Zona metropolitană BucureștiIstoria transportului în comun din București şi Ilfov

 

Topic: Discuții despre istoria transportului public din Bucureşti

251 posts, 80775 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 18
 
 

📖 Pagination options
Re: Discutii diverse linia 69

Deosebita schema de culori in care a fost vopsit troleibuzul din poza. Chiar daca poza e alb-negru, se observa ca au fost folosite mai multe culori. Poate a fost un prototip, adus de la pavilionul expozitional de langa "Casa Scanteii". Initial am crezut ca a fost 7000 dar se pare ca nu.
Mi-am adus aminte ca 7290 din seria 7209 - 7334 a fost la Depoul Vatra Luminoasa.

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Discutii diverse Tom

Spuneam că totuși fie troleibuzul vopsit în această schemă a fost "tunat" ulterior, fie să fi fost altul într'o schemă similară. Îmi amintesc însă că avea niște culori mai deschise sau cel puțin admițând că era schema asta de culoare, peste ea mai erau din loc în loc sau poate doar undeva prin partea din față niște "floricele", ceva, niște forme colorate. Ideea că nu era doar o schemă monotonă dintr'un cap în celălalt, chiar dacă diferită de restul parcului din acea perioadă. Dacă asta era prin 1983-1984, e posibil fie să mai fi prins vreo revopsire sau vreo formă de "tuning" agreată de stăpânire. Sau poate puțin probabil, vopsit pentru vreun eveniment pentru copii sau ceva, deși în perioada aceea sunt slabe șanse pentru așa ceva.
Pe 7290 l-am văzut pe liniile 79 și 86, undeva prin 1989-1990, când încă nu veniseră toate DAC-urile scunde și mai apăreau troleibuze care păreau reparate capital sau cel puțin "revitalizate estetic", cum se spune acum la Iași. 7290 era bleu când l-am văzut prima dată, pe urmă a prins vreo 2-3 revopsiri, inclusiv în schema "DAF/Rocar". În afară de el, nu mai știu dacă ambele bleu, mai erau și 7114 și 7116, acestea fiind și ele "revitalizate estetic", spre deosebire de celelalte care au devenit direct galben-spălăcite și au fost treptat înlocuite de troleibuzele noi.

 


Re: Discutii diverse drbm

Tom wrote:
Tot prin anii '83-'84 mai existau unul sau două troleibuze într'o schemă de culoare deosebită, pe care nu mi-o amintesc exact. Erau albe și cu niște dungi sau oricum niște forme de diferite culori. Troleibuzul (troleibuzele?) avea(u?) numărul 7002 sau 7003.
Acesta ar putea fi unul dintre ele.


Este fix prototipul și este cel numerotat ulterior 7000

 


Re: Discutii diverse drbm

Au existat două prototipuri in 1980:
117E, cel din poza postată de colegul nostru, devenit 7000, în uzul depoului Vatra Luminoasă;
111E, numerotat ulterior 5321, care a fost mult tîmp in regim special la depoul Nițu Vasile.

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Discutii diverse Tom

Pe 7000 când l-am văzut, tot în acea perioadă, poate cel mai târziu 1986, era deja roșu și cu sigla nouă a ITB. Celălalt troleibuz pe care l-am văzut într'o schemă de culoare deosebită era 7002 sau 7003. Sunt 99,99% sigur în privința numărului, aș spune 100% dacă mi-aș aminti sigur care din cele două menționate era. Am văzut troleibuzul de două ori în perioada 1983-1985 în zona Universitate x Calea Victoriei. 7001 apare într'o poză pe facebook pe pagina Tramclub, foto este alb-negru, dar schema de culoare este standard, cu sigla veche a ITB.

 


Re: Zona Kogălniceanu - Opera - Eroilor - Cotroceni alexandru_minciu91

Detine cineva poze din trecut cu troleibuzele care treceau prin zona   Kogălniceanu - Opera - Eroilor - Cotroceni ?

 


Re: Zona Kogălniceanu - Opera - Eroilor - Cotroceni orex

In Dr. Taberei au circulat de-a lungul timpului 61, 63, 65, 67 (acestea intorcand mult timp la Dr. Taberei 34, fiind apoi prelungite la V. Argesului doua (65 si 67) si la V. Ialomitei (61 si 63)), 69, 71 (V. Argesului), 84, 90, 91 si 93 (V. Ialomitei). Daca ar fi fost si 68 cred ca stiam de el. ;)
Nu-mi mai amintesc perfect care dar legau cartierul cu Lacul Tei (cu linia 88), cu Stadionul National (comun cu 86), cu Baicului (comun cu 85). Cert e ca pe ramura sud a cartierului, cand a fost data in exploatare linia, in 1987, 69 si 71, legau Dr. Taberei de Centru, cu intoarcere prin piata Rosetti pe str. Dianei (69), respectiv Gara de Nord (71 comun cu 93 de la Favorit).
@Rosetti61
Cand s-a desfiintat capatul lui 26 de la Cotroceni? Cumva in 1984-1985?

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Zona Kogălniceanu - Opera - Eroilor - Cotroceni Tom

68 a circulat între Valea Ialomiței - Emil Bodnăraș (Timișoara) șî Gara de Nord și a fost înființat la 24.10.1982, în 1985 dus pe la Ho Și Min - Dr. Taberei - Dr. Sării - Str. Răzoare - Academia Militară - Bd. Eroilor - Bd. Carol Davila și de acolo "pe traseul de bază". Dacă ieșea la operă, e posibil să fi folosit linia aceea între Operă și Știrbey.
În Mai 1986 este mutat la Valea Oltului, dar nu este clar când dispare. În 1987 sigur nu mai era.
În 1984, îmi amintesc doar de 65, 84 și 93 (+68) în Drumul Taberei, în Ianuarie 1986 au apărut și 61, 67, 69 și 71. Îmi amintesc că am prins în acea vacanță rețeaua montată de la Favorit spre Compozitorilor, dar nu am prins și deschiderea ei.
26 s'a desființat la 1.11.1988, dar avea deja capătul la Gara Basarab. Am mers odată cu el și a intrat în rond la Basarab și de acolo a continuat traseul mai departe. Probabil capătul de la Cotroceni s'a desființat odată cu linia de acolo, în 1987.
Revenind la zona Cotroceni, nu îmi amintesc troleibuz pe podul Cotroceni până la desființare și nici rețea pe Gh. Marinescu, însă îmi amintesc că între Leu și Apaca erau stâlpii de la rețeaua de tramvai (pe mijloc) și ceva resturi de rețea de troleibuz cu stâlpi pe margine, care a supraviețuit după 1990. Nu pot preciza anul, dar e clar că până în Ianuarie 1987. Pe porțiunea Leu - Pod Cotroceni, îmi amintesc doar de stâlpi de tipul celor care țineau rețea de troleibuz, dar nu console și nici rețea.
88 și 96 mergeau la Tăcerii. 90 a fost la un moment dat prelungit la Frigocom. 88 și 90 mergeau la Lacul Tei, pe străzile din zona Grădina Icoanei, inclusiv str. Sahia, zisă astăzi (maior)Calderon.
61 ajungea la un moment dat la Stadionul Național, unde mai ajungeau și 86 și 89.

 


Re: Zona Kogălniceanu - Opera - Eroilor - Cotroceni orex

NICIODATA n-a existat pe ramura sud Dr. Taberei linia 68! Singurele doua, la inceput au fost 69 si 71!
PS
Capetele troileibuzelor n-au fost decat la V Argesului si V Ialomitei. V. Oltului a fost EXCLUSIV capat de autobuz, inainte de 1989 , cum e si acum, era al lui 368 si 105 la care s-a mai adaugat 268, 385 (care intorcea la Ghencea) si 668. ATAT!
Sa nu dezinformam chiar daca au trecut peste 30 de ani! Eu am avut sansa sa circul cu 88, chiar pe fosta Taras Sevcenko spre Tei. Niciodata 88 n-a mers la Tacerii, intorcea la Drumul Sarii unde acum e benzinaria Petrom acum! ;) 96 nu exista pe vremea aia! :lol:  :lol:  :lol:

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Zona Kogălniceanu - Opera - Eroilor - Cotroceni Tom

E posibil atunci ca o parte din însemnările lui Andrzej Brzozowski să fie greșite sau planuri nepuse niciodată în practică. Personal am văzut o singură dată troleibuzul 68 undeva pe Emil Bodnăraș (TImișoara), dar nu mai știu când. Nu-mi amintesc de el la Ho Și Min și nici pe la Academia Militară, dar în 1985 nu am fost în București decât în Ianuarie și sfârșitul lui Decembrie. O să postez undeva pe aici toată "cronica", dar cu mențiunea că e "așa cum e".
Pe harta din 1982 apare linia 96, cu capăt undeva la Operă.
20.04 (1980)    I: 96 Str.Tăcerii (Şos.Alexandria) – Str.C.Davila – P-ţa Kogălniceanu
10.10 (!988)    I: 96 Str.Tăcerii – Str.Răzoare – Bd.Eroilor – P-ţa Operei
Nu împușcați mesagerul!

 


Re: Zona Kogălniceanu - Opera - Eroilor - Cotroceni orex

Nicidecum, Eu unul, nu mi-am propus asta ci”am avut sansa” sa circul pe acele trasee!
@Tom
Care a fost cel mai lung traseu de troleibuz si tramvai din Bucurestiul de acum peste 30 de ani? ;)

 


Re: Zona Kogălniceanu - Opera - Eroilor - Cotroceni linia 69

In ultima perioada a existentei sale linia 88 a fost prelungita pana la str. Tăcerii, capăt comun cu linia 96.
S-a mai avansat cu repunerea rețelei in zona Eroilor?

 


Re: Zona Kogălniceanu - Opera - Eroilor - Cotroceni rosetti61

Liniile 61 si 63 s-au infiintat in 1985 (septembrie), liniile 67, 69 si 71 au aparut in ianuarie 1986 si nu stiu cum sta treaba cu linie 62 Frigocom - Verdi, cum a aparut, exista o mentiune scurta in presa cu realizarile ITB la inceputul anului 1986 (ianuarie) ca a fost introdusa in circulatie respectiva linie. Prin 1988 este vehiculat pentru 62 traseul Gara de Nord - Universitate -Spitalul Fundeni. Cine stie mai multe despre aceasta linie in Drumul Taberei? A functionat intre Frigcom si Verdi apoi intre Gara de nord si Spitalul Fundeni pana in vara lui 1989 cand s-a produs ciuntirea retelei in zona Eroilor.

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Zona Kogălniceanu - Opera - Eroilor - Cotroceni Tom

În privința liniei 62, după o logică nemțească, (dar care a dat 131 de Tatre capitalei și 48 de Timiș la Iași :twisted: ), aceasta ar fi trebuit să se fi înființat odată cu 61 și 63, ± o perioadă de timp datorată unor chestiuni tehnice. În acea perioadă nu eram însă în București (1985), altfel aș fi avut șansa să-l văd prin zona Grădina Icoanei sau în zona care este subiectul discuției și pe unde treceam des. În 1986 nu l-am văzut, deci nu mai exista atunci (cel mai probabil).

orex wrote:
Nicidecum, Eu unul, nu mi-am propus asta ci”am avut sansa” sa circul pe acele trasee!
@Tom
Care a fost cel mai lung traseu de troleibuz si tramvai din Bucurestiul de acum peste 30 de ani? ;)

În acea vreme, nu circulam decât cu însoțitor și treceam destul de des în general cu 126, 137 (cât a mai fost) și 368 prin zona Eroilor, iar altfel mai rar în zona Operei și foarte puțin  zona Cotroceni.
Pentru troleibuze, dacă acel mai lung traseu trecea prin Zona Kogălniceanu - Opera - Eroilor - Cotroceni, aș spune că a fost 84 sau 90, asta cu o hartă din 1982 în față. Altfel, nu m-aș hazarda să le compar cu altele din zona Berceni ca 82,83 sau 87.
În privința tramvaielor, mi-a fost recomandat atunci tramvaiul 26 ca fiind cel mai lung, având 36 de stații. Interesant este că mi-a fost recomandat în sensul că o plimbare cu el ar fi fost un mod de a chiuli de la școală și a umple timpul cu ceva :twisted: . Alți candidați la cel mai lung traseu ar mai fi 13 și 25, asta pentru că trec la limita zonei din acest subiect. 20 și 24 sunt deja off-topic. ;)
Sincer, nu știu și nu mă hazardez să dau un răspuns. La tramvaie, presupun că era 26.

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 18
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Istoria transportului în comun din București şi Ilfov  • 
Choose destination

Since our 2266 forum members have written 419407 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use