Topic: Transportul public din municipiul Huși
64 posts, 22517 views
📖 Pagination options
- fl82
-
Posted:
-
Re: Transportul in comun urban din municipiul Husi
fl82
Din Anexa Hotararii Consiliului Local Husi, nr. 312, din 8 octombrie 2019, "Privind aprobarea Documentatiei de Avizare a Lucrarilor de Interventie si a indicatorilor tehnico-economici actualizati, pentru obiectivul de investitie “Asfaltare/reabilitare strazi (inclusiv trotuare, piste de biciclete) pe traseul transportului public (aproximativ1,7km), asfaltare trotuare cu exceptia celor de mai sus (aproximativ 5,5 km), amenajare statii de transport in comun”in cadrul proiectului integrat” Reducerea emisiilor de carbon in Municipiul Husi bazata pe Planul de Mobilitate Urbana Durabila”, în vederea accesarii unei finantari în cadrul Programului Operational Regional 2014-2020, Axa prioritara 3: Sprijinirea tranzitiei catre o economie cu emisii scazute de carbon. Prioritatea de investitii 4e, Obiectivul specific 3.2:Reducerea emisiilor de carbon in zonele urbane bazata pe planurile de mobilitate urbana durabila".
In anexa acestei hotararii sunt aratate urmatoarele investitii legate de transportul urban in comun din Husi care se vor realiza:
-Amenajarea si modernizarea (prin : asfaltare, realizarea de trotuare si piste pentru biciclete) a urmatoarelor strazi: Crucii, Dumitru David, Ciprian Porumbescu, George Emil Palade si Dosoftei.
Primele doua strazi se afla in cartierul Corni si sunt in prezent amenajate cu bolovani de rau.
Celelalte trei strazi se afla in cartierul Dric (zonele de case noi Dric-2 si Dric-3) si sunt in prezent strazi din pamant.
-Amenajarea si realizarea de statii noi pentru transportul urban in comun, astfel, pe urmatoarele strazi:
-Pe strada Ciprian Porumbescu: 3 statii cu alveole si mobilier urban;
-Pe strada Calea Basarabiei: o statie simpla cu mobilier urban si 6 statii cu alveole si mobilier urban
(in prezent pe Calea Basarabiei- inclusiv Soseaua Husi-Albita, exista 5 statii: "PECO" , "Fosta ITA", "Fosta fabrica de conserve", "Intersoc" si "Statia meteo" )
-Pe strada Doctor Hortolomei: o statie cu mobilier urban
-Pe strada Episcop Grigorie Leu: o statie cu mobilier urban (probabil este vorba de statia existenta de la capatul de linie "Cartierul Nou")
-Pe strada Locotenent Dragulet (strada aflata in cartierul Bulgari): o statie cu mobilier urban
-Pe strada Stefan cel Mare: doua statii dotate cu mobilier urban si doua statii dotate cu alveole si mobilier urban
(in prezent pe strada Stefan cel Mare exista doua statii: "Complex mestesugaresc" si "Scoala nr. 2")
-Pe Bdul. 1 Mai: 3 statii cu mobilier urban si una cu alveola si mobilier urban
(in prezent pe Bdul. 1 Mai exista doua statii: "Centru" si "Scoala nr. 2")
-Pe strada Ana Ipatescu: doua statii cu mobilier urban si una cu alveola si mobilier urban
-Pe strada Albita (strada din cartierul Corni): 3 statii cu mobilier urban
-Pe strada Corni: 8 statii cu mobilier urban si una cu alveola si mobilier urban
(in prezent pe strada Corni exista 5 statii: "Episcopie", "Dispensar Corni", "Deal Cotroceni", "Scoala nr. 5", "Cartier Corni")
-Pe strada Bariera Pascal (strada din cartierul Corni): o statie cu mobilier urban si o statie alveola si mobilier urban
-Pe strada Dobrina: 4 statii cu alveola si mobilier urban
(in prezent pe strada Dobrina exista doua statii: "Soseaua Bunesti" si cea de la capatul de linie "Cartier Dobrina")
-Pe strada 1 Decembrie: o statie cu mobilier urban si doua statii cu alveola si mobilier urban
(in prezent pe strada 1 Decembrie exista doua statii: "Gara-2" si "Cina")
-Pe Soseaua Husi- Stanilesti: o statie cu alveola si mobilier urban
-Pe strada Ion Minulescu: o statie cu alveola si mobilier urban
-Pe strada Drum Recea: o statie cu mobilier urban
-Pe strada A I Cuza: o statie cu alveola si mobilier urban si o statie numai cu mobilier urban
(in prezent pe strada A I Cuza exista o singura statie- "Posta")
-Pe strada General Gheorghe Teleman: o statie cu mobilier urban
-Pe strada Prut (strada situata in zona "Gradinari" din cartierul "Bulgari"): o statie cu mobilier urban
In total vor fi amenajate 52 de statii (din care 27 de statii simple dotate numai cu mobilier urban si 25 de statii cu alveole si mobilier urban)
Din punct de vedere tehnic statiile vor fi amenajate cu:
-Structura de otel vopsit electrostatic;
-Acoperis de policarbonat de grosime minim 10 mm, etansat la capete;
-Perete geam securizat transparent;
-Posibilitate de incorporare panou publicitar;
-Banca integrate cu sezut din lemn pe structura metalica;
-Cos sau cosuri de gunoi menajer in functie de dimensiunile statiei;
-Asigurat iluminat, daca este cazul si posibilitate de montare sistem de afisaj electronic.
Din Anexa Hotararii Consiliului Local Husi, nr. 312, din 8 octombrie 2019, "Privind aprobarea Documentatiei de Avizare a Lucrarilor de Interventie si a indicatorilor tehnico-economici actualizati, pentru obiectivul de investitie “Asfaltare/reabilitare strazi (inclusiv trotuare, piste de biciclete) pe traseul transportului public (aproximativ1,7km), asfaltare trotuare cu exceptia celor de mai sus (aproximativ 5,5 km), amenajare statii de transport in comun”in cadrul proiectului integrat” Reducerea emisiilor de carbon in Municipiul Husi bazata pe Planul de Mobilitate Urbana Durabila”, în vederea accesarii unei finantari în cadrul Programului Operational Regional 2014-2020, Axa prioritara 3: Sprijinirea tranzitiei catre o economie cu emisii scazute de carbon. Prioritatea de investitii 4e, Obiectivul specific 3.2:Reducerea emisiilor de carbon in zonele urbane bazata pe planurile de mobilitate urbana durabila".
In anexa acestei hotararii sunt aratate urmatoarele investitii legate de transportul urban in comun din Husi care se vor realiza:
-Amenajarea si modernizarea (prin : asfaltare, realizarea de trotuare si piste pentru biciclete) a urmatoarelor strazi: Crucii, Dumitru David, Ciprian Porumbescu, George Emil Palade si Dosoftei.
Primele doua strazi se afla in cartierul Corni si sunt in prezent amenajate cu bolovani de rau.
Celelalte trei strazi se afla in cartierul Dric (zonele de case noi Dric-2 si Dric-3) si sunt in prezent strazi din pamant.
-Amenajarea si realizarea de statii noi pentru transportul urban in comun, astfel, pe urmatoarele strazi:
-Pe strada Ciprian Porumbescu: 3 statii cu alveole si mobilier urban;
-Pe strada Calea Basarabiei: o statie simpla cu mobilier urban si 6 statii cu alveole si mobilier urban
(in prezent pe Calea Basarabiei- inclusiv Soseaua Husi-Albita, exista 5 statii: "PECO" , "Fosta ITA", "Fosta fabrica de conserve", "Intersoc" si "Statia meteo" )
-Pe strada Doctor Hortolomei: o statie cu mobilier urban
-Pe strada Episcop Grigorie Leu: o statie cu mobilier urban (probabil este vorba de statia existenta de la capatul de linie "Cartierul Nou")
-Pe strada Locotenent Dragulet (strada aflata in cartierul Bulgari): o statie cu mobilier urban
-Pe strada Stefan cel Mare: doua statii dotate cu mobilier urban si doua statii dotate cu alveole si mobilier urban
(in prezent pe strada Stefan cel Mare exista doua statii: "Complex mestesugaresc" si "Scoala nr. 2")
-Pe Bdul. 1 Mai: 3 statii cu mobilier urban si una cu alveola si mobilier urban
(in prezent pe Bdul. 1 Mai exista doua statii: "Centru" si "Scoala nr. 2")
-Pe strada Ana Ipatescu: doua statii cu mobilier urban si una cu alveola si mobilier urban
-Pe strada Albita (strada din cartierul Corni): 3 statii cu mobilier urban
-Pe strada Corni: 8 statii cu mobilier urban si una cu alveola si mobilier urban
(in prezent pe strada Corni exista 5 statii: "Episcopie", "Dispensar Corni", "Deal Cotroceni", "Scoala nr. 5", "Cartier Corni")
-Pe strada Bariera Pascal (strada din cartierul Corni): o statie cu mobilier urban si o statie alveola si mobilier urban
-Pe strada Dobrina: 4 statii cu alveola si mobilier urban
(in prezent pe strada Dobrina exista doua statii: "Soseaua Bunesti" si cea de la capatul de linie "Cartier Dobrina")
-Pe strada 1 Decembrie: o statie cu mobilier urban si doua statii cu alveola si mobilier urban
(in prezent pe strada 1 Decembrie exista doua statii: "Gara-2" si "Cina")
-Pe Soseaua Husi- Stanilesti: o statie cu alveola si mobilier urban
-Pe strada Ion Minulescu: o statie cu alveola si mobilier urban
-Pe strada Drum Recea: o statie cu mobilier urban
-Pe strada A I Cuza: o statie cu alveola si mobilier urban si o statie numai cu mobilier urban
(in prezent pe strada A I Cuza exista o singura statie- "Posta")
-Pe strada General Gheorghe Teleman: o statie cu mobilier urban
-Pe strada Prut (strada situata in zona "Gradinari" din cartierul "Bulgari"): o statie cu mobilier urban
In total vor fi amenajate 52 de statii (din care 27 de statii simple dotate numai cu mobilier urban si 25 de statii cu alveole si mobilier urban)
Din punct de vedere tehnic statiile vor fi amenajate cu:
-Structura de otel vopsit electrostatic;
-Acoperis de policarbonat de grosime minim 10 mm, etansat la capete;
-Perete geam securizat transparent;
-Posibilitate de incorporare panou publicitar;
-Banca integrate cu sezut din lemn pe structura metalica;
-Cos sau cosuri de gunoi menajer in functie de dimensiunile statiei;
-Asigurat iluminat, daca este cazul si posibilitate de montare sistem de afisaj electronic.
- fl82
-
Posted:
-
Re: Transportul in comun urban din municipiul Husi
fl82
-Realizarea unui nou traseu (ar fi al cincilea) pentru transportul urban in comun din Husi, pe ruta Cartier Corni- Cartier Dric- Zona industriala.
Judecand dupa strazile mai sus mentionate care vor fi modernizate ( Crucii, Dumitru David, Ciprian Porumbescu, etc) cel mai probabil acest traseu va circula pe strazile: Corni, Bariera Pascal, Crucii, Dumitru David, Ana Ipatescu, Toma Kisacoff, Dacia, Ciprian Porumbescu.
Manager proiect: Damian Valerica
Presedinte de sedinta: Gabriela Matei
Secretar general: jurist Monica Dumitrascu.
-Realizarea unui nou traseu (ar fi al cincilea) pentru transportul urban in comun din Husi, pe ruta Cartier Corni- Cartier Dric- Zona industriala.
Judecand dupa strazile mai sus mentionate care vor fi modernizate ( Crucii, Dumitru David, Ciprian Porumbescu, etc) cel mai probabil acest traseu va circula pe strazile: Corni, Bariera Pascal, Crucii, Dumitru David, Ana Ipatescu, Toma Kisacoff, Dacia, Ciprian Porumbescu.
Manager proiect: Damian Valerica
Presedinte de sedinta: Gabriela Matei
Secretar general: jurist Monica Dumitrascu.
- fl82
-
Posted:
-
Re: Transportul in comun urban din municipiul Husi
fl82
Insa acest proiect are- ca o opinie personala- si cateva erori:
1. In primul rand se propune infiintarea de traseu (sau trasee) noi de transport urban in comun pe niste strazi inguste, situate in cartiere de case, strazi pe care (daca nu sunt largite- lucru care ar presupune expropieri de terenuri) nu cred ca se poate intra nici macar cu un minibuz urban de 8- 10 m lungime!
In plus in acele zone- de case- nu sunt sigur ca ar fi o cerere suficienta pentru transportul urban in comun.
2. Un traseu care asigura legatura intre satul Epureni, cartierul Corni, zona centrala si zona industriala exista deja (si exista de dinainte de revolutie intre cartierul Corni- zona industriala) pe strazile Corni, Stefan cel Mare, General Gheorghe Teleman, Bdul. 1 Mai, Calea Basarabiei, Soseaua Husi-Albita!
Pentru acest traseu cel mai potrivit ar fi sa mearga pe Strada Stefan cel Mare (fara a mai intra pe strada General Gheorghe Teleman si pe Bdul. 1 Mai), asa cum de altfel mergeau in 1990 autobuzele urbane de pe linia 2 ( pe Strada Corni, Strada Stefan cel Mare, Calea Basarabiei, Soseaua Husi-Albita)
Daca totusi se doreste infiintarea unui nou traseu care sa mearga prin cartierul Dric (de case) mai degraba ar merge pe strazile Corni, Bariera Pascal, Ana Ipatescu, Calea Basarabiei, Soseaua Husi- Albita, strazi care oricum sunt mai late decat strazi precum Crucii, Dumitru David, Albita, etc.
3. Modul de amenajare a statiilor prezentat in proiect, desi este mai ieftin, nu este si cel mai potrivit:
-In primul rand, trebuie realizata alveola (cu o lungime de 15 m si o latime de 3 m) pentru fiecare statie in parte! Fara alveola un vehicul de transport urban in comun (fie ca vorbim de minibuz de 8- 10 m sau de autobuz urban de 12 m) nu are cum sa stationeze corespunzator , pentru imbarcarea-debarcarea calatorilor in siguranta, fara a bloca circulatia! Sigur- ca sa faci alveola la fiecare statie sunt necesare expropieri de terenuri, mai ales in zonele de case.
-Policarbonatul nu este cea mai buna solutie! Mult mai rezistenta (dar intradevar si mai scumpa) ar fi amenajarea statiilor cu profile din aluminiu sau otel-inox si sticla din geam tip termopan.
-Este bine ca se prevad realizarea in fiecare statie de banci din lemn si cosuri de gunoi.
-Insa nu vad sa fie prevazut in proiect un lucru foarte important,pentru informarea calatorilor: montarea de indicatoare (in fiecare statie) care sa contina cel putin urmatoarele informatii: denumirea statiei, numarul de linii de transport urban in comun care deserves aceea statie, orarul si frecventa de circulatie a mijloacelor de transport urban in comun.
-Tinand cont ca din pacate si in Husi exista persoane care comit acte de vandalism, ar fi util ca in fiecare statie sa fie montate camera video de supraveghere, camera care sa fie legate la sistemul de monitorizare si supraveghere video pe care il are primaria Husi.
Insa acest proiect are- ca o opinie personala- si cateva erori:
1. In primul rand se propune infiintarea de traseu (sau trasee) noi de transport urban in comun pe niste strazi inguste, situate in cartiere de case, strazi pe care (daca nu sunt largite- lucru care ar presupune expropieri de terenuri) nu cred ca se poate intra nici macar cu un minibuz urban de 8- 10 m lungime!
In plus in acele zone- de case- nu sunt sigur ca ar fi o cerere suficienta pentru transportul urban in comun.
2. Un traseu care asigura legatura intre satul Epureni, cartierul Corni, zona centrala si zona industriala exista deja (si exista de dinainte de revolutie intre cartierul Corni- zona industriala) pe strazile Corni, Stefan cel Mare, General Gheorghe Teleman, Bdul. 1 Mai, Calea Basarabiei, Soseaua Husi-Albita!
Pentru acest traseu cel mai potrivit ar fi sa mearga pe Strada Stefan cel Mare (fara a mai intra pe strada General Gheorghe Teleman si pe Bdul. 1 Mai), asa cum de altfel mergeau in 1990 autobuzele urbane de pe linia 2 ( pe Strada Corni, Strada Stefan cel Mare, Calea Basarabiei, Soseaua Husi-Albita)
Daca totusi se doreste infiintarea unui nou traseu care sa mearga prin cartierul Dric (de case) mai degraba ar merge pe strazile Corni, Bariera Pascal, Ana Ipatescu, Calea Basarabiei, Soseaua Husi- Albita, strazi care oricum sunt mai late decat strazi precum Crucii, Dumitru David, Albita, etc.
3. Modul de amenajare a statiilor prezentat in proiect, desi este mai ieftin, nu este si cel mai potrivit:
-In primul rand, trebuie realizata alveola (cu o lungime de 15 m si o latime de 3 m) pentru fiecare statie in parte! Fara alveola un vehicul de transport urban in comun (fie ca vorbim de minibuz de 8- 10 m sau de autobuz urban de 12 m) nu are cum sa stationeze corespunzator , pentru imbarcarea-debarcarea calatorilor in siguranta, fara a bloca circulatia! Sigur- ca sa faci alveola la fiecare statie sunt necesare expropieri de terenuri, mai ales in zonele de case.
-Policarbonatul nu este cea mai buna solutie! Mult mai rezistenta (dar intradevar si mai scumpa) ar fi amenajarea statiilor cu profile din aluminiu sau otel-inox si sticla din geam tip termopan.
-Este bine ca se prevad realizarea in fiecare statie de banci din lemn si cosuri de gunoi.
-Insa nu vad sa fie prevazut in proiect un lucru foarte important,pentru informarea calatorilor: montarea de indicatoare (in fiecare statie) care sa contina cel putin urmatoarele informatii: denumirea statiei, numarul de linii de transport urban in comun care deserves aceea statie, orarul si frecventa de circulatie a mijloacelor de transport urban in comun.
-Tinand cont ca din pacate si in Husi exista persoane care comit acte de vandalism, ar fi util ca in fiecare statie sa fie montate camera video de supraveghere, camera care sa fie legate la sistemul de monitorizare si supraveghere video pe care il are primaria Husi.
- fl82
-
Posted:
-
Re: Transportul in comun urban din municipiul Husi
fl82
Strazile : George Emil Palade, Dosoftei, Doctor Hortolomei si Ion Minulescu nu le-am gasit pe nici o harta si nici pe Google Maps- deci nu-mi dau seama cam pe unde ar putea circula un traseu de transport urban in comun din Husi care sa mearga pe aceste strazi!
Poate aceste strazi ar fi in cartierul de case Dric (zonele "Dric-2' si "Dric-3", unde in ultimii ani primaria a acordat gratuit loturi de cate 300 mp pentru tinerii care vor sa-si construiasca o casa)- insa acolo multe "strazi" sunt inca de pamant!
De asemenea este ciudat ca se propune realizarea de statii de transport urban in comun pe strazi precum: Locotenent Dragulet, Albita, Prut!
Nu prea vad ce traseu de transport urban in comun ar putea fi infiintat care sa treaca pe acele strazi!
Poate un viitor traseu Strada Corni- Strada Bariera Pascal- Strada Crucii- Strada Dumitru David- Strada Albita- Strada Gheorghe Bucur- Strada Locotenent Dragulet- Calea Basarabiei- Strada Prut- Strada Moldovei- Calea Basarabiei- Soseaua Husi Albita!
Strazile : George Emil Palade, Dosoftei, Doctor Hortolomei si Ion Minulescu nu le-am gasit pe nici o harta si nici pe Google Maps- deci nu-mi dau seama cam pe unde ar putea circula un traseu de transport urban in comun din Husi care sa mearga pe aceste strazi!
Poate aceste strazi ar fi in cartierul de case Dric (zonele "Dric-2' si "Dric-3", unde in ultimii ani primaria a acordat gratuit loturi de cate 300 mp pentru tinerii care vor sa-si construiasca o casa)- insa acolo multe "strazi" sunt inca de pamant!
De asemenea este ciudat ca se propune realizarea de statii de transport urban in comun pe strazi precum: Locotenent Dragulet, Albita, Prut!
Nu prea vad ce traseu de transport urban in comun ar putea fi infiintat care sa treaca pe acele strazi!
Poate un viitor traseu Strada Corni- Strada Bariera Pascal- Strada Crucii- Strada Dumitru David- Strada Albita- Strada Gheorghe Bucur- Strada Locotenent Dragulet- Calea Basarabiei- Strada Prut- Strada Moldovei- Calea Basarabiei- Soseaua Husi Albita!
- fl82
-
Posted:
-
Re: Transportul in comun urban din municipiul Husi
fl82
Finantarea acestui proiect este asigurata din trei surse:
-rata de finantare din partea UE de maxim 85% din valoarea cheltuielilor eligibile ale proiectului prin "Fondul European de Dezvoltare Regionala"
-13% din valoarea cheltuielilor eligibile ale proiectului reprezinta rata de cofinantare din bugetul de stat;
-2% din valoarea cheltuielilor eligibile + cheltuielile neeligibile reprezinta contributia municipiului Husi
Manager proiect- Damian Valerica.
Finantarea acestui proiect este asigurata din trei surse:
-rata de finantare din partea UE de maxim 85% din valoarea cheltuielilor eligibile ale proiectului prin "Fondul European de Dezvoltare Regionala"
-13% din valoarea cheltuielilor eligibile ale proiectului reprezinta rata de cofinantare din bugetul de stat;
-2% din valoarea cheltuielilor eligibile + cheltuielile neeligibile reprezinta contributia municipiului Husi
Manager proiect- Damian Valerica.
- fl82
-
Posted:
-
Re: Transportul in comun urban din municipiul Husi
fl82
Pe site-ul oficial al primariei Husi, la capitolul “ PROIECTE CU FINANTARE EUROPEANA NERAMBURSABILA IN CURS DE EVALUARE”, apare si urmatorul proiect:
“Reducerea emisiilor de carbon în municipiul Husi bazata pe Planul de Mobilitate Urbana Durabila” SMIS 12356
Axa prioritara 3: Sprijinirea tranzitiei catre o economie cu emisii scazute de carbon . Perioada de implementare: 61 luni
Valoarea totala euro: 8.830.755,73, martie 2018
Obiective: Obiectivul general al proiectului propus spre finantare este de îmbunatatire a infrastructurii necesare pentru utilizarea modurilor nepoluante de transport public, cu masinile electrice sau hibride, cu scopul reducerii numarului de deplasari cu transportul privat (autoturisme personale) si, implicit, reducerea emisiilor echivalente CO2 din transport.
Rezultate: Scaderea anuala estimata a gazelor cu efect de sera;
- Cresterea anuala estimata a numarului de pasageri transportati în cadrul sistemelor de transport public de calatori construite /modernizate/ extinse;
-“Autobuze” electrice achizitionate -10 bucati
-Statii de reincarcare electrica achizitionate/instalate/construite pentru “autobuzele” alimentate electric -1 statie
-Statii de transport public construite/modernizate/reabilitate -55 statii
-Sisteme de e-ticketing create/modernizate/reabilitate – 1sistem
-Lungimea/Suprafata infrastructurii rutiere (cu statut de strada urbana) configurate/ reconfigurate pe care se suprapun benzi separate ale transportului public de calatori construite/ extinse/ modernizate ( km)-27.000 mp
-Lungimea pistelor/traseelor de biciclete construite/ modernizate/ extinse (km), dupa caz- 1.9 km
-Cresterea anuala estimata a numarului de persoane care utilizeaza pistele/traseele pentru biciclete construite-20 persoane
Observatii/stadiul priectului: Admis dupa verificarea administrativa si a eligibilitatii.
Pe site-ul oficial al primariei Husi, la capitolul “ PROIECTE CU FINANTARE EUROPEANA NERAMBURSABILA IN CURS DE EVALUARE”, apare si urmatorul proiect:
“Reducerea emisiilor de carbon în municipiul Husi bazata pe Planul de Mobilitate Urbana Durabila” SMIS 12356
Axa prioritara 3: Sprijinirea tranzitiei catre o economie cu emisii scazute de carbon . Perioada de implementare: 61 luni
Valoarea totala euro: 8.830.755,73, martie 2018
Obiective: Obiectivul general al proiectului propus spre finantare este de îmbunatatire a infrastructurii necesare pentru utilizarea modurilor nepoluante de transport public, cu masinile electrice sau hibride, cu scopul reducerii numarului de deplasari cu transportul privat (autoturisme personale) si, implicit, reducerea emisiilor echivalente CO2 din transport.
Rezultate: Scaderea anuala estimata a gazelor cu efect de sera;
- Cresterea anuala estimata a numarului de pasageri transportati în cadrul sistemelor de transport public de calatori construite /modernizate/ extinse;
-“Autobuze” electrice achizitionate -10 bucati
-Statii de reincarcare electrica achizitionate/instalate/construite pentru “autobuzele” alimentate electric -1 statie
-Statii de transport public construite/modernizate/reabilitate -55 statii
-Sisteme de e-ticketing create/modernizate/reabilitate – 1sistem
-Lungimea/Suprafata infrastructurii rutiere (cu statut de strada urbana) configurate/ reconfigurate pe care se suprapun benzi separate ale transportului public de calatori construite/ extinse/ modernizate ( km)-27.000 mp
-Lungimea pistelor/traseelor de biciclete construite/ modernizate/ extinse (km), dupa caz- 1.9 km
-Cresterea anuala estimata a numarului de persoane care utilizeaza pistele/traseele pentru biciclete construite-20 persoane
Observatii/stadiul priectului: Admis dupa verificarea administrativa si a eligibilitatii.
- fl82
-
Posted:
-
Re: Transportul in comun urban din municipiul Husi
fl82
Din ziarul "Vremea Noua de Vaslui":
Autobuzele electrice de la Husi, poticnite în… pistele de biciclete!
IDEI… Municipiul Husi va avea 10 autobuze electrice! Cel putin, asa spun reprezentantii Primãriei, care au revenit în Consiliul Local cu proiectul prin care sperã sã obtinã finantarea consistentã, care modernizeazã transportul local. Pistele de bicicletã se pare cã au fost problema pentru care documentatia încã nu a fost pe deplin avizatã. Interesant este cã nici contributia localã, în valoare de vreo 17 miliarde de lei vechi, nu o avem prevãzutã în buget, însã…nu-i bai, spun reprezentantii Primãriei, care sustin cã, dacã se va semna contractul de finantare, solutii pentru contributia localã se vor gãsi.
Husenii trebuie sã stie cã alesii au de gând sã aducã la Husi autobuze electrice, iar asta va presupune înfiintarea unui al treilea traseu, din Corni pânã pe Dric, trecând prin cartierul Rãiesti. “Este vorba despre 10 autobuze electrice. Prin implementarea acestui proiect se va construi si un terminal, în zona Dric. De asemenea, vor fi asfaltare si cinci strãzi, care faciliteazã celui de-al treilea traseu pentru autobuze, care va pleca din Corni si va ajunge pe Dric, traversând cartierul Rãiesti. Problema a fost cu pistele de bicicletã, care nu se încadreazã aici. Proiectul nostru a trecut prin mai multe faze, a trecut si de ADR Nord Est, a ajuns la Bucuresti si abia au vãzut cei care verificã documentele, cã nu sunt pistele de bicicletã. Noi ne-am gândit initial ca aceste piste sã ajungã în cartier, pe strada Ciprian Porumbescu, pe lângã vii si ajungeau la recea, la parc. Dar am renuntat la pistele de bicicletã, cã nu era loc. Si n-au mai observat treaba asta, cã noi am renuntat la piste si abia acum ne-au spus”, a explicat functionarul Primãriei, aceste întârzieri.
Husul, cofinantare de 5%
Ei bine, pânã se rezolvã si problema cu pistele de bicicletã, liberalii din Consiliu Local au vrut sã stie cum stãm cu banii. Mai exact, cu contributia localã consistentã, cu care trebuie sã vinã în proiect, municipalitatea. “Dar, totusi, este o sumã destul de mare, în jur de 17 miliarde de lei vechi. Avem prevãzuti acesti bani, stim de unde îi vom lua? Cã este vorba despre o cofinantare de 5%”, au întrebat liberalii. Conducerea Directiei Economice a Primãriei a sustinut cã, într-adevãr, cele în jur de 17 miliarde de lei vechi nu sunt prevãzute în buget, dar acest lucru nu este îngrijorãtor, cãci, din momentul în care contractul de finantare va fi semnat, se vor gãsi si banii, în visteria Primãriei".
Cateva precizari:
-In prezent in Husi nu exista si nu circula "autobuze urbane"! Autobuz urban inseamna vehicul special construit pentru transportul urban in comun de calatori, cu o lungime de minim 12 m si cu capacitate de transport de minim 100 pasageri, pe scaune si in picioare! Ultimul autobuz urban a circulat in Husi la inceputul anului 2003 si era de tipul DAC-112-UDM.
In prezent in Husi transportul urban in comun se realizeaza de catre firmele "SC Anta 95 Srl Husi" si "SC Izvorasul Srl Iasi", cu microbuze tip "Mercedes-Sprinter", pe un numar de 4 linii "de oras": Gara- Statia Meteo, Cartier Dobrina- Cartierul Nou (Caminul de batrani), Blocuri ANL Podgoria- Cartierul Nou (Caminul de batrani) si Sat Epureni- Cartier Corni- Statia Meteo.
-In acest proiect era bine de prevazut express va vehiculele electrice care vor fi achizitionate de primarie sa indeplineasca urmatoarele conditii: sa fie autobuze electrice urbane, cu o lungime de minim 12 m, cu o capacitate de transport de minim 100 pasageri, CU 3 usi, aer conditionat, produse sau ansamblate noi intr-o tara membra UE.
Altfel riscam sa ne trezim si la Husi cu microbuze electrice turcesti "Karsan Jest" sau alte asemenea cutiute turcesti sau chinezesti!
-Este bine ca se doreste infiintarea unui nou traseu care sa lege cartierele Corni, Raesti si Dric, dar sunt curios pe unde va circula si daca va aveea calatori (cartierele respective sunt cartiere de case)
-Este bine ca se doreste si constructia unui nou garaj pentru aceste vehicule electrice, amenajarea statiilor, asfaltarea unor strazi pe unde va trece acest nou traseu si realizarea unei statii de incarcare a acestor vehicule electrice.
Din ziarul "Vremea Noua de Vaslui":
Autobuzele electrice de la Husi, poticnite în… pistele de biciclete!
IDEI… Municipiul Husi va avea 10 autobuze electrice! Cel putin, asa spun reprezentantii Primãriei, care au revenit în Consiliul Local cu proiectul prin care sperã sã obtinã finantarea consistentã, care modernizeazã transportul local. Pistele de bicicletã se pare cã au fost problema pentru care documentatia încã nu a fost pe deplin avizatã. Interesant este cã nici contributia localã, în valoare de vreo 17 miliarde de lei vechi, nu o avem prevãzutã în buget, însã…nu-i bai, spun reprezentantii Primãriei, care sustin cã, dacã se va semna contractul de finantare, solutii pentru contributia localã se vor gãsi.
Husenii trebuie sã stie cã alesii au de gând sã aducã la Husi autobuze electrice, iar asta va presupune înfiintarea unui al treilea traseu, din Corni pânã pe Dric, trecând prin cartierul Rãiesti. “Este vorba despre 10 autobuze electrice. Prin implementarea acestui proiect se va construi si un terminal, în zona Dric. De asemenea, vor fi asfaltare si cinci strãzi, care faciliteazã celui de-al treilea traseu pentru autobuze, care va pleca din Corni si va ajunge pe Dric, traversând cartierul Rãiesti. Problema a fost cu pistele de bicicletã, care nu se încadreazã aici. Proiectul nostru a trecut prin mai multe faze, a trecut si de ADR Nord Est, a ajuns la Bucuresti si abia au vãzut cei care verificã documentele, cã nu sunt pistele de bicicletã. Noi ne-am gândit initial ca aceste piste sã ajungã în cartier, pe strada Ciprian Porumbescu, pe lângã vii si ajungeau la recea, la parc. Dar am renuntat la pistele de bicicletã, cã nu era loc. Si n-au mai observat treaba asta, cã noi am renuntat la piste si abia acum ne-au spus”, a explicat functionarul Primãriei, aceste întârzieri.
Husul, cofinantare de 5%
Ei bine, pânã se rezolvã si problema cu pistele de bicicletã, liberalii din Consiliu Local au vrut sã stie cum stãm cu banii. Mai exact, cu contributia localã consistentã, cu care trebuie sã vinã în proiect, municipalitatea. “Dar, totusi, este o sumã destul de mare, în jur de 17 miliarde de lei vechi. Avem prevãzuti acesti bani, stim de unde îi vom lua? Cã este vorba despre o cofinantare de 5%”, au întrebat liberalii. Conducerea Directiei Economice a Primãriei a sustinut cã, într-adevãr, cele în jur de 17 miliarde de lei vechi nu sunt prevãzute în buget, dar acest lucru nu este îngrijorãtor, cãci, din momentul în care contractul de finantare va fi semnat, se vor gãsi si banii, în visteria Primãriei".
Cateva precizari:
-In prezent in Husi nu exista si nu circula "autobuze urbane"! Autobuz urban inseamna vehicul special construit pentru transportul urban in comun de calatori, cu o lungime de minim 12 m si cu capacitate de transport de minim 100 pasageri, pe scaune si in picioare! Ultimul autobuz urban a circulat in Husi la inceputul anului 2003 si era de tipul DAC-112-UDM.
In prezent in Husi transportul urban in comun se realizeaza de catre firmele "SC Anta 95 Srl Husi" si "SC Izvorasul Srl Iasi", cu microbuze tip "Mercedes-Sprinter", pe un numar de 4 linii "de oras": Gara- Statia Meteo, Cartier Dobrina- Cartierul Nou (Caminul de batrani), Blocuri ANL Podgoria- Cartierul Nou (Caminul de batrani) si Sat Epureni- Cartier Corni- Statia Meteo.
-In acest proiect era bine de prevazut express va vehiculele electrice care vor fi achizitionate de primarie sa indeplineasca urmatoarele conditii: sa fie autobuze electrice urbane, cu o lungime de minim 12 m, cu o capacitate de transport de minim 100 pasageri, CU 3 usi, aer conditionat, produse sau ansamblate noi intr-o tara membra UE.
Altfel riscam sa ne trezim si la Husi cu microbuze electrice turcesti "Karsan Jest" sau alte asemenea cutiute turcesti sau chinezesti!
-Este bine ca se doreste infiintarea unui nou traseu care sa lege cartierele Corni, Raesti si Dric, dar sunt curios pe unde va circula si daca va aveea calatori (cartierele respective sunt cartiere de case)
-Este bine ca se doreste si constructia unui nou garaj pentru aceste vehicule electrice, amenajarea statiilor, asfaltarea unor strazi pe unde va trece acest nou traseu si realizarea unei statii de incarcare a acestor vehicule electrice.
- fl82
-
Posted:
-
Re: Transportul in comun urban din municipiul Husi
fl82
Din "Est News" de Vaslui: (articol scris de Danut Ciobanu):
Transportul public de călători din Huși va fi realizat în totalitate cu autobuze electrice
Autoritățile locale din municipiul Huși investesc 8,8 milioane de euro în Planul de Mobilitate Urbană. Prin intermediul acestui program vor fi achiziționate 10 autobuze electrice, 52 de stații vor fi modernizate, va fi construită o stație de încărcare și un depou care va deservi mijloacele de transport.
De asemenea, în cadrul acestui proiect vor fi modernizate mai multe străzi pe o lungime de circa 3,5 kilometri, vor fi reabilitate trotuarele, va fi înființat un nou traseu al transportului public local pe lângă cele două existente. Ioan Ciupilan, primarul municipiului Huși, a precizat că lucrările la Planul de Mobilitate Urbană a demarat în aceste zile, urmând ca în cursul anului viitor transportul public local să se realizeze cu autobuze electrice.
”În anul viitor , transportul local din Huși va fi în întregime electrificat. Voi încerca să introducem o serie de facilități, să facem și stații de încărcare în oraș pentru a încuraja folosirea autoturismelor electrice, hibride pentru reducerea emisiilor de carbon”, a spus Ioan Ciupilan.
Deci cel mai probabil in 2021 vor circula in Husi "autobuze" electrice pentru transportul urban in comun!
Se impun cateva precizari:
-Va fi foarte important ca, atunci cand se va intocmi caietul de sarcini de catre primarie, pentru achizitia acestor "autobuze" electrice, sa se prevada in mod express cateva caracteristici tehnice si de capacitate pentru aceste "autobuze" electrice (sa dispuna de o capacitate de transport de minim 60- 70 pasageri pe scaune si in picioare, sa fie dotate cu minim doua usi, aer conditionat, sa fie produse sau ansamblate noi intr-o tara membra a UE). Spun asta deoarece nu as vrea ca sa apara si la Husi turcisme sau chinezarii electrice, de genul microbuzelor "Karsan Jest", ci sa fie achizitionate minibuze electrice produse de firme de renume din UE (Mercedes, MAN, Iveco Bus, Solaris, etc).
-De asemenea va trebui prevazut in caietul de sarcini ca firma care va livra aceste "autobuze" electrice sa asigure pentru un timp si mentenanta acestora, deoarece societatea care le va exploata- "SC Parcuri Verzi & Urban Trans Srl Husi", societate unde CL Husi este unic actionar, nu are ca si angajati ingineri electronisti, care sa stie sa repare si sa intretina "autobuze" electrice si bateriile acestora.
Din "Est News" de Vaslui: (articol scris de Danut Ciobanu):
Transportul public de călători din Huși va fi realizat în totalitate cu autobuze electrice
Autoritățile locale din municipiul Huși investesc 8,8 milioane de euro în Planul de Mobilitate Urbană. Prin intermediul acestui program vor fi achiziționate 10 autobuze electrice, 52 de stații vor fi modernizate, va fi construită o stație de încărcare și un depou care va deservi mijloacele de transport.
De asemenea, în cadrul acestui proiect vor fi modernizate mai multe străzi pe o lungime de circa 3,5 kilometri, vor fi reabilitate trotuarele, va fi înființat un nou traseu al transportului public local pe lângă cele două existente. Ioan Ciupilan, primarul municipiului Huși, a precizat că lucrările la Planul de Mobilitate Urbană a demarat în aceste zile, urmând ca în cursul anului viitor transportul public local să se realizeze cu autobuze electrice.
”În anul viitor , transportul local din Huși va fi în întregime electrificat. Voi încerca să introducem o serie de facilități, să facem și stații de încărcare în oraș pentru a încuraja folosirea autoturismelor electrice, hibride pentru reducerea emisiilor de carbon”, a spus Ioan Ciupilan.
Deci cel mai probabil in 2021 vor circula in Husi "autobuze" electrice pentru transportul urban in comun!
Se impun cateva precizari:
-Va fi foarte important ca, atunci cand se va intocmi caietul de sarcini de catre primarie, pentru achizitia acestor "autobuze" electrice, sa se prevada in mod express cateva caracteristici tehnice si de capacitate pentru aceste "autobuze" electrice (sa dispuna de o capacitate de transport de minim 60- 70 pasageri pe scaune si in picioare, sa fie dotate cu minim doua usi, aer conditionat, sa fie produse sau ansamblate noi intr-o tara membra a UE). Spun asta deoarece nu as vrea ca sa apara si la Husi turcisme sau chinezarii electrice, de genul microbuzelor "Karsan Jest", ci sa fie achizitionate minibuze electrice produse de firme de renume din UE (Mercedes, MAN, Iveco Bus, Solaris, etc).
-De asemenea va trebui prevazut in caietul de sarcini ca firma care va livra aceste "autobuze" electrice sa asigure pentru un timp si mentenanta acestora, deoarece societatea care le va exploata- "SC Parcuri Verzi & Urban Trans Srl Husi", societate unde CL Husi este unic actionar, nu are ca si angajati ingineri electronisti, care sa stie sa repare si sa intretina "autobuze" electrice si bateriile acestora.
- ticker
-
Posted:
-
Re: Transportul in comun urban din municipiul Husi
ticker
Sunt si eu curios, a prospectat piata? Ce "autobuze" electrice de talie medie fac producatorii europeni?
Solaris Urbino LE 8,9 electric e cam vechiut si nu cred ca are capacitatea ceruta.
Nu ca as apara Karsan...
Sunt si eu curios, a prospectat piata? Ce "autobuze" electrice de talie medie fac producatorii europeni?
Solaris Urbino LE 8,9 electric e cam vechiut si nu cred ca are capacitatea ceruta.
Nu ca as apara Karsan...
- fl82
-
Posted:
-
Re: Transportul in comun urban din municipiul Husi
fl82
"Mercedes-Citaro" electric. Din videoclip pare a fi minibuz (nu autobuz) de cca 10 m lungime, cu doua usi.
"Mercedes-Citaro" electric. Din videoclip pare a fi minibuz (nu autobuz) de cca 10 m lungime, cu doua usi.
- WT_fan06
-
Posted:
-
- fl82
-
Posted:
-
Re: Transportul in comun urban din municipiul Husi
fl82
A fost publicat pe site-ul SAEP anuntul de achizitie publica privind contractarea (de catre primaria Husi) de "Servicii de proiectare pentru elaborarea Proiectului tehnic și Detalii de execuţie, documentatii pentru obtinerea avizelor, acordurilor si autorizatiilor, asistență tehnică de specialitate din partea proiectantului pentru proiectul DEZVOLTARE TERMINAL DE TRANSPORT PUBLIC SI STATII DE INCARCARE AUTOBUZE in cadrul proiectului integrat cu titlul „REDUCEREA EMISIILOR DE CARBON IN MUNICIPIUL HUSI BAZATA PE PLANUL DE MOBILITATE URBANA DURABILA”
Calificarea, evaluarea tehnica si financiara a ofertelor depuse trebuie finalizata la 3 martie 2021.
Valoarea contractului este de 176.000 rom.
Link SAEP http://www.e-licitatie.ro/pub/notices/si ... 00115567
A fost publicat pe site-ul SAEP anuntul de achizitie publica privind contractarea (de catre primaria Husi) de "Servicii de proiectare pentru elaborarea Proiectului tehnic și Detalii de execuţie, documentatii pentru obtinerea avizelor, acordurilor si autorizatiilor, asistență tehnică de specialitate din partea proiectantului pentru proiectul DEZVOLTARE TERMINAL DE TRANSPORT PUBLIC SI STATII DE INCARCARE AUTOBUZE in cadrul proiectului integrat cu titlul „REDUCEREA EMISIILOR DE CARBON IN MUNICIPIUL HUSI BAZATA PE PLANUL DE MOBILITATE URBANA DURABILA”
Calificarea, evaluarea tehnica si financiara a ofertelor depuse trebuie finalizata la 3 martie 2021.
Valoarea contractului este de 176.000 rom.
Link SAEP http://www.e-licitatie.ro/pub/notices/si ... 00115567
- fl82
-
Posted:
-
Re: Transportul in comun urban din municipiul Husi
fl82
In prezent transportul urban in comun din municipiul Husi este concesionat (din primavara anului 2005) firmei private "SC Anta 95' Srl Husi", care efectuiaza acest transport cu microbuze "Mercedes Sprinter", pe urmatoarele trasee:
-Gara- Fosta statie meteo
Traseu tur: Strada 1 Decembrie, Strada A I Cuza, Strada Meleti Istrati, Bdul. 1 Mai, Calea Basarabiei, Soseaua Husi-Dranceni
Traseu retur: Soseaua Husi-Dranceni, Calea Basarabiei, Bdul. 1 Mai, Strada Florilor, Strada A I Cuza, Strada 1 Decembrie
-Cartier (Pensiunea) Dobrina- Cartierul Nou
Traseu tur: Strada Dobrina, Strada 1 Decembrie, Strada A I Cuza, Strada Meleti Istrati, Bdul. 1 Mai, Calea Basarabiei, Soseaua Husi-Dranceni, Strada Episcop Grigorie Leu
Traseu retur: Strada Episcop Grigorie Leu, Soseaua Husi-Dranceni, Calea Basarabiei, Bdul. 1 Mai, Strada Florilor, Strada A I Cuza, Strada 1 Decembrie, Strada Dobrina
-Blocuri ANL Podgoria- Cartierul Nou
Traseu tur: Soseaua Husi-Iasi, Strada Dobrina, Strada 1 Decembrie, Strada A I Cuza, Strada Meleti Istrati, Bdul. 1 Mai, Calea Basarabiei, Soseaua Husi-Dranceni, Strada Episcop Grigorie Leu
Traseu retur: Strada Episcop Grigorie Leu, Soseaua Husi-Dranceni, Calea Basarabiei, Bdul. 1 Mai, Strada Florilor, Strada A I Cuza, Strada 1 Decembrie, Strada Dobrina, Soseaua Husi-Iasi
-Traseul Sat Epureni- Cartier Corni- Fosta statie meteo este efectuat de alta firma, tot cu microbuze:
Traseu: DC Husi- Epureni- Duda, Strada Corni, Strada Stefan cel Mare, Strada General Gheorghe Teleman, Bdul. 1 Mai, Calea Basarabiei, Soseaua Husi-Dranceni.
Frecventa de circulatie a microbuzelor de transport urban in comun in Husi este de 30 de minute, iar pe ultimul traseu , de cca o ora.
In prezent transportul urban in comun din municipiul Husi este concesionat (din primavara anului 2005) firmei private "SC Anta 95' Srl Husi", care efectuiaza acest transport cu microbuze "Mercedes Sprinter", pe urmatoarele trasee:
-Gara- Fosta statie meteo
Traseu tur: Strada 1 Decembrie, Strada A I Cuza, Strada Meleti Istrati, Bdul. 1 Mai, Calea Basarabiei, Soseaua Husi-Dranceni
Traseu retur: Soseaua Husi-Dranceni, Calea Basarabiei, Bdul. 1 Mai, Strada Florilor, Strada A I Cuza, Strada 1 Decembrie
-Cartier (Pensiunea) Dobrina- Cartierul Nou
Traseu tur: Strada Dobrina, Strada 1 Decembrie, Strada A I Cuza, Strada Meleti Istrati, Bdul. 1 Mai, Calea Basarabiei, Soseaua Husi-Dranceni, Strada Episcop Grigorie Leu
Traseu retur: Strada Episcop Grigorie Leu, Soseaua Husi-Dranceni, Calea Basarabiei, Bdul. 1 Mai, Strada Florilor, Strada A I Cuza, Strada 1 Decembrie, Strada Dobrina
-Blocuri ANL Podgoria- Cartierul Nou
Traseu tur: Soseaua Husi-Iasi, Strada Dobrina, Strada 1 Decembrie, Strada A I Cuza, Strada Meleti Istrati, Bdul. 1 Mai, Calea Basarabiei, Soseaua Husi-Dranceni, Strada Episcop Grigorie Leu
Traseu retur: Strada Episcop Grigorie Leu, Soseaua Husi-Dranceni, Calea Basarabiei, Bdul. 1 Mai, Strada Florilor, Strada A I Cuza, Strada 1 Decembrie, Strada Dobrina, Soseaua Husi-Iasi
-Traseul Sat Epureni- Cartier Corni- Fosta statie meteo este efectuat de alta firma, tot cu microbuze:
Traseu: DC Husi- Epureni- Duda, Strada Corni, Strada Stefan cel Mare, Strada General Gheorghe Teleman, Bdul. 1 Mai, Calea Basarabiei, Soseaua Husi-Dranceni.
Frecventa de circulatie a microbuzelor de transport urban in comun in Husi este de 30 de minute, iar pe ultimul traseu , de cca o ora.
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Transportul in comun urban din municipiul Husi
PTMZ
Primăria Huși a lansat o licitație pentru 10 autobuze electrice cu lungimea de 8,5 - 9m, precum și a infrastructurii necesare pentru încărcare. Bugetul alocat este în valoare de 20.488.508,84 RON, cu finanțare europeană prin POR.
Ponderea punctajului:
- 90% preț
- 10% consumul energetic mediu conform testului SORT-1.
Termene limită:
- depuneri oferte: 7 aprilie
- evaluări: 7 august
Link E-licitație: https://e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100138169
Primăria Huși a lansat o licitație pentru 10 autobuze electrice cu lungimea de 8,5 - 9m, precum și a infrastructurii necesare pentru încărcare. Bugetul alocat este în valoare de 20.488.508,84 RON, cu finanțare europeană prin POR.
Ponderea punctajului:
- 90% preț
- 10% consumul energetic mediu conform testului SORT-1.
Termene limită:
- depuneri oferte: 7 aprilie
- evaluări: 7 august
Link E-licitație: https://e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100138169
📖 Pagination options