Forum părinte: Pasaj suprateran Doamna Ghica (parte din inelul median)

 

Subiect: Știri și articole din presă

63 mesaje, 11673 vizualizări.
⚠  Reguli forum
 
Mergi la pagina:  1 2 3 4 5
 
 

📖 Opțiuni paginare
  • Autor: Cristi N
  • Membru Silver
  • Scris:
  •  

Știri și articole din presă Cristi N

Duamna anunta:

Primarul General, Gabriela Firea, a semnat contractul pentru proiectarea si executia Pasajului Doamna Ghica-Colentina cu Trustul de Cladiri Metropolitane Bucuresti

Primarul General, Gabriela Firea, a semnat contractul pentru proiectarea si executia Pasajului Doamna Ghica-Colentina cu Trustul de Cladiri Metropolitane Bucuresti. Lucrările presupun reconfigurarea circulației pe Șoseaua Doamna Ghica și construirea unui pasaj suprateran peste Șoseaua Colentina.
Primarul General, Gabriela Firea: "Acest proiect de infrastructura este extrem de necesar pentru Bucuresti si va contribui decisiv la fluidizarea traficului intr-o zona foarte aglomerata a Capitalei. La propunerea mea, la inceputul anului, au fost aprobati in Consiliul General indicatorii tehnico-economici, iar acum am semnat contractul pentru proiectare si executie. Contractul presupune proiectarea, care va dura 3 luni de zile si executia lucrarilor, estimata la 12 luni. Conform studiului de fezabilitate realizat de Compania Municipală Dezvoltare Durabilă București S.A., pasajul va avea cate 2 benzi pe sens".

Costul estimat al lucrărilor, aprobat prin HCGMB nr. 4/2019, se ridică la aproximativ 28 de milioane de euro.

Detalii proiect

Proiectul va începe din zona intersecției străzii Doamna Ghica cu Bulevardul Lacul Tei. Accesul spre pasaj va fi reconfigurat, iar partea carosabilă va fi extinsă de la 4 benzi la 6 benzi.

Toate intersecțiile cu drumurile laterale vor fi reamenajate ținând cont de noua configurație stradală, pentru asigurarea unei circulații fluente.

De asemenea, in conformitate cu discuțiile avute cu membrii Comisiei Tehnice de Circulație, s-au păstrat numărul și poziția celor trei stații de autobuz.

Trotuarele se vor proiecta pe ambele parti ale arterei și vor avea o lățime de minimum 1.5 metri. Astfel se va ține cont de caracteristicile funcționale și de intensitatea circulatiei pietonilor.

Avantajele realizarii acestui proiect sunt incontestabile: se vor elimina blocajele de trafic din zona, va creste viteza de circulatie si accesibilitatea zonei, se va reduce rata accidentelor prin adoptarea unor masuri de siguranta, realizarea pasajul avand impact si asupra mediului prin reducerea prafului, zgomotului, noxelor, preluarea şi descărcarea apelor pluviale.













 


  • Autor: Cristi N
  • Membru Silver
  • Scris:
  •  

Re: Știri și articole din presă Cristi N

A raspuns PMB, apreciati voi calitatea raspunsului si a proiectului pe topicul de discutii.



 


  • Autor: WT_fan06
  • Membru Gold
  • Scris:
  •  

Re: Știri și articole din presă WT_fan06

Știre postată acum o oră:

Asociația Metrou Ușor critică decizia Primăriei de a renunța la linia de tramvai care să lege Pipera de Doamna Ghica – Pantelimon

Asociația Metrou Ușor scrie că planul Primăriei București de a construi un pasaj peste intersecția de la Doamna Ghica (cartierul Colentina, sectorul 2) ignoră necesitatea unei linii de tramvai care să lege Șoseaua Petricani de cartierul Pantelimon.

Asociația arată că decizia de a nu construi linia de tramvai demonstrează ”proasta administrare a banilor publici la nivelul PMB și o rea-voință în ceea ce privește aplicarea unor soluții durabile pentru îmbunătățirea transportului în comun și reducerea numărului de autovehicule personale, cu efecte clare asupra traficului și a poluării”.

Reamintim că Primăria Capitalei a semnat în luna mai contractul pentru proiectarea și execuția Pasajului Doamna Ghica-Colentina, atribuit Trustului de Clădiri Metropolitane București. Lucrările presupun reconfigurarea circulației pe Șoseaua Doamna Ghica și construirea unui pasaj suprateran peste Șoseaua Colentina. Contractul presupune proiectarea, care va dura 3 luni de zile și execuția lucrărilor, estimată la 12 luni, costul total fiind estimat la 28 de milioane de euro.

Comunicatul integral:

...

Sursa: G4Media https://www.g4media.ro/asociatia-metrou ... limon.html

Și o știre mai "veche" (10 iunie):

Asociația Metrou Ușor, nemulțumită că Pasajul Doamna Ghica nu include linie de tramvai

Asociația Metrou Ușor susține că Primăria Municipiului București îngroapă bani publici și își încalcă propriile prevederi cu noul proiect privind un pasaj la Doamna Ghica.
”Să nu fim înțeleși greșit, pasajul este absolut necesar. Atunci cum îngroapă bani publici? Simplu, proiectul lor nu prevede tramvai pe direcția Pipera – Titan; cu toate acestea, pasajul peste CF Dna Ghica-Delfinului, aflat pe același traseu al viitorului tramvai, are prevăzut spațiu pentru linia de tramva, care a costat niște bani, iar investiția nu e amortizată. Mai mult, străpungerea N. Grigorescu-Vitan-Bârzesti și podul peste Dâmbovița au prevăzute și spațiu pentru linii, și spațiu pentru stație pe pod (plus accese pietonale), care au costat și mai mulți bani. Investiția nu este nici măcar finalizată încă”, se arată într-o postare pe Facebook a asociației.
Asociația Metrou Ușor: linia de tramvai, prevăzută în PUMD

Linia de tramvai Pipera – Titan, un traseu aflat pe viitorul inel median al Bucureștiului, este prevăzută în Planul Urban de Mobilitate Durabilă București-Ilfov 2016 -2030, ale cărui prevederi sunt obligatorii pentru PMB și Consiliul Județean Ilfov.

”Este deosebit de grav dacă acest proiect nu prevede măcar spațiu pentru o viitoare linie de tramvai, dacă nu chiar linia însăși. Pentru că înseamnă că am îngropat întreg traseul de tramvai rapid de pe inelul median, adică Pipera – Colentina – Pantelimon – Titan – Vitan – Berceni. Sună bine traseul, nu?”, se încheie postarea.

Sursa: Club Feroviar https://clubferoviar.ro/asociatia-metrou-usor/

 


  • Autor: punmeister
  • Membru Gold
  • Scris:
  •  

Re: Știri și articole din presă punmeister

"Proiect de hotărâre privind aprobarea transmiterii în administrarea Consiliului General al Municipiului București a imobilului – teren ocupat de spații verzi aflate pe amplasamentul obiectivului de investiții ”Pasaj Doamna Ghica”"
21_20190626.pdf
21_20190626.pdf (236.68 KB; descărcat de 94 ori)

 


  • Autor: danielghro
  • Membru înregistrat
  • Scris:
  •  

Re: Știri și articole din presă danielghro

Ai cumva acces si la cele 2 anexe mentionate in document ? Cele care identifica exact zona de spatii verzi.

 


  • Autor: punmeister
  • Membru Gold
  • Scris:
  •  

Re: Știri și articole din presă punmeister

Anexele apar parca cand trece proiectul de CGMB.

 


  • Autor: Cristi N
  • Membru Silver
  • Scris:
  •  

Re: Știri și articole din presă Cristi N

In sedinta CGMB de azi a fost un proiect de hotarare (PH17) pentru transmiterea in administrarea PMB a spatiului verde din intersectie (din administrarea ADP S2) proiectul a fost respins cu  28 de voturi pentru, 6 impotriva si 14 abtineri. Pare ca cel putin deocamdata proiectul este blocat.

Consilierii au criticat solutia: pasaj suprateran, lipsa liniei de tramvai plus atribuirea directa catre compania municipala.

 


  • Autor: andrei11
  • Moderator forum
  • Scris:
  •  

Re: Știri și articole din presă andrei11

1) Pasajul este obligatoriu, fiind pe inel.
2) Linia de tramvai este necesară în viziunea mea.

 


  • Autor: zapacitu
  • Membru Silver
  • Scris:
  •  

Re: Știri și articole din presă zapacitu

Suprateran obligatoriu (oricine pretinde altceva sigur nu gandeste), insa facut cu cap nu la misto. Pasaj subteran pe directia Colentina. Giratoriu la sol. Asta e clar solutia.

100% similar si pentru intersectia Fundeni/Colentina/Andronache: suprateran pe Fundeni - Gherghitei si subteran pe Colentina. Giratoriu la sol, cu Andronache direct in Giratoriu.

 


  • Autor: andrei11
  • Moderator forum
  • Scris:
  •  

Re: Știri și articole din presă andrei11

Negativ, Inelul trebuie să fie supratreran, nu Colentina.Circulația trebuie facilitată pe inele, nu pe șoselele care intersectează inelele.
Și la Fundeni / Gherghiței ar trebui un pasaj ( tot așa, suprateran / subteran Fundeni - Gherghiței ) dar nu ai nicio șansă, Fundeni - Gherghiței Nu se află pe niciun inel.

 


  • Autor: zapacitu
  • Membru Silver
  • Scris:
  •  

Re: Știri și articole din presă zapacitu

Pai eu ce am zis?

Da, stiu ca nu am sanse sa faca subteran pe Colentina, dar asa ar fi normal pentru fluenta.

In Berlin, acu vreo Tz ani, din "Buricu Targului" erau fix doua semafoare pana la centura, si alea in zona relativ centrala. Apoi doar "denivelate"

 


  • Autor: Cristi N
  • Membru Silver
  • Scris:
  •  

Re: Știri și articole din presă Cristi N

Pentru a minimiza discomfortul celor din blocuri poate ar merita incercata coborarea sos. Colentina cu inca 1-2m si in momentul ala rampele pasajului de pe directia Dna Ghica ar fi aproape orizontale.

 


  • Autor: zapacitu
  • Membru Silver
  • Scris:
  •  

Re: Știri și articole din presă zapacitu

Sa fim seriosi, un pasaj corect construit, corect asfaltat si antifonat nu e mare lucru pentru locatari. Problema e ca se merge cu 120 pe respectivul pasaj (sub/supra) - iar aici radarele fixe sunt perfecte, dar noi refuzam sa le folosim. Deci nu ai probleme de la constructie in sine, ci de la bizonerie.

 


  • Autor: danutzu_2910
  • Membru Silver
  • Scris:
  •  

Re: Știri și articole din presă danutzu_2910

^^
N-ai cum sa ajungo la 120 pe un pasaj scurt...

 


 
Mergi la pagina:  1 2 3 4 5
 

📖 Opțiuni paginare
Prima pagină  • 
Forum părinte: Pasaj suprateran Doamna Ghica (parte din inelul median)  • 
Alege destinația

 

© 2009 - 2020 Asociația „Metrou Ușor”

Termenele și condițiile de utilizare

Întrebări frecvente - ghid de utilizare