Topic: Achiziția a 40+60 de tramvaie noi din gama 18 metri
664 posts, 213717 views
📖 Pagination options
- reiny2000
-
Posted:
-
Re: Achiziția a 40+60 de tramvaie noi din gama 18 metri
reiny2000
Continuă circul:
Bucureștenii, puși să meargă pe jos. Gruia Stoica bagă STB în faliment pe mâna rușilor
Continuă circul:
Bucureștenii, puși să meargă pe jos. Gruia Stoica bagă STB în faliment pe mâna rușilor
Societatea de Transport București se află într-o situație incredibilă. Riscă să intre în faliment pentru că nu are bani să cumpere tramvaie produse în Rusia livrate de o societate a lui Gruia Stoica. Așa că bucureștenii ar putea merge în curând pe jos, dacă nu se găsește între timp o soluție miraculoasă.
”Respinge ca neîntemeiată excepţia lipsei de interes invocată de către debitoare (STB SA – n.red.) prin întâmpinare. Respinge ca neîntemeiată excepţia inadmisibilității invocată de către debitoare prin întâmpinare. Admite în parte cererea de chemare în judecată formulată de creditoarea Electroputere VFU Paşcani S.A., în contradictoriu cu debitoarea Societatea de Transport Bucureşti STB S.A. Obligă debitoarea la plata în favoarea creditoarei a unei penalităţi de 0,5% pe zi de întârziere, calculată din valoarea obligaţiei principale, de 305.288.920 lei (fără TVA), datorate de la data pronunţării (05.12.2024) şi până la data executării obligaţiei prevăzute în titlul executoriu reprezentat de decizia nr. 2213/C5/2164/24.10.2022 pronunţată de Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor, rămasă definitivă prin decizia civilă nr. 3127/20.12.2022 pronunţată de Curtea de Apel Bucureşti în dosarul nr. 7821/2/2022. Obligă debitoarea la plata către creditoare a cheltuielilor de judecată în cuantum de 5.355,93 lei, reprezentând onorariu de avocat și 20 lei taxă de timbru”, se arată în decizia pronunțată joi, 5 decembrie 2024, de Judecătoria Sectorului 1 București, care este definitivă.
- Puss in Boots
-
Posted:
-
Re: Achiziția a 40+60 de tramvaie noi din gama 18 metri
Puss in Boots
L-a intrebat cineva (presa etc.) pe Gruia daca totusi i se da dreptate pana la final cu ce tramvaie vine si de unde le ia avand in vedere conflictul din Ucraina?
L-a intrebat cineva (presa etc.) pe Gruia daca totusi i se da dreptate pana la final cu ce tramvaie vine si de unde le ia avand in vedere conflictul din Ucraina?
-
- survola
-
Posted:
-
Re: Achiziția a 40+60 de tramvaie noi din gama 18 metri
survola
Ce treabă are presa aici, dacă nu îl întreabă judecătorii?
Ce treabă are presa aici, dacă nu îl întreabă judecătorii?
-
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Achiziția a 40+60 de tramvaie noi din gama 18 metri
shoppy
Daca embargoul nu se aplica retroactiv si pe contractele aflate deja in desfasurare atunci poate sa aduca din Rusia, si treaba judecatorilor este sa judece ce li se pune in fata, nu sa caute ilegalitati curente sau viitoare.
Daca embargoul nu se aplica retroactiv si pe contractele aflate deja in desfasurare atunci poate sa aduca din Rusia, si treaba judecatorilor este sa judece ce li se pune in fata, nu sa caute ilegalitati curente sau viitoare.
- alexandru_gr
-
Posted:
-
Re: Achiziția a 40+60 de tramvaie noi din gama 18 metri
alexandru_gr
Din câte știu embargoul nu se aplica retroactiv.
Din câte știu embargoul nu se aplica retroactiv.
-
- Costin
-
Posted:
-
Re: Achiziția a 40+60 de tramvaie noi din gama 18 metri
Costin
Probabil aici miza e prin instante, o hotarare, ceva, sa ii dea dreptate lui Gruia Stoica, suficient cat sa ceara apoi despagubiri. Caci daca i se da dreptate, cu sau fara embargou retroactiv, e aproape imposibil sa onoreze contractul din 2018 si sa faca si profit in 2025. E mai profitabil sa ceara despagubiri pentru tergiversari etc. Nu stiu, speculez. Oricum, o mizerie de contract, de la inceput pana la final, de la necesitate (la ce sa folosesti tramvaie mici cat un autobuz in Bucuresti?) pana la finalizare (circ in presa si instante).
Probabil aici miza e prin instante, o hotarare, ceva, sa ii dea dreptate lui Gruia Stoica, suficient cat sa ceara apoi despagubiri. Caci daca i se da dreptate, cu sau fara embargou retroactiv, e aproape imposibil sa onoreze contractul din 2018 si sa faca si profit in 2025. E mai profitabil sa ceara despagubiri pentru tergiversari etc. Nu stiu, speculez. Oricum, o mizerie de contract, de la inceput pana la final, de la necesitate (la ce sa folosesti tramvaie mici cat un autobuz in Bucuresti?) pana la finalizare (circ in presa si instante).
📖 Pagination options