Topic: Autobuze SOR NS 12 electric
123 posts, 37711 views
📖 Pagination options
- alliens
-
Posted:
-
Re: Accidente/incidente
alliens
A mai fost vreun incident cu un autobuz electric? In 6 septembrie, in jurul orei 16 am vazut din tren , in statia Independentei, un autobuz electric avand ridicat capacul din spate si langa el doua masini de pompieri si pompieri care se agitau.
A mai fost vreun incident cu un autobuz electric? In 6 septembrie, in jurul orei 16 am vazut din tren , in statia Independentei, un autobuz electric avand ridicat capacul din spate si langa el doua masini de pompieri si pompieri care se agitau.
-
- Andrei Andraș
-
Posted:
-
Autobuze SOR NS 12 electric
Andrei Andraș
Da, este vorba de 2122.
Început de incendiu la baterie | Al doilea autobuz electric din flota RATBV cu probleme la baterie
În săptămâna 4-10 septembrie 2023, a fost solicitată intervenția ISU pentru un început de incendiu la un autobuz electric SOR. În timp ce autobuzul se afla tras la o stație de încărcare rapidă la capătul traseului 36, la Independenței, conducătorul autobuzului a apelat 112 și, în scurt timp, intervenția rapidă a ISU Brașov a făcut ca lucrurile să nu evolueze, începutul de incendiu care se manifesta cu degajare de fum fiind lichidat. ISU Brașov a precizat că a fost folosit și un extinctor în cadrul intervenției.
Incidentul nu a fost comunicat de RATBV și nici de ISU Brașov. Mai mult, RATBV a precizat că nu a existat degajare de fum, ci a fost doar o supraîncălzire, „poate un abur”. Ca să putem vedea ce s-a întâmplat am cerut celor două instituții imagini cu autobuzul. RATBV a spus categoric că nu are imagini, iar ISU Brașov mi-a transmis-o pe cea pe care o vedeți atașată articolului.
Sursa începutului de incendiu este un modul de baterie. În acest moment autobuzul se află la garajul RATBV și urmează să fie investigat alături de reprezentanți ai companiei SOR și de cei care produc bateriile cu care sunt dotate aceste autobuze. RATBV a precizat că nu știe la acest moment cât va dura această investigație, dar a precizat că atât autobuzul, cât și bateria se află în garanție.
Litera 9
Da, este vorba de 2122.
Început de incendiu la baterie | Al doilea autobuz electric din flota RATBV cu probleme la baterie
În săptămâna 4-10 septembrie 2023, a fost solicitată intervenția ISU pentru un început de incendiu la un autobuz electric SOR. În timp ce autobuzul se afla tras la o stație de încărcare rapidă la capătul traseului 36, la Independenței, conducătorul autobuzului a apelat 112 și, în scurt timp, intervenția rapidă a ISU Brașov a făcut ca lucrurile să nu evolueze, începutul de incendiu care se manifesta cu degajare de fum fiind lichidat. ISU Brașov a precizat că a fost folosit și un extinctor în cadrul intervenției.
Incidentul nu a fost comunicat de RATBV și nici de ISU Brașov. Mai mult, RATBV a precizat că nu a existat degajare de fum, ci a fost doar o supraîncălzire, „poate un abur”. Ca să putem vedea ce s-a întâmplat am cerut celor două instituții imagini cu autobuzul. RATBV a spus categoric că nu are imagini, iar ISU Brașov mi-a transmis-o pe cea pe care o vedeți atașată articolului.
Sursa începutului de incendiu este un modul de baterie. În acest moment autobuzul se află la garajul RATBV și urmează să fie investigat alături de reprezentanți ai companiei SOR și de cei care produc bateriile cu care sunt dotate aceste autobuze. RATBV a precizat că nu știe la acest moment cât va dura această investigație, dar a precizat că atât autobuzul, cât și bateria se află în garanție.
Foto: ISU Brașov
0.jpg (328.23 KB; downloaded 906 times)
-
- SPA29
-
Posted:
-
Re: Autobuze SOR NS 12 electric
SPA29
Interesant cum aceste mici bombe pe roti sunt protejate de interese meschine. Pe langa faptul ca au ajuns sa musamalizeze astfel de cazuri, nu isi pune nimeni problema ca poate ies aburi incinsi dintr-un autobuz lasat la incarcat chiar in garaj. O abordare incorecta din partea RAT era de asteptat, dar chiar si ISU tine ascunse astfel de lucruri?
Interesant cum aceste mici bombe pe roti sunt protejate de interese meschine. Pe langa faptul ca au ajuns sa musamalizeze astfel de cazuri, nu isi pune nimeni problema ca poate ies aburi incinsi dintr-un autobuz lasat la incarcat chiar in garaj. O abordare incorecta din partea RAT era de asteptat, dar chiar si ISU tine ascunse astfel de lucruri?
-
- ADK
-
Posted:
-
Re: Autobuze SOR NS 12 electric
ADK
Ca fapt divers, la nivel de țară, prin ce locuri s-a mai întâmplat ca un autobuz electric să ia foc (indiferent de motiv) și eventual de câte ori, respectiv ce modele au creat probleme?
În Buzău cred că este singurul loc unde electricele încă n-au creat probleme, din simplul fapt că nici nu au circulat (exceptând ceva curse speciale și o cursă pe 5, de probă), find livrate totuși de ceva timp bun, acum așteptându-se montarea stațiilor de încărcare după ce firmele de reabilitare, termină de modernizat străzile și bulevardele. La mine în oraș sunt livrate BYD și Temsa, rămâne de văzut după ce începe exploatarea oficială să le urmărim comportamentul (din aceeași serie, BYD-uri mai sunt la Constanța și nu știu să fi creat probleme, n-am idee Temsa pe unde mai există și cât de eficiente sunt).
Ca fapt divers, la nivel de țară, prin ce locuri s-a mai întâmplat ca un autobuz electric să ia foc (indiferent de motiv) și eventual de câte ori, respectiv ce modele au creat probleme?
În Buzău cred că este singurul loc unde electricele încă n-au creat probleme, din simplul fapt că nici nu au circulat (exceptând ceva curse speciale și o cursă pe 5, de probă), find livrate totuși de ceva timp bun, acum așteptându-se montarea stațiilor de încărcare după ce firmele de reabilitare, termină de modernizat străzile și bulevardele. La mine în oraș sunt livrate BYD și Temsa, rămâne de văzut după ce începe exploatarea oficială să le urmărim comportamentul (din aceeași serie, BYD-uri mai sunt la Constanța și nu știu să fi creat probleme, n-am idee Temsa pe unde mai există și cât de eficiente sunt).
-
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Autobuze SOR NS 12 electric
PTMZ
Electric care a luat foc a fost la Dej (1 e-Atak), iar Karsan a livrat un înlocuitor. Altfel, nu prea am mai auzit de probleme în mod specific.
Temsa mai circulă la Arad, dar nu sunt la curent cu performanțele lor.
Revenind la Brașov, cum zicea și @SPA29, halucinant cum de nu se abordează astfel de incidente...
Electric care a luat foc a fost la Dej (1 e-Atak), iar Karsan a livrat un înlocuitor. Altfel, nu prea am mai auzit de probleme în mod specific.
Temsa mai circulă la Arad, dar nu sunt la curent cu performanțele lor.
Revenind la Brașov, cum zicea și @SPA29, halucinant cum de nu se abordează astfel de incidente...
-
- punmeister
-
Posted:
-
-
- SPA29
-
Posted:
-
Re: Autobuze SOR NS 12 electric
SPA29
Poate suna naiv din partea mea, dar soferii nu stau cu grija ca viata lor, dar si a calatorilor este in pericol? Sa ne reamintim ca la primul incident toate au fost retrase si verificate. Aparent, aceea verificare a aratat ca nu sunt probleme. Dar cand deja ai probleme cu al doilea autobuz (asta doar din ce stim noi) poate ar trebui ridicat un semn de intrebare in ceea ce priveste calitatea bateriilor folosite pentru acest lot. In Alba Iulia inca nu am auzit sa aiba probleme.
Poate suna naiv din partea mea, dar soferii nu stau cu grija ca viata lor, dar si a calatorilor este in pericol? Sa ne reamintim ca la primul incident toate au fost retrase si verificate. Aparent, aceea verificare a aratat ca nu sunt probleme. Dar cand deja ai probleme cu al doilea autobuz (asta doar din ce stim noi) poate ar trebui ridicat un semn de intrebare in ceea ce priveste calitatea bateriilor folosite pentru acest lot. In Alba Iulia inca nu am auzit sa aiba probleme.
-
- Robert
-
Posted:
-
Re: Autobuze SOR NS 12 electric
Robert
In Cluj-Napoca circula 41 de Solaris de imediat 5 ani. Fara incidente, iar eu am vazut unul remorcat in toti acesti ani.
In Cluj-Napoca circula 41 de Solaris de imediat 5 ani. Fara incidente, iar eu am vazut unul remorcat in toti acesti ani.
-
- cris_m
-
Posted:
-
Re: Autobuze SOR NS 12 electric
cris_m
Eu cred ca e vorba de exploatare defectoasa combinata cu un defect de fabricatie. Nu pot sa-mi explic cum la Brasov au probleme si prin alte orase ale tarii nu au nimic, cum bine ati zis. Chiar, ele pentru ce conditii au fost cumparate? Ma refer aici la relief, dar mai ales la clima...
Eu cred ca e vorba de exploatare defectoasa combinata cu un defect de fabricatie. Nu pot sa-mi explic cum la Brasov au probleme si prin alte orase ale tarii nu au nimic, cum bine ati zis. Chiar, ele pentru ce conditii au fost cumparate? Ma refer aici la relief, dar mai ales la clima...
-
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Autobuze SOR NS 12 electric
PTMZ
În legătură cu relieful, sunt achiziționate pentru deal și teren cu înclinații specifice. Cel puțin la nivel teoretic, nu știu dacă în practică sunt diferențe tehnice între cele de la Brașov și cele de la, de exemplu, Alba Iulia (care sunt pentru șes).
Cât despre temperatură, trebuie verificat caietul de sarcini, nu am aceste date la îndemână acum.
În legătură cu relieful, sunt achiziționate pentru deal și teren cu înclinații specifice. Cel puțin la nivel teoretic, nu știu dacă în practică sunt diferențe tehnice între cele de la Brașov și cele de la, de exemplu, Alba Iulia (care sunt pentru șes).
Cât despre temperatură, trebuie verificat caietul de sarcini, nu am aceste date la îndemână acum.
-
- Andrei Andraș
-
Posted:
-
Autobuze SOR NS 12 electric
Andrei Andraș
Robert wrote:Acolo 222 a avut un incendiu acum câțiva ani într-unul din garaje și de asta nu se știe de el. Îți poți da seama după sunetele pe care le scoate, dar și după unele plastice din interior îngălbenite. Îți pot confirma colegii de la Cluj.
În Cluj-Napoca circulă 41 de Solaris [...] fără incidente
- AdrianC
-
Posted:
-
Re: Autobuze SOR NS 12 electric
AdrianC
Eu cred ca este ceva la cablaje sau la electronica.
Daca era la celulele bateriei, autobuzul era deja scrum.
LE: Observ ca are celule NMC 18650. Fiind mai multe si mai mici si fiecare cu carcasa metalica, o iau razna pe rand, incendiul putand fi controlat, nefiind o degajare intensa de energie intr-un timp scurt ca in cazul celulelor mari.
Eu cred ca este ceva la cablaje sau la electronica.
Daca era la celulele bateriei, autobuzul era deja scrum.
LE: Observ ca are celule NMC 18650. Fiind mai multe si mai mici si fiecare cu carcasa metalica, o iau razna pe rand, incendiul putand fi controlat, nefiind o degajare intensa de energie intr-un timp scurt ca in cazul celulelor mari.
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Transportul în comun din municipiul Brașov (SC RATBV SA)
•
Choose destination