Infrastructura feroviară din RomâniaComplexul Feroviar BucureștiLegăturile feroviare Gara de Nord - Aeroport OtopeniRacordarea directă a aeroportului la rețeaua feroviară (noua legătură GdN - OTP)

 

Topic: Știri și discuții dinaintea demarării proiectului

348 posts, 88043 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 25
 
 

📖 Pagination options
Re: Legatura feroviara Gara de Nord - Aeroport Otopeni abc_XC

TibiV wrote:
abc_XC wrote:
Proiectul de 64 milioane de euro(din varianta oficiala) presupune si un pasaj subteran/suprateran pt DN1?

Mai fratilor, dar chiar nu ati citit cu atente postarea mea precedenta, cea cu harti...
(abc_XC, de acord cu restul postarii tale... )

Am gresit eu cu ceva? Planurile fostului ministru au ajuns la cosul de gunoi, eu vorbesc de planurile actuale, care exista in MPGT.
Sa o luam pe rand. Am recitit inca odata si lucrurile stau in felul urmator: Dl. Costescu propune o linie spre aeroport care sa treaca peste actualul pod de cale ferata si apoi sa vina la terminalul aeroportului (pozele 3 si 4, traseul rosu si galben). Pare ieftin, nu stiu daca e si posibil tehnic.
Cine e Dl. Costescu? Un fost ministru al transporturilor care acum deseneaza harti, asa cum face si Dl Udriste cu metroul prin Ilfov. Problema e ca factorul de decizie nu se uita la aceste harti, el avand alte planuri. Si eu pot sa desenez, dar nu ma ia nimeni in serios.
Revenind la harta postata, cea cu MPGT (un document oficial, nu planurile unor fosti ministri) se observa ca pentru conexiunea feroviara catre aeroportul Otopeni s-a optat pentru o linie noua, de 3 km, care se desprinde in zona statiei Odaile si merge in lungul drumului Garii Odai. Asta e momentan versiunea oficiala, proiectul asta e estimat la 64 milioane de euro.
Eu aici intrebam daca in acesti bani s-a luat in calcul si subtraversarea DN1 sau e doar o suma si o linie trasa la misto pe harta? Dar am cercetat piata si avand in vedere suma si ca in Romania lucrarile de reabilitare a caii ferate (refacere totala, practic se construieste o linie noua pe acelasi amplasament) variaza intre 5 si 7 mil. de euro/km ma fac sa cred ca in acesti bani este inclusa si intersectia cu DN1 si un terminal in zona aeroportului.
Iar indiferent de cine trece prin subteran (DN1 sau calea ferata) sunt convins ca se pot gasi solutii pentru a nu inchide DN1 total nici macar 1 zi. La Piata Sudului nu s-a inchis circulatia, desi zona prezinta mult mai multe limitari. Nu trebuie sa ne speriem de orice pod/tunel asa cum face MT.

 


Re: Legatura feroviara Gara de Nord - Aeroport Otopeni shoppy

Nu inchid deloc DN1, cobor in subteran imediat de la Odai, debleu pana aproape de DN1, apoi PLS inainte de DN1 si apoi PSS la aeroport, luam un scut de cale dubla cu gabarit de electrificare.

@ Trole, incepand de la Chitila pana unde traseele sunt comune, avem urmatoarele distante:

Bucuresti Nord:
- lungime traseu linie simpla: 1.5km
- lungime traseu linie dubla: 7.5km
- lungime linie simpla care se poate transforma in linie dubla(bretea nefolosita Pasaj Chitila - PO Bucuresti Triaj): 1.5km
- lungime traseu dupa modificari: linie dubla 9km, linie simpla 0km

Bucuresti Obor:
- lungime traseu linie simpla: 5.5km(Pasaj Chitila - Pasaj Constanta) + 13km (Baneasa - Obor) = 18.5km
- lungime traseu linie dubla: 2km (Pasaj Constanta - Baneasa)
- lungime traseu care se poate transforma in linie dubla(instalat 3 macaze): 3km (PO Bucuresti Triaj) + 8km (Baneasa - bretea Bucuresti Obor) = 11km
- lungime traseu dupa modificari: 13km linie dubla, 5.5km linie simpla

Deci pentru Obor distanta se dubleaza, si si chiar cu modificari ai 6km pe linie simpla la care nu ai ce sa le faci.

 


Re: Legatura feroviara Gara de Nord - Aeroport Otopeni TibiV

Bune calcule, shoppy...

@abc_XC

1. Cine spune ca planurile lui Costescu au ajuns la gunoi ?... El spune ca "am decis sa renuntam la...". Daca a fost luata o decizie de ministrul Costescu, ar trebui ca noul ministru Buse sa ia o decizie "egala, dar de sens contrar". Nu cred ca a facut asta...
Cred ca nici un ministru, in nici o tara, nu ia "la mana" toate deciziile predecesorului sau. Ca nu ar mai face nimeni nimic nou, doar sa confirme/infirme deciziile predecesorilor...
Atentie, nu s-a schimbat guvernul PSD cu guvernul PNL sau viceversa, s-a schimbat doar un ministru in cadrul aceluiasi guvern...

2. Varianta "aia" NU apare in MPGT.
In MPGT se vorbeste doar de "legatura feroviara" cu OTP, fara sa se dea un traseu sau altul.
Asa cum in MPGT se vorbeste doar despre legatura rutiera la nivel de DX pe A3-Otopeni, dar fara sa dea un traseu - traseu care apare totusi in "harta MT" (harta care de altfel NU este un document oficial, ci o "sugestie")... Si DX-ul ala este o la fel de mare aberatie... :(
Dar este normal ca traseele sa nu apara in MPGT, de asta este Master Plan, nu PUZ sau PT - el da doar planurile strategice, nu detaliile.
MPGT a stabilit ca facem A1 Sibiu-Pitesti ca proiect general, nu pe unde va trece efectiv - ci doar ca va pleca de pe la Sibiu si va ajunge pe la Pitesti.
Abia SF-ul (comandat si platit in baza MPGT) este cel care va stabili traseul exact.

3. Repet, DN1 nu se poate subtraversa in sapatura deschisa (nici proiectul aparat de tine nu prevede sub-traversarea, ci in mod clarsupra-traversarea). NU poti taia/stramtora DN1 nici macar o saptamana, nu cateva luni cate ar fi necesare pentru asta...
Iar varianta cu TBM-uri propusa de shoppy ar functiona, dar cu doua mari probleme si una mica:
- a/. costuri (dublarea sau triplarea celor 64 mi. euro)
- b/. interferente majore cu M6, care (indiferent daca ne place sau nu, nu discutam aici oportunitatea M6) se va face - pentru ca toate guvernele (de toate culorile, si chiar si cele fara culoare...) au sustinut proiectul
- c/. In mod sigur nu avem in tara 2 TBM-uri de dimensiunea necesara, si cred ca nici in afara nu se gasesc pe toate drumurile... Pentru ca eu cred ca este absurd sa faci un proiect nou-nout pe linie simpla.. Mai bine renunti din start...

4. Comparatia cu Piata Sudului la sapaturi/restrictii de circulatie este irelevanta.
Pe noi ne doare PS, este adevarat, dar sugrumarea traficului in intersectia Oltenitei-Vacaresti nu are importanta nationala pe care ar avea-o ingreunarea traficului pe DN1.
Sau, spus altfel, crezi ca ingustarea DN1 pentru ingroparea liniei de tren este echivalenta dpdv al efectelor economice/sociale la nivel national cu ingustarea Nitu Vasile pentru ingroparea PP4 ?...
Don't think so...

 


Re: Legatura feroviara Gara de Nord - Aeroport Otopeni andrei11

1) Nu o sa se faca nimic.
2) Daca s-ar face chiar credeti ca nu mai sunt ingineri /arhitecti care sa nu fie in stare sa proiecteze o gara pe x nivele ingropata in pamant  ?
Racordul cu Otopeniul ( subrteran ) se poate face imediat dupa ce se iese din gara Mogosoaia. E loc sa intorci un pachebot acolo, darămite sa ingropi o cale ferata in pamant.
3) Nu inteleg de  ce va doare problema TBM - urilor. Se poate inchiria unul pentru 2 - 3 luni ca sa sape ambele fire  catre Otopeni / Mogosoaia.
4) Başca se poate face lejer un racord si cu centura CFR

 


Re: Legatura feroviara Gara de Nord - Aeroport Otopeni shoppy

Daca si CFR Infra si Metrorex ajung la Otopeni in fata terminalului atunci asta nu se poate face decat cu conlucrarea celor 2 institutii, nici nu vad de ce este asa de greu, ambele sunt(in mod anormal) la MT, daca Metrorex era la PMB(unde ii este normal locul) atunci poate era mai greu.

Nici pentru M4 nu credeam ca o sa se gaseasca scut, si uite ca s-a gasit, si distantele sunt comparabile.

Eu cred ca cele 64mil sunt doar pentru racord nu si pentru statie, imi este greu sa cred ca ei au buget pentru o statie care habar nu au cum sau unde vine.

 


Re: Legatura feroviara Gara de Nord - Aeroport Otopeni Robert24

Ha!....
Raspunsul Asociatiei la dezbaterea PMUD - pag 9/10: download/file.php?id=121768
LOL!

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Legatura feroviara Gara de Nord - Aeroport Otopeni sab

http://www.hotnews.ro/stiri-esential-21...minute.htm

Ministrul Transporturilor: In 2018 pasagerii vor ajunge de la Gara de Nord la Aeroportul Otopeni in 18 minute


CFR Infrastructura va reabilita linia ferata existenta intre Gara de Nord si statia Odaile si va construi alti 2,3 kilometri de cale ferata noua spre aeroportul Otopeni, astfel incat pasagerii vor putea ajunge la aeroport in 18 minute din 2018, a declarat marti Sorin Buse, ministrul Transporturilor, citat de Agerpres.

"Proiectul presupune reabilitarea si electrificarea liniei existente si alti 2,3 km noi de cale ferata, o statie provizorie si un trotuar rulant pana la terminalele aeroportului", a spus ministrul.

Investitia totala se ridica la 88 de milioane de euro, iar lucrarile vor fi gata in aprilie 2018, a adaugat Buse.  

Seful de la Transporturi a efectuat marti o vizita la statia Odaile, unde coboara calatorii care acum merg cu trenul spre aeroport si de unde sunt preluati cu un microbuz.

 


Re: Legatura feroviara Gara de Nord - Aeroport Otopeni Costin

Dragut ca au preluat ideea. Naspa ca au ciuntit-o de-a-n boulea (nu trenul de aeroport, ci celelalte legaturi propuse de noi).

 


Re: Legatura feroviara Gara de Nord - Aeroport Otopeni ByOnu

2018 este vis. Interesant este ca linia noua de 2,3 km va fi construita "in regim propriu". Imi vine cam greu sa imi imaginez acest lucru.

 


Re: Legatura feroviara Gara de Nord - Aeroport Otopeni Sava_6115-6315

Electrificarea suna interesant. Vom avera nevoie de rame electrice pe acest tronson! Se pregateste vreo licitatie in  acest sens?

 


Re: Legatura feroviara Gara de Nord - Aeroport Otopeni VladyF

Lasand la o parte proiectul propriu-zis,  imaginea prezentata de catre mt ( http://mt.gov.ro/web14/images/poze_2016/18.02.3.jpg)  este plina de greseli de scriere:  "avantejele" "Grara de Nord" "teremenele" "matrial" "Cale fearata" "pexiglas"  

Daca l-ar fi scris pe telefon in drum spre servici functia de auto-corectare facea o treaba mai buna.  :lol:

 


Re: Legatura feroviara Gara de Nord - Aeroport Otopeni ByOnu

VladyF wrote:
Lasand la o parte proiectul propriu-zis,  imaginea prezentata de catre mt ( http://mt.gov.ro/web14/images/poze_2016/18.02.3.jpg)  este plina de greseli de scriere:  "avantejele" "Grara de Nord" "teremenele" "matrial" "Cale fearata" "pexiglas"  

Daca l-ar fi scris pe telefon in drum spre servici functia de auto-corectare facea o treaba mai buna.  :lol:


*serviciu :geek:  ;)

 


Re: Legatura feroviara Gara de Nord - Aeroport Otopeni cris_m

Costin wrote:
Dragut ca au preluat ideea. Naspa ca au ciuntit-o de-a-n boulea (nu trenul de aeroport, ci celelalte legaturi propuse de noi).


Important este faptul ca asociatia a reusit sa-si impuna punctul de vedere si sa fie luat in considerare. Cred ca ar trebui sa ne bucuram cu totii de aceasta victorie (chiar si partiala), caci "razboiul" abia acum incepe...

 


Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului survola

Ce mai gasim pe mt.ro:
BAT 1.jpg (236.02 KB; downloaded 4167 times)
BAT 2.jpg (118.05 KB; downloaded 4168 times)
BAT 3.jpg (111.46 KB; downloaded 4166 times)

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 25
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Racordarea directă a aeroportului la rețeaua feroviară (noua legătură GdN - OTP)  • 
Choose destination

Since our 2279 forum members have written 420712 posts in 5243 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use