Parent forum: Istoria transportului în comun din București

 

Topic: Evolutia istorica a retelei de troleibuze din Bucuresti

64 posts, 8573 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5
 
 

📖 Pagination options
  • Author: Tom
  • Posted:
  •  

Re: Evolutia istorica a retelei de troleibuze din Bucuresti Tom

E posibil ca troleibuzele sovietice să fi fost luate din slugărnicia regimului de atunci, precum alții care cumpără astăzi sicrie zburătoare de la aliații strategici de acum. Sigur nu erau niște troleibuze reușite.
Ideea de troleibuz a prins însă și de asta au decis să-l producă la nivel național. În vremea aceea chiar și sovieticii importau Skoda, iar producția lor în afara de un model mai răspândit și în alte țări, a mers doar la ei. N'ar fi exclus ca pauza dintre 1950 și 1955 să fi însemnat școlarizarea de personal tehnic pentru tot ce însemna fabricarea, exploatarea și întreținerea troleibuzelor.

 


  • Author: messe
  • Posted:
  •  

Re: Evolutia istorica a retelei de troleibuze din Bucuresti messe

rosetti61 wrote:
messe wrote:
Pe traseul mentionat de tine poate a aparut spre finalul anilor '70 insa 114 exista pe traseul Laromet - Nuferilor(?) dubland pe linia 6 de tramvai conform hartii din 1970, sursa: http://harti.tramclub.org/bucuresti-1970.pdf


Nu s-au concretizat niciodata acele trasee si s-au incapatanat sa le mentina pe harta, nici 114 si nici 115 - 115 a aparut ca rapid intre Magaziile 16 Februarie si Gara Basarab in 1977.
E posibil ca remiza sa fi fost la Scoala de sericultura si eronat sa se fi mentionat prin lucrari ca anexa a hipodromului, fiind in proximitatea lui.

115R , devenit 315 la renumerotare, intorcea la Gara de Nord nu la Gara Basarab, venea pe Dinicu Golescu apoi returul catre Magaziile CFR il facea prin Witting, Calea Plevnei, Calea Giulesti. (1)63 intorcea la Basarab pana a aparut 44 prin '83.

 


  • Author: ByOnu
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

Re: Evolutia istorica a retelei de troleibuze din Bucuresti ByOnu

Unde era statia de redresare a primului troleibuz (Victoriei - Hipodrom)? Cumva sa fie aceasta constructie din parcul Kiseleff?

 


  • Author: ByOnu
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

Re: Evolutia istorica a retelei de troleibuze din Bucuresti ByOnu

Mai exista cativa stalpi si din reteaua care ocolea Palatul Victoria. *Important de precizat ca desi troleibuzul era marele <dar> sovietic, acesta era inca de pe atunci ascuns prin spatele cladirilor emblematice (Casa Presei, Palatul Victoria, ulterior si Muzeul Taranului) pentru a nu strica privelistea cu infrastructura aeriana. Alte timpuri, aceleasi metehne obosite.

detaliu retea troleibuz victoriei 1966.jpg (75.94 KB; downloaded 934 times)


Palatul Victoria retea veche troleibuz stalpi.jpg (315.12 KB; downloaded 937 times)

Link: https://google.com/maps/@44.4537195,26.0 ... 2!8i6656

Str Paris retea veche troleibuz stalpi.jpg (278.9 KB; downloaded 940 times)

Link: https://google.com/maps/@44.4547783,26.0 ... 2!8i6656

 


  • Author: rosetti61
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Evolutia istorica a retelei de troleibuze din Bucuresti rosetti61

Reteaua de pe Ion Mincu a fost instalata odata cu infiintarea liniei 83 Herastrau - Piata de Flori (1958) pentru retragerea troleibuzelor la garajul-depou de la Hipodrom. Nu a reprezentat un traseu alternativ dinspre Baneasa spre centru (acesta se va realiza la infiintarea lui 82 Aeroportul Baneasa - Piata de Flori  in1960 prin aleea Trandafirilor) iar dupa desfiintarea Hipodromului nu a mai fost folosita la ceva. Cu ocazia defilarilor din Piata Aviatorilor troleibuzele se scurtau la Paris, reteaua de pe MIncu nu s-a folosit la reorientarea vreunui traseu cu ocazii speciale. Reteaua in discutie si cea de pe bd. Expozitiei au fost singurele retele de troleibuz cu functionare scurta si apoi abandonate. Ar mai fi si fostul traseu de retur al troleibuzelor din Berceni spre centru via Timpuri Noi, care nu s-a mai folosit din 1977 (era interesant faptul ca daca era o lucrare pe bd. Tineretului preferau sa devieze troleibuzele pe la Sura Mare).

 


  • Author: ByOnu
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

Re: Evolutia istorica a retelei de troleibuze din Bucuresti ByOnu

Cum intorcea mai precis 88 (sau ce altceva a mai ajuns pana in Tei)? Cumva inconjura perfect campusul UTCB? De asemenea, cunoasteti daca a ramas ceva, orice, din reteaua de pe Barbu Vacarescu si Lacul Tei? Un stalp, un izolator, ceva? Toti stalpii sunt din beton. Sa fie oare unii dintre ei ai fostului troleibuz?
troleibuz tei 1966.jpg (71.93 KB; downloaded 769 times)

 


  • Author: Costin
  • Site Admin
  • Posted:
  •  

Re: Evolutia istorica a retelei de troleibuze din Bucuresti Costin

Nu stiu sa raspund la prima intrebare insa stalpii de pe Lacul Tei sunt ai troleibuzului si e posibil sa mai gasesti si azi vreo ancora. Pe Barbu Vacarescu, insa, nu, deoarece stalpii sunt mai noi (aparuti o data cu tramvaiul).

 


  • Author: rosetti61
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Evolutia istorica a retelei de troleibuze din Bucuresti rosetti61

Din bulevard intra pe Serbanescu-Tei, Ghica-Tei,  Teiul Doamnei si reintra in bulevard.

 


  • Author: PTMZ
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

Re: Evolutia istorica a retelei de troleibuze din Bucuresti PTMZ

...Șerbănescu-Tei fiind actuala Cristea Mateescu?

 


  • Author: 1689
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Evolutia istorica a retelei de troleibuze din Bucuresti 1689

Oarecum legat de subiect, traseul lui 90 e oarecum inexact, pentru ca bucla de intoarcere era in jurul liceului de chimie, undeva intre Barbu Vacarescu si calea Floreasca.
Asta inseamna ca troleibuzul o lua pe Ceaikovski - Bach - Verdi cu intoarcere prin Garibaldi ?

 


  • Author: cris_m
  • Moderator forum
  • Posted:
  •  

Re: Evolutia istorica a retelei de troleibuze din Bucuresti cris_m

Aici cred ca vorbim de o fosta consola.

 


  • Author: ByOnu
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

Re: Evolutia istorica a retelei de troleibuze din Bucuresti ByOnu

@ Cristi, nu cred. Prinderea dintre consola si stalp nu e deloc specifica troleibuzului. E prea subtire din ce vad in imagine.

@ 1689, o intrebare foarte buna.

PTMZ wrote:
...Șerbănescu-Tei fiind actuala Cristea Mateescu?


Asta sunt si eu curios.  :think: Dupa stalpii de pe streetview, asa pare.

 


  • Author: rosetti61
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Evolutia istorica a retelei de troleibuze din Bucuresti rosetti61

La Verdi intorceau pe platoul ala https://fostulbucuresti.github.io/#18/44 ... 0865/!a3
Unghiul de fotografiere da impresia de drum nemodernizat, de pamant sau macadam; o fi fost in lucrari de refacere in perioada respectiva (1966)?

 


  • Author: ByOnu
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

Re: Evolutia istorica a retelei de troleibuze din Bucuresti ByOnu

PTMZ wrote:
...Șerbănescu-Tei fiind actuala Cristea Mateescu?


88. Calea 13 Septembrie (Str. Petre Ispirescu si Str. Antiaeriana) – Str. Dr. Sarii – Str. Razoare – Sos. Panduri – Str. Prof. Dr. Rainer (Str. Dr. Bagdasar) – Piata Eroilor – Str. Carol Davila – Dr. Lister (Bd. Dr. Petru Groza) – Bd. Gh. Gheorghiu Dej – Bd. Republicii – Piata Rosetti – Str. Dianei – Str. Alex. Sahia – Str. Icoanei – Str. Alecu Russo – Str. Tunari – Str. Barbu Vacarescu – Bd. Lacul Tei – Str. Cheile Zanoagei – Bd. Ghica Tei – Str. Teiul Doamnei (Parcul 8 Mai).


Da, Cristea Mateescu.

 


Go to page:  1 2 3 4 5
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Istoria transportului în comun din București  • 
Choose destination

Since , our 1800 forum members have written 352373 posts in 4213 topics and 427 subforums.
Refresh interval: 30 minutes.

 

© 2009 - 2021 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

Terms Of Use