Topic: Achiziția a 40+60 de tramvaie noi din gama 18 metri
658 posts, 204423 views
📖 Pagination options
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Achiziția a 40+60 de tramvaie noi din gama 18 metri
shoppy
Ce anume intra la "exploatare" si petru ce fel de tramvai, ca doar nu o fi aceeasi valoare si pentru Astra si pentru Tatra.
Ce anume intra la "exploatare" si petru ce fel de tramvai, ca doar nu o fi aceeasi valoare si pentru Astra si pentru Tatra.
- WT_fan06
-
Posted:
-
Re: Achiziția a 40+60 de tramvaie noi din gama 18 metri
WT_fan06
Păi defalcarea este per tipul de transport și tipul pe linie (urbană / regională). Deci cred că răspunsul este foarte simplu... 😅
Păi defalcarea este per tipul de transport și tipul pe linie (urbană / regională). Deci cred că răspunsul este foarte simplu... 😅
- BGP2597
-
Posted:
-
Re: Achiziția a 40+60 de tramvaie noi din gama 18 metri
BGP2597
Este un cost general aplicat pe toată prestația realizată cu tramvaie, indiferent că vorbim de Tatra sau Astra și include consumul de energie, mentenanța, salariile personalului de bord și a celui de mentenanță. Similar și la celelalte moduri de transport, este un cost general pe mod de transport aferent fiecărui operator, indiferent de modelul de vehicul.
Este un cost general aplicat pe toată prestația realizată cu tramvaie, indiferent că vorbim de Tatra sau Astra și include consumul de energie, mentenanța, salariile personalului de bord și a celui de mentenanță. Similar și la celelalte moduri de transport, este un cost general pe mod de transport aferent fiecărui operator, indiferent de modelul de vehicul.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Achiziția a 40+60 de tramvaie noi din gama 18 metri
shoppy
Pai daca ai tramvaie cu proiecte si performante de acum 40 de ani la care nu se mai gasesc piese in comert dar pe care le "repara" si "modernizeaza" la infinit firmele baietilor destepti fara nici un control al calitatii sau consecinta a lipsei ei iar energia electrica o cumperi de la o firma de garsoniera, fata de un autobuz modern, cred si eu ca iese o tampenie.
Si mai este ceva, in tarile civilizate chiar se face ITP la autobuze, nu mai circula nimeni nici macar cu Euro 3 cinstat, dapai transformat in timp in non-Euro, deci si pretul la autobuz este prea mic.
Pai daca ai tramvaie cu proiecte si performante de acum 40 de ani la care nu se mai gasesc piese in comert dar pe care le "repara" si "modernizeaza" la infinit firmele baietilor destepti fara nici un control al calitatii sau consecinta a lipsei ei iar energia electrica o cumperi de la o firma de garsoniera, fata de un autobuz modern, cred si eu ca iese o tampenie.
Si mai este ceva, in tarile civilizate chiar se face ITP la autobuze, nu mai circula nimeni nici macar cu Euro 3 cinstat, dapai transformat in timp in non-Euro, deci si pretul la autobuz este prea mic.
- V2A
-
Posted:
-
Re: Achiziția a 40+60 de tramvaie noi din gama 18 metri
V2A
Prin hotărârea AGEA STB SA nr. 8/04.03.2024 s-a stabilit ca:
- achiziția celor 40 de tramvaie să fie făcută din majorarea de capitalul social stabilită de HCGMB nr. 34/31.01.2023 (suma era, inițial, destinată modernizării celor 50 de V3A și 20 de Tatra T4R)
- STB să formeze o comisie de negociere cu VFU Pașcani în vederea achiziționării tramvaielor.
https://www.stbsa.ro/docaga/HAGEA%208_04.03.2024.pdf
Prin hotărârea AGEA STB SA nr. 8/04.03.2024 s-a stabilit ca:
- achiziția celor 40 de tramvaie să fie făcută din majorarea de capitalul social stabilită de HCGMB nr. 34/31.01.2023 (suma era, inițial, destinată modernizării celor 50 de V3A și 20 de Tatra T4R)
- STB să formeze o comisie de negociere cu VFU Pașcani în vederea achiziționării tramvaielor.
Screenshot_20240315_132152_Drive.jpg (853.08 KB; downloaded 2666 times)
HAGEA 8_04.03.2024.pdf
HAGEA 8_04.03.2024.pdf (402.5 KB; downloaded 75 times)
https://www.stbsa.ro/docaga/HAGEA%208_04.03.2024.pdf
- Aron
-
Posted:
-
Re: Achiziția a 40+60 de tramvaie noi din gama 18 metri
Aron
Sa fie primite. Acuma sa vedem de unde si pe ce model va merge VFU, avand in vedere sanctiunile asupra Rusiei.(desi multe firme mari se folosesc de terti pentru a mentine activitatea in tara). Alt aspect ar fi: orice model ar veni sa poata fii exploatate cuplat, asa castigam 20 de tramvaie de 36 de metri.
Sa fie primite. Acuma sa vedem de unde si pe ce model va merge VFU, avand in vedere sanctiunile asupra Rusiei.(desi multe firme mari se folosesc de terti pentru a mentine activitatea in tara). Alt aspect ar fi: orice model ar veni sa poata fii exploatate cuplat, asa castigam 20 de tramvaie de 36 de metri.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Achiziția a 40+60 de tramvaie noi din gama 18 metri
shoppy
Aici nu mai este primarul specialist in procese si in asociatii contra?, nici macar nu mai da explicatii, sa ia asociatia lui de la Rosia Montana si sa o puna aici sa atace decizia la curtea de arbitraj.
Aici nu mai este primarul specialist in procese si in asociatii contra?, nici macar nu mai da explicatii, sa ia asociatia lui de la Rosia Montana si sa o puna aici sa atace decizia la curtea de arbitraj.
- reiny2000
-
Posted:
-
Re: Achiziția a 40+60 de tramvaie noi din gama 18 metri
reiny2000
O prostie fără margini. Singura cerință a STB ar trebui să fie "ne livrați exact tramvaiul din oferta câștigătoare sau reziliem".
O prostie fără margini. Singura cerință a STB ar trebui să fie "ne livrați exact tramvaiul din oferta câștigătoare sau reziliem".
- ticker
-
Posted:
-
Re: Achiziția a 40+60 de tramvaie noi din gama 18 metri
ticker
O varianta pentru VFU ar fi sa vanda altceva, gen Astra Imperio ...
O varianta pentru VFU ar fi sa vanda altceva, gen Astra Imperio ...
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Achiziția a 40+60 de tramvaie noi din gama 18 metri
punmeister
Se poate obtine o licenta de Imperio daca Astra este de acord.
Se poate obtine o licenta de Imperio daca Astra este de acord.
- reiny2000
-
Posted:
-
Re: Achiziția a 40+60 de tramvaie noi din gama 18 metri
reiny2000
Astra a participat și ea la licitație, nu văd de ce ar accepta așa ceva. Să zicem că Astra e de acord, nu ar fi o diferență între produsul ofertat care a câștigat licitația și cel livrat? Cred că mai degrabă vom ajunge în aceeași situație ca la troleibuzele Bozankaya, unde contractul semnat a fost reziliat după câteva luni.
Astra a participat și ea la licitație, nu văd de ce ar accepta așa ceva. Să zicem că Astra e de acord, nu ar fi o diferență între produsul ofertat care a câștigat licitația și cel livrat? Cred că mai degrabă vom ajunge în aceeași situație ca la troleibuzele Bozankaya, unde contractul semnat a fost reziliat după câteva luni.
- nathalael
-
Posted:
-
Re: Achiziția a 40+60 de tramvaie noi din gama 18 metri
nathalael
Eu cred ca singurele opțiuni sunt firme din China sau Turcia
Eu cred ca singurele opțiuni sunt firme din China sau Turcia
- Aron
-
Posted:
-
Re: Achiziția a 40+60 de tramvaie noi din gama 18 metri
Aron
Prin Turcia, tot ar putea veni cu modelul rusesc, țara având încă legături deschise. Depinde acum dacă ies bine la bani. Dar mai trece apă pe Dunăre până vedem ceva concret.
Prin Turcia, tot ar putea veni cu modelul rusesc, țara având încă legături deschise. Depinde acum dacă ies bine la bani. Dar mai trece apă pe Dunăre până vedem ceva concret.
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Achiziția a 40+60 de tramvaie noi din gama 18 metri
PTMZ
Oameni buni, ce e cu atatea speculatii? Ajungem la discutii care nu au absolut niciun fundament si care sunt demne de poarta depoului x, si nu fac cinste nici voua, nici forumului. Hai sa recapitulam...
Din partea VFU, s-a ofertat un anumit produs, care, din datele obtinute de presa, urma sa fie subcontractat integral catre firma PK TS, inregistrata in Federatia Rusa. Aceasta firma subcontracteaza la randul ei, de obicei, productia catre Transmashholding (TMH), un gigant producator rus de material rulant feroviar.
Conform legislatiei in vigoare, produsul ofertat NU poate fi modificat dupa inceperea procedurilor de evaluare a ofertelor. Deci legal, cu produsul rusilor trebuie mers inainte.
Ulterior selectiei castigatorului, incepand cu data de 24 februarie 2022, contextul geopolitic a facut imposibil importul acestor tramvaie din Federatia Rusa. Nu conteaza ca vin prin Turcia sau Serbia, daca e din Rusia, e un mare no-no in lumina sanctiunilor europene, indiferent de ruta.
Totusi, in 2022, Rusia a vandut participatia sa de 50% din filiala maghiara a TMH catre o companie maghiara, iar aceasta filiala a fost redenumita drept Ganz-MaVag International. Compania-sora, Ganz-MaVag Europe, se chinuie acum sa achizitioneze Talgo.
Deci legal vorbind, exista cel putin 2 posibilitati:
1. Se produce acest model de tramvai in Ungaria in loc de Rusia, profitand de asocierea de durata a TMH cu PK TS, insa numai cu conditia ca ungurii sa fi pus mana integral pe proprietatea intelectuala si documentatia necesara de la rusi, astfel incat sa corespunda cu ce se cere in CS la Bucuresti.
2. Se continua cu oferta existenta, ceea ce va duce inevitabil la rezilierea contractului, din motive precum omologare neconforma sau lipsa capabilitatilor de productie ale VFU. Foarte probabil, la fel ca in cazul Astra, va fi necesara o ajustare a pretului, pentru ca sa fim seriosi, nimeni sanatos la cap nu ar mai mentine o oferta financiara veche deja de aproape 5 ani, poate doar daca ar avea intentii ascunse si necurate la mijloc. Ar putea fi o ocazie buna pentru STB sa le dea peste nas.
Oricum ar fi, PMB si STB si-au facut-o cu mana lor: licitatia aceasta nu trebuia organizata de la bun inceput, este o risipa de bani a administratiei precedente. Apoi, faptul ca VFU a trecut de evaluare ridica semne serioase de intrebare legate de integritatea comisiei de evaluare. Dupa schimbarea administrativa, argumentele STB si PMB au fost puerile, nu s-a facut nici macar o singura data uz de faptul ca se ofera un tramvai rusesc, iar mantra "Nu sunt bani" nu prea se potriveste cu justitia, aparent.
Oameni buni, ce e cu atatea speculatii? Ajungem la discutii care nu au absolut niciun fundament si care sunt demne de poarta depoului x, si nu fac cinste nici voua, nici forumului. Hai sa recapitulam...
Din partea VFU, s-a ofertat un anumit produs, care, din datele obtinute de presa, urma sa fie subcontractat integral catre firma PK TS, inregistrata in Federatia Rusa. Aceasta firma subcontracteaza la randul ei, de obicei, productia catre Transmashholding (TMH), un gigant producator rus de material rulant feroviar.
Conform legislatiei in vigoare, produsul ofertat NU poate fi modificat dupa inceperea procedurilor de evaluare a ofertelor. Deci legal, cu produsul rusilor trebuie mers inainte.
Ulterior selectiei castigatorului, incepand cu data de 24 februarie 2022, contextul geopolitic a facut imposibil importul acestor tramvaie din Federatia Rusa. Nu conteaza ca vin prin Turcia sau Serbia, daca e din Rusia, e un mare no-no in lumina sanctiunilor europene, indiferent de ruta.
Totusi, in 2022, Rusia a vandut participatia sa de 50% din filiala maghiara a TMH catre o companie maghiara, iar aceasta filiala a fost redenumita drept Ganz-MaVag International. Compania-sora, Ganz-MaVag Europe, se chinuie acum sa achizitioneze Talgo.
Deci legal vorbind, exista cel putin 2 posibilitati:
1. Se produce acest model de tramvai in Ungaria in loc de Rusia, profitand de asocierea de durata a TMH cu PK TS, insa numai cu conditia ca ungurii sa fi pus mana integral pe proprietatea intelectuala si documentatia necesara de la rusi, astfel incat sa corespunda cu ce se cere in CS la Bucuresti.
2. Se continua cu oferta existenta, ceea ce va duce inevitabil la rezilierea contractului, din motive precum omologare neconforma sau lipsa capabilitatilor de productie ale VFU. Foarte probabil, la fel ca in cazul Astra, va fi necesara o ajustare a pretului, pentru ca sa fim seriosi, nimeni sanatos la cap nu ar mai mentine o oferta financiara veche deja de aproape 5 ani, poate doar daca ar avea intentii ascunse si necurate la mijloc. Ar putea fi o ocazie buna pentru STB sa le dea peste nas.
Oricum ar fi, PMB si STB si-au facut-o cu mana lor: licitatia aceasta nu trebuia organizata de la bun inceput, este o risipa de bani a administratiei precedente. Apoi, faptul ca VFU a trecut de evaluare ridica semne serioase de intrebare legate de integritatea comisiei de evaluare. Dupa schimbarea administrativa, argumentele STB si PMB au fost puerile, nu s-a facut nici macar o singura data uz de faptul ca se ofera un tramvai rusesc, iar mantra "Nu sunt bani" nu prea se potriveste cu justitia, aparent.
📖 Pagination options