Regiunile RomânieiMunteniaJudețul PrahovaIstoria transportului public în municipiul Ploiești

 

Topic: Troleibuze Neoplan 361 N6121 (2010-2022)

315 posts, 113234 views
 
Go to page:  1  ... 17 18 19 20 21 22 23
 
 

📖 Pagination options
  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Troleibuze Neoplan ADK

Atunci întreb și eu: a mai văzut cineva vreun autobuz circulând pe liniile de troleibuz de când sunt sosite Solaris-urile? Eu unul nu cred. Până să vină actualele troleibuze, era deficiență mare de Neoplan, știm cu toții că acum mai mulți ani s-a dorit reactivarea a câtorva FBW-uri din cauza lipsei de parc activ. Deci și TCE trimitea ce avea...

 


Re: Troleibuze Neoplan Adrian.B

Da,  am mai vazut autobuze multe de atunci pe 44 si 202 in special cand se intrerupe curentul si ramane lumea in mijlocul drumului  :applause:

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Troleibuze Neoplan ADK

Asta este o situație excepțională, la fel este oriunde în țară/lume când este o problemă cu substația la tramvaie sau troleibuze. Doar că după graniță, nu cred că se așteaptă să se ardă sau să ia foc de la vechime ca la noi, și probabil se premeditează întreruperea lor.

Normal că și la casă, dacă se ia curentul pe termen lung și ai un generator pe benzină, ți-l pui în funcție. Despre ce vorbim?

 


Re: Troleibuze Neoplan deprodio

Unii dintre voi,in loc sa va bucurati ca orasul vostru are troleibuze moderne si nu sunteti in situatia Bucurestiului,plangeti dupa relicvele elvetienilor ce le-au aruncat.Transportul in comun nu este pentru nostalgici.Muzeele sunt pentru nostalgici.

 


Re: Troleibuze Neoplan BGP2597

Sunt moderne, sunt frumoase, asta nu neagă nimeni, dar ca funcționalitate, trecerea de la Neoplan la Solaris a fost un downgrade pe două paliere - reducerea capacității si pierderea flexibilității, iar pentru asta mulțumim autorităților fără viziune. Solaris nu au deloc autonomie, sunt total dependente de rețea, de aici și regretul că se retrag și ultimele Neoplan funcționale, mai ales că Solaris reușesc să asigure aceeași turație care se asigura cu Neoplan, deci posibilitatea de suplimentare e zero.

 


Re: Troleibuze Neoplan WT_fan06

Este o lipsă de viziune să nu ai rezerve strategice, mai ales atunci când acele rezerve chiar au caracteristici pe care vehiculele "uzuale" nu le au.

Așa cum scrie și mai sus, capacitatea sporită și autonomia vehiculelor Neoplan făceau ca aceste troleibuze să fie perfecte pentru suplimentări la orele de vârf, sau devieri în situații excepționale.

Peste tot în lume este așa și nu ține de nostalgie sau de muzee faptul că ai o rezervă de vehicule scoase din uz zilnic, care pot fi apte de traseu în anumite scenarii. Asta în condițiile în care nu ai reușit să cumperi nici un surplus de vehicule noi, nici vehicule care să fie MAI capabile decât cele pe care le retragi.

 


Re: Troleibuze Neoplan Adrian.B

deprodio wrote here:
Unii dintre voi,in loc sa va bucurati ca orasul vostru are troleibuze moderne si nu sunteti in situatia Bucurestiului,plangeti dupa relicvele elvetienilor ce le-au aruncat.Transportul in comun nu este pentru nostalgici.Muzeele sunt pentru nostalgici.

Nu este nicidecum vorba de nostalgie aici.

Este vorba despre niște vehicule care puteau rămâne complete și conservate atât ca rezerve cât și pentru viitorul traseu de troleibuz în care proiectul prevede doar rețea de contact nu și troleibuze. Piese sunt suficiente, caroseriile incă sunt în stare bună iar față de Solaris dotări sunt doar în plus nu și în minus.

neo1.png (1.77 MB; downloaded 2071 times)

neo2.png (1.75 MB; downloaded 2071 times)

neo3.png (1.69 MB; downloaded 2054 times)

Într-adevăr, toate nu mai puteau funcționa sub nicio formă, dar cel puțin 6-7 din totalul de 15 ramase funcționale la momentul retragerii aveau șanse mari de supraviețuire fără costuri necesare.

Și da, ma bucur ca orașul meu are troleibuze moderne dar ma uit la Brașov și Cluj și îmi trece.

 


Re: Troleibuze Neoplan deprodio

La Cluj,intr-adevar,ar fi aiurea sa descompleteze Irisbus-urile retrase.La Brasov nu inteleg la ce te referi(sper ca nu la dezmembrarea rablelor alora vechi de 30 de ani).In alta ordine de idei,eu scriu din punct de vedere al unui simplu calator.Atat timp cat platesc un tarif(bilet sau abonament)am pretentii sa circul in conditii decente.Decente insemnand cu vehicule de maxim 10 ani vechime.Si da,prefer ca traseele de troleibuz sa fie suplinite de EBD decat de troleibuze vechi de 16 ani.Referitor la extinderea retelei,mai vorbim peste cativa ani :D

 


Re: Troleibuze Neoplan andrei11

deprodio wrote:
Decente insemnand cu vehicule de maxim 10 ani vechime

:rofl:
Acesta este unul din criteriile tale ca să ai o călătorie decentă ? Şi mă rog, ce are un vehicul la 9 ani vechime şi îi lipseşte la 11 ?

 


Re: Troleibuze Neoplan Adrian.B

deprodio wrote here:
La Cluj,intr-adevar,ar fi aiurea sa descompleteze Irisbus-urile retrase.La Brasov nu inteleg la ce te referi(sper ca nu la dezmembrarea rablelor alora vechi de 30 de ani).In alta ordine de idei,eu scriu din punct de vedere al unui simplu calator.Atat timp cat platesc un tarif(bilet sau abonament)am pretentii sa circul in conditii decente.Decente insemnand cu vehicule de maxim 10 ani vechime.Si da,prefer ca traseele de troleibuz sa fie suplinite de EBD decat de troleibuze vechi de 16 ani.Referitor la extinderea retelei,mai vorbim peste cativa ani :D

Ma refeream strict la Solaris ca sunt articulate si au autonomie.  :popa:  Te invit la o calatorie cand iese 5911 data viitoare si s-ar putea sa iti schimbi punctul de vedere intr-unul foarte placut. Dupa chiar te rog sa urci intr-un EBD sa vezi in ce hal merge.  :lol:

 


Re: Troleibuze Neoplan deprodio

Doar la Brasov au autonomie.Inteleg ca este o diferenta:am mers si cu Neoplan si EBD dar trebuie sa intelegem ca aceste troleibuze, au fost achizitionate de urgenta intr-o perioada in care nu existau fonduri pentru unele noi.Daca in Ploiesti erau mai multe trasee de troleibuz,as fi inteles pastrarea lor.Un direct exemplu ar fi Medias unde ar fi aiurea sa decompleteze troleibuzele elvetiene,avand in vedere ca au 3 trasee + al 4-lea in curs de extindere si ei au achizitionat doar 3 troleibuze.Un alt exemplu ar fi Baia Mare unde sunt 2 trasee iar acolo s-au achizitionat doar 8 troleibuze.Mi se pare logic sa mai pastrezi din Volvo-uri.In Galati,au achizitionat 17 troleibuze avand 2 trasee.Mi s-a parut logic ca au mai pastrat cateva MAZ-uri pentru a suplini la orele de varf.Acum,ca a ramas doar un traseu,nu mai vad rostul pastrarii acestor troleibuze.

 


Re: Troleibuze Neoplan WT_fan06

Tocmai ți s-a spus, cu câteva postări mai sus, că există proiect pentru un nou traseu, iar troleibuzele noi nu acoperă pe deplin, comod, nici măcar necesarul din prezent.

andrei11 wrote here:
deprodio wrote:
Decente insemnand cu vehicule de maxim 10 ani vechime

:rofl:
Acesta este unul din criteriile tale ca să ai o călătorie decentă ? Şi mă rog, ce are un vehicul la 9 ani vechime şi îi lipseşte la 11 ?

Durata medie de viață a unui troleibuz este de aproximativ 15 ani, vârstă agreată la nivel european. Evident că "+-" e o discuție așa, de amorul artei! :rofl: Restul cifrelor sunt din burtă...

 


Re: Troleibuze Neoplan deprodio

Anunta-ma cand se apuca de proiect,si mai vorbim atunci :D

 


Re: Troleibuze Neoplan Adrian.B

deprodio wrote here:
Doar la Brasov au autonomie.Inteleg ca este o diferenta:am mers si cu Neoplan si EBD dar trebuie sa intelegem ca aceste troleibuze, au fost achizitionate de urgenta intr-o perioada in care nu existau fonduri pentru unele noi.Daca in Ploiesti erau mai multe trasee de troleibuz,as fi inteles pastrarea lor.Un direct exemplu ar fi Medias unde ar fi aiurea sa decompleteze troleibuzele elvetiene,avand in vedere ca au 3 trasee + al 4-lea in curs de extindere si ei au achizitionat doar 3 troleibuze.Un alt exemplu ar fi Baia Mare unde sunt 2 trasee iar acolo s-au achizitionat doar 8 troleibuze.Mi se pare logic sa mai pastrezi din Volvo-uri.In Galati,au achizitionat 17 troleibuze avand 2 trasee.Mi s-a parut logic ca au mai pastrat cateva MAZ-uri pentru a suplini la orele de varf.Acum,ca a ramas doar un traseu,nu mai vad rostul pastrarii acestor troleibuze.

Sper sa incheiem aceasta discutie!

Nu au fost achizitionate de urgenta, ci pentru extinderea parcului (troleibuzele trebuiau sa ajunga (si) pe traseul 30), ulterior proiectul a murit. Costul lor a fost ~ 3000000 Euro (125000 bucata) platiti din banii primariei.

deprodio wrote here:
Anunta-ma cand se apuca de proiect,si mai vorbim atunci :D

S-a aprobat deja demararea procedurilor de expropriere. Proiectul este in linie dreapta.

 


Go to page:  1  ... 17 18 19 20 21 22 23
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Istoria transportului public în municipiul Ploiești  • 
Choose destination

Since our 2288 forum members have written 421235 posts in 5247 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use