Transportul în lumeEuropaMoldovaTrenuri în Republica Moldova

 

Topic: Transportul feroviar din Republica Moldova

146 posts, 35127 views
 
Go to page:  1  ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
 
 

📖 Pagination options
Re: Transportul feroviar din Republica Moldova fl82

10. Linia Block Post KM 8- Cahul- Giurgiulesti CFM (linie larga simpla)

-Block Post KM 8
Locul de unde se ramifica linia spre Cahul.

-Halta Pereiesti h.

-Halta Stoianovca h.

-Halta Tiganca h.

-Halta Ghioltosu h.

-Halta Flamanda h.

-Halta Cotesti h.

-Halta Chircani h.

-Halta KM 26 h.

-Halta Cucoara h.

-Halta Zirnesti h.

-Statia Cahul.


*De remarcat ca intre Block Post KM 8 si Statia Cahul (pe o lungime de 40 km) , in 2014- 2015 deja nu mai ramasesera nici o alta statie si implicit nici un punct unde se puteau incrucisa trenurile!



-Statia Cahul

-Halta KM 44 h.

-Halta Carhana Veche h.

-Halta Pascani h.

-Halta Manta h.

-Halta Vadul lui Isac h.

-Statia Colibasi

-Halta Branza h.

-Halta Valeni h.

-Halta Slobozia-Prut h.

-Halta Caslita-Prut h.

-Statia Giurgiulesti CFM

 


Re: Transportul feroviar din Republica Moldova fl82

De asemenea, pe reteaua CFM exista si cateva linii de racord:

-Racordul de evitare a statiei Ocnita (permite accesul direct dinspre Balti spre Valcinet)

-Racordul de evitare a statiei Balti-Slobozia (permite accesul direct dinspre Ungheni spre Ocnita)

-Racordul Untesti/Nutesti- Beresti (permite accesul direct dinspre Chisinau spre Balti, evitand rebrusarea in statia Ungheni)

-Linia Ram. 1 Chisinau Triaj- Triaj Chisinau- Ram. 2 Chisinau Triaj

-Racordul Tighina 1- Ram. Tighina, cu linie dubla. Permite accesul direct dinspre Cainari spre Tiraspol, evitand rebrusarea in statia Tighina-2.

-A doua linie dintre statiile Basarabeasca si Abaclia.

 


Re: Transportul feroviar din Republica Moldova fl82

In fine, pe liniile de cale ferata aflate la est de raul Nistru, linii aflate sub controlul regimului separatist de la Tiraspol, statiile si haltele ar fi:


1. Pe linia Mateuti- Rabnita- Colbasna CFM/UZ (pe aceasta linie nu circula trenuri de calatori)(linie larga simpla).

-Statia Rabnita. Deserveste "oraselul" (centru raional) Rabnita. Deserveste : singurul combinat metalurgic construit in fosta RSSM (infiintat in 1985), Combinatul de ciment si ardezie, Fabrica de produse din beton-armat, cariera de piatra, combinat de vinuri, fabrica de zahar.

-Statia Varancau

-Halta Ghersunovca h.

-Statia de frontiera Colbasna



2. Pe linia Ram. Tighina- Ram. Parcani- Tiraspol- Cugiurgan CFM/UZ (linie larga. Linie dubla intre Ram. Parcani- Cugiurgan CFM/UZ. La sfarsitul anilor 80- inceputul anilor 90 erau incepute lucrarile de electrificare a acestei linii, lucrari ulterior abandonate).

-Ram. Parcani
Este situata imediat dupa podul peste raul Nistru, fiind locul de unde incepe linia dubla spre Cugiurgan.

-Statia Tiraspol. Are instalatie CED.

-Statia Novosavitcaia

-Ram. Pervomaisc. Locul de unde se ramifica o linie de racord ce permitea accesul direct dinspre Tiraspol spre Dnestrovsk, evitand rebrusarea in statia Cugiurgan.

-Statia de frontiera Cugiurgan CFM/UZ




3. Pe linia Cugiurgan- Dnestrovsk- Corotna (pe aceasta linie nu circula trenuri de calatori)(linie larga simpla).

-Statia Livada. Se afla in localitatea Pervomaisc.

-Statia Dnestrovsk (CTE). Deserveste singura termocentrala construita pe teritoriul fostei RSSM (in 1964).

-Statia Corotna. Din aceasta statie o linie industriala merge pana la fabrica de conserve din localitatea Crasnoe.




In fine, la est de raul Nistru a mai existat si o a patra linie de cale ferata. Este vorba de linia Camenca- Rotari (frontiera)- Popeliukhy. Linia a fost desfiintata si demontata din teren in jurul anilor 1997- 1999.

 


Re: Transportul feroviar din Republica Moldova fl82

Statiile si haltele de pe reteau feroviara din Republica Moldova le-am precizat conform celor mentionate in "Mersul trenurilor CFM din anii 2014- 2015", un link cu acest mers de tren putand fi accesat pe site-ul "Tramclub".

 


Re: Transportul feroviar din Republica Moldova fl82

Din pacate transportul feroviar din Republica Moldova este neatractiv pentru calatori, din mai multe caze:

-Timpii de mers foarte mari a trenurilor de calatori, datorita starii infrastructurii feroviare din Republica Moldova, care permite viteze foarte mici de deplasare a trenurilor: distanta Ungheni- Chisinau (de doar 107 km) este parcursa de cel mai rapid tren de calatori in doua ore si sase minute, distanta Ungheni- Balti Slobozia (de doar 85 km) este parcursa in cca doua ore si 45 minute, iar distanta Chisinau- Ocnita (283 km) este parcursa de tren in cca 6 ore!


-Faptul ca circula foarte putine trenuri de calatori- curse locale: pe liniile Ungheni- Chisinau si Ungheni- Balti Slobozia circula doar doua sau maxim 3 perechi de trenuri cursa locale zilnic.


-Utilizarea unui material rulant invechit, care nu ofera conditii de confort. Pe rutele interne- ca trenuri cursa locale- se utilizeaza vechile automotoare "D1", produse in anii 60- 80, cu banci din lemn!


  In aceste conditii majoritatea calatorilor pe trasee interurbane din Republica Moldova prefer microbuzele ("rutierele") care circula mult mai des si se deplaseaza mult mai repede, desi acestea ofera si ele conditii de "confort" sub orice critica (multe din ele sunt vechi si neintretinute) si care nu ofera apoape nici o siguranta pentru pasageri ("stilul" de conducere a multor soferi din Republica Moldova este unul haotic, cu viteza, fara respectarea multor reguli de circulatie).

 


Re: Transportul feroviar din Republica Moldova fl82

Cateva fotografii cu transportul feroviar din Republica Moldova:

Pe calea ferata Ungheni- Chisinau
1068084__5d7b689b25968.jpg (164.35 KB; downloaded 3204 times)

 


Re: Transportul feroviar din Republica Moldova fl82

Lucrari pe calea ferata Ungheni- Chisinau
CFM21.jpg (110.11 KB; downloaded 3209 times)

 


Re: Transportul feroviar din Republica Moldova fl82

Pe calea ferata Cahul- Giurgiulesti
panoramio-116024733.jpg (1.56 MB; downloaded 3209 times)

 


Re: Transportul feroviar din Republica Moldova fl82

Pe reteaua CFM se utilizeaza atat traverse din lemn, cat si din beton, iar ca sisteme de prindere a sinei de traversa se utilizeaza atat prinderea cu crampoane (numai la traverse din lemn) cat si prinderea indirecta tip K sau mai recent prinderi flexibile.

Din pacate majoritatea terasamentelor (platforma de pamant, stratul de piatra sparta, etc) sunt puternic degradate, iar la ultimile linii construite si inaugurate (Revaca- Cainari in 2006 si Cahul- Giurgiulesti in 2009) ,care au fost construite in graba, nu s-au realizat terasamente mai solide, dupa tehnologiile moderne.

Linia Cahul- Giurgiulesti a fost construita in mare graba (se spune ca a fost ambitia fostului presedinte Vladimir Voronin),iar pe o portiune, terasamentul a fost "construit" chiar peste un lac!

 


Re: Transportul feroviar din Republica Moldova fl82

Tunelul feroviar Mateuti (singurul tunel de pe reteaua CFM. Are o lungime de 165 m si a fost construit in 1894).
54_960.jpg (69.59 KB; downloaded 3207 times)

 


Re: Transportul feroviar din Republica Moldova fl82

-Podul de cale ferata peste raul Prut de la Ungheni. a fost proiectat de inginerul francez Gustave Eiffel si a fost inaugurat la 9/21 aprilie 1877.

Are cale incalecata cu 4 sine, atat pentru ecartament normal cat si pentru ecartament larg.
82_big.jpg (42.87 KB; downloaded 3204 times)

 


Re: Transportul feroviar din Republica Moldova fl82

-Podul feroviar peste raul Prut, dintre statiile Falciu CFR si Prut-II CFM.

 In perioada 1991- 1996 calea ferata dintre aceste doua statii a fost transformata din linie de ecartament larg in linie incalecata cu 4 sine, atat pentru ecartament larg cat si pentru ecartament normal.

 Podul nu mai este utilizat de prin 2006.
646x404.jpg (25.49 KB; downloaded 3209 times)

 


Re: Transportul feroviar din Republica Moldova fl82

-Podul de cale ferata de la Giurgiulesti, peste raul Prut.

Intre 1991- 1996 calea ferata dintre statiile Galati Larga Grupa B CFR si Giurgiulesti CFM a fost transformata din linie larga in linie incalecata cu 4 sine, atat pentru ecartament normal, cat si pentru ecartament larg.

Pe acest pod trec doar trenuri de marfa (in special cu minereu pentru combinatul siderurgic Galati)
37_big.jpg (63.93 KB; downloaded 3203 times)

 


Re: Transportul feroviar din Republica Moldova fl82

-Podul feroviar peste raul Nistru de la Valcinet (frontier Republica Moldova- Ucraina). Construit in 1893.
01_big.jpg (41.65 KB; downloaded 3069 times)

 


Go to page:  1  ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Trenuri în Republica Moldova  • 
Choose destination

Since our 2288 forum members have written 421255 posts in 5248 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use