Topic: Achiziția a 40+60 de tramvaie noi din gama 18 metri
664 posts, 210740 views
📖 Pagination options
- WT_fan06
-
Posted:
-
Re: Achiziția a 40+60 de tramvaie noi din gama 18 metri
WT_fan06
La ce bugete supradimensionate s-au făcut în ultimii ani, nu m-ar mira dacă n-ar fi fost bani în niciun caz.
Am fost împotriva acestei licitații de la bun început. Să iei mini-tramvaie de 18m și să mai și fie 100% finanțare de la bugetul local este noaptea minții. București are nevoie de tramvaie în adevăratul sens al cuvântului, spațioase, care să te atragă să le folosești. Tot aud ideea că "sunt linii cu cerere redusă". Eu pariez că dacă stăm să analizăm aceste linii observăm că ori nu duc unde trebuie, ori nu au frecvența care trebuie, ori nu au condițiile de transport care trebuie.
La ce bugete supradimensionate s-au făcut în ultimii ani, nu m-ar mira dacă n-ar fi fost bani în niciun caz.
Am fost împotriva acestei licitații de la bun început. Să iei mini-tramvaie de 18m și să mai și fie 100% finanțare de la bugetul local este noaptea minții. București are nevoie de tramvaie în adevăratul sens al cuvântului, spațioase, care să te atragă să le folosești. Tot aud ideea că "sunt linii cu cerere redusă". Eu pariez că dacă stăm să analizăm aceste linii observăm că ori nu duc unde trebuie, ori nu au frecvența care trebuie, ori nu au condițiile de transport care trebuie.
- micutzu
-
Posted:
-
Re: Achiziția a 40+60 de tramvaie noi din gama 18 metri
micutzu
Exista vreo informatie oficiala ca a fost anulata,sau sunt doar speculatii?
Exista vreo informatie oficiala ca a fost anulata,sau sunt doar speculatii?
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Achiziția a 40+60 de tramvaie noi din gama 18 metri
PTMZ
Momentan, nu a fost comunicat nimic la nivel oficial sau in presa.
Momentan, nu a fost comunicat nimic la nivel oficial sau in presa.
- micutzu
-
Posted:
-
Re: Achiziția a 40+60 de tramvaie noi din gama 18 metri
micutzu
Intr-un fel e mai bine daca s-ar anula....Bucurestiul nu are nevoie de asa multe tramvaie de 18m,mai ales ca nici nu erau pe fonduri UE.
Mai bine se face o licitatie serioasa pentru inca 100 de bucati de 36m si in felul asta se vor putea inlocui o mare parte din vechile V3A-93.
Intr-un fel e mai bine daca s-ar anula....Bucurestiul nu are nevoie de asa multe tramvaie de 18m,mai ales ca nici nu erau pe fonduri UE.
Mai bine se face o licitatie serioasa pentru inca 100 de bucati de 36m si in felul asta se vor putea inlocui o mare parte din vechile V3A-93.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Achiziția a 40+60 de tramvaie noi din gama 18 metri
andrei11
Dacă sunt întreținute corespunzător, tramvaiele de 18 m sunt mai flexibile... 2 înmulțit cu 18 = 36...
Dacă sunt întreținute corespunzător, tramvaiele de 18 m sunt mai flexibile... 2 înmulțit cu 18 = 36...
Tatre.jpg (73.29 KB; downloaded 2514 times)
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Achiziția a 40+60 de tramvaie noi din gama 18 metri
PTMZ
Din păcate, sunt mai scumpe decât unul de 36m "dintr-o bucată", plus că nu au avantajul traversării dintr-un capăt în altul al garniturii fără a ieși din tramvai.
Din păcate, sunt mai scumpe decât unul de 36m "dintr-o bucată", plus că nu au avantajul traversării dintr-un capăt în altul al garniturii fără a ieși din tramvai.
- Linia 43
-
Posted:
-
Re: Achiziția a 40+60 de tramvaie noi din gama 18 metri
Linia 43
Sa nu urmeze si o contestatie a Astra pentru cele de 36 m...
Sa nu urmeze si o contestatie a Astra pentru cele de 36 m...
- cris_m
-
Posted:
-
Re: Achiziția a 40+60 de tramvaie noi din gama 18 metri
cris_m
Astra n-are ce sa conteste ca sunt cu musca pe caciula, daca semneaza ei platesc penalitatile. Asa pana semneaza se degreveaza de restul comenzilor si se pot apuca de Bucuresti fara griji...
Astra n-are ce sa conteste ca sunt cu musca pe caciula, daca semneaza ei platesc penalitatile. Asa pana semneaza se degreveaza de restul comenzilor si se pot apuca de Bucuresti fara griji...
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Achiziția a 40+60 de tramvaie noi din gama 18 metri
andrei11
Acum să nu spui că în metrou de exemplu te urci pe la ușa 24 și într-o înghesuială de nedescris avansezi spre ușa 9-8-7...
Eu am prins din plin tramvaiele în formula Motor + una ( sau două ) remorci și nu era nicio problemă cu repartizarea oamenilor în vehicul...
Să fim rezonabil, un vagon de tren are aproximativ 25 m lungime, 18 metri nu sunt chiar așa de mulți dacă ți-e favorabilă ieșirea << prin spate >> iar tu urci în primul vagon...
PTMZ wrote:
... plus că nu au avantajul traversării dintr-un capăt în altul al garniturii fără a ieși din tramvai.
Acum să nu spui că în metrou de exemplu te urci pe la ușa 24 și într-o înghesuială de nedescris avansezi spre ușa 9-8-7...
Eu am prins din plin tramvaiele în formula Motor + una ( sau două ) remorci și nu era nicio problemă cu repartizarea oamenilor în vehicul...
Să fim rezonabil, un vagon de tren are aproximativ 25 m lungime, 18 metri nu sunt chiar așa de mulți dacă ți-e favorabilă ieșirea << prin spate >> iar tu urci în primul vagon...
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Achiziția a 40+60 de tramvaie noi din gama 18 metri
shoppy
Vagonul de tren nu are post de conducere, permite trecerea intre vagoane si foloseste la maxim spatiul disponibil din gabarit, in timp ce 2 tramvaie nu. Sa legi doua sau tramvaie / rame de metrou este mai putin eficient decat un singur tramvai / rama de metrou mai lunga; istoria a dovedit ca in timp avantajele flexibilitatii se pierde prin canibalizarea pieselor din posturile de conducere nefolosite sau a cuplelor de comanda multipla din capetele extreme.
Licitatia asta este clar o tentativa de furt a banului public cu o firma capusa facuta doar cu scopul de a sifona banii, daca ar fi iesit Firea sigur s-ar fi semnat.
(Nu va mai faceti atatea griji pentru conturile blocate, cum s-a semnat pentru Vasile Milea se poate semna pentru orice, si cum guvernul i-a dat bani lui Nicusor pentru repararea termoficarii si scoaterea Elcen din insolventa, tot asa o sa ii dea si pentru plata datoriei asteia, doar este omul lor si nu poti sa tii capitala tarii blocata un an.)
Vagonul de tren nu are post de conducere, permite trecerea intre vagoane si foloseste la maxim spatiul disponibil din gabarit, in timp ce 2 tramvaie nu. Sa legi doua sau tramvaie / rame de metrou este mai putin eficient decat un singur tramvai / rama de metrou mai lunga; istoria a dovedit ca in timp avantajele flexibilitatii se pierde prin canibalizarea pieselor din posturile de conducere nefolosite sau a cuplelor de comanda multipla din capetele extreme.
Licitatia asta este clar o tentativa de furt a banului public cu o firma capusa facuta doar cu scopul de a sifona banii, daca ar fi iesit Firea sigur s-ar fi semnat.
(Nu va mai faceti atatea griji pentru conturile blocate, cum s-a semnat pentru Vasile Milea se poate semna pentru orice, si cum guvernul i-a dat bani lui Nicusor pentru repararea termoficarii si scoaterea Elcen din insolventa, tot asa o sa ii dea si pentru plata datoriei asteia, doar este omul lor si nu poti sa tii capitala tarii blocata un an.)
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Achiziția a 40+60 de tramvaie noi din gama 18 metri
andrei11
Când am amintit de vagonul de tren m-am referit strict la lungimea lui, nu la altceva. De ce să se canibalizeze piesele de la posturile de conducere ?
Când am amintit de vagonul de tren m-am referit strict la lungimea lui, nu la altceva. De ce să se canibalizeze piesele de la posturile de conducere ?
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Achiziția a 40+60 de tramvaie noi din gama 18 metri
PTMZ
Numai să nu mai ia alte comenzi. Mai e o licitație, de 49 de tramvaie de 18m a Ministerului Dezvoltării, unde sunt șanse mari să fi depus ofertă. Cumulat cu comenzile suplimentare de tramvaie de unde au deja livrări (18 la Arad și 10 la Galați, pentru primele existând deja finanțare europeană ce trebuie cheltuită) ar veni 77 de tramvaie, ceea ce e deja cam mult, cu cele 100 bucureștene vin 177.
cris_m wrote:
Astra n-are ce sa conteste ca sunt cu musca pe caciula, daca semneaza ei platesc penalitatile. Asa pana semneaza se degreveaza de restul comenzilor si se pot apuca de Bucuresti fara griji...
Numai să nu mai ia alte comenzi. Mai e o licitație, de 49 de tramvaie de 18m a Ministerului Dezvoltării, unde sunt șanse mari să fi depus ofertă. Cumulat cu comenzile suplimentare de tramvaie de unde au deja livrări (18 la Arad și 10 la Galați, pentru primele existând deja finanțare europeană ce trebuie cheltuită) ar veni 77 de tramvaie, ceea ce e deja cam mult, cu cele 100 bucureștene vin 177.
- Linia 43
-
Posted:
-
Re: Achiziția a 40+60 de tramvaie noi din gama 18 metri
Linia 43
Presupunand ca nu se semneaza ,VFU Electroputere, dpdv legal, are temei sa ceara despagubiri?
Presupunand ca nu se semneaza ,VFU Electroputere, dpdv legal, are temei sa ceara despagubiri?
- Tom
-
Posted:
-
Re: Achiziția a 40+60 de tramvaie noi din gama 18 metri
Tom
Canibalizarea se produce în momentul în care aprovizionarea cu piese de schimb este deficitară. Altfel, operatorul ar putea introduce proceduri de exploatare în care fie inversează periodic vagonul master cu cel slave sau chiar le fac swingeri, adică vagoanele "master" își schimbă "sclavul" între ele și inversează periodic rolul. În cazul ăsta, de la vatmani, dar cel mai probabil, la ingineri șefi, revizori și șefi de depou, vor trebui să scrie multe hârtii de ce lipsesc piese de la cuple sau de la postul de comandă.
Dacă STB-sa sau primăria are o strategie de exploatare a acestor tramvaie, axată pe flexibilitate, poate ar fi cazul ca ei să fi prezentat-o pe undeva, ca să justifice această achiziție în forma asta. Altfel, folosirea spațiului disponibil din gabarit nu mai este aceeași, pentru că s'a dus vremea când spațiul dintre vagoane era folosit în orele de vârf de călătorii care nu mai prindeau loc pe scări sau pe tamponul din spate.
Sau totuși ei s'au gândit la varianta că vor compune garnituri care la un capăt de linie decuplează și un vagon pleacă pe altă linie și altul pe alta? Sau ei încă se mai gândesc la variante "de avarie" că dacă crapă unul să meargă cu motoarele de pe celălalt?
Dar până la urmă, cuplarea în garnituri multiple este doar o cerință prevăzută ca posibilitate sau chiar se intenționează cuplarea lor în exploatare regulată? Că poate au doar intenția achiziției de vagoane de capacitate redusă ca să înlocuiască Tatrele, iar dacă e cazul, să le poată folosi și cuplate, dar nu ca regulă generală.
Canibalizarea se produce în momentul în care aprovizionarea cu piese de schimb este deficitară. Altfel, operatorul ar putea introduce proceduri de exploatare în care fie inversează periodic vagonul master cu cel slave sau chiar le fac swingeri, adică vagoanele "master" își schimbă "sclavul" între ele și inversează periodic rolul. În cazul ăsta, de la vatmani, dar cel mai probabil, la ingineri șefi, revizori și șefi de depou, vor trebui să scrie multe hârtii de ce lipsesc piese de la cuple sau de la postul de comandă.
Dacă STB-sa sau primăria are o strategie de exploatare a acestor tramvaie, axată pe flexibilitate, poate ar fi cazul ca ei să fi prezentat-o pe undeva, ca să justifice această achiziție în forma asta. Altfel, folosirea spațiului disponibil din gabarit nu mai este aceeași, pentru că s'a dus vremea când spațiul dintre vagoane era folosit în orele de vârf de călătorii care nu mai prindeau loc pe scări sau pe tamponul din spate.
Sau totuși ei s'au gândit la varianta că vor compune garnituri care la un capăt de linie decuplează și un vagon pleacă pe altă linie și altul pe alta? Sau ei încă se mai gândesc la variante "de avarie" că dacă crapă unul să meargă cu motoarele de pe celălalt?
Dar până la urmă, cuplarea în garnituri multiple este doar o cerință prevăzută ca posibilitate sau chiar se intenționează cuplarea lor în exploatare regulată? Că poate au doar intenția achiziției de vagoane de capacitate redusă ca să înlocuiască Tatrele, iar dacă e cazul, să le poată folosi și cuplate, dar nu ca regulă generală.
📖 Pagination options