MetrouReţeaua de metrou din Bucureşti

 

Topic: Discuții diverse despre stațiile de metrou din București

329 posts, 137299 views
 
Go to page:  1  ... 16 17 18 19 20 21 22 23 24
 
 

📖 Pagination options
Re: Discuții diverse despre stațiile de metrou din București Stefan28

Se pare că începe un proiect pentru instalarea de porți anti-suicid, cel mai probabil în stațiile aglomerate de pe M2. Recent a apărut o astfel de poartă la stația Berceni, pe sensul de mers către Pipera, în dreptul primei uși în sensul de mers al trenului.








 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Discuții diverse despre stațiile de metrou din București sab

Interesant. Cred ca este un test/pilot. Pe unde vor mai iesi mecanicii care verifica dacă ușile s-au închis sau nu?
Sau în sfârșit scăpăm de rușinea asta?

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Discuții diverse despre stațiile de metrou din București sab

Cum banuiam, este un proiect pilot și va consta doar in poarta fotografiata de Ștefan28

Proiect pilot pentru porți anti-suicid la metrou. Stația în care vor fi amplasate

https://m.digi24.ro/stiri/actualitate/pr ... -2005929

Metrorex anunță că are un proiect pilot pentru porți de siguranță pe peron, așa numitele porți anti-suicid. Sistemul va fii montat la stația Berceni, la linia spre Pipera.

Potrivit Metrorex, va fi analizat comportamentul sistemului din punct de vedere tehnic, operațional, funcțional și modul în care acesta va fi folosit de călătorii cu metroul.

Compania spune, într-un comunicat de presă, că este interesată în identificarea de soluții pentru creșterea nivelului de siguranță a călătorilor atât în stații, cât și în trenuri.

Metrorex a inițiat acțiuni preliminare pentru implementarea unui proiect de investiții, pentru creșterea siguranței călătorilor în timpul utilizării sistemului de transport cu metroul și, totodată, identificarea tipului de sistem de protecție care se poate instala în stațiile de metrou aflate în exploatare, potrivit comunicatului.

Totuși, în acest moment, documentația este încă în analiză „atât din cauza costurilor mari necesare pentru demararea/finalizarea investiției și ulterior pentru activitatea de mentenanță, cât și din cauza perioadei pandemice pe care o traversăm și care a generat o scădere a veniturilor, coroborat cu o creștere semnificativă a costurilor generale și în special a costurilor cu utilități,”.

Totuși pentru clarificarea concepției în ceea ce privește realizarea unor astfel de porți, la acest moment Metrorex are în derulare un ”proiect pilot – Sistem de protecție a călătorilor din stațiile de metrou prin instalarea de porți de siguranță la peron”, proiect ce va fi implementat la stația Berceni, linia 1 (direcția Berceni – Pipera). Proiectul constă în montarea unei singure porți, urmând a se analiza comportamentul din punct de vedere tehnic, operațional, funcțional al cerințelor de siguranță impuse de exploatarea în regim feroviar și nu în ultimul rând și al modului de utilizare de către publicul călător.

 


Re: Discuții diverse despre stațiile de metrou din București punmeister

Nu m-ar mira sa fie vorba de grupul Vinci, ca de ei se vechiula dupa incidentul de la Dristor 1 de acum 5 ani cand a inceput panica morala cu portile.

 


  • Utilizator anonim 2
  • Posted:
  •  

Re: Discuții diverse despre stațiile de metrou din București Utilizator anonim 2

Daca trenurile ar intra cu viteza redusa la peron in asa fel incit sa frineze in caz ca se arunca unu’ pe sina, zic ca ar fi mai ieftin si mai placut ochiului. Mizeriile astea de porti va inchipuiti cum o sa arate peste putin timp de la inaugurare, daca nu pline de grafitti spre peron, sigur innegrite pe partea spre linii, necuratate vreodata.

Tendinta actuala e de a face rost de bani sub pretextul sigurantei. Avem o generatie de copii singuri la parinti, facuti tirziu, vegheati de mame “elicopter”, obsedate de ideea ca “investitia” sa nu fie vreodata in cel mai mic pericol. Ideea asta s-a strecurat in cele mai nebanuite colturi ale activitarilor cotidiene, trecind pe plan secund orice responsabilitate individuala. Intotdeauna odrasla - adultul de azi - e victima inocenta, de vina fiind intotdeauna altii, statul sau martienii, niciodata propria nesabuinta.

 


Re: Discuții diverse despre stațiile de metrou din București punmeister

+1 Utilizator anonim 2, desi problema cea mai mare este ca in totdeauna identificam efectul, nu si radacina problemei.

La Dristor 1 daca imi aduc aminte, problema era ca acea femeie psihopata a fost eliberata parca de catre spitalul de nebuni sau ce era, desi nu era cazul.

 


Re: Discuții diverse despre stațiile de metrou din București ByOnu

Deci sa pierdem din viteza operationala? No thanks.

Portile sunt o solutie civilizata gasita si in Occident. Din partea mea, pot sa nu le instaleze deloc, dar sub nicio forma nu sunt de acord cu reducerea vitezei.

Cat despre al doilea pragraf al lui Utilizator anonim 2, ce legatura are cu sinuciderile?

 


Re: Discuții diverse despre stațiile de metrou din București WT_fan06

@punmeister @Utilizator anonim 2 Păi și ce rădăcină a problemei ați identificat? Că trenurile intră cu viteză prea mare în stații? :popa:

Aveți vreun exemplu de prin Occident cu care să vă susțineți ideile?

Eu susțin că mulți forumiști aruncă pianul pe scări vorbind despre subiecte (mental health și combaterea problemelor de mental health) cu care nu au nicio legătură.

 


Re: Discuții diverse despre stațiile de metrou din București punmeister

Radacina fiind vorba despre faptul ca in tara nu se ia in serios problemele legate de sanatate mentala, si n-am vazut pe nimeni sa mentioneze asta in presa sau in societate acum 5 ani, dar de porti de sticla tipa toata lumea ca trebuie instalate, chiar daca un retrofit pentru toate statiile ar depasi lejer un miliard de euro.

Cat despre portile de sticla de afara, sunt unde se exploateaza pe GoA 4, adica unattended. Dar cata vreme Metrorex n-are niciun plan sa treaca la GoA 4, portile ar fi o mare risipa de bani.

 


Re: Discuții diverse despre stațiile de metrou din București ByOnu

Pai ce probleme de sanatate mentala sa fie luate in serios cand numiti si aprobati ca o parte a problemei ar fi "mamele elicopter" care isi cresc singure copiii?

In fine...

 


Re: Discuții diverse despre stațiile de metrou din București punmeister

Eu eram de acord cu primul paragraf, si anume modul cum o sa iasa toata treaba cu portile (mizerie, mazgaleli, etc). La Dristor 1 cand s-a intamplat asta sub nicio forma nu s-a pus problema de "helicopter mom".

 


Re: Discuții diverse despre stațiile de metrou din București WT_fan06

În România problemele de mental health sunt un subiect evitat, lumea nu face diferența dintre psiholog și psihiatru, iar bolile sunt folosite pe post de adjective...

Eu evit să citesc ce se scrie pe forum și în presă de fiecare dată când se petrece un incident tragic, pentru că multe expuneri sunt pur și simplu înfiorătoare...

Revenind la subictul porților, este drept că par o soluție facilă, un "no-brainer". Evident că nu e nici pe departe așa, dar porțile au și alte utilități. Orice pasager s-ar simți mai în siguranță în supra-aglomerarea de la ora de vârf. Mai mult, această soluție împinge spre automatizarea completă a rețelei, ceea ce iar nu sună rău. Nu în ultimul rând, și mecanicii trenurilor ar avea un stres în minus.

Per total nu am o opinie intransigentă asupra proiectului pilot. E bine că se experimentează, iar această tehnologie e clar că va ajunge și la noi mai devreme sau mai târziu.

 


Re: Discuții diverse despre stațiile de metrou din București punmeister

Faptul ca se incearca nu e nicio problema, si SL in Stockholm au probat 3 tipuri de porti, dar n-au ales sa le implementeze pentru ca au ramas tot la GoA2 cu exploatarea, cel putin momentan.

 


  • Utilizator anonim 2
  • Posted:
  •  

Re: Discuții diverse despre stațiile de metrou din București Utilizator anonim 2

Eu nu sustin reducerea vitezei la intrarea in statie. Am propus-o doar ca alternativa gratis la instalarea porcariilor de porti. Daca ar fi dupa mine, nu as modifica nimic fata de configuratia actuala. Cine are chef sa incheie socotelile cu viata o sa gaseasca oricum alte metode si nu putem noi cheltui pe protectii cit pot ei inventa metode de a le evita.

Cine a zis de “mamele singure”, ca eu nu. Comentariul meu cred ca era foarte clar: preocuparea actuala pentru “siguranta” este excesiva si are radacina in familie.

 


Go to page:  1  ... 16 17 18 19 20 21 22 23 24
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Reţeaua de metrou din Bucureşti  • 
Choose destination

Since our 2266 forum members have written 419428 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use