Transportul în lumeAustralia şi OceaniaTransport feroviar in Australia

 

Topic: Prezentarea generala a transportului feroviar in Australia

186 posts, 41809 views
 
Go to page:  1  ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14
 
 

📖 Pagination options
Re: Prezentarea generala a transportului feroviar in Austral fl82

2. In Victoria (doua tipuri. Circula pe ecartament larg de 1600 mm)

 -Sprinter railcar
     Utilizat pe anumite linii inca neelectrificate din Melbourne, ca tren urban si suburban.
     Produse intre anii 1993-1995, de catre A. Goninan & Co Broadmeadow, in 22 de bucati. Ulterior sunt reconstruite.
    Sunt compuse dintr-o singura unitate, 4 osii, sunt dotate cu motoare diesel tip 2*Deutz-BF8L513C (care dezvolta 2*630 cp),  transmisie hidraulica tip Voith-T211RZ, cupla automata tip Scharfenberg, sistem de franare tip Davies and Metcalfe EBC/15, cu frana cu discuri, greutatea 57 tone, viteza maxima 130 km/h, lungimea 25,9 m, capacitatea de transport (locuri pe scaune)- 90.
7007_southern_cross_12_sep_07.jpg (88.59 KB; downloaded 1669 times)

 


Re: Prezentarea generala a transportului feroviar in Austral fl82

Sprinter railcar- interior
D2_10229E1R1_7004interior2007.jpg (177.59 KB; downloaded 1663 times)

 


Re: Prezentarea generala a transportului feroviar in Austral fl82

-Vlocity railcar
 Produse incepand din anul 2004, de catre Bombardier Transportation, Dandenong  , in 134 de bucati pana in prezent (alte 43 de bucati sunt in constructie)
 Sunt compuse din 3 unitati, 12 osii, sunt dotate cu motoare diesel tip 2*Cummins-QSK-19R (care dezvolta 2*750 cp),  transmisie hidraulica tip Voith-T312, generator electric tip Cummins (de 80 Kw), cupla automata tip Scharfenberg,  greutatea 57 tone, viteza maxima 130 km/h, lungimea 25,25 m (pentru fiecare unitate), capacitatea de transport (locuri pe scaune)- 216.
 Sunt utilizate de operatorul "V Line", care leaga Melbourne cu orasele Geelong, Warrnambool, Ballarat, Ararat, Bendigo, Swan Hill, Echuca, Seymour, Shepparton, Wodonga, Traralgon si Bairnsdale.
Three-car-VLocity-VL38.jpg (141.87 KB; downloaded 1668 times)

 


Re: Prezentarea generala a transportului feroviar in Austral fl82

Vlocity railcar- interior
800px-Refurbished_Vline_Vlocity_Interior.jpg (99.43 KB; downloaded 1660 times)

 


Re: Prezentarea generala a transportului feroviar in Austral fl82

3. In Australia de Vest (doua tipuri)

-Transwa WDA/WDB/WDC class (ecartament normal)
 Produse intre anii 2004-2005, de catre United Goninan, Broadmeadow  , in 9 + 7 bucati.
 Sunt compuse din doua sau 3 unitati, 8 sau 12 osii, sunt dotate cu motoare diesel tip 2*Cummins, viteza maxima 200 km/h.
 Sunt utilizate pe rutele:  East Perth – Northam/Merredin, sub numele de “Transwa Avon Link” (9 bucati) si East Perth- Northam/Merredin- Kalgoorlie sub numele de “Transwa Prospector” (7 bucati).
800px-Prospector_new_railcar,_Toodyay.jpg (155.75 KB; downloaded 1666 times)

 


Re: Prezentarea generala a transportului feroviar in Austral fl82

-Transwa-ADP/ADQ class (ecartament ingust de 1067 mm)
 Produse in anul 1987, de catre Comeng Bassendean  , in 5  bucati.
 Sunt compuse din 4 unitati, 16 osii, sunt dotate cu motoare diesel tip 2*Cummins-KTA-19, transmisie hidraulica tip Voith, cupla automata tip Scharfenberg.
 Sunt utilizate pe ruta Perth Central- Bunbury, sub numele de “Transwa Australind”.
800px-Australind_Claisebrook-Apr02.jpg (139.66 KB; downloaded 1666 times)

 


Re: Prezentarea generala a transportului feroviar in Austral fl82

4. In Australia de Sud, in Adelaide (doua tipuri, utilizate de operatorul "Adelaide Metro", ca trenuri urbane si suburbane. Circula pe ecartament larg de 1600 mm)

 -3000 class
  Automotoare construite de Commonwealth Engineering si Clyde Engineering, Dandenong, intre anii 1988-1996, in numar de 70 bucati, din care astazi se mai afla in exploatare 30 de bucati.
  Sunt compuse din cate doua unitati, 8 osii, au cabina de conducere la ambele capete, sunt echipate cu motor diesel tip "Mercedes-Benz- OM444LA"  sau  tip "MTU Friedrichshafen 12V183 TE12"   supraalimentat, cu 12 cilindri in V, care dezvolta 475 cp, alternator tip Reliance de 400 KVA, cate doua motoare electrice de tractiune tip Stromberg (cu o putere de 130 Kw fiecare), transformator auxiliar trifazat la 50 Hz si 415 V, care furnizeaza energie electrica pentru servicii auxiliare.
   Suspensia secundara este pe perna de aer.
   Sistemul de franare este mecanic si dinamic, dar si cu frana electromagnetica (cu patina la sina).
   Sunt echipate cu cuple automate Scharfenberg si cu aer conditionat.
   Capacitatea de transport este de 106 pasageri pe scaune, viteza maxima de 90 km/h si greutatea de 48 tone. Lungimea este de 25,77 m.
800px-AdelaideMetro3000ClassRailcar.png (919.5 KB; downloaded 1663 times)

 


Re: Prezentarea generala a transportului feroviar in Austral fl82

3000 class- interior
Inside_Adelaide_3000_Class_train_(14250482997).jpg (126.17 KB; downloaded 1659 times)

 


Re: Prezentarea generala a transportului feroviar in Austral fl82

-3100 class
    Asemanatoare cu cele anterioare,fiind 40 de bucati in exploatare. Difera doar greutatea- 46 tone si capacitatea de transport- 113 pasageri pe scaune.

 


Re: Prezentarea generala a transportului feroviar in Austral fl82

Asadar in prezent in Australia se utilizeaza un numar de 9 tipuri de automotoare diesel (3 in New South Wales, doua in Victoria, doua in Australia de Vest si doua in Australia de Sud- Adelaide).

 


Re: Prezentarea generala a transportului feroviar in Austral fl82

Insa in trecut in Australia s-au mai utilizat si alte cateva tipuri de automotoare, din care amintesc cateva:

-2000 si 2100 class.
  Utilizate in trecut de operatorul "Adelaide Metro" ca trenuri urbane si suburbane.
  Au circulat pe ecartament larg de 1600 mm.
  Construite intre anii 1979- 1980 de catre Comeng, Granville, intr-un numar de 30 bucati.
  Erau compuse din cate doua unitati si aveau 8 osii.
  Au fost echipate initial cu motoare diesel tip "2*MAN-D-3650" (care dezvoltau 506 cp), ulterior cu motoare diesel tip "2*Cummins-KTA-19R" (care dezvoltau 520 cp), transmisie hidraulica tip "Voith-T420R", motor auxiliar "Rolls-Royce-SF65CT", viteza maxima 90 km/h, greutatea 65 tone (la 2000 class) si 42 tone (la 2100 class), capacitatea de transport 72 pasageri (la 2000 class) si 104 pasageri (la 2100 class).
  In august 2015 sunt complet retrase din circulatie.
  Totusi 6 bucati au fost pastrate.
800px-AdelaideRail_4.jpg (163.57 KB; downloaded 1669 times)

 


Re: Prezentarea generala a transportului feroviar in Austral fl82

In trecut in Perth (inainte de electrificarea liniilor din interiorul si din apropierea orasului) s-au utilizat, ca trenuri urbane si suburbane, un numar de 5 tipuri de automotoare (au circulat pe ecartament ingust de 1067 mm):

 -10 de tipul ADX, introduse in anul 1959 si retrase din circulatie intre anii 1982- septembrie 1988. Erau echipate cu motoare diesel tip AEC.

 -18 de tipul ADG, introduse in 1954 si retrase din circulatie in 1992. Initial erau echipate cu motoare diesel tip AEC, iar de la mijlocul anilor 80 cu motoare diesel tip Mercedes-Benz. In anii 1963-1964 sunt echipate cu instalatii de supraalimentare a motoarelor diesel, iar in perioada 1969-1973 cu sisteme de transmisii Voith.

 -4 de tipul ADH, construite initial in anii 1955-1956 pentru a fi utilizate ca trenuri regionale, din 1962-1963 utilizate ca trenuri urbane si suburbane in Perth si din 1992 retrase din circulatie. Echipate initial cu motoare diesel tip AEC de 9600 cmc, de la mijlocul anilor 80 sunt echipate cu motoare diesel tip Mercedes-Benz.

 -10 de tipul ADK/ADB class. Fiecare astfel de automotor era compus din cate doua unitati, avand o capacitate de 74 locuri (cele de tip ADK) sau 64 locuri (cele de tip ADB), fiind construite in anii 1967-1968 de catre Granville sau Midland Railway Workshops, si reconstruite in 2007.
   In 1993 , dupa retragerea din circulatie din Perth, sunt achizitionate de orasul din Noua Zeelanda Aucklands, care le utilizeaza ca trenuri urbane pana 8 decembrie 2014, când si reteaua de acolo este electrificata.

 -10 de tipul ADL/ADC. Fiecare astfel de automotor este compus din cate doua unitati, avand o capacitate de transport de 132 locuri, o lungime de 21,10 m (pe unitate), viteza maxima 90 km/h, greutatea 42,97 tone (in cazul celor de tip ADL) sau 35,75 tone (in cazul celor de tip ADC), sunt echipate cu motoare diesel tip Cummins-NT-855-R4, care dezvolta 2*275 cp (sau 2*205 Kw), transmisie Voith, instalatii de incalzire si aer conditionat.
  Produse intre anii 1982-1985, de catre A Goninan & Co Newcastle, reconstruite in 2002.
  In 1993, dupa retragerea din circulatie din Perth, sunt achizitionate de orasul din Noua Zeelanda Aucklands, care le utilizeaza si astazi ca si trenuri urbane.

 


Re: Prezentarea generala a transportului feroviar in Austral fl82

Automotor ADK/ADB  in 1986 in Australia
800px-ADK688_+_ADB778_Midland,_1986.jpg (99.1 KB; downloaded 1657 times)

 


Re: Prezentarea generala a transportului feroviar in Austral fl82

Automotor ADK/ADB in 2014 (cu putin timp de a fi retrase din circulatie) in Noua-Zeelanda
ADK_687_approaching_Britomart.jpg (207.69 KB; downloaded 1657 times)

 


Go to page:  1  ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Transport feroviar in Australia  • 
Choose destination

Since our 2277 forum members have written 420531 posts in 5240 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use