Zona metropolitană BucureștiIstoria transportului în comun din București şi Ilfov

 

Topic: Discuții despre istoria transportului public din Bucureşti

251 posts, 81475 views
 
Go to page:  1  ... 12 13 14 15 16 17 18
 
 

📖 Pagination options
Re: Discuții diverse despre istoria transportului public din Buc 1689

76 era desfiintat la “marea schisma” din ‘86, a fost reinfiintat cu acea ocazie.

Si confirm ceea ce spunea @rosetti61 , a existat - meteoric - inca o linie care intorcea la pod Serban Voda. Circula pe Oltenitei ca ranforsare a lui 94, era operata cu DAC Romania 112E si - parca - avea indicativ cu 6 (67 ? 64 ?).
N-a rezistat decit foarte putin si cred ca singura referinta ar putea fi gasita prin colectia Informatia Bucurestiului.

 


Re: Discuții diverse despre istoria transportului public din Buc rosetti61

76 nu s-a desfiintat la "marea schisma" doar a fost scurtat. A existat si linia 64 infiintata odata cu 76 pe traseul lui 94 si se intorcea comun cu 76 - desfiintata la scurt timp datorita slabei solicitari. Acel "traseu rosu" care coincidea cu traseul ulterior al lui 76 putea fi chiar 91 ca indicativ alocat temporar - cand puteau foarte bine in perioada sa il aloce liniei 90 rosu (sau vest) care mergea intre CET Vest si Hasdeu fara sa mai astepte momentul 1981. Daca nu e "typo" in lista e curios de ce "91" si nu "95" sau chiar 95 barat - nu a avut viata lunga.
103 s-a infiintat in 6.03.2000.
ratb2000.gif (283.18 KB; downloaded 3390 times)

 


Re: Discuții diverse despre istoria transportului public din Buc 1689

Sint sigur ca 76 nu mai exista la inceputul lui ‘86.
Lucrarile de largire a Caii Vacaresti intre Abator si Timpuri Noi avansasera si vechea trama stradala disparuse si cu ea si reteaua de troleibuz.

Pentru 64 fusese infiintata o bucla pe Bd. Marasesti de la pod la Budapesta cu revenire in traseul de baza pe Cantemir, dar aceasta a fost demontata destul de repede dupa disparitia acestuia, asa ca 76 nu mai avea cum intoarce la pod.

Chiar m-a surprins ca la ‘marea schisma” au decis sa reinfiinteze o linie disparuta cind ar fi putut refolosi indicatoarele si placile unei linii existente - 95.
De mentionat ca 73 si 74 circulau la momentul scurtarii, deci argumentul ca ar fi produs confuzie daca 95 ar fi fost pastrat nu sta in picioare. Nu ca i-ar fi pasat cuiva.

 


Re: Discuții diverse despre istoria transportului public din Buc Axel

Referitor la harta atasata , liniile 445/475 (Tunari) si 461 (Cernica) nu existau atunci ?

 


Re: Discuții diverse despre istoria transportului public din Buc rosetti61

76 a existat bine mersi de la infiintare, apare mentionat in presa la scurtarea din 1986. Pe Calea Vacaresti intre Timpuri Noi si Abator se circula numai pe un singur fir spre cartier. 64 avea bucla mult prea mare si se suprapunea cu alte linii care duceau in acelasi loc si din cauza asta nu a avut cerere. Nici ca dublaj pentru 74 cu traseu comun cu 76 nu ar fi rezistat prea mult; dispare in 1983.
In 1977, dupa cutremur, troleibuzele din Berceni (83, 94 si 95) au circulat provizoriu cu intoarcere de la Podul Serban Voda prin splaiul Unirii (mal stang, inca era santier la metrou pe malul drept), podul Marasesti, bd. Marasesti cu revenire in bd. Cantemir. Interesant ce se intampla mai departe spre Timpuri Noi de nu puteau circula "contra curentului" si poi sa intre normal pe Vacaresti.

Harta e de pe la mijlocul anului 2000, linia 461 se infinteaza la sfarsitul anului iar celelalte spre Tunari circulau si ele, nu stiu de ce lipsesc - erau fostele 145 si 245 indicative disparute prin 1993 la renumerotararea tuturor liniilor preorasenesti - s-a revenit repede la vechile indicative pe unele linii de scurt parcurs spre localitatile limitrofe.

 


Re: Discuții diverse despre istoria transportului public din Buc andrei11

Indicator de staţie ITB - erau numai în zona centrală - care era luminat noaptea. Le-am prins şi eu dar nu mai ţin minte în ce an. Aceste indicatoare au rezistat destul de puţin.
Staţie STB.jpg (74.37 KB; downloaded 2942 times)

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: DAC 112 UDM (198x-2008) ADK

GPS wrote here:
Linia 241 a fost preungită până la Nițu Vasile înainte de a fi desființată. La momentul desființării pe această linie circulau autobuze DAF ale autobazei Ferentari.

Într-adevăr, varianta corectă este cea remarcată de tine. Mi-am adus aminte că a avut și DAF'uri, însă nu știu dacă din 2010, dar din 2011 sigur n-a mai existat linia (alături de 242). Țin să cred că atunci a fost prelungit 312 la Piața de Gros.

 


  • GPS
  • Posted:
  •  

Re: Discuții diverse despre istoria transportului public din Buc GPS

241 a fost desființat odată cu prelungirea liniilor 125 și 312 la Vulcan Berceni, respectiv Piața de Gros. Linia 242 a fost desființată ulterior.

 


Re: Discuții diverse despre istoria transportului public din Buc Axel

241 Desfiintat in vara anului 2008!
242 Desfiintat in vara anului 2011!

 


Discuții despre istoria transportului public din Bucureşti andrei11

La un moment dat (anii '970 până la Cutremur ) s-a  înlocuit o parte din  reţeaua hidro / ape uzate de sub  Str Vatra Luminoasă ( pe aproximativ 350 metri ). Ea este  poziţionată pe sensul spre Electroaparataj  ( Mega Mall ), aşa  încât pe timpul şantierului   s-a închis respectivul sens  pentru circulaţie, rămânând deschis numai sensul spre Şos Mihai Bravu . Drept urmare circulaţia - inclusiv a troleibuzelor - s-a făcut pe o singură bandă de circulaţie. ITB - ul  a  fost nevoit să adapteze reţeaua de contact cu console duble legate de acelaşi stâlp, ca pe str. Matei Voievod.
b3d.jpg (379.67 KB; downloaded 2217 times)

Se observă foarte clar când apar "consolele duble"
b3c.jpg (607.16 KB; downloaded 2217 times)
b3a.jpg (285.5 KB; downloaded 2217 times)
b3b.jpg (286.82 KB; downloaded 2217 times)

 


Re: Discuții despre istoria transportului public din Bucureşti nokia2110

Redresori cu vapori de Mercur
Soc. Gen. de gaz si de electricitate1928-1938 pg. 1.jpg (582.81 KB; downloaded 1985 times)
Soc. Gen. de gaz si de electricitate1928-1938 pg. 24.jpg (421.43 KB; downloaded 1985 times)
Soc. Gen. de gaz si de electricitate1928-1938 pg. 25.jpg (1.23 MB; downloaded 1985 times)

 


Re: Discuții despre istoria transportului public din Bucureşti nokia2110

"Uzinele Electrice Bucureşti 1908-1933   25 de ani de activitate", scoasă sub egida?Soc. Gen. de Gaz şi de Electricitate Bucureşti.
pg. 38-39 despre convertizoare şi redresoare
pg. 52-32. La pg. 52 se vede un tramvai. E de producţie indigenă sau e de import?

Karl Gyr - "Bukarest" (scisă în 1933, tipărită în 1933 sau 1934)... harta traseelor de tramvaie. Deci existau deja deporuile Bucureştii Noi şi Panduri. Dar Lânăriei pe unde o fi fost...? să fie acelaşi cu Garajul Petre Liciu dispărut în anii '80?
Uzinele Electrice Bucuresti 1908-1933 25 de ani de functionare pg. 38-39.jpg (556.77 KB; downloaded 1822 times)
Uzinele Electrice Bucuresti 1908-1933 25 de ani de functionare pg. 52-53.jpg (567.19 KB; downloaded 1822 times)
Karl Gyr - Bukarest (1933 sau 1934) harta trasee tramvaie.jpg (220.49 KB; downloaded 1822 times)

 


Re: Discuții despre istoria transportului public din Bucureşti Robert24

Harta de mai sus prezinta situatia undeva intre 18 august 1933 (prelungirea lui 19 la Plesoianu) si 26 noiembrie 1933 (prelungirea lui 8 in Com Dudesti Cioplea).

Amplasarea Dep Lanariei
dep lanariei.png (1.03 MB; downloaded 1763 times)

 


Re: Discuții despre istoria transportului public din Bucureşti Costin

In aceeasi harta e ceva ce nu inteleg. Cum se face ca "Parcul Domeniilor" si "Col. Plesoianu" sunt la fel de nordice precum linia spre Constanta (reprezentata mai jos la intersectia cu Grivita)? Denumirile sunt aceleasi si azi, dar atunci difera amplasamentul? Sau e o eroare de perspectiva in desen?

 


Go to page:  1  ... 12 13 14 15 16 17 18
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Istoria transportului în comun din București şi Ilfov  • 
Choose destination

Since our 2277 forum members have written 420528 posts in 5240 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use