Topic: Iluminatul interior defectuos din mijloacele de transport
378 posts, 139999 views
📖 Pagination options
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Iluminat interior defectuos in tramvaie
Dominatrix
Daca nu sunt bani pentru piese "esentiale" precum patine de grafit, si s-a ajuns la situatii in care se schimba patina pantografului zilnic, si nu s-au organizat licitatii pentru piese de baza care tin vagoanele imobilizate prin depouri (ex. Depoul Militari cu vreo 50 de vagoane pe bara), tu vrei sa fie bani pentru "chestii de lux" gen neoane?
Dar nu-ti fa probleme, noi avem contract cu Siemens. Cine mai e ca noi? Macar pentru re-tehnologizarea uzinei sa fie bani...
Daca nu sunt bani pentru piese "esentiale" precum patine de grafit, si s-a ajuns la situatii in care se schimba patina pantografului zilnic, si nu s-au organizat licitatii pentru piese de baza care tin vagoanele imobilizate prin depouri (ex. Depoul Militari cu vreo 50 de vagoane pe bara), tu vrei sa fie bani pentru "chestii de lux" gen neoane?
Dar nu-ti fa probleme, noi avem contract cu Siemens. Cine mai e ca noi? Macar pentru re-tehnologizarea uzinei sa fie bani...
adn2377 wrote:Pentru ca Tatrele au fost facute in Cehoslovacia, nu in Romania, si CKD nu e URAC...
Si de ce de exemplu Militari nu are aceeasi problema? 95% din Tatre sunt luminate bine.
- Costin
-
Posted:
-
Re: Iluminat interior defectuos in tramvaie
Costin
Au corpurile de iluminat identice cu cele de pe troleibuzele Ikarus, de pe majoritatea tramvaielor CH-PPC (cele mai noi, de la Dudesti) si de pe autobuzele... MAZ
Problema trebuie vazuta altfel... Tatrele au mai putine corpuri de iluminat decat un V3A, deci sunt mai usor de intretinut, plus ca e foarte posibil ca, daca se arde un tub, acesta sa fie inlocuit de vatman pe banii lui. Dar la 26 de tuburi, cine crezi ca mai sta sa le verifice si eventual sa le cumpere? Posibil ca cele 2-3 functionale in fiecare corp al tramvaiului sa fie puse de vatman, ca sa fie totusi lumina...
Uite, la Bucurestii Noi, troleibuzele stau foarte bine cu lumina, spre deosebire de tramvaie. Cele cu titulari au toate corpurile functionale, cel mai probabil cu tuburi luate de soferi, ca depoul e clar ca nu are, ca altfel ar fi pus pe tramvaie. La cele fara titulari se cunoaste, dar mai mult de doua tuburi arse nu am vazut.
Si ca fapt divers, ii invit pe toti amatorii de vehicule iluminate frumos sa dea o tura cu 5222 de la Buc. Noi, are toate tuburile noi, cu lumina calda, arata mai frumos ca un Citelis
Dominatrix wrote:
Pentru ca Tatrele au fost facute in Cehoslovacia, nu in Romania, si CKD nu e URAC...
Au corpurile de iluminat identice cu cele de pe troleibuzele Ikarus, de pe majoritatea tramvaielor CH-PPC (cele mai noi, de la Dudesti) si de pe autobuzele... MAZ
Problema trebuie vazuta altfel... Tatrele au mai putine corpuri de iluminat decat un V3A, deci sunt mai usor de intretinut, plus ca e foarte posibil ca, daca se arde un tub, acesta sa fie inlocuit de vatman pe banii lui. Dar la 26 de tuburi, cine crezi ca mai sta sa le verifice si eventual sa le cumpere? Posibil ca cele 2-3 functionale in fiecare corp al tramvaiului sa fie puse de vatman, ca sa fie totusi lumina...
Uite, la Bucurestii Noi, troleibuzele stau foarte bine cu lumina, spre deosebire de tramvaie. Cele cu titulari au toate corpurile functionale, cel mai probabil cu tuburi luate de soferi, ca depoul e clar ca nu are, ca altfel ar fi pus pe tramvaie. La cele fara titulari se cunoaste, dar mai mult de doua tuburi arse nu am vazut.
Si ca fapt divers, ii invit pe toti amatorii de vehicule iluminate frumos sa dea o tura cu 5222 de la Buc. Noi, are toate tuburile noi, cu lumina calda, arata mai frumos ca un Citelis
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Iluminat interior defectuos in tramvaie
Utilizator anonim
Adevarat, daca ii raman bani dupa ce isi cumpara becuri pentru faza si semnalizare...
cos wrote:
, plus ca e foarte posibil ca, daca se arde un tub, acesta sa fie inlocuit de vatman pe banii lui. Dar la 26 de tuburi, cine crezi ca mai sta sa le verifice si eventual sa le cumpere? Posibil ca cele 2-3 functionale in fiecare corp al tramvaiului sa fie puse de vatman, ca sa fie totusi lumina...
Adevarat, daca ii raman bani dupa ce isi cumpara becuri pentru faza si semnalizare...
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: Iluminat interior defectuos in tramvaie
Gabi23
Si la tramvaie sunt vatmani care au cumparat neoane (si nu numai atat) pentru vagoane.
5222 de la B Noi a avut RK (cosmetizare defapt anul trecut) si inseamna ca atunci aia se gasea pe la Sectia a IIIa a URAC-ului, sisteme de iluminat (5163 inca asteapta linoleum pentru cosmetizare). Probabil ca 5222 este si intretinut de titulari, asemeni mai multror troleibuze de la B Noi.
Ca fapt divers vagonul poate circula si cu 1-1-1 neoane, dar fara mecanisme de usi de exemplu, nu. La Dep. Bucurestii Noi nu mai exista asa ceva in stoc (nici la vagoanele defecte macar)...
Si la tramvaie sunt vatmani care au cumparat neoane (si nu numai atat) pentru vagoane.
5222 de la B Noi a avut RK (cosmetizare defapt anul trecut) si inseamna ca atunci aia se gasea pe la Sectia a IIIa a URAC-ului, sisteme de iluminat (5163 inca asteapta linoleum pentru cosmetizare). Probabil ca 5222 este si intretinut de titulari, asemeni mai multror troleibuze de la B Noi.
Ca fapt divers vagonul poate circula si cu 1-1-1 neoane, dar fara mecanisme de usi de exemplu, nu. La Dep. Bucurestii Noi nu mai exista asa ceva in stoc (nici la vagoanele defecte macar)...
- adn2377
-
Posted:
-
Re: Iluminat interior defectuos in tramvaie
adn2377
Dominatrix, asa cum spune mai sus si cos, corpurile de iluminat de pe 90% din Tatre (restul sunt cu becuri) sunt identice (aceleasi lampi si acelasi tip de tuburi) cu cele folosite pe tramvaie (sistemul "nou" de iluminat cum le spune lumea) si probabil si pe alte mijloace de transport ale RATB - si au fost instalate la RK-uri inlocuindu-le pe cele vechi cu becuri. Problema nu e de lampa ci de aprovizionare cu tuburi (deci consumabile).
Nu cred ca ai dreptate in ceea ce priveste numarul de lampi. Un V3A are 26 (nu discut de Faur care au 58) iar o Tatra are 12 - dar circula cate doua, deci in total 24 - diferenta mult prea mica. Poate or fi unele tuburi din banii vatmanilor, nu zic, dar nu cred ca cei din Militari cumpara en-gros iar cei din BN si Alexandria iau en-detaille
Si la Militari sunt rare, desi exista, cuplurile cu 6-7 tuburi functionale, majoritatea au undeva intre 16 si 24
Dominatrix wrote:adn2377 wrote:
Si de ce de exemplu Militari nu are aceeasi problema? 95% din Tatre sunt luminate bine.
Pentru ca Tatrele au fost facute in Cehoslovacia, nu in Romania, si CKD nu e URAC...
Dominatrix, asa cum spune mai sus si cos, corpurile de iluminat de pe 90% din Tatre (restul sunt cu becuri) sunt identice (aceleasi lampi si acelasi tip de tuburi) cu cele folosite pe tramvaie (sistemul "nou" de iluminat cum le spune lumea) si probabil si pe alte mijloace de transport ale RATB - si au fost instalate la RK-uri inlocuindu-le pe cele vechi cu becuri. Problema nu e de lampa ci de aprovizionare cu tuburi (deci consumabile).
cos wrote:
Problema trebuie vazuta altfel... Tatrele au mai putine corpuri de iluminat decat un V3A, deci sunt mai usor de intretinut, plus ca e foarte posibil ca, daca se arde un tub, acesta sa fie inlocuit de vatman pe banii lui. Dar la 26 de tuburi, cine crezi ca mai sta sa le verifice si eventual sa le cumpere? Posibil ca cele 2-3 functionale in fiecare corp al tramvaiului sa fie puse de vatman, ca sa fie totusi lumina...
Nu cred ca ai dreptate in ceea ce priveste numarul de lampi. Un V3A are 26 (nu discut de Faur care au 58) iar o Tatra are 12 - dar circula cate doua, deci in total 24 - diferenta mult prea mica. Poate or fi unele tuburi din banii vatmanilor, nu zic, dar nu cred ca cei din Militari cumpara en-gros iar cei din BN si Alexandria iau en-detaille
Si la Militari sunt rare, desi exista, cuplurile cu 6-7 tuburi functionale, majoritatea au undeva intre 16 si 24
- Costin
-
Posted:
-
Re: Iluminat interior defectuos in tramvaie
Costin
A venit de la cosmetizare cu toate lampile functionale, dar cu lumina alba, rece. Doar de cateva luni are neoane cu lumina calda. Macar daca soferii ar fi "donat" tuburile originale vre-unui tramvai...
Problema la RATB e ca stocurile de piese sunt distribuite inegal... un depou are nevoie de piesa x, pe care nu o are in stoc si pentru care asteapta cateva luni la licitatie, in timp ce alt depou are o magazie plina de x-i care nu le trebuie. Si nici nu le imparte, ca "e pe inventar". Fiecare depou se considera "RATB in RATB" si daca asta s'ar schimba, am putea vedea mai multe lucruri pozitive, atat la stocul de materiale cat si la deservirea unor linii impartite intre depouri/autobaze...
Gabi23 wrote:
Si la tramvaie sunt vatmani care au cumparat neoane (si nu numai atat) pentru vagoane.
5222 de la B Noi a avut RK (cosmetizare defapt anul trecut) si inseamna ca atunci aia se gasea pe la Sectia a IIIa a URAC-ului, sisteme de iluminat (5163 inca asteapta linoleum pentru cosmetizare).
A venit de la cosmetizare cu toate lampile functionale, dar cu lumina alba, rece. Doar de cateva luni are neoane cu lumina calda. Macar daca soferii ar fi "donat" tuburile originale vre-unui tramvai...
Gabi23 wrote:
Ca fapt divers vagonul poate circula si cu 1-1-1 neoane, dar fara mecanisme de usi de exemplu, nu. La Dep. Bucurestii Noi nu mai exista asa ceva in stoc (nici la vagoanele defecte macar)...
Problema la RATB e ca stocurile de piese sunt distribuite inegal... un depou are nevoie de piesa x, pe care nu o are in stoc si pentru care asteapta cateva luni la licitatie, in timp ce alt depou are o magazie plina de x-i care nu le trebuie. Si nici nu le imparte, ca "e pe inventar". Fiecare depou se considera "RATB in RATB" si daca asta s'ar schimba, am putea vedea mai multe lucruri pozitive, atat la stocul de materiale cat si la deservirea unor linii impartite intre depouri/autobaze...
- adn2377
-
Posted:
-
Re: Iluminat interior defectuos in tramvaie
adn2377
Sunt perfect de acord ca din punct de vedere functional sunt mai importante astfel de componente vitale.
Doar ca:
1) Prea multa vreme s-a ignorat total problema confortului si aspectului mijloacelor de transport in comun, considerandu-se ca tot ce trebuie ele sa faca este sa "mearga". E gresit. Sunt necesare preocupari pe ambele laturi.
2) Sumele necesare pentru intretinerea unui sistem de iluminat e musai sa fie de multe ori mai mici decat cele necesare pentru componente similare de genul celor descrise de tine. Nealocarea lor, (macar la un nivel de compromis!) mai ales pentru o foarte lunga perioada de timp, inseamna o lipsa de respect la adresa calatorilor.
Gabi23 wrote:
Ca fapt divers vagonul poate circula si cu 1-1-1 neoane, dar fara mecanisme de usi de exemplu, nu. La Dep. Bucurestii Noi nu mai exista asa ceva in stoc (nici la vagoanele defecte macar)...
Sunt perfect de acord ca din punct de vedere functional sunt mai importante astfel de componente vitale.
Doar ca:
1) Prea multa vreme s-a ignorat total problema confortului si aspectului mijloacelor de transport in comun, considerandu-se ca tot ce trebuie ele sa faca este sa "mearga". E gresit. Sunt necesare preocupari pe ambele laturi.
2) Sumele necesare pentru intretinerea unui sistem de iluminat e musai sa fie de multe ori mai mici decat cele necesare pentru componente similare de genul celor descrise de tine. Nealocarea lor, (macar la un nivel de compromis!) mai ales pentru o foarte lunga perioada de timp, inseamna o lipsa de respect la adresa calatorilor.
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Iluminat interior defectuos in tramvaie
Dominatrix
Cred ca o alta explicatie pentru iluminarea mai buna in Tatre fata chiar si de CH-PPC este ca din moment ce depoul Militari are atatea vagoane imobilizate, isi permite sa canibalizeze neoane de la cele nefunctionale. Cineva care cunoaste mai bine situatia parcului rece de la Militari ne-ar putea lamuri mai bine daca intr-adevar se procedeaza asa.
E un lucru destul de cunoscut ca acest lucru se practica de foarte mult timp inclusiv la acelasi cuplu, adica se folosesc neoane de la slave pentru iluminarea vagonului master. Ceea ce e perfect normal fiindca nici eu, daca as conduce un tramvai de acest gen noaptea, nu m-as simti prea bine intr-o "pestera", riscand sa ma trezesc cu ceva in cap de la vreun nebun. In schimb, la slave nu exista acest risc pentru vatman/vatmanita.
Cred ca o alta explicatie pentru iluminarea mai buna in Tatre fata chiar si de CH-PPC este ca din moment ce depoul Militari are atatea vagoane imobilizate, isi permite sa canibalizeze neoane de la cele nefunctionale. Cineva care cunoaste mai bine situatia parcului rece de la Militari ne-ar putea lamuri mai bine daca intr-adevar se procedeaza asa.
E un lucru destul de cunoscut ca acest lucru se practica de foarte mult timp inclusiv la acelasi cuplu, adica se folosesc neoane de la slave pentru iluminarea vagonului master. Ceea ce e perfect normal fiindca nici eu, daca as conduce un tramvai de acest gen noaptea, nu m-as simti prea bine intr-o "pestera", riscand sa ma trezesc cu ceva in cap de la vreun nebun. In schimb, la slave nu exista acest risc pentru vatman/vatmanita.
- Dr2005
-
Posted:
-
Re: Iluminat interior defectuos in tramvaie
Dr2005
Se practică de o vreme. Nu mai zic de becuri (pe vagoanele cu aşa ceva), acestea imediat dispar pentru a fi puse la faruri. Este, însă, vorba şi de construcţia sistemului... majoritatea V3A-93-urilor (inclusiv CH-PPC) au o porcărie de sistem, inventată prin 1993, care face ca noanele să se ardă repede... iar dacă nu se arde neonul, se arde invertorul lui. Deci, teoretic, vagoanele T4R şi V3A-93M sunt scutite de problema asta. Zic teoretic, pentru că, practic, se iau noenae de pe ele pentru a se completa pe V3A-93-uri, Bucur-uri şi alte chestii.
Dominatrix wrote:
E un lucru destul de cunoscut ca acest lucru se practica de foarte mult timp inclusiv la acelasi cuplu, adica se folosesc neoane de la slave pentru iluminarea vagonului master. Ceea ce e perfect normal fiindca nici eu, daca as conduce un tramvai de acest gen noaptea, nu m-as simti prea bine intr-o "pestera", riscand sa ma trezesc cu ceva in cap de la vreun nebun. In schimb, la slave nu exista acest risc pentru vatman/vatmanita.
Se practică de o vreme. Nu mai zic de becuri (pe vagoanele cu aşa ceva), acestea imediat dispar pentru a fi puse la faruri. Este, însă, vorba şi de construcţia sistemului... majoritatea V3A-93-urilor (inclusiv CH-PPC) au o porcărie de sistem, inventată prin 1993, care face ca noanele să se ardă repede... iar dacă nu se arde neonul, se arde invertorul lui. Deci, teoretic, vagoanele T4R şi V3A-93M sunt scutite de problema asta. Zic teoretic, pentru că, practic, se iau noenae de pe ele pentru a se completa pe V3A-93-uri, Bucur-uri şi alte chestii.
- adn2377
-
Posted:
-
Re: Iluminat interior defectuos in tramvaie
adn2377
Se practică de o vreme. Nu mai zic de becuri (pe vagoanele cu aşa ceva), acestea imediat dispar pentru a fi puse la faruri. Este, însă, vorba şi de construcţia sistemului... majoritatea V3A-93-urilor (inclusiv CH-PPC) au o porcărie de sistem, inventată prin 1993, care face ca noanele să se ardă repede... iar dacă nu se arde neonul, se arde invertorul lui. Deci, teoretic, vagoanele T4R şi V3A-93M sunt scutite de problema asta. Zic teoretic, pentru că, practic, se iau noenae de pe ele pentru a se completa pe V3A-93-uri, Bucur-uri şi alte chestii.[/quote]
Nu prea vad cum s-ar lua neoane de pe T4R sa se puna pe V93, avand in vedere ca la Militari nu exista V93.
Iar cele 8 vagoane Bucur care mai circula mai des sau mai rar au acelasi sistem de iluminat cu el din T4R (aceleasi lampi).
Nu stiu foarte bine cu ce este inferior sistemul de care vorbesti de pe V93-uri, pentru ca in afara de invertor si tub nu stiu sa mai aiba alte componente. Cel mult sa fie invertoarele proaste...
Se practică de o vreme. Nu mai zic de becuri (pe vagoanele cu aşa ceva), acestea imediat dispar pentru a fi puse la faruri. Este, însă, vorba şi de construcţia sistemului... majoritatea V3A-93-urilor (inclusiv CH-PPC) au o porcărie de sistem, inventată prin 1993, care face ca noanele să se ardă repede... iar dacă nu se arde neonul, se arde invertorul lui. Deci, teoretic, vagoanele T4R şi V3A-93M sunt scutite de problema asta. Zic teoretic, pentru că, practic, se iau noenae de pe ele pentru a se completa pe V3A-93-uri, Bucur-uri şi alte chestii.[/quote]
Nu prea vad cum s-ar lua neoane de pe T4R sa se puna pe V93, avand in vedere ca la Militari nu exista V93.
Iar cele 8 vagoane Bucur care mai circula mai des sau mai rar au acelasi sistem de iluminat cu el din T4R (aceleasi lampi).
Nu stiu foarte bine cu ce este inferior sistemul de care vorbesti de pe V93-uri, pentru ca in afara de invertor si tub nu stiu sa mai aiba alte componente. Cel mult sa fie invertoarele proaste...
- electricianu
-
Posted:
-
Re: Iluminat interior defectuos in tramvaie
electricianu
iluminatul defectuos care este pe toate tramvaiele este ca nimeni nu are curajul sa ceara piese de schimb le frica ca i-si pierd scaunul,la tatre inca nu sau luat neoane de la vagoanele defecte,dar daca sau lua sunt si invertoare defecte care nu sunt ,aceste invertoare sunt de la unguri si sunt proaste,problema este sa se aduca piese de schimb ca asa nu se mai poate circula ,ce spune un director general d-ul Crit,care a mai lucrat si la rar cum poate sa le lase sa circule asa
iluminatul defectuos care este pe toate tramvaiele este ca nimeni nu are curajul sa ceara piese de schimb le frica ca i-si pierd scaunul,la tatre inca nu sau luat neoane de la vagoanele defecte,dar daca sau lua sunt si invertoare defecte care nu sunt ,aceste invertoare sunt de la unguri si sunt proaste,problema este sa se aduca piese de schimb ca asa nu se mai poate circula ,ce spune un director general d-ul Crit,care a mai lucrat si la rar cum poate sa le lase sa circule asa
- adn2377
-
Posted:
-
Re: Iluminat interior defectuos in tramvaie
adn2377
V3A-93M-FAUR #299 - din sistemul de iluminat functionau: 7 spate / 6 mijloc / 6 fata. Total 19/57
V3A-93M-FAUR #299 - din sistemul de iluminat functionau: 7 spate / 6 mijloc / 6 fata. Total 19/57
- sloppy
-
Posted:
-
Re: Iluminat interior defectuos in tramvaie
sloppy
Am fost acum o ora cu tramvaiul 11 pe Calea Giuesti tip V3A-93 nu mai stiu numarul vagonului din tot sistemul de iluminat functionau doar in felu urmator: 1 fata / 1 mijloc / 2 spate din 57 cred ma mir dece au mai fost aprinse si alea ca era destula lumina pe strada si se putea vedea inauntru
Am fost acum o ora cu tramvaiul 11 pe Calea Giuesti tip V3A-93 nu mai stiu numarul vagonului din tot sistemul de iluminat functionau doar in felu urmator: 1 fata / 1 mijloc / 2 spate din 57 cred ma mir dece au mai fost aprinse si alea ca era destula lumina pe strada si se putea vedea inauntru
- Victor92
-
Posted:
-
Re: Iluminat interior defectuos in tramvaie
Victor92
Nu era299? Era benza in el la Apaca cand a trecut la 19:15. Niciun pic de lumina ...
Nu era299? Era benza in el la Apaca cand a trecut la 19:15. Niciun pic de lumina ...
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Parcul de vehicule al operatorilor din București și Ilfov
•
Choose destination