MetrouȘtiri, noutăți și discuții despre metrou

 

Topic: Știri și articole din presă

2052 posts, 564873 views
 
Go to page:  1  ... 126 127 128 129 130 131 132  ... 147
 
 

📖 Pagination options
  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Știri și articole din presă sab

Am spus-o de atâtea ori...comunicarea nu este punctul forte al Metrorex. Directorii se tot schimba, dar la capitolul comunicare lucrurile par  sa rămână la fel.
Nu are treaba cu capitalismul, Metrorex este departe mult de tot de ceea ce înseamnă capitalism , mai ales ca știm cum se fac angajările .Pare mai degrabă aproape de socialism la acest capitol  ;)  .

 


Re: Știri și articole din presă shoppy

Cred ca la stat este libera si 3.

 


Re: Știri și articole din presă zapacitu

Nu, la stat e liber 1 si 2. Duminica se lucreaza.

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Știri și articole din presă sab

Haideți ca o luam pe "arătura".
Peste tot este (sau ar trebui sa fie) liber pe 1 si 2 ianuarie, sunt sărbători legale. Faptul ca unii lucrează pe 1 sau pe 2 ianuarie tine de specificul  muncii si al angajatorului. Însă fața de alți ani, am văzut ca anul acesta au fost închise foarte multe si pe 2 ianuarie.
In schimb, 3 ianuarie nu este zi libera legala. Anul acesta a picat si duminica, deci cu atât mai mult nu avea cum sa fie zi libera la nimeni. Sau a fost liber pentru toți, depinde cum privești o zi normala de week-end  :) . La fel, faptul ca unii lucrează si in week-end tine de specificul muncii prestate si de angajator.

 


Re: Știri și articole din presă orex

Noi, nu suntem obisnuiti cu liberele din 24.12 (orele 15.00, max.17.00) pana-n 02.01 sau 03.01, la ”papica”, ca-n alte parti, dar nici nu incercam/vrem sa ne adaptam trendului! ;)
Nu vorbim, aici, de serviciile de utilitati publice care, volens nolens, tre sa functioneze 24/24, 7/7!

 


Re: Știri și articole din presă PTMZ

PTMZ wrote:
Metrorex a lansat o licitație în valoare de aproximativ 850 milioane euro (4.101.906.471,75 RON) pentru asigurarea serviciilor de mentenanță a trenurilor de metrou în următorii 15 ani:
Metrorex a lansat luni dimineață licitația pentru mentenanța ramelor de metrou pentru următorii 15 ani de zile, contract cu o valoare estimată de aproape 850 milioane de euro. La finele anului trecut, asigurarea mentenanței fusese sub semnul întrebării, după ce autoritățile au fost ”luate pe nepregătite” de faptul că expira contractul încheiat în urmă cu 15 ani cu compania Alstom Transport. În cele din urmă, a fost prelungit pe un an de zile contractul cu Alstom, ca soluție temporară.

În sistemul electronic de achiziții publice a fost postat luni dimineață anunțul de licitație ce are ca obiect ”Servicii de mentenanță pentru ramele electrice de metrou și vehiculele feroviare specifice infrastructurii de metrou, pentru o perioadă de 15 ani”.

Contractul ce urmează a fi încheiat presupune mentenanță standard pentru: parcul de material rulant de generație veche (trenuri tip IVA, produse în anii 70-80 la Întreprinderea de Vagoane Arad, acum Astra Vagoane Călători) aferent unui parcurs estimat de 16.020.000 km (1.068.000 km/an x 15 ani); parcul de material rulant de generație nouă (trenuri tip BM2, BM21 si BM3, adică două tipuri de trenuri Bombardier și trenurile CAF, alt tip de material rulant achiziționat în perioada contractuală) aferent unui parcurs estimat de 121.500.000 km (8.100.000 km/an x 15 ani).

Cantitatea de servicii de mentenanță standard poate fi revizuită ca urmare a modificărilor intervenite la nivelul necesității Metrorex determinate de situații obiective din operare (modificarea intervalului de circulație, evenimente deosebite ce necesită modificarea programului de circulație etc.). Suplimentarea cantității de servicii de mentenanță standard nu va depăși 30% din valoarea serviciilor de mentenanță standard ce fac obiectul contractului. De asemenea, Metrorex poate solicita prestatorului servicii de mentenanță corectivă cu caracter ocazional, în limita a 15% din valoarea angajată contractual pentru servicii standard (valoarea contractului inițial).

Valoarea estimată a serviciilor de mentenanță standard, pentru o perioadă de 15 ani este de 2.828.901.015 lei, fără TVA. Valoarea totală maximă estimată a contractului, incluzând aplicarea opțiunilor de revizuire a cantităților de servicii (mentenanță standard, mentenanță corectivă cu caracter ocazional) se ridică la 4.101.906.471,75 lei, fără TVA.

Algoritm complex de evaluare la licitația pentru mentenanța ramelor de metrou
Procedura de achiziție are un punctaj complex de evaluare a ofertelor ce vor fi depuse. Prețul ofertei va fi punctat cu 70%.

Intervin apoi alți factori de evaluare. Primul dintre aceștia este ”Indicatorul de Curățenie exterioară”, prin care este monitorizat gradul de respectare a obiectivelor și standardelor de curățenie exterioară și care va fi punctat cu 5%.

Apoi, se face evaluarea pe baza ”Indicatorului de punctualitate”, prin care este monitorizată punctualitatea primirii garniturilor din operațiile de mentenanță asigurate. Cu alte cuvinte, este punctat cel care promite că va repune în circulație la timp ramele care sunt retrase pentru reparații și revizii periodice. Acest indicator va fi punctat cu 20%.

Condiții de participare la licitația pentru mentenanța ramelor de metrou
Pentru participarea la licitație, ofertanții trebuie să îndeplinească o cerință minimă: media cifrei de afaceri pe ultimii trei ani (2017, 2018, 2019) trebuie să fie de minimum 500 milioane de lei.

Ofertantul va face dovada că a prestat în ultimii trei ani servicii/activități similare duse la bun sfârșit, în valoare cumulata de minimum 500.000.000 de lei. Valoarea garanției de participare este de 25 milioane de lei.

Termenul limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este data de 20 octombrie 2020, ora 15,00. Oferta trebuie să fie valabilă până la data de 20 august 2021.

Precedentul contract, încheiat pe o perioadă de un an
La finele lunii ianuarie a acestui an, Metrorex a publicat în Sistemul Electronic de Achiziții Publice anunțul de atribuire privind mentenanța trenurilor de metrou, după semnarea contractului cu firma Alstom Transport la finele anului trecut.

Contractul a fost semnat pe 24 decembrie 2019 și prevede plata către firma Alstom Transport a sumei de 191,75 milioane de lei pentru mentenanța trenurilor de metrou pentru 12 luni. Asta după ce autoritățile se declaraseră surprinse că expiră contractul încheiat tot cu Alstom Transport, în 2003. Metrorex motiva la vremea respectivă că a fost vorba de o „situație de urgență extremă, survenită în urma unor evenimente care nu puteau fi prevăzute de entitatea contractantă, în conformitate cu condițiile stricte stabilite de directivă”.

Sursa: Club Feroviar

Și link-ul licitației de pe E-licitație: https://www.e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100102806

CAF depusese o contestație la CNSC, care a fost respinsă. Cei de la Alstom depuseseră și ei 2 cereri de intervenție.

 


Re: Știri și articole din presă andrei11

Cătălin Drulă despre scandalul de la Metrorex: ”Salariile de acolo s-au dublat”
Ministrul Transporturilor a făcut referire și la scandalul de la Metrorex, iscat de explozia veniturilor de natură salarială.

”Este vorba depre cheltuieli cu salariile care au crescut la Metrorex într-un ritm accelerat, salariile de acolo s-au dublat. Din păcate, veniturile companiei nu au urmărit aceeași tendința, ele au fost constante până anul trecut, când s-au prăbușit. Anul trecut a fost o lipsă de 120 de milioane de lei din venituri. Subvenția de la stat a explodat, a ajuns la 687 de milioane de lei, subvenție alocată din bugetul național. Pentru 2021 au cerut peste un miliard de lei. În condițiile de pandemie anul trecut, când multe companii au fost afectate, pierderi de venituri de 120 de milioane de lei, salariile au crescut cu 18%. Pentru oricine, este în zona măsurilor nerezonabile. Acea negociere a contractului colectiv de muncă este învăluită în mister. Misiunea de control abia începe, dar dincolo de asta rămân acțiunea și afirmațiile iresponsabile ale liderului de sindicat Rădoi, care nu înțelege că avem un buget național, nu sunt doar angajații de la Metrorex, iar eu sunt obligat să răspund tuturor nevoilor pe care le are România”, a spus Cătălin Drulă.
Sursa

 


Re: Știri și articole din presă orex

Pai ”cainii de paza” din Ministerul Transporturilor, Infrastructurii si Comunicatiilor au intrat in hibernare, inca din noiembrie 2020, chiar daca nu venise iarna?! :think:

 


Re: Știri și articole din presă subway guru

Si ce gaseste don Ministru ca solutie, taierea investitiilor si balmajeli ca accelereaza el M5 desi nu are nicio parghie legala la indemana?
Si pentru ce? Pentru 10km de drumeag la Timisoara???
La Banca Mondiala era o vorba, rutierul e solutia pentru subdezvoltatii economic si intelectual.
:(

 


Re: Știri și articole din presă orex

”Bogatul nu crede săracului și sătulul nu crede flămândului”

 


Re: Știri și articole din presă subway guru

Gresit!
Economia trebuie sustinuta nu sabotata acolo unde functioneaza (Bucuresti, Cluj...) pentru a avea resurse sa subventionezi regiunile ramase mai in urma.

 


Re: Știri și articole din presă orex

Referirea ”stricto sensu” era la institutia invocata (Banca Mondiala), atat! ;)

 


Re: Știri și articole din presă subway guru

Eu ti-am spus cum se discuta pe holurile marii finante, acolo unde se poate zice lucrurilor pe nume si pe bune. Altfel, oficial n-au sa predice decat finantarile in care baga cat mai putin malai si trag dobanzi cat mai nesimtite posibil!

 



Go to page:  1  ... 126 127 128 129 130 131 132  ... 147
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Știri, noutăți și discuții despre metrou  • 
Choose destination

Since our 2282 forum members have written 421053 posts in 5245 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use