Topic: Discuții diverse despre stațiile de metrou din București
348 posts, 150882 views
📖 Pagination options
- orex
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre stațiile de metrou din București
orex
S-o fi luat-o pieptis 103 trepte pana afara! Iti iesea sufletul din tine oricum!
Problema e ca si ieri, cand am fost p-acolo, tot badijonat era accesul spre ele! Chinezarii, cum or fi (dovedit) dar ce asteapta Metrorex, alte scari, noi, numai asa (sic!) ca-s in garantie?
S-o fi luat-o pieptis 103 trepte pana afara! Iti iesea sufletul din tine oricum!
Problema e ca si ieri, cand am fost p-acolo, tot badijonat era accesul spre ele! Chinezarii, cum or fi (dovedit) dar ce asteapta Metrorex, alte scari, noi, numai asa (sic!) ca-s in garantie?
- sab
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre stațiile de metrou din București
sab
Corect, scara fixa era doar o soluție de avarie.
Soluția corecta era sa existe minim 3 scări rulante. Daca nu se putea, trebuia făcut altceva. Dar când arhitectul este doar cu mintea sa facă ceva spectaculos, restul e "can-can"...
Trebuia cineva sa își dea seama cu mult timp înainte ca erau necesari acei stâlpi si sa se facă alt fel de acces acolo.
Corect, scara fixa era doar o soluție de avarie.
Soluția corecta era sa existe minim 3 scări rulante. Daca nu se putea, trebuia făcut altceva. Dar când arhitectul este doar cu mintea sa facă ceva spectaculos, restul e "can-can"...
Trebuia cineva sa își dea seama cu mult timp înainte ca erau necesari acei stâlpi si sa se facă alt fel de acces acolo.
- orex
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre stațiile de metrou din București
orex
1,2,3 oricum nu functioneaza niciuna din doua, deci treaba e mai ”cotoioasa” la acest acces!
PS
Appo!
Sa vezi cat face liftul de la Mezanin (vestibul) pana la Parter (radier), o ”vesnicie”!
1,2,3 oricum nu functioneaza niciuna din doua, deci treaba e mai ”cotoioasa” la acest acces!
PS
Appo!
Sa vezi cat face liftul de la Mezanin (vestibul) pana la Parter (radier), o ”vesnicie”!
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre stațiile de metrou din București
andrei11
Hai s-o luăm pas cu pas.
1) Scările fixe la o asemenea adâncime sunt necesare pentru evacuarea staţiei în caz de necesitate, inclusiv pentru accesul în staţie al autorităţilor.
2) În caz că se defectează o scară rulantă de la castravete există celălalt acces, dinspre Dâmboviţa. Acolo sunt nu mai puţin de 6 scări rulante.
3) O scară rulantă defectă ar trebui reparată până a doua zi, nu prea văd unde se poate defecta catastrofic o scară rulantă.
Hai s-o luăm pas cu pas.
1) Scările fixe la o asemenea adâncime sunt necesare pentru evacuarea staţiei în caz de necesitate, inclusiv pentru accesul în staţie al autorităţilor.
2) În caz că se defectează o scară rulantă de la castravete există celălalt acces, dinspre Dâmboviţa. Acolo sunt nu mai puţin de 6 scări rulante.
3) O scară rulantă defectă ar trebui reparată până a doua zi, nu prea văd unde se poate defecta catastrofic o scară rulantă.
- orex
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre stațiile de metrou din București
orex
Si, cu toate astea, de 2 saptamani stau ca trotuarul rulant de la Basarab...inerte!
Staitia a primit aviz ISU? Da, deci e in regula cu defluirea calatorilor! Acum, nu stiu in cat timp s-ar putea ”intoarce” si cele 2(doua) scari care coboara pentru a asigura degajarea tuturor calatorilor, si nu numai, intr-o situatie limita!
Sper ca aceasta stare de fapt va ramane, pe veci, doar o provocare de Manual!
Si, cu toate astea, de 2 saptamani stau ca trotuarul rulant de la Basarab...inerte!
Staitia a primit aviz ISU? Da, deci e in regula cu defluirea calatorilor! Acum, nu stiu in cat timp s-ar putea ”intoarce” si cele 2(doua) scari care coboara pentru a asigura degajarea tuturor calatorilor, si nu numai, intr-o situatie limita!
Sper ca aceasta stare de fapt va ramane, pe veci, doar o provocare de Manual!
- sab
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre stațiile de metrou din București
sab
orex, cel mai probabil una este defecta, nu amândouă.
Dar nu ai cum sa lași accesul sa funcționeze cu o singura scara. Ca atare, ca sa nu se încurce lucrurile si, de ce nu, sa nu se consume curent, probabil sa o fi oprit voluntar si pe a doua.
orex, cel mai probabil una este defecta, nu amândouă.
Dar nu ai cum sa lași accesul sa funcționeze cu o singura scara. Ca atare, ca sa nu se încurce lucrurile si, de ce nu, sa nu se consume curent, probabil sa o fi oprit voluntar si pe a doua.
- orex
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre stațiile de metrou din București
orex
Ai, ai!
P-aia ”buna” o tii exclusiv pentru urcare! Sunt cazuri nenumarate in care escalatoarele pe M1, M2 functioneaza doar intr-un singur sens (PV2, STM, etc.)!
Nu odata, scarile ”setate” sa coboare din vestibul la peronul M5.1 erau ”fixe” din varii motive. Subsemnatul le-a prins si-n aceasta stare, si a trebuit sa le iau la pas. Important e sa te scoata/ridice la suprafata, ca viceversa sunt solutii, chiar daca nu tot asa facile/la indemana!
Ai, ai!
P-aia ”buna” o tii exclusiv pentru urcare! Sunt cazuri nenumarate in care escalatoarele pe M1, M2 functioneaza doar intr-un singur sens (PV2, STM, etc.)!
Nu odata, scarile ”setate” sa coboare din vestibul la peronul M5.1 erau ”fixe” din varii motive. Subsemnatul le-a prins si-n aceasta stare, si a trebuit sa le iau la pas. Important e sa te scoata/ridice la suprafata, ca viceversa sunt solutii, chiar daca nu tot asa facile/la indemana!
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre stațiile de metrou din București
subway guru
Toate escalatoarele sunt reversibile. Daca manevra nu e inca accesibila din dispecerat trebuie doar ca un om din statie sa mearga pana acolo si sa apese un buton…
Toate escalatoarele sunt reversibile. Daca manevra nu e inca accesibila din dispecerat trebuie doar ca un om din statie sa mearga pana acolo si sa apese un buton…
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre stațiile de metrou din București
ByOnu
Pentru mine cu chioscuri arata sinistru. Cum facem? Care are dreptate? Sinistrul e subiectiv.
Deseori prindeam chioscurile alea de la gara inchise cand ajungeam cu trenul seara. Nu cred ca puteau ajuta cu ceva pentru a creste siguranta. Dimpotriva, erai constrans de spatiu.
E o non-discutie asta.
Asa si masinile parcate pe trotuar ajuta sa nu te jefuiasca cineva, daca e vreo persoana in ele care sa-ti sara in ajutor.
Pentru siguranta trebuie camere de supraveghere(!!!), nu tarabe. Dumnezeule!
andrei11 wrote here:
. Culoarul acela de la gară, precum şi alte spaţii ( ieşirea de la Inter, etc ) arată sinistru
Pentru mine cu chioscuri arata sinistru. Cum facem? Care are dreptate? Sinistrul e subiectiv.
Deseori prindeam chioscurile alea de la gara inchise cand ajungeam cu trenul seara. Nu cred ca puteau ajuta cu ceva pentru a creste siguranta. Dimpotriva, erai constrans de spatiu.
E o non-discutie asta.
Asa si masinile parcate pe trotuar ajuta sa nu te jefuiasca cineva, daca e vreo persoana in ele care sa-ti sara in ajutor.
Pentru siguranta trebuie camere de supraveghere(!!!), nu tarabe. Dumnezeule!
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre stațiile de metrou din București
andrei11
Nu e non sens discuţia. E părerea fiecăruia. Nici până în 1989 nu era unanimitate. Trebuia numai să ştii să citeşti informaţia.
Evident că dacă foloseai metroul după o anumită oră găseai chioşcurile închise. Treaba cu << constrângerea de spaţiu >> e bluff. Aşa pot spune şi eu că Moşilor vechi, pe trotuar, sunt << constrâns de spaţiu >> Acolo trebuie dărâmat absolut totul şi făcut trotuare mai largi. E pur şi simplu sinistră stada aceea. Da, ştiu, o să spui că discuţia este off topic. Uite, o scriu cu italic.
Nu e non sens discuţia. E părerea fiecăruia. Nici până în 1989 nu era unanimitate. Trebuia numai să ştii să citeşti informaţia.
Evident că dacă foloseai metroul după o anumită oră găseai chioşcurile închise. Treaba cu << constrângerea de spaţiu >> e bluff. Aşa pot spune şi eu că Moşilor vechi, pe trotuar, sunt << constrâns de spaţiu >> Acolo trebuie dărâmat absolut totul şi făcut trotuare mai largi. E pur şi simplu sinistră stada aceea. Da, ştiu, o să spui că discuţia este off topic. Uite, o scriu cu italic.
- WT_fan06
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre stațiile de metrou din București
WT_fan06
@andrei11 whataboutism ȘI offtopic... ce combinație... Mie mi se părea sinistru mirosul de patiserie cu tot felul de uleiuri. Iată, deci, cu toții suntem niște ființe sensibiloase când vine vorba de estetică, miros, claustrofobie, etc..
Totuși pe mine mă interesează, mai presus de orice, ca stațiile / holurile / căile de acces / etc. să rămână în parametrii în care ele au fost gândite, construite și avizate.
@andrei11 whataboutism ȘI offtopic... ce combinație... Mie mi se părea sinistru mirosul de patiserie cu tot felul de uleiuri. Iată, deci, cu toții suntem niște ființe sensibiloase când vine vorba de estetică, miros, claustrofobie, etc..
Totuși pe mine mă interesează, mai presus de orice, ca stațiile / holurile / căile de acces / etc. să rămână în parametrii în care ele au fost gândite, construite și avizate.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre stațiile de metrou din București
andrei11
Am scris de o mie de ori, fără merdenele. La gară erau chioşcuri unde puteai să-ţi deblochezi telefonul, huse, încărcătoare, etc, era un magazin de ochelari, un xerox, un magazin de nasturi, multe magazine de trolere, vreo două magazine alimentare, etc. Oricum ele erau în spaţii necirculate, îţi garantez că dacă mergem acolo la gară niciodată nu o s-o iei pe unde erau fostele magazine pentru că îţi lungeşti traseul.
Îţi mai spun odată, fără merdenele. Cu ce încurca nasul magazinul de nasturi, xeroxul, magazinele de trolere, ceasuri de perete, curele de pantaloni şi ce mai aveau ei pe acolo ?
___________________________
Aveţi o ură viscerală faţă de merdenele. Ghinion, sunt un consumator înrăit de merdenele.
Cred că e pentru a treia oară când o spun în această intervenţie, fără merdenele la metrou.
Se poate discuta totuşi raţional despre chioşcurile de la metrou fără să mai amintiţi de fiecare dată de merdenele ?
În ultimul an apăruseră chinezii cu mâncare tradiţională de-a lor. Şi chiar aveau cumpărători. Văd că nici unuia nu v-a scandalizat nasul mâncarea chinezească. Aveţi ce aveţi cu merdenelele.
Am scris de o mie de ori, fără merdenele. La gară erau chioşcuri unde puteai să-ţi deblochezi telefonul, huse, încărcătoare, etc, era un magazin de ochelari, un xerox, un magazin de nasturi, multe magazine de trolere, vreo două magazine alimentare, etc. Oricum ele erau în spaţii necirculate, îţi garantez că dacă mergem acolo la gară niciodată nu o s-o iei pe unde erau fostele magazine pentru că îţi lungeşti traseul.
Îţi mai spun odată, fără merdenele. Cu ce încurca nasul magazinul de nasturi, xeroxul, magazinele de trolere, ceasuri de perete, curele de pantaloni şi ce mai aveau ei pe acolo ?
___________________________
Aveţi o ură viscerală faţă de merdenele. Ghinion, sunt un consumator înrăit de merdenele.
Cred că e pentru a treia oară când o spun în această intervenţie, fără merdenele la metrou.
Se poate discuta totuşi raţional despre chioşcurile de la metrou fără să mai amintiţi de fiecare dată de merdenele ?
În ultimul an apăruseră chinezii cu mâncare tradiţională de-a lor. Şi chiar aveau cumpărători. Văd că nici unuia nu v-a scandalizat nasul mâncarea chinezească. Aveţi ce aveţi cu merdenelele.
- WT_fan06
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre stațiile de metrou din București
WT_fan06
Andrei, cred că discuția se reduce la un lucru: bunul simț (tehnic, estetic, ingineresc, etc. "You name it").
- stațiile au o configurație, au fost gândite într-un fel și avizate în acea configurație. N-am nicio problemă cu spațiile comerciale de la Străulești, de pildă, unde s-au prevăzut din proiect incinte pentru astfel de activități. Am în schimb o mare problemă cu buticurile, chioșcurile, tarabele ce au reprezentat un bazar fragmentat în subteran.
- stațiile au o arhitectură. Tarabele răsărite ulterior care vindeau curele și ce ai mai zis tu nu fac parte din acest peisaj. Pentru curele, geamantane, xeroxuri etc. am să mă duc la mall / Obor / ce alte zone mai sunt. Eu nu cred că sunt oameni care au ca țintă stația de metrou Gara de Nord să cumpere trolere, sau Piața Unirii să cumpere sutienuri. Ce căutau astfel de magazine la metrou?
Andrei, cred că discuția se reduce la un lucru: bunul simț (tehnic, estetic, ingineresc, etc. "You name it").
- stațiile au o configurație, au fost gândite într-un fel și avizate în acea configurație. N-am nicio problemă cu spațiile comerciale de la Străulești, de pildă, unde s-au prevăzut din proiect incinte pentru astfel de activități. Am în schimb o mare problemă cu buticurile, chioșcurile, tarabele ce au reprezentat un bazar fragmentat în subteran.
- stațiile au o arhitectură. Tarabele răsărite ulterior care vindeau curele și ce ai mai zis tu nu fac parte din acest peisaj. Pentru curele, geamantane, xeroxuri etc. am să mă duc la mall / Obor / ce alte zone mai sunt. Eu nu cred că sunt oameni care au ca țintă stația de metrou Gara de Nord să cumpere trolere, sau Piața Unirii să cumpere sutienuri. Ce căutau astfel de magazine la metrou?
- sab
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre stațiile de metrou din București
sab
Pana la urma, discuția este simpla. Metroul este un mijloc de transport, nu un loc de cumpărături. Cine vrea sa se duca la cumpărături sa-si ia chiloți sau alte lucruri esențiale are multe alte locuri, chiar cu mult mai ieftine ...
Nu am văzut pe nicăieri bazarul care era la noi....
Pana la urma, discuția este simpla. Metroul este un mijloc de transport, nu un loc de cumpărături. Cine vrea sa se duca la cumpărături sa-si ia chiloți sau alte lucruri esențiale are multe alte locuri, chiar cu mult mai ieftine ...
Nu am văzut pe nicăieri bazarul care era la noi....
📖 Pagination options