MetrouȘtiri, noutăți și discuții despre metrou

 

Topic: Știri și articole din presă

2063 posts, 592016 views
 
Go to page:  1  ... 123 124 125 126 127 128 129  ... 148
 
 

📖 Pagination options
Re: Știri și articole din presă orex

”Finalizarea proiectului major “Magistrala 4. Racordul 2. Sectiunea Parc Bazilescu (PS Zarea) – Straulesti”

Metrorex informeaza ca, incepand cu data de 15.07.2020, s-a pus in functiune “Sistemul de siguranta si automatizare a traficului” pe “Magistrala 4. Racordul 2. Sectiunea Parc Bazilescu (PS Zarea) – Straulesti” (cod SMIS 2014+111325). Prin finalizarea acestui proiect se imbunatatesc conditiile de trafic prin scaderea timpilor de succedare, astfel:
• in zilele lucratoare (luni – vineri), intervalul de succedare scade de la 12 minute la 7 minute;
• in weekend (sambata - duminica), intervalul de succedare scade de la 12 minute la 9 minute.
De asemenea, numarul de trenuri in parcurs creste de la 4 la 6 trenuri. Proiectul extinde Magistrala 4 de metrou in zona de nord-vest a Bucurestiului cu inca doua statii, Laminorului si Straulesti, cu tuneluri si galeriile de legatura aferente, acesta fiind obiectivul principal.
Proiectul a fost finantat din fonduri structurale in cadrul Programului Operational Sectorial –Transport 2007-2013 (POS-T) pana in anul 2015 si ulterior aprobat pentru fazare in cadrul Programului Operational Infrastructura Mare 2014-2020 (POIM).
Valoarea totala a proiectului in cadrul POS-T a fost de 432.775.217 lei, din care valoarea totala eligibila a fost de 286.252.047 lei. Contributia Comisiei Europene prin Fondul de Coeziune – in proportie de 85% din valoarea eligibila a proiectului – a fost de 243.314.240 lei.
In cadrul POIM, valoarea totala a proiectului a fost de 318.285.293,61 lei din care valoarea totala eligibila a fost de 200.965.212 lei. Contributia Comisiei Europene prin Fondul de Coeziune – in proportie de 85% – a fost de 170.820.430,20 lei.
Proiectul a inceput la data de 14.09.2012 si se va finaliza la data de 07.03.2023, data ce cuprinde si perioada de garantie si notificare a defectelor.
Obiectivele specifice ce au fost atinse prin punerea in functiune a Magistralei 4 de metrou:
• Facilitarea legaturii dintre sectorul 1 Bucurestii Noi, zona Parc Bazilescu– Straulesti si centrul orasului, dar si extinderea retelei existente de metrou prin intermediul unei linii de transport cu metroul ce are o lungime construita de 1,89 km si un numar de 2 statii.
• Imbunatatirea confortului calatorilor si a eficacitatii traficului prin asigurarea unui sistem de transport ce eficientizeaza durata de deplasare pe coridorul deservit.
Prin atingerea acestor obiective specifice, proiectul contribuie implicit la realizarea urmatoarelor obiective generale:
• Cresterea eficientei transportului din punct de vedere al vitezei comerciale, prin economia de timp pe care o asigura noul transport subteran.
• Reducerea poluarii (gaze de esapament, zgomot, vibratii) prin degrevarea transportului de suprafata atat public, cat si privat cu implicatii importante asupra imbunatatirii calitatii vietii din punct de vedere al conditiilor de mediu.
• Cresterea atractivitatii transportului cu metroul, comparativ cu transportul rutier, in consecinta, reducerea numarului de accidente, reducerea degradarii drumurilor, realizarea de economii de carburanti si intretinere, reducerea timpului de deplasare etc. Proiect cofinantat din Fondul de Coeziune prin
Programul Operational Sectorial Transport 2007-2013 si Programul Operational Infrastructura Mare 2014-2020.

 


Re: Știri și articole din presă subway guru

Politia e cu noi...cand nu e beata la volan!
:bleah:
https://clubferoviar.ro/seful-politiei- ... -la-volan/

Brigada Rutieră l-a depistat miercuri seara pe comisarul șef Emanuel Nica, șeful Poliției Metrou beat la volan.


”În seara de 29.07.2020, polițiști din cadrul Brigăzii Rutiere, aflați în exercitarea atribuțiilor de serviciu, au oprit pentru control, în Sectorul 4, un conducător auto, care a fost testat cu aparatul alcool test. Având în vedere că valoarea indicată a fost de 0,09 mg/l alcool pur în aerul expirat, bărbatul a fost sancționat contravențional și i s-a reținut permisul de conducere pentru o perioada de 90 de zile”, a transmis Brigada Rutieră.

 


Re: Știri și articole din presă ByOnu

Pai pune toata povestea aici. Daca nu intram, nu vedeam si cum se termina povestea. ;)

 


Re: Știri și articole din presă survola

Să preluăm cancanul:

„Numai că lucrurile nu s-au oprit aici, ci au degenerat într-o scenă demnă de filmele americane. ”După sancționare, bărbatul a urcat la volan și a plecat, în condițiile în care dreptul de a conduce îi fusese suspendat. S-a procedat la măsura urmăririi, bărbatul de 49 de ani fiind imobilizat și condus la sediul subunității de poliție, unde a fost întocmit un dosar penal privind săvârșirea infracțiunii de conducerea unui vehicul fără permis de conducere. Persoana în cauză este polițist în cadrul DGPMB și la acel moment se afla în timpul liber. În prezent este în concediu de odihnă. Din dispoziția conducerii Poliției Capitalei, structura de control intern efectuează verificări cu privire la situația înregistrată”, mai precizează Brigada Rutieră.

Surse din Poliție au precizat că cel în cauză este șeful Poliției Metrou, comisarul-șef Emanuel Nica. În apropierea Parcului Carol, urmărirea s-a terminat. Acolo au găsit abandonată mașina comisarului și pe el cocoțat pe gardul parcului. Încerca să scape de polițiști, dar n-a fost destul de rapid.”

 


Re: Știri și articole din presă subway guru

Act normativ publicat in monitor
https://clubferoviar.ro/acte-normative- ... -feroviar/

Ordinul privind Metrorex a fost prezentat de Club Feroviar AICI. Efectul imediat va fi că, după inaugurarea Magistralei 5 de metrou, călătorii vor aștepta mai mult în stații sosirea trenurilor pe M1 și M3, Pantelimon – Dristor 2, respectiv Anghel Saligny – Preciziei.

Opt trenuri Bombardier vor fi retrase de pe magistralele 1 și 3. Ele vor fi utilizate pentru operarea Magistralei 5, în condițiile în care altele nu sunt disponibile, pentru că licitația organizată în 2014 pentru cumpărarea de trenuri noi a fost trucată și pe fir au intrat procurorii DNA. ”S-a ţinut cont de faptul că până la sfârșitul anului 2023 vor fi livrate cele 13 trenuri noi achiziționate pentru exploatarea pe Magistrala 5. Prin urmare, în anul 2024 cele 13 trenuri noi se vor utiliza pe Magistrala 5, iar trenurile tip BM utilizate pe acestă magistrală în perioada 2020-2023, vor reveni în parcul Magistralelor 1 și 3, acțiune care va crea posibilitatea aplicării graficelor de circulație prin care este prevăzută scăderea intervalului de urmărire a trenurilor de la 6 minute la 5 minute (sublin.ns) în orele de vârf de trafic”, se arată în proiectul de act normativ pus în dezbatere publică pe site-ul Ministerului Transporturilor. Trenurile ”tip BM” înseamnă trenuri Bombardier, iar în perioada 2020-2023 numărul celor ”detașate” pe Magistrala 5 va fi de opt, după cum reiese din actul normativ.

 


Re: Știri și articole din presă reiny2000

Planuri pentru metrou în planul guvernului publicat în iulie, sursa forum.peundemerg.ro
Screenshot_20200825-151822.png (409.81 KB; downloaded 3501 times)
Planul_Național_de_Investiții_și_Relansare_Economică.pdf
Documentul integral
Planul_Național_de_Investiții_și_Relansare_Economică.pdf (4.49 MB; downloaded 264 times)

 



Re: Știri și articole din presă orex

@reiny2000
1. Ai constatat faptul ca ”punctul forte” al tuturor master planurilor de infrastructura abunda in culoare si informatii neverosimile, numai sa dea bine in peisaj?
2. Cine mai musca la chiftea cu ecarturile alea temporale de edificare, cand un biet ciot de cca. 7 km (magistrala de metrou) nu e gata nici dupa 9 ani de la prima sapa? Asta-i cancan, nu stire! N-ai nicio vina ca l-ai invocat dar ar trebui sa fii circumspect, nu de alta dar cruda realitate ne dezvaluie impotenta autoritatilor de a se incadra in termenele scontate, si nu fac niciun efort pentru asta!
3. Nu ti-ai pus intrebarea cum de M5  (R. Doamnei-Pantelimon....18,7 km) va fi ”gătat” in 19 ani de zile si M7 (26 km) doar in 10 ani de zile? Probabil s-o inventa ceva intre timp si lucrarile vor avansa de doua ori mai rapid! :lol:
PS
Crezi ca Trasfagarasanul, in ziua de astazi, cu tehnologie de ultima ora, ar fi putut fi edificat, pe cei peste 90 de km, in 4 ani de zile? Sigur si raspunsul TAU e NEGATIV! :yes:  :bere:

 


Re: Știri și articole din presă reiny2000

Nu trageti in pianist. Eu doar am incarcat pe forum pentru posteritate, daca pot sa zic asa. Fiind martor aproape zilnic de la inceputuri la Epopeea M5.1, eu nu ma mai incred in nicio prezicere a oficialilor, si consider ca o sa se termine cand o sa pot sa stau in omida si o sa aud in difuzoare "Urmeaza statia Parc Drumul Taberei, cu peronul pe partea stanga".

 


Re: Știri și articole din presă andrei11

reiny2000, așa cum a spus și orex, Anexa aia 3 NU e o știre, e o cretinătate.  Nu mai postați în acest topic tabele scrise de persoane oligrofene. Mulțumesc.  :bere:
Mai las tabelul ăla poate o oră, poate trei zile, dar îl voi șterge în final.  Nu publicăm toate tâmpeniile la "Știri"   :headbash:

 


Re: Știri și articole din presă shoppy

Aha, s-au lecuit de M5 inaintea lui M4, in sfarsit o chestie desteapta :applause:  :love: .

 


Re: Știri și articole din presă PTMZ

Metrorex a lansat o licitație în valoare de aproximativ 850 milioane euro (4.101.906.471,75 RON) pentru asigurarea serviciilor de mentenanță a trenurilor de metrou în următorii 15 ani:
Metrorex a lansat luni dimineață licitația pentru mentenanța ramelor de metrou pentru următorii 15 ani de zile, contract cu o valoare estimată de aproape 850 milioane de euro. La finele anului trecut, asigurarea mentenanței fusese sub semnul întrebării, după ce autoritățile au fost ”luate pe nepregătite” de faptul că expira contractul încheiat în urmă cu 15 ani cu compania Alstom Transport. În cele din urmă, a fost prelungit pe un an de zile contractul cu Alstom, ca soluție temporară.

În sistemul electronic de achiziții publice a fost postat luni dimineață anunțul de licitație ce are ca obiect ”Servicii de mentenanță pentru ramele electrice de metrou și vehiculele feroviare specifice infrastructurii de metrou, pentru o perioadă de 15 ani”.

Contractul ce urmează a fi încheiat presupune mentenanță standard pentru: parcul de material rulant de generație veche (trenuri tip IVA, produse în anii 70-80 la Întreprinderea de Vagoane Arad, acum Astra Vagoane Călători) aferent unui parcurs estimat de 16.020.000 km (1.068.000 km/an x 15 ani); parcul de material rulant de generație nouă (trenuri tip BM2, BM21 si BM3, adică două tipuri de trenuri Bombardier și trenurile CAF, alt tip de material rulant achiziționat în perioada contractuală) aferent unui parcurs estimat de 121.500.000 km (8.100.000 km/an x 15 ani).

Cantitatea de servicii de mentenanță standard poate fi revizuită ca urmare a modificărilor intervenite la nivelul necesității Metrorex determinate de situații obiective din operare (modificarea intervalului de circulație, evenimente deosebite ce necesită modificarea programului de circulație etc.). Suplimentarea cantității de servicii de mentenanță standard nu va depăși 30% din valoarea serviciilor de mentenanță standard ce fac obiectul contractului. De asemenea, Metrorex poate solicita prestatorului servicii de mentenanță corectivă cu caracter ocazional, în limita a 15% din valoarea angajată contractual pentru servicii standard (valoarea contractului inițial).

Valoarea estimată a serviciilor de mentenanță standard, pentru o perioadă de 15 ani este de 2.828.901.015 lei, fără TVA. Valoarea totală maximă estimată a contractului, incluzând aplicarea opțiunilor de revizuire a cantităților de servicii (mentenanță standard, mentenanță corectivă cu caracter ocazional) se ridică la 4.101.906.471,75 lei, fără TVA.

Algoritm complex de evaluare la licitația pentru mentenanța ramelor de metrou
Procedura de achiziție are un punctaj complex de evaluare a ofertelor ce vor fi depuse. Prețul ofertei va fi punctat cu 70%.

Intervin apoi alți factori de evaluare. Primul dintre aceștia este ”Indicatorul de Curățenie exterioară”, prin care este monitorizat gradul de respectare a obiectivelor și standardelor de curățenie exterioară și care va fi punctat cu 5%.

Apoi, se face evaluarea pe baza ”Indicatorului de punctualitate”, prin care este monitorizată punctualitatea primirii garniturilor din operațiile de mentenanță asigurate. Cu alte cuvinte, este punctat cel care promite că va repune în circulație la timp ramele care sunt retrase pentru reparații și revizii periodice. Acest indicator va fi punctat cu 20%.

Condiții de participare la licitația pentru mentenanța ramelor de metrou
Pentru participarea la licitație, ofertanții trebuie să îndeplinească o cerință minimă: media cifrei de afaceri pe ultimii trei ani (2017, 2018, 2019) trebuie să fie de minimum 500 milioane de lei.

Ofertantul va face dovada că a prestat în ultimii trei ani servicii/activități similare duse la bun sfârșit, în valoare cumulata de minimum 500.000.000 de lei. Valoarea garanției de participare este de 25 milioane de lei.

Termenul limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este data de 20 octombrie 2020, ora 15,00. Oferta trebuie să fie valabilă până la data de 20 august 2021.

Precedentul contract, încheiat pe o perioadă de un an
La finele lunii ianuarie a acestui an, Metrorex a publicat în Sistemul Electronic de Achiziții Publice anunțul de atribuire privind mentenanța trenurilor de metrou, după semnarea contractului cu firma Alstom Transport la finele anului trecut.

Contractul a fost semnat pe 24 decembrie 2019 și prevede plata către firma Alstom Transport a sumei de 191,75 milioane de lei pentru mentenanța trenurilor de metrou pentru 12 luni. Asta după ce autoritățile se declaraseră surprinse că expiră contractul încheiat tot cu Alstom Transport, în 2003. Metrorex motiva la vremea respectivă că a fost vorba de o „situație de urgență extremă, survenită în urma unor evenimente care nu puteau fi prevăzute de entitatea contractantă, în conformitate cu condițiile stricte stabilite de directivă”.

Sursa: Club Feroviar

Și link-ul licitației de pe E-licitație: https://www.e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100102806

 


Re: Știri și articole din presă PTMZ

Termenul limită pentru licitația amintită anterior a fost prelungit până pe 23 noiembrie (inițial era mâine, 20 octombrie).

 



Go to page:  1  ... 123 124 125 126 127 128 129  ... 148
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Știri, noutăți și discuții despre metrou  • 
Choose destination

Since our 2333 forum members have written 425688 posts in 5294 topics and 516 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use