Forum părinte: Judetul Suceava

 

Subiect: Fosta retea de troleibuze din Suceava- istoric si propuneri

1 mesaj, 633 vizualizări.
  • Autor: fl82
  • Membru Bronze
  • Scris:
  •  

Fosta retea de troleibuze din Suceava- istoric si propuneri fl82

In anii 80, pe fondul politicii de atunci de “economisire” a motorinei, se decide introducerea in municipiile Suceava si Botosani a mijloacelor electrice de transport in comun urban- tramvaie si troleibuze, fiecare din aceste doua orase trebuind sa aleaga intre unul din cele doua mijloace electrice de transport in comun urban.

  Cum la Botosani s-a ales introducerea tramvaiului, la Suceava se alege introducerea troleibuzului.


  Astfel, in anul 1985, incepe constructia retelei de troleibuze din Suceava, la data de 15 august 1987 se dau in exploatare primele trasee de troleibuze din Suceava: Gara Burdujeni- Centru- Spitalul Judetean si Gara Burdujeni- Centru- Cartier Obcini.

 Ulterior, reteaua este extinsa:

-In 1991 intre Cartier Obcini- Rulmentul

-In 1993 pana la gara Suceava Nord (Itcani)

-In 1994 pana la “Cinema Burdujeni”


In anul 2000, o portiune a retelei de troleibuze cuprinsa intre capatul Cartier Obcini si capatul Rulmentul este distrusa de bena unui autocamion, nemaifiind refacuta.

La aceea ora existau in Suceava cca 41 troleibuze articulate tip DAC-117-E si DAC-217-E, precum si 10 troleibuze solo tip DAC-212-E, lungimea retelei atingand cca 17 km cale simpla.

In 1996 reteaua de troleibuze din Suceava numara : 14,5 km ,  5 capete de linii  (Cinema Burdujeni, Gara Burdujeni/Suceava, Gara Itcani/Suceava Nord, Obcini si Rulmentul), statii de redresare a curentului electric si un garaj pentru troleibuze.



In 1996 existau un numar de 6 linii de troleibuze in Suceava:

-2 Gara Burdujeni/Suceava- Obcini

-3 Gara Burdujeni/Suceava- Rulmentul

-4 Cinema Burdujeni- Obcini

-5 Gara Itcani/Suceava Nord- Obcini

-17 Cinema Burdujeni- Rulmentul

-28 Cinema Burdujeni- Gara Itcani/Suceava Nord



 Insa, dupa 2000, datorita neintretinerii corespunzatoare, a lipsei investitiilor in retea si vehicule (care duce la uzura firului de contact, strapungerea izolatorilor, etc), dar si a concurentei neloiale din partea microbuzelor (dubele care invadasera municipiul moldav erau neincapatoare), troleibuzul sucevean decade puternic.

 Cu un parc de 10 troleibuze DAC-212-E (5041 -5048 an de fabricatie 1996; 5049 an de fabricatie 1996; 5051 an de fabricatie 1997) si unul de tip DAC-217-E (an de fabricatie 1996), vechi si nesigure in exploatare, in data de 2 aprilie 2006 troleibuzele din Suceava isi inceteaza circulatia.

 Dupa 2007 este desfiintata si reteaua electrica pentru fostele troleibuze din Suceava, ramanand doar stalpii.

 Sursa informatiilor: Forum Transira.







 Tinand cont de configuratia municipiului Suceava (cu distante mari intre cartierele Burdujeni/Itcani si zona centrala si cartierele George Enescu/Marasesti/Zamca/Areni), tinand cont de faptul ca troleibuzul este un mijloc de transport modern, economic, silentios si nepoluant, consider ca troleibuzul se preteaza foarte bine ca mijloc de transport urban in comun pentru municipiul Suceava!

Reteaua de troleibuze din Suceava ar trebui reconstruita, in configuratia sa care exista la nivelul anului 1996 (si eventual realizate si alte completari, fata de 1996), dar cu elemente tehnice moderne.

 Ca si solutii tehnice, ar trebui utilizate urmatoarele solutii tehnice de ultima generatie pentru reconstructia retelei de troleibuze din Suceava: Stalpi noi (preferabil din metal), console mai lungi, astfel incat reteaua sa poata fi pozitionata deasupra benzii de langa axul drumului, sistem de prindere a firului de contact tip Kummler-Matter (care realizeaza o prindere elastica a firelor de contact, permitand astfel o deplasare mai rapida a troleibuzelor), fire de contact, separatoare, macaze electrice noi, cabluri de alimentare noi, din cupru, in montaj ingropat (de la statia de redresare pana la stalpi), statie (sau statii) de redresare noi, dotata/dotate cu ultimile tehnologii in materie, construit un garaj complet nou pentru troleibuze (dotat cu toate utilajele si aparatura electronica, necesara pentru verificarea/testarea/reparatia/intretinerea unor troleibuze noi), angajati un numar suficient de specialisti (ingineri electronisti, electricieni, etc) pentru exploadarea si intretinerea in conditii optime a unor troleibuze noi si abia dupa îndeplinirea acestor conditii, achizitionate un numar de 50 troleibuze artuculate noi, produse de o firma consacrata, intr-o tara membra a UE (50 de troleibuze articulate noi sunt suficiente pentru a deservi, cu o frecventa buna, 10 linii de troleibuze in Suceava).


 Reteaua de troleibuze din Suceava ar trebui sa fie reconstruita pe urmatoarele strazi:

-Calea Unirii (începând de la capatul de linie Cinema Burdujeni, situat la intersectia Caii Unirii cu strazile Gheorghe Doja si Cuza-Voda), Strada Ana Ipatescu, Strada Stefan cel Mare, Bdul. 1 Mai, Calea Obcinilor, Bdul. Academician Vasile Grecu, Strada Humorului (pana imediat dupa pasajul pe sub calea ferata 502). Lungime- 8 km, cale dubla.

-Strada Centurii, Strada Aviatorului (in Scheia). Lungime- 1,5 km , cale simpla.

-Strada Humorului (in Scheia). Lungime- 1,4 km , cale simpla.

-Strada Humorului (in Scheia). Lungime- 0,4 km , cale dubla.

-Calea Burdujeni (intre intersectia cu Calea Unirii si Intersectia cu strada Gheorghe Doja), Strada Gheorghe Doja (pana la intersectia cu strada Putna). Lungimea- 1,1 km cale dubla.

-Strada Putna, strada Nicolae Iorga, strada Jean Bart. Lungime- 1,1 km , cale simpla.

-Strada Nicolae Iorga (de la intersectia cu Calea Unirii pana la intersectia cu strada Jean Bart). Lungimea- 0,8 km, cale simpla.

-Strada Traian Vuia . Lungimea- 2,6 km, cale dubla.

-Strada Garii, strada Aurel Vlaicu. Lungimea- 1,7 km , cale simpla

-Strada Marasesti, Bdul. George Enescu. Lungimea- 2,2 km, cale dubla

-Strada Universitatii. Lungimea- 0,7 km, cale dubla.


 
Realizarea acestei retele de troleibuze in Suceava ar presupune si montarea/realizarea a:  16 macaze electrice, 16 macaze mecanice si 12 incrucisari.


Total retea de troleibuze care ar trebui reconstruita/construita noua:

-15 km retea cale dubla

-6,5 km retea cale simpla

Total : 21, 5 km retea

In acest fel, troleibuzele ar asigura o legatura rapida intre cartierele Burdujeni, Itcani, George Enescu, Marasesti si zona centrala a orasului.

De asemenea, pentru facilitarea deplasarii troleibuzelor, pe strazile cu mai multe benzi pe sens (de exemplul pe Calea Unirii) o banda ar trebui rezervata pentru mijloacele de transport urban in comun, si in special pentru troleibuze.





Realizarea unei retele complet noi pentru troleibuze asa cum am aratat mai sus in municipiul Suceava ar permite infiintarea a unui numar de:

-5 capete de linii de troleibuze ( Gara Itcani, Gara Burdujeni, Cinema Burdujeni, Obcini si Rulmentul- in Scheia)

-10  linii de troleibuze, astfel:

 -1 Rulmentul- Obcini- Spital- Centru- Cinema Burdujeni

 -2 Rulmentul- Obcini- Spital- Centru- Gara Burdujeni

 -3 Rulmentul- Obcini- Spital- Centru- Gara Itcani

 -4 Obcini- Universitatii- Centru- Cinema Burdujeni

 -5 Obcini- Universitatii- Centru- Gara Burdujeni

 -6 Obcini- Universitatii- Centru- Gara Itcani

 -7 Obcini- Marasesti- Centru- Cinema Burdujeni

 -8 Obcini- Marasesti- Centru- Gara Burdujeni

 -9 Obcini- Marasesti- Centru- Gara Itcani

 -10 Gara Burdujeni- Gara Itcani

Pentru deservirea, in conditii optime, cu o frecventa buna a 10 linii de troleibuze din Suceava, ar fi necesara achizitionarea a 50 troleibuze articulate si solo noi.

De asemenea, ar fi necesara achizitionarea, ca vehicule auxiliare noi, pentru deservirea retelei de troleibuze: doua autoturnuri, doua troleibuze-ungatoare si doua remorchiere + ateliere mobile auto.

De asemenea, ar fi necesara si constructia unui garaj complet nou pentru troleibuze (dotat cu toate utilajele necesare pentru intretinerea, reparatia si verificarea unor troleibuze noi, darsi cu personal calificat), dar si constructia  de  statii de redresare noi.

 


  • Autor: fl82
  • Membru Bronze
  • Scris:
  •  

Re: Fosta retea de troleibuze din Suceava- istoric si propun fl82

In acest fel, mare parte din actualele trasee de transport urban in comun din municipiul Suceava ar fi deservite cu troleibuze, care ar lega cartierele Burdujeni, Marasesti, George Enescu intre ele si de zona centrala, dar si cu garile Suceava si Suceava Nord, precum si cu localitatea Scheia.



 In acest fel, autobuzele si microbuzele urbane ar aveea rolul de a lega centrul de anumite zone unde nu este rentabil sau nu ar fi tehnic posibil (datorita configuratiei strazilor) de montat retea de troleibuze), de a lega garile Suceava si Suceava Nord de anumite localitati rurale din apropierea municipiului Suceava, dar si de a deserve anumite zone sau cartiere preponderant de case.

 Astfel, liniile de autobuze si microbuze urbane din Suceava ar trebui sa fie:


-11 Gara Burdujeni- Burdujeni Sat
  -Traseu tur: Strada Nicolae Iorga, Strada Jean Bart, Strada Gheorghe Doja, Strada 22 Decembrie, Strada Vasile Parvan.
  -Statii tur: Conlemn, Cantina, Calea Burdujeni (statie propusa care sa fie amplasata imediat dupa intersectia strazii Gheorghe Doja cu Calea Burdujeni), Cinema Burdujeni, Scoala nr. 5, Burdujeni Sat Nord (statie propusa care sa fie amplasata la intersectia strazilor 22 Decembrie si Vasile Parvan), Vasile Parvan.
  -Traseu retur: Strada Vasile Parvan, Strada Plevnei, Strada Cuza-Voda, Strada Gheorghe Doja, strada Putna
  -Statii retur: Fantana, Podul de Piatra, Tabita, Spital Neuro, Politia Teodoreni (statie propusa, care sa fie amplasata la intersectia strazilor Plevnei si Cuza-Voda), Cinema Burdujeni, Calea Burdujeni, Cantina, Ramiro, ANL.
   *Capatul de linie de autobuze urbane “Gara Burdujeni” ar trebui sa fie amenajat la intersectia strazilor Putna si Nicolae Iorga, pe locul fostei “autogari” Burdujeni.
   *Capatul de linie de autobuze sau microbuze urbane “Burdujeni Sat” ar trebui sa fie amenajat la intersectia strazilor Plevnei si Vasile Parvan.




-S1 Gara Burdujeni- Mereni- Plopeni- Salcea Primarie (linie preoraseneasca)
  -Traseu tur: Strada Nicolae Iorga, Strada Jean Bart, Strada Gheorghe Doja, strada Locotenent Damaschin, Calea Unirii, Calea Burdujeni, strada Cuza-Voda, DN 29
  -Statii tur: Conlemn, Cantina, Orizont, Piata Burdujeni, Torino, Cartier Tineretului (statie propusa), Cartier "La Liniste" (statie propusa).
  -Traseu retur: DN29, strada Cuza-Voda, Calea Burdujeni, Calea Unirii, strada Locotenent Damaschin, strada Gheorghe Doja, strada Putna)
  -Statii retur: Cartier "La Liniste", Cartier "Tineretului", Torino, Piata Burdujeni, Orizont, Cantina, Ramiro, ANL.



   
-12 Gara Burdujeni- Aeroport Salcea (Suceava)
 -Traseu tur: Strada Nicolae Iorga, Strada Jean Bart, Strada Gheorghe Doja, strada Locotenent Damaschin, Calea Unirii, Calea Burdujeni, strada Cuza-Voda, DN 29, strada Aeroportului
 -Statii tur: Conlemn, Cantina, Orizont, Piata Burdujeni, Torino, Cartier Tineretului (statie propusa), Cartier "La Liniste" (statie propusa).
 -Traseu retur: Strada Aeroportului, DN29, strada Cuza-Voda, Calea Burdujeni, Calea Unirii, strada Locotenent Damaschin, strada Gheorghe Doja, strada Putna
 -Statii retur: Cartier "La Liniste", Cartier "Tineretului", Torino, Piata Burdujeni, Orizont, Cantina, Ramiro, ANL.




-S2 Gara Burdujeni- Mereni- Plopeni- Salcea- Prelipca (linie preoraseneasca)
  -Traseu tur: Strada Nicolae Iorga, Strada Jean Bart, Strada Gheorghe Doja, strada Locotenent Damaschin, Calea Unirii, Calea Burdujeni, strada Cuza-Voda, DN 29, Strada Pacii
  -Statii tur: Conlemn, Cantina, Orizont, Piata Burdujeni, Torino, Cartier Tineretului (statie propusa), Cartier "La Liniste" (statie propusa).
  -Traseu retur: Strada Pacii, DN29, strada Cuza-Voda, Calea Burdujeni, Calea Unirii, strada Locotenent Damaschin, strada Gheorghe Doja, strada Putna
  -Statii retur: Cartier "La Liniste", Cartier "Tineretului", Torino, Piata Burdujeni, Orizont, Cantina, Ramiro, ANL.





-13 Gara Burdujeni- Burdujeni Case (Avicola)
   -Traseu tur: strada Nicolae Iorga, strada Jean Bart, Strada Gheorghe Doja, strada Fagului, Aleea Dumbravii
   -Statii tur: Conlemn, Fagului (statie propusa , acolo unde Strada Fagului face o curba spre dreapta), Eugen Lovinescu (statie propusa la intersectia Strazii Fagului cu Aleea Dumbravii)
   -Traseu retur: Aleea Dumbravii, Strada Eugen Lovinescu, strada Pictor Romeo Calancea, strada Gheorghe Doja, strada Putna
   -Statii retur: Eugen Lovinescu, Burdujeni Case Nord (statie propusa la intersectia strazii Eugen Lovinescu cu strada Pictor Romeo Calancea), Pictor Romeo Calancea (statie propusa la intersectia strazii Pictor Romeo Calancea cu Strada Gheorghe Doja), Aleea Dumbravii, ANL.
    *Capatul de linie de autobuze urbane “Burdujeni Case (Avicola)” ar trebui sa fie amenajat la capatul Aleea Dumbravii.

 Total: 5 linii de autobuze urbane (si preorasenesti) cu plecare si sosire de la si la capatul de linie “Gara Burdujeni”.





-17  Burdujeni Sat- Centru 2- Casa de Pensii
  -Traseu tur: Strada Plevnei, Strada Cuza-Voda, Calea Unirii, Strada Ana Ipatescu, Strada Nicolae Balcescu, Strada Mihai Eminescu, Strada Marasti, Strada Marasesti, Strada Zamca, Strada Ilie Ilascu
   -Statii tur: Fantana, Podul de Piatra, Tabita, Spital Neuro, Politia Teodoreni, Cinema Burdujeni, Centru-2 (statie propusa amplasata pe strada Nicolae Balcescu, imediat dupa intersectia cu Strada Ana Ipatescu), Modern (statie prropusa la intersectia strazii Nicolae Balcescu cu Strada Mihai Viteazul), Marasesti Plaza (statie propusa la intersectia strazii Marasti cu strada Marasesti), Cimitir Armean (statie propusa amplasata pe strada Zamca, imediat dupa intersectia cu Strada Marasesti), Zamca (statie propusa amplasata pe strada Zamca exact inaintea intersectiei cu Strada Ilie Ilascu)
   -Traseu retur: Strada Ilie Ilascu, Strada Zamca, Strada Marasesti, Strada Marasti, Strada Mihai Eminescu, Strada Nicolae Balcescu, Strada Ana Ipatescu, Calea Unirii, Strada 22 Decembrie, Strada Vasile Parvan
   -Statii retur: Zamca, Cimitir armean, Marasesti Plazza, Modern, Centru-2, Cinema Burdujeni, Scoala nr. 5, Burdujeni Sat Nord, Vasile Parvan.
  *Intre statiile “Cinema Burdujeni” si “Centru-2” nu ar trebui sa opreasca.


 


-21   Burdujeni Sat- Cartier Itcani- Rulmentul (Scheia)
  -Traseu tur: Strada Plevnei, Strada Cuza-Voda, Strada Gheorghe-Doja, Strada Grigore Alexandru Ghica, Strada Traian Vuia, Strada Cernauti, DC 74, Strada Aviatorului, strada Humorului
  -Statii tur: Fantana, Podul de Piatra, Tabita, Spital Neuro, Politia Teodoreni, Cinema Burdujeni, Calea Burdujeni, Cantina, Ramiro, Aleea Dumbravii, Pictor Romeo Calancea, Centrofarm, Scoala Itcani, Pasarela capat, Pasarela, Betty Ice, Pod Scheia (statie propusa), Agronomului (statie propusa), Intersectie Scheia (statie propusa), Centura.
  -Traseu retur: strada Humorului, strada Centurii, DC 74, Strada Cernauti, strada Grigore Alexandru Ghica, strada Gheorghe Doja, Strada 22 Decembrie, Strada Vasile Parvan)
  -Statii retur: Jumbo (Real), Bermas, Pasaj CFR Vest, Intersectie Scheia, Agronomului, Pod Scheia, Selgros, Pasarela, Pasarela capat, Scoala Itcani, Centrofarm, Pictor Romeo Calancea, Aleea Dumbravii, Ramiro, Cantina, Calea Burdujeni, Cinema Burdujeni, Scoala nr 5, Burdujeni Sat Nord, Vasile Parvan.

 

Total: 3 linii de autobuze sau microbuze urbane cu plecare si sosire de la capatul de linie “Burdujeni Sat”.


-14 Gara Itcani- Cartier Itcani
  -Traseu tur: Strada Aurel Vlaicu, strada Grigore Alexandru Ghica, strada Mitocului
  -Statii tur: Pasarela, Pasarela capat, Zefirului (statie propusa la intersectia strazii Zefirului cu Strada Mitocului)
  -Traseu retur: strada Mitocului, strada Zefirului, strada Grigore Alexandru Ghica, strada Garii
  -Statii retur: Zefirului, Defelcom, Pasarela capat, Pasarela, Straduintei.
*Capatul de linie de autobuze urbane (si preorasenesti) “Gara Itcani” ar trebui sa fie comun cu capatul de acolo al troleibuzelor.
*Capatul de linie de autobuze urbane “Cartier Itcani” ar trebui sa fie amenajat la intersectia strazilor Mitocului si Ileana Barda.



-28  Gara Itcani- Cinema Burdujeni
 -Traseu: Strada Aurel Vlaicu, Strada Traian Vuia, Strada Grigore Alexandru Ghica, Strada Gheorghe Doja
 -Statii tur: Pasarela, Pasarela capat, Scoala Itcani, Centrofarm, Pictor Romeo Calancea, Aleea Dumbravii, Ramiro, Cantina, Calea Burdujeni.
 -Statii retur: Calea Burdujeni, Cantina, Ramiro, Aleea Dumbravii, Pictor Romeo Calancea, Centrofarm, Scoala Itcani, Pasarela capat, Pasarela, Straduintei.




-S3 Gara Itcani- Mitocul Dragomarnei (linie preoraseneasca)
  -Traseu tur: Strada Aurel Vlaicu, strada Grigore Alexandru Ghica, strada Mitocului, DJ 208 D
  -Statii tur: Pasarela, Pasarela capat, Zefirului, Cartier Itcani.
  -Traseu retur: DJ 208 D, strada Mitocului, strada Grigore Alexandru Ghica, strada Garii)
  -Statii retur: Cartier Itcani, Zefirului, Pasarela capat, Pasarela, Straduintei.



-S4 Gara Itcani- Lipoveni (linie preoraseneasca)
 - Traseu tur: Strada Aurel Vlaicu, strada Grigore Alexandru Ghica, DN 2, DC 57
 -Statii tur:  Pasarela, Pasarela capat, Defelcom, Gostat Itcani
 -Traseu retur: DC 57, DN 2, strada Grigore Alexandru Ghica, strada Garii
 -Statii retur:: Gostat Itcani, Defelcom, Pasarela capat, Pasarela, Straduintei.




-S5 Gara Itcani- Patrauti (linie preoraseneasca)
 -Traseu tur: Strada Aurel Vlaicu, strada Grigore Alexandru Ghica, DN 2, DJ 208 V
 -Statii tur: Pasarela, Pasarela capat, Defelcom, Gostat Itcani
 -Traseu retur: DJ 208 V, DN 2, strada Grigore Alexandru Ghica, strada Garii
 -Statii retur: Gostat Itcani, Defelcom, Pasarela capat, Pasarela, Straduintei.


Total: 5 linii de autobuze sau microbuze urbane (si preorasenesti) cu plecare si sosire de la si la capatul de linie “Gara Itcani”.




-S6 Centru- Ipotesti Primarie- Bosanci (linie preoraseneasca)
  -Traseu tur: Ana Ipatescu, strada Mitropoliei, strada Izvoarele Cetatii  (DC 70), DJ 208 A
  -Statii tur: Manastirea "Sfantul Ioan cel Noua" (statie propusa la intersectia strazii Mitropoliei cu Strada Ioan Voda Viteazul), Pod (statie propusa la intersectia strazii Mitropoliei cu Strada Samuil Isopescu), Izvoarele Cetatii (statie propusa la intersectia strazii Izvoarele Cetatii cu Strada Bradetului), Limita Oras (statie propusa)
  -Traseu retur: DJ 208 A, Strada Izvoarele Cetatii (DC 70), strada Mitropoliei, strada Ion Voda cel Viteaz, Strada Ana Ipatescu
  -Statii retur: Limita Oras, Izvoarele Cetatii, Pod, Manastirea Sfantul Ioan cel Nou.




-S7 Centru- Ipotesti Primarie- Tisauti (linie preoraseneasca)
  -Traseu tur: Ana Ipatescu, strada Mitropoliei, strada Izvoarele Cetatii  (DC 70), DJ 208 A
  -Statii tur: Manastirea "Sfantul Ioan cel Noua" (statie propusa la intersectia strazii Mitropoliei cu Strada Ioan Voda Viteazul), Pod (statie propusa la intersectia strazii Mitropoliei cu Strada Samuil Isopescu), Izvoarele Cetatii (statie propusa la intersectia strazii Izvoarele Cetatii cu Strada Bradetului), Limita Oras (statie propusa)
  -Traseu retur: DJ 208 A, Strada Izvoarele Cetatii (DC 70), strada Mitropoliei, strada Ion Voda cel Viteaz, Strada Ana Ipatescu
  -Statii retur: Limita Oras, Izvoarele Cetatii, Pod, Manastirea Sfantul Ioan cel Nou.





-S8 Centru- Lisaura (linie preoraseneasca)
   -Traseu tur: Strada Ana Ipatescu, Strada Mitropoliei, Strada Parcului, DC 69
   -Statii tur: Manastirea Sfantul Ioan cel Nou, Pod, Parc (statie propusa), Intersectie (statie propusa la intersectia Strazii Parcului cu DJ 208 A), Cimitir (statie propusa la intersectia Strazii Parcului cu Aleea Cetatii)
   -Traseu retur: DC 69, Strada Parcului, Strada Mitropoliei, Strada Ioan Voda cel Viteaz, Strada Ana Ipatescu.
   -Statii retur: Cimitir, Intersectie, Parc, Pod, Manastirea Sfantul Ioan cel Nou.



-15 Centru- Cetatea de Scaun
  -Traseu tur: Strada Ana Ipatescu, Strada Mitropoliei, Strada Parcului, Aleea Cetatii
   -Statii tur: Manastirea Sfantul Ioan cel Nou, Pod, Parc (statie propusa), Intersectie (statie propusa la intersectia Strazii Parcului cu DJ 208 A), Cimitir (statie propusa la intersectia Strazii Parcului cu Aleea Cetatii)
   -Traseu retur: Aleea Cetatii, Strada Parcului, Strada Mitropoliei, Strada Ioan Voda cel Viteaz, Strada Ana Ipatescu.
   -Statii retur: Cimitir, Intersectie, Parc, Pod, Manastirea Sfantul Ioan cel Nou.





-16 Centru- Bloc IRE (Cartier Obcini)
  -Traseu tur:  Strada Ana Ipatescu, strada Nicolae Balcescu, strada Mihai Viteazul, Bdul. 1 Mai (aici s-ar suprapune peste liniile de troleibuze), Calea Obcinilor, Bdul. Corneliu Coposu, Strada Bistritei, Strada Victoriei
  -Statii tur: Centru-2, Modern, Mihai Viteazul (statie propusa amplasata in fata colegiului national Petru Rares), Policlinica-2 (statie propusa amplasata in spatele policlinicii, pe Strada Mihai Viteazul), Spitalul Judetean, Obcini-Flori, Biserica (statie propusa la intersectia Bdul. Corneliu Coposu cu Strada Bistritei), Leonard Mociuschi (statie propusa la intersectia Strazii Bistritei cu Strada Victoriei)
  -Traseu retur: DC 72, Bdul. 1 Decembrie 1918,  Bdul. 1 Mai (aici s-ar suprapune peste liniile de troleibuze), strada Mihai Viteazul, strada Nicolae Balcescu, strada Ana Ipatescu.
  -Statii retur: Cordos, Metro, Spitalul Judetean, Policlinica-2, Mihai Viteazul, Modern, Centru-2.
  *Capatul de linie de autobuze urbane “Bloc IRE” ar trebui amenajat la intersectia Strazii Victoriei cu DC 72.





-S9 Centru- Sfantul Ilie (linie preoraseneasca)
  -Traseu tur:  Strada Ana Ipatescu, strada Nicolae Balcescu, strada Mihai Viteazul, Bdul. 1 Mai (aici s-ar suprapune peste liniile de troleibuze), Calea Obcinilor, Bdul. Corneliu Coposu, Bdul. Prefect Gavril Tudoras, strada Victoriei, DC 72
  -Statii tur: Centru-2, Modern, Mihai Viteazul, Policlinica-2, Spitalul Judetean, Obcini-Flori, Biserica, Scoala, Bloc IRE
  -Traseu retur: DC 72, Strada Victoriei, Bdul. Prefect Gavril Tudoras, Bdul. Corneliu Coposu, Calea Obcinilor, Bdul. 1 Mai (aici s-ar suprapune peste liniile de troleibuze), strada Mihai Viteazul, strada Nicolae Balcescu, strada Ana Ipatescu.
  -Statii retur: idem




-18 Centru- Comisariatul de Mediu
  -Traseu tur:  Strada Ana Ipatescu, strada Nicolae Balcescu, strada Mihai Viteazul, Bdul. 1 Mai (aici s-ar suprapune peste liniile de troleibuze), Calea Obcinilor, Bdul. Corneliu Coposu, Bdul. Prefect Gavril Tudoras, strada Victoriei, Bdul. Sofia Vicoveanca
  -Statii tur: Centru-2, Modern, Mihai Viteazul, Policlinica-2, Spitalul Judetean, Obcini Flori, Biserica, Scoala, Cordos.  
  -Traseu retur: Bdul. Sofia Vicoveanca, strada Victoriei, Bdul. Prefect Gavril Tudoras, Bdul. Corneliu Coposu, Calea Obcinilor, Bdul. 1 Mai (aici s-ar suprapune peste liniile de troleibuze), strada Mihai Viteazul, strada Nicolae Balcescu, strada Ana Ipatescu
  -Statii retur: idem





-S 10 Centru- Mihoveni (linie preoraseneasca)
 -Traseu tur: Strada Ana Ipatescu, strada Nicolae Balcescu, strada Mihai Eminescu, strada Marasti, Bdul. George Enescu (aici s-ar suprapune peste liniile de troleibuze), Bdul. Academician Vasile Grecu, strada Humorului, strada Centurii, DC 74, DJ 178 A
  -Statii tur: Centru-2, Modern, Marasesti Plazza, Pasaj CFR Vest, Intersectie Scheia
  -Traseu retur: DJ 178 A, DC 74, Strada Centurii, strada Humorului, Bdul. Academician Vasile Grecu, Bdul. George Enescu (aici s-ar suprapune peste liniile de troleibuze), Strada Marasti, Strada Mihai Eminescu, strada Nicolae Balcescu, strada Ana Ipatescu, Aleea Ion Gramada, strada Stefan cel Mare)
  -Statii retur: idem
  *Intre statiile Marasesti Plaza si Pasaj CFR Vest nu ar trebui sa opreasca.





-19 Centru- Cartier Areni
  -Traseu tur:  Strada Ana Ipatescu, strada Nicolae Balcescu, strada Mihai Viteazul, Bdul. 1 Mai (aici s-ar suprapune, pe o scurta portiune, peste liniile de troleibuze), Strada Universitatii, strada Alexandru cel Bun
  -Statii tur: Centru-2, Modern, Mihai Viteazul, Policlinica-2, Primarie (statie propusa amplasata pe strada Alexandru cel Bun, in spatele primariei), Stefan Tomsa (statie propusa amplasata pe strada Alexandru cel Bun langa cimitirul evreiesc)
  -Traseu retur : strada Alexandru cel Bun, strada Samoil Isopescu, strada Mitropoliei, strada Ion Voda Viteazul, Strada Ana Ipatescu.
  -Statii retur: Pod, Manastirea Sfantul Ioan cel Nou.
*Capatul de linie de autobuze urbane “Cartier Areni” ar trebui amenajat la intersectia strazilor: Alexandru cel Bun, Tipografiei si Samoil Isopescu.





- 20 Centru- CET
 -Traseu :  Strada Ana Ipatescu- Calea Unirii (aici s-ar suprapune peste liniile de troleibuze), Strada Energeticianului
 -Statii: Centru, Iulius Mall, Statia de epurare.
 *Intre statiile Centru si Iulius Mall nu ar trebui sa opreasca.

Total: 10 linii de autobuze si microbuze urbane (si preorasenesti) cu plecare si sosire de la si la capatul de linie “Centru”.


Capatul de linie "Centru" ar trebui amenajat pe strada Ana Ipatescu, intre intersectia cu Strada Ioan Voda Viteazul si intersectia cu Strada Mitropoliei.





-30 Gostat Itcani- Bloc IRE (Cartier Obcini)
       -Traseu tur: Strada Grigore Alexandru Ghica, Strada Traian Vuia, Strada Cernauti, DC 74, Strada Centurii, Strada Humorului, Bdul. Academician Vasile Grecu, Calea Obcinilor, Bdul. Corneliu Coposu, Strada Bistritei, Strada Victoriei
       -Statii tur: Defelcom, Pasarela capat, Pasarela, Betty Ice, Pod Scheia, Agronomului, Intersectie Scheia, Pasaj CFR Vest, Gara Suceava-Vest, Obcini, Obcini-Flori, Biserica, Leonard Mociuschi.    
        -Traseu retur: DC 72, Bdul. 1 Decembrie 1918, Calea Obcinilor, Bdul. Academician Vasile Grecu, Strada Humorului, Strada Centurii, DC 74, Strada Cernauti, Strada Traian Vuia, Strada Grigore Alexandru Ghica.
        -Statii retur: Cordos, Metro, Obcini-Flori, Obcini, Gara Suceava-Vest, Pasaj CFR Vest, Intersectie Scheia, Agronomului, Pod Scheia, Selgros, Pasarela, Pasarela capat, Defelcom.


 Total: O linie de autobuze urbane cu plecare de la capatul de linie “Gostat Itcani”.




In felul acesta ar exista in Suceava:

-23 de linii de autobuze sau microbuze urbane ( din care 10 linii preorasenesti, care ar lega Suceava de localitatile: Mereni, Plopeni, Salcea, Prelipca, Mitocu Dragomarnei, Lipoveni, Patrauti, Mihoveni, Sfantul Ilie, Lisaura, Tisauti, Ipotesti si Bosanci), care s-ar suprapune cat mai putin posibil peste liniile de troleibuze propuse.




- 16 capete de linii autobuze sau microbuze urbane in interiorul municipiului Suceava + Aeroport Salcea:

 -Gara Burdujeni (pentru a nu fi comun cu capatul de linie propus pentru troleibuze, cel pentru autobuze urbane se poate amenaja pe locul fostei autogari Burdujeni, la intersectia strazilor Putna si Nicolae Iorga),

 -Burdujeni-Sat (la intersectia strazilor Plevnei si Vasile Parvan),

 -Aeroport Salcea,

 -Burdujeni case (Avicola, la capatul Aleea Dumbravii),

 -Casa de pensii,

 -Rulmentul (comun cu cel al troleibuzelor),


 
 -Gara Itcani (comun cu cel al troleibuzelor),

 -Cartier Itcani (la capatul strazii Mitocului),

 -Cinema Burdujeni (comun cu cel al troleibuzelor)

 -Centru (pe  strada Ana Ipatescu, intre intersectia cu Strada Ioan Voda Viteazul si intersectia cu Strada Mitropoliei),

 -Cetatea de Scaun,
 
 -Bloc IRE (la intersectia Strazii Victoriei cu DC 72),

 -Comisariatul de mediu,

 -Cartier Areni (la intersectia strazilor: Alexandru Cel Bun, Samoil Isopescu si Tipografiei) ,

 -CET si  

 -Gostat Itcani.




-10 capete de linii preorasenesti (Salcea primarie, Prelipca, Mitocu Dragomarnei, Lipoveni, Patrauti, Bosanci, Tisauti, Lisaura, Sfantul Ilie si Mihoveni).

 


Prima pagină  • 
Forum părinte: Judetul Suceava  • 
Alege destinația

 

© 2009 - 2020 Asociația „Metrou Ușor”

Termenele și condițiile de utilizare

Întrebări frecvente - ghid de utilizare