... tonomie/
97-133-site-002.png (156.38 KB; downloaded 956 times)

 


Re: Știri despre transportul local din București Victor92

TPBI: linia 21 – scurtată la Bucur Obor în ziua de sâmbătă, 13 aprilie. Călătorii vor fi preluați de linia navetă 621

Linia 21 va fi scurtată la Bucur Obor în ziua de sâmbătă, 13.04.2024, iar călătorii din zonele unde nu vor circula tramvaiele vor fi preluați de linia navetă de autobuz 621, care va funcționa între terminalul „Piața Sfânta Vineri” și „Doamna Ghica”. Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București – Ilfov (TPBI) a luat această decizie pentru a permite montarea pe Calea Moșilor a pieselor necesare pentru circulația alternativă uletrioară a tramvaielor pe un singur fir, ca urmare a demarării lucrărilor de consolidare a Hanului Solacolu.

Astfel, tramvaiele liniei 21 vor circula sâmbătă între Bucur Obor și terminalul „Pasaj Colentina” pe traseul: Bucur Obor, Șos. Mihai Bravu, Șos. Colentina, „Pasaj Colentina”, cu întoarcere pe Șos. Colentina, Str. Ziduri Moși, Șos. Pantelimon, Bd. Ferdinand I, Șos. Mihai Bravu, Bucur Obor.

Linia navetă 621, înființată de TPBI pentru a asigura transportul public de călători în zona afectată, va funcționa pe traseul: Piața Sfânta Vineri, Str. Sfânta Vineri, Bd. Mircea Vodă, Bd. Corneliu Coposu, Str. Sfânta Vineri, Calea Moșilor, Str. Paleologu, Bd. Carol I, Calea Moșilor, Șos. Colentina, Doamna Ghica, cu întoarcere pe Șos. Colentina, Calea Moșilor, Bd. Carol I, Piața C.A. Rosetti, Bd. Carol I, Str. Paleologu, Calea Moșilor, Str. Sfânta Vineri, Piața Sfânta Vineri.

De duminică, 14.04.2024, linia 21 va reveni în funcțiune, tramvaiele urmând să circule pe un singur fir, la „paletă”, pe tronsonul cuprins între intersecția Calea Moșilor/Strada Paleologu și intersecția Calea Moșilor/Bd. Carol, iar linia 621 va fi suspendată.

Sursa: https://tpbi.ro/tpbi-linia-21-scurtata-l ... eta-621/

 


Re: Știri despre transportul local din București Volvo 65

Măsuri de reorganizare temporară a liniilor de tramvai de pe Calea Moșilor


Începând de duminică, 14.04.2024, STB SA va aplica măsura de reorganizare a liniilor de tramvai care funcționează în zona istorică a Căii Moșilor, ca urmare a executării lucrărilor de conservare şi protejare a Hanului Solacolu.

În acest sens, linia de tramvai 5 va fi suspendată, iar linia navetă de autobuz 605, înființată pentru preluarea călătorilor în perioada executării lucrărilor de modernizare a căii de rulare a tramvaielor de pe traseul liniei 5, va funcționa între terminalele „Aeroport Băneasa” și „Piața Sf. Vineri”, astfel:

Pe sensul spre „Piața Sf. Vineri”: terminal „Aeroport Băneasa”, Str. Grațioasă, Bd. Aerogării, Str. Aviator Alexandru Șerbănescu, Str. Barbu Văcărescu, Str. Tunari, Str. Alecu Russo, Bd. Dacia, Str. Vasile Lascăr, Str. Armand Călinescu, Calea Moșilor, Str. Sf. Vineri, terminal „Piața Sf. Vineri”;
-    Pe sensul spre „Aeroport Băneasa”: terminal „Piața Sf. Vineri”, Str. Sf. Vineri, Bd. Mircea Vodă, Str. Mântuleasa, Str. Paleologu, Str. Armand Călinescu, Str. Vasile Lascăr, Bd. Dacia, Str. Alecu Russo, Str. Tunari, Str. Barbu Văcărescu, Str. Aviator Alexandru Șerbănescu, Bd. Aerogării, Str. Grațioasă, terminal „Aeroport Băneasa”.

Linia de tramvai 16 va fi suspendată în zilele de sâmbătă și duminică, iar în cursul săptămânii va funcționa pe un traseu modificat, cuprins între terminalele „Piața Sf. Vineri” și „Platforma Industrială Pipera”, astfel:

-    Pe sensul spre „Platforma Industrială Pipera”: terminal „Piața Sf. Vineri”, Str. Sf. Vineri, Bd. Corneliu Coposu, Str. Paleologu, Str. Armand Călinescu, Str. Vasile Lascăr, Str. Viitorului, Str. Lizeanu, Str. Maica Domnului, Bd. Lacul Tei, Șos. Petricani, Bd. Dimitrie Pompeiu, terminal „Platforma Industrială Pipera”;

-   Pe sensul spre „Piața Sf. Vineri”: terminal „Platforma Industrială Pipera”, Bd. Dimitrie Pompeiu, Șos. Petricani, Bd. Lacul Tei, Str. Maica Domnului, Str. Lizeanu, Str. Viitorului, Str. Vasile Lascăr, Str. Armand Călinescu, Str. Paleologu, Calea Moșilor, Str. Sf. Vineri, terminal „Piața Sf. Vineri”.

Va fi înființată linia de tramvai 17, care va funcționa doar în zilele de sâmbătă și duminică pe un traseu cuprins între terminalul „Piața Sf. Vineri” și bucla „Bd. Lacul Tei”, astfel:

-      Pe sensul spre „Bd. Lacul Tei”: terminalul „Piața Sf. Vineri”, Str. Sf. Vineri, Bd. Corneliu Coposu, Str. Mântuleasa, Str. Paleologu, Str. Armand Călinescu, Str. Vasile Lascăr, Str. Viitorului, Str. Lizeanu, Str. Maica Domnului, “Bd. Lacul Tei”;

-      Pe sensul spre „Piața Sf. Vineri”: „Bd. Lacul Tei”, Str. Maica Domnului, Str. Lizeanu, Str. Viitorului, Str. Vasile Lascăr, Str. Armand Călinescu, Calea Moșilor, Str. Sf. Vineri, terminal „Piața Sf. Vineri”.

Pe tronsonul cuprins între stațiile „Hristo Botev” și „Bd. Carol I”, linia de tramvai 21 va funcționa pe un singur fir (la paletă).

Totodată, în vederea montării pieselor de cale pentru circulația alternativă a tramvaielor liniei 21 pe un singur fir, în ziua de sâmbătă, 13.04.2024, aceasta va funcționa pe un traseu scurtat între terminalul „Pasaj Colentina” și Bucur Obor, astfel:

Pe sensul spre „Pasaj Colentina”: Bucur Obor, Șos. Mihai Bravu, Șos. Colentina, terminal „Pasaj Colentina”;
Pe sensul spre Bucur Obor: terminal „Pasaj Colentina”, Șos. Colentina, Str. Ziduri Moși, Șos. Pantelimon, Bd. Ferdinand I, Șos. Mihai Bravu, Bucur Obor.
Pentru asigurarea transportului public de călători ȋn zona afectată, va fi înființată linia navetă de autobuz 621, care va funcționa în ziua de 13.04.2024 pe următorul traseu cuprins ȋntre terminalul „Piaţa Sf. Vineri” și „Doamna Ghica”:

Pe sensul spre Doamna Ghica: terminal „Piața Sf. Vineri”, Str. Sf. Vineri, Bd. Mircea Vodă, Bd. Corneliu Coposu, Str. Sf. Vineri, Calea Moșilor, Str. Paleologu, Bd. Carol I, Calea Moșilor, Șos. Colentina, Doamna Ghica;
Pe sensul spre „Piața Sf. Vineri”: Doamna Ghica, Sos. Colentina, Calea Moșilor, Bd. Carol I, Piața C.A. Rosetti, Bd. Carol I, Str. Paleologu, Calea Moșilor, Str. Sf. Vineri, terminal „Piața Sf. Vineri”.


Reamintim călătorilor că programele de circulație ale liniilor de transport public pot fi accesate la acest link: https://stbsa.ro/ora_statii.

Sursa: https://stbsa.ro/comunicat1?nrcom=2060

 


Go to page:  1  ... 59 60 61 62 63 64 65
 
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Traseele de transport public și evoluția mobilității în Bucuresti și Ilfov  • 
Choose destination

Since our 2275 forum members have written 420380 posts in 5239 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use