Zona metropolitană BucureștiTotul despre București

 

Topic: Vinieta de București și taxa de centru

376 posts, 89578 views
 
Go to page:  1  ... 19 20 21 22 23 24 25 26 27
 
 

📖 Pagination options
Re: Vinieta de Bucuresti si taxa de centru. aztec

Posibil...daca era sambata seara-noaptea.
Dar duminica noaptea si luni?
Cred ca tot obiceiuri.....dar mai moderne si mai ilegale.

 


Re: Vinieta de Bucuresti si taxa de centru. cris_m

Nu e imposibil, obiceiul se tine mereu duminica, cand e Lasata Secului. Lasand asta la o parte, e clar ca asta a fost una din sursele poluarii, benzenul a rezultat din arderea cauciucului, cel putin asta am inteles si asta imi amintesc de la chimie de acum 4 ani.

 


Re: Vinieta de Bucuresti si taxa de centru. misterr

Consiliul General din Bucureşti a anulat oficial vinieta ”Oxigen”





Consiliul General al Municipiului Bucureşti a abrogat, luni, hotărârea privind vinieta ″Oxigen″⁣. Decizia a fost adoptată cu 35 de voturi favorabile şi 8 abţineri.

Proiectul a figurat pe ordinea de zi suplimentară a şedinţei CGMB, de luni. El prevede abrogarea HCGMB nr. 539/2019, privind măsuri concrete de îmbunătăţire a calităţii aerului în municipiul Bucureşti Contravaloarea vinietelor ”Oxigen” achiziţionate până în prezent urmează să fie returnată titularilor.

În referatul de aprobare, semnat de primarul general, Gabriela Firea, se aminteşte că pe 24 octombrie 2019, CGMB a adoptat proiectul de hotărâre nr. 539 privind măsuri concrete de îmbunătăţire a calităţii aerului în Bucureşti.

“Chiar dacă în timpul dezbaterii publice nu a existat un procentaj masiv de opinii potrivnice măsurilor propuse, cei mai mulţi bucureşteni doresc măsuri anti-congestie în trafic şi antipoluare, inclusiv anumite restricţii de circulaţie pentru cei care poluează, precum şi plata unei viniete ecologice, pe principiul poluatorul plăteşte. După intrarea în vigoare a actului normativ, a sporit numărul contestatarilor, mulţi dintre aceştia formulând plângeri împotrivă sau contestându-l în instanţă”, se arată în document.

În această situaţie, s-a realizat o consultare publică a bucureştenilor cu privire la menţinerea sau nu a vinietei antipoluare, precum şi a restricţiilor din zona central, cea mai afectată de poluare, pentru autoturismele intens poluante: non Euro, Euro 1, Euro 2, Euro 3.

“Un număr de peste 85% dintre respondenţi susţin anularea restricţiilor şi a vinietei. S-au înregistrat şi un număr de 441 de plângeri prealabile formulate de cetăţeni sau organizaţii care cer în instanţe anularea hotărârii prin care s-a introdus vinieta antipoluare”, se mai precizează în documentul citat de Agerpres.

Trei luni de schimbări pentru vinieta ”Oxigen”

La 1 ianuarie, Primăria Capitalei a anunțat intrarea în vigoare a vinietei ”Oxigen”, urmând ca amenzile să fie date abia din luna martie.

Se precizau următoarele măsuri: mașinile cu normă de poluare sub Euro 3 au interdicție să intre în centrul Bucureștiului, iar pentru restul oraşului se va plăti o vinietă de 15 lei pe zi. În cazul euro 3, plătiţi 5 lei pe zi, 100 de lei pe lună, 450 pe o jumătate de an şi 700 de lei tot anul pentru accesul pe străzile din Capitală. Cele non euro, euro 1 şi euro 2 plătesc mai mult. 15 lei pe zi, între 200 şi 300 de lei pe lună, între 900 şi 1100 pe 6 luni şi până la 1900 de lei pe an.

Pe 21 februarie, primarul Gabriela Firea a făcut referendum pe facebook: ”Vă spun de pe acum, cu toată prietenia, că sunt luate în considerare mesajele civilizate şi nu injuriile”, anunța primarul Capitalei. La distanţă de câteva ore şi 15.000 de comentarii pe Facebook, Gabriela Firea a revenit cu un nou mesaj video în care anunţa că 90% dintre cei care au comentat erau împotriva vinietei. Iar din cei aproape 1.000 câţi au trimis un email, 70% erau contra.

Pe 25 februarie, Gabriela Firea a anunțat că renunță la taxa Oxigen. Primarul general a adăugat că nu abandonează proiectul ″Oxigen″⁣, care va viza: plantări de arbori, achiziţii de maşini nepoluante, piste de biciclete, verificarea şantierelor de construcţii. Firea a mai precizat că în cele cinci zile de consultare, pe parcursul cărora i-a invitat pe bucureşteni să se pronunţe în ceea ce priveşte vinieta Oxigen, postarea sa a avut 2,5 milioane vizualizări, 60 - 70% din regiunea Bucureşti-Ilfov. Din cele peste 60.000 de comentarii, 90% s-au pronunţat în defavoarea vinietei. Potrivit primarului general, au fost transmise şi 5.000 de mail-uri, iar la sediul PMP au fost depuse 1.500 de petiţii împotriva restricţiilor de trafic şi a vinietei. Totodată, au fost depuse 430 de plângeri prealabile din partea unor persoane fizice sau juridice la direcţiile de specialitate ale Primăriei Capitalei, vizând de asemenea anularea vinietei.

Potrivit Primăriei Generale, 1.600 de cetățeni achiziționaseră vinieta ”Oxigen”, până pe 25 februarie.

 


Re: Vinieta de Bucuresti si taxa de centru. orex

Sa fim seriosi! E istorie in ”era Firea”, a acestui mandat vinieta ”Oxigen”!
Daca vom avea nesansa sa mai ”bagi un LEU, mai tragi odata”, poate vom mai vedea spasme din partea autoritatilor, dar nu se procedeaza, ca la ”alba neagra” cu o astfel de chestiune, devenita capitala!

 


Re: Vinieta de Bucuresti si taxa de centru. adila

Sa fim realisti, romanului nu-i bagi taxe intreband-ul daca vrea. Avem nevoie de masuri concrete pentru reducerea poluarii, inclusiv pentru cea produsa de masini. Autoritatile insa, au dormit pe ele in ultimi 30 de ani. Orasul asta care suficienti bani si totusi nu are o centura, statii de epurare suficiente, solutii pentru reciclare si pentru gunoiul menajer etc.

 


Re: Vinieta de Bucuresti si taxa de centru. aztec

S-a vazut ca parte din poluare nu este de la traficul auto.
Multumim celor ce poluează Bucureștiul noaptea, in weekend cand nu este trafic si oricum la minim istoric.

 


Re: Vinieta de Bucuresti si taxa de centru. reiny2000

Revine taxa de centru? Avem deocamdată un zvon (sursa antena 3, deci nu știu ce să zic despre veridicitatea lui)

Taxă de poluare în Bucureşti. Cât vor plăti şoferii din Bucureşti în funcţie de maşină şi cât va fi taxa de tranzit prin Capitală – proiect PMB

Un proiect al Primăriei Capitalei presupune înfiinţarea unei zone de Emisii Reduse pe toate drumurile publice din Bucureşti pentru o perioadă de șase ani, începând de anul viitor. În acest fel, Primăria va încerca să reducă poluarea, conform normelor europene. Printre autovehiculele pentru care va fi necesară o taxă de anul viitor se numără motocicletele, maşinile diesel, dar şi cele pe benzină sau GPL, cu o normă de poluare mai veche, începând de la cele non-euro, până la EURO 4, în cazul vehiculelor diesel de peste 2 tone, informează antena3.ro. Până în anul 2028 măsurile vor fi mai drastice. Proiectul urmează să intre în dezbatere publică, conform antena3.ro.

Tarife pentru vehiculele non-Euro și pentru cele cu norma de poluare Euro 1, Euro 2 încep de la 20 de lei pe zi, la 5.500 de lei pe an.

Aceleaşi taxe se aplică şi pentru şoferii vehiculelor care nu sunt înregistrate sau înmatriculate în Bucureşti şi doresc să circule în zona A a Capitalei, zonă care urmează să fie delimitată în viitor. Cei care nu achită taxele riscă o amendă cuprinsă între 4.000 și 5.000 de lei, iar constatrea se va face de către brigada rutieră sau poliția locală. Sunt şi excepţii de la regulament precum autospecialele SMURD, ale pompierilor, poliţiştilor, a mijloacelor de transport în comun şi a utilajelor agricole fie a celor care intervin pentru reparaţia drumurilor publice. Banii strânși din taxe se vor duce către un fond special care presupune amenajarea pistelor de biciclete, înnoirea mijloacelor de transport în comun, amenajarea părcărilor pentru biciclete, trotinete şi către sprijinirea în achiziţionarea unui maşini electrice sub 1500 kg.

Vehicule care trebuie să achite o taxă pentru a circula în Capitală din 2023

– motociclete, mopede, tricicluri și cvadricicluri non-euro şi EURO 1
– Diesel – cu masa la gol a vehiculului sub 1.000 kg non-euro, EURO 1, EURO 2
– benzină, GPL, GNC și GNL cu masa la gol a vehiculului sub 1.000 kg non-euro şi EURO 1
– Diesel – cu masa la gol a vehiculului cuprinsă între 1.000 kg şi 2.000 kg non-euro, EURO 1, EURO 2, EURO 3
– benzină, GPL, GNC și GNL – cu masa la gol a vehiculului cuprinsă între 1.000 kg şi 2.000 kg non-euro, EURO 1, EURO 2
– Diesel – cu masa la gol a vehiculului peste 2.000 kg non-euro, EURO 1, EURO 2, EURO 3, EURO 4
– benzină, GPL, GNC și GNL – cu masa la gol a vehiculului peste 2.000 kg non-euro, EURO 1, EURO 2, EURO 3

Ce taxe vor fi pentru vehiculele non-euro, EURO 1 și EURO 2:

Taxă 1 zi: 20 lei
Taxă 3 zile: 55 lei
Taxă 7 zile: 120 lei
Taxă 30 de zile: 500 lei
Taxă 365 de zile: 5.500 lei.

Ce taxe vor plăti cei cu maşinile care nu sunt înmatriculate sau înregistrate în Bucureşti:

Taxa zilnică – 20 lei
Taxă 5 zile – 90 lei
Taxă 7 zile – 120 lei
Taxă 30 de zile – 500 lei
Taxă 365 de zile – 5500 lei.

 


Re: Vinieta de Bucuresti si taxa de centru. andrei11

În regulă, acesta este un proiect.
Dar prin Bucureşti cred ar trebui să se înţeleagă toate localităţile aflate pe o suprafaţă cu rază,  de exemplu,  de 45 - 50 km faţă de Sfântul Gheorghe.
Să se modifice graniţele judeţului Ilfov.
Bolintin Vale de exemplu a fost tot timpul sub influenţa Bucureştiului, deşi în acte este în  judeţul Giurgiu.

 


Re: Vinieta de Bucuresti si taxa de centru. reiny2000

Ar fi ideal să scăpăm de aberația cu 7 primării într-un singur oraș, iar granițele să fie extinse astfel incât acestea să reflecte realitatea din zilele noastre, dar am impresia că o să mai curgă multă apă pe Dâmboviță până va face cineva vreun demers în acest sens.

 


Re: Vinieta de Bucuresti si taxa de centru. Chev Celios

Sustin ce zice andrei11. Eu stau in Sat. Fundeni, Comuna Dobroesti. Pentru a putea parasi localitatea eu sunt obligat sa trec prin Bucuresti, dar am numere de IF la masina.

 


Re: Vinieta de Bucuresti si taxa de centru. andrei11

Fundeni / Dobroeşti / Oraşul Pantelimon sunt aberaţii  cadastrale la ora actuală. Sunt destule cartiere bucureştene mai departe de kilometrul 0 decât cele 2 comune amintite plus Oraşul Pantelimon.
De fapt tot ce este în interiorul centurii auto ar trebui să fie   Bucureşti.

 


Re: Vinieta de Bucuresti si taxa de centru. Bogdan Ciorascu

Noii centuri auto chiar!

 


Re: Vinieta de Bucuresti si taxa de centru. Albert

Avem comunicat de la PNL. Proiectul nu exista, este un fake news.

 


Re: Vinieta de Bucuresti si taxa de centru. orex

Nu iese fum fara foc! :yes:

 


Go to page:  1  ... 19 20 21 22 23 24 25 26 27
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Totul despre București  • 
Choose destination

Since our 2266 forum members have written 419448 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use