Zona metropolitană BucureștiTraseele de transport public și evoluția mobilității în Bucuresti și Ilfov

 

Topic: Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București-Ilfov (TPBI)

250 posts, 128422 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 12 13 14 15 16 17 18
 
 

📖 Pagination options
Re: Asociația de dezvoltare pt transport public B-IF (ADTPBI) Dragos31

andrei11 wrote:
Ce îmseamnă << multiplu >> ? Cardurile albastre ?


Da.

 


Re: Asociația de dezvoltare pt transport public B-IF (ADTPBI) Alex Negoi

Prin noile contracte, TPBI impune sancțiuni drastice pentru operatorii de transport care nu oferă călătorilor servicii de calitate

Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București – Ilfov (TPBI) a semnat joi, 29.07.2021, contractele de delegare a gestiunii serviciului public de transport de călători cu operatorii din Regiunea București – Ilfov, iar acestea vor intra în vigoare la 1 august 2021. Contractul semnat cu Societatea de Transport București – STB SA, cel cu Serviciul Transport Voluntari – STV SA și cel cu Ecotrans STCM SRL este valabil pentru o perioadă de 10 ani, iar cel cu Regio Serv Transport SRL va fi semnat pe aceeași perioadă, de îndată ce va obținut avizul de la Consiliul Concurenței.

Prin noile contracte, sub sancțiunea amenzilor aplicate de TPBI, operatorii și-au asumat anumite condiții de calitate a serviciului oferit călătorilor. Astfel, vehiculele vor fi igienizate permanent și iluminate corespunzător în salonul călătorilor, iar programul de circulație va fi respectat cu strictețe. Operatorii vor fi monitorizați cu atenție și vor fi sancționați în cazul în care vor fi constatate nereguli.

De asemenea, instalațiile de climatizare ale vehiculelor care sunt dotate cu această utilitate trebuie să fie funcționale. Dacă instalația se defectează în timp ce vehiculul este pe traseu, conducătorul acestuia are obligația de a anunța imediat operatorul. Dacă se constată că aerul condiționat nu funcționează din alte motive decât defectarea pe traseu, operatorul căruia îi aparține vehiculul va fi sancționat.

Pe de altă parte, operatorii vor avea obligația de a afișa în mijloacele de transport în comun atât indicativul vehiculului, cât și adresa de email și numărul de telefon unde călătorii să poată sesiza problemele apărute, pentru a fi soluționate cât mai operativ.

Toți operatorii vor fi obligați să investească în dezvoltarea serviciului cel puțin 1% din cheltuieli. În plus, o altă obligație a operatorilor ar fi ca peste 60% din cheltuielile cu formarea personalului să fie alocate pentru angajații care lucrează direct cu publicul.

Totodată, prin noile prevederi contractuale, operatorii vor putea achiziționa doar autobuze prietenoase cu mediul (de exemplu, electrice, hibrid sau cu combustibili alternativi ori cu combustibili fosili, dar cu respectarea normei de poluare cea mai recentă, în prezent – Euro 6).

Cele mai drastice sancțiuni pe care TPBI le poate aplica celor patru operatori de transport sunt stabilite pentru  situația în care vehiculele nu ies în traseu cu sistem funcțional de monitorizare prin GPS. Operatorii au obligația de a se asigura că toate vehiculele scoase pe trasee să aibă GPS-ul funcțional, pentru a fi monitorizate.

TPBI încurajează publicul călător să semnaleze problemele observate în mijloacele de transport în comun și îi asigură pe aceștia că reclamațiile sunt luate în seama și se încearcă soluționarea acestora, inclusiv prin aplicarea de sancțiuni către operatori, în conformitate cu prevederile din noile contracte semnate.

Odată cu intrarea în vigoare a noilor contracte de delegare a gestiunii serviciului de transport public de călători, va intra în vigoare și noua politică tarifară pentru toată Regiunea București – Ilfov. Noile tarife pot fi consultate la adresa: tpbi.ro/tarife.

TPBI este primul organism, creat la nivel regional, care a fost constituit sub forma unei structuri de cooperare a celor 42 de autorități publice locale din regiune, primind mandat din partea acestora pentru înființarea, organizarea, reglementarea, exploatarea, monitorizarea și gestionarea serviciului de transport public de călători pe toată aria de competență, conform Regulamentului CE 1370/2007.

Sursa: TPBI

 


  • V2A
  • Posted:
  •  

Re: Asociația de dezvoltare pt transport public B-IF (ADTPBI) V2A

https://tpbi.ro/tpbi-sanctiuni-dure-pent ... -orarul/
TPBI: sancțiuni dure pentru operatorii de transport din București și Ilfov care au vehicule murdare și nu respectă orarul

Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București – Ilfov (TPBI) atrage în mod public atenția operatorilor din regiune să respecte prevederile contractuale în ceea ce privește programul de circulație și curățenia în vehicule, riscând altfel sancțiuni dure.

Pentru a se asigura de respectarea contractelor, conducerea TPBI a dispus marți, 10 august a. c., efectuarea permanentă de controale inopinate în depouri și autobaze pentru a verifica dacă vehiculele ies în traseu igienizate. Totodată, începând cu data de 1 august, TPBI face controale la capetele de linie pentru a verifica respectarea orelor de plecare de către conducătorii de vehicule.

Aceste măsuri fac parte dintr-un pachet mai amplu, prin care TPBI urmărește creșterea gradului de confort și al calității serviciilor oferite călătorilor de către cei patru operatori de transport din regiunea București-Ilfov: STB SA, STV SA, Ecotrans STCM SRL și Regio Serv Transport SRL.

Pe de altă parte, TPBI se va asigura că operatorii vor afișa în mijloacele de transport în comun atât indicativul vehiculului, cât și adresa de email și numărul de telefon unde călătorii să poată sesiza problemele apărute, pentru a fi soluționate cât mai operativ. În același timp, TPBI lucrează la o platformă publică de petiții, care va funcționa online și va centraliza toate petițiile din domeniul transportului public de călători pe regiunea București – Ilfov.

 


Re: Asociația de dezvoltare pt transport public B-IF (ADTPBI) andreiiul

Pe hartie totul suna frumos. Sa vedem si punerea in practica.
Pt incalcari constante ale contractului exista sanctiuni mai dure decat cele financiare? Ma refer la suspendare contract sau eliminarea operatorului de pe rutele unde se constata incalcari frecvente.

 


Re: Asociația de dezvoltare pt transport public B-IF (ADTPBI) dekolor

Poate ar trebui sa ii sanctioneze si pe cei care isi bat joc de informarea calatorilor. Exemplu concret: cei de la Regio Serv nici acum nu au un site decent unde sa fie afisat orarul fiecarei linii. Desigur, faptul ca fiecare operator trebuie sa afiseze orarul pe site-ul lui e o prostie, dar asta e alta poveste.

Lasand asta la o parte, mai e cineva la ADTPBI care sa raspunda la "petitii"? Le-am trimis si eu un mail pe la inceputul lunii iulie legata de o problema pe o linie regionala (mai nou metropolitana) si nici acum nu am primit raspuns.

 


Re: Asociația de dezvoltare pt transport public B-IF (ADTPBI) cris_m

De punerea in practica a amenzilor se vor ocupa pentru moment 3 echipe de control. Legat de raspuns, nu tot timpul se intampla asta. Pana la urma, rezultatul conteaza, daca au luat masurile e tot ce conteaza...

 


Re: Asociația de dezvoltare pt transport public B-IF (ADTPBI) alliens

De ce e nevoie de controale la capetele de line?  Nu este momitorizat fiecare vehicul  ? Cel putin la STB asa spunea directorul cu o luna doua in urma.

 


Re: Asociația de dezvoltare pt transport public B-IF (ADTPBI) cris_m

Pentru ca soferii pleaca de la capat cand au chef, iar dispecerii urla degeaba la ei (asta daca o fac). Plus ca un control intern nu se compara cu unul extern in ceea ce priveste anumite exigente...

 


Re: Asociația de dezvoltare pt transport public B-IF (ADTPBI) WT_fan06

La fel de bine se pot monitoriza plecările și prin sistemele de urmărire. Însă, conform contractului, echipele de control au „ce să vadă” mai mult decât dacă șoferii pleacă la ora stabilită: curățenie, iluminat, AC, sisteme de siguranță, etc.. Desigur, este mult mai ușor să te uiți în amănunt atunci când nu sunt pasageri, iar vehiculul staționează.

 


Re: Asociația de dezvoltare pt transport public B-IF (ADTPBI) dekolor

Ar trebui monitorizate si traseele alocate celor de la STV. Caz concret: astazi am fost nevoit sa merg cu autobuzul pana la IKEA Baneasa, iar la intoarcere m-am urcat intr-un 450 care a plecat de la capat cu 10-15 minute mai tarziu decat ora din program. Pe langa asta, autobuzele lor nu intra in statia comuna cu 335, stationeaza undeva langa KFC pana la ora de plecare iar apoi se opresc sa ia calatori pe o strada de langa statie. Problema e ca daca nu ai mai circulat pe liniile lor, nu stii unde opreste masina pentru ca nu exista niciun semn, iar un domn care astepta acelasi autobuz in statia obisnuita a trebuit sa o ia la fuga cand si-a dat seama ca a oprit in alta parte. Asta nu ar fi fost o problema atat de mare, pana cand soferul i-a inchis usile in nas. Intr-un final omul a batut in geam ca sa opreasca, soferul a oprit, a avut o reactie nervoasa dand cu pumnii in pereti si tipand la calator si a plecat mai departe.

Oricum pe linia respectiva nu s-a respectat orarul de fiecare data cand m-am nimerit prin zona, si asa mai mult cara aer autobuzele. Mai bine o desfiintau si mutau turele pe 473.

 


Re: Asociația de dezvoltare pt transport public B-IF (ADTPBI) andrei11

Examenul psihologic e o prostie. Habar nu am ce se urmărește la el. Sau e conceput defectos.

 


Re: Asociația de dezvoltare pt transport public B-IF (ADTPBI) cris_m

@dekolor transmite cele semnalate pe mail-ul lor al TPBI, de verificat o fac cu siguranta, chiar daca nu iti dau un raspuns la reclamatie. Eu am facut cel putin 2 reclamatii pentru nerespectarea graficelor de circulatie la ceas de seara si in weekend. Urmeaza cat de curand sa mai trimit cateva reclamatii pentru afisaje defecte, AC defect si mizerie.

 


  • V2A
  • Posted:
  •  

Re: Asociația de dezvoltare pt transport public B-IF (ADTPBI) V2A

TPBI: amenzi de 84.400 de lei date operatorilor pentru nerespectarea programului de transport și a indicatorilor de preformanță

Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București – Ilfov (TPBI) a aplicat primele amenzi, după intrarea în vigoare, la 1 august 2021, a contractelor de delegare a serviciului către cei patru operatori din regiune. Deși acțiunile de control și verificare prin sondaj a activității operatorilor au avut, pentru început, un caracter predominant preventiv, nivelul sancțiunilor se ridică la 84.400 de lei și au fost aplicate pentru nerespectarea orelor de plecare a vehiculelor de la capetele de linie, precum și pentru nerespectarea indicatorilor de performanță.

Astfel, sumele datorate de fiecare operator vor fi oprite de TPBI din garanția de bună execuție depusă la semnarea contractului.

STB SA, care este principalul operator de transport din regiune, asigurând funcționarea a 175 de linii din totalul celor 200 din regiune, are și cele mai multe abateri și va suporta amenzi în valoare totală de 57.500 lei pentru nefuncționarea sistemului de monitorizare a vehiculelor, dar și pentru nerespectarea programului de plecare a vehiculelor de la capetele de linie (131 de plecări întârziate și 442 plecări înaintate). Pe de altă parte, TPBI a constatat incapacitatea fizică a STB SA de a asigura curățenia pentru toate vehiculele și a avertizat operatorul că nu respectă procedurile stabilite și că personalul alocat acestui serviciu este total insuficient.

La rândul său, STV SA, al doilea operator ca mărime, asigurând transportul pe 19 linii regionale, a primit sancțiuni în valoare totală de 24.400 lei, pentru nerespectarea indicatorilor de performanță, la care se adaugă 44 de abateri privind plecarea de la capete de linie (19 plecări întârziate și 25 de plecări înaintate).

Și societatea Regio Serv Transport SRL, care operează doar două linii regionale, a primit amenzi în valoare de 2.500 lei, dar pentru 25 de abateri de la programul de transport, prin neefectuarea unor curse programate.

Singura societate care nu a fost sancționată de către TPBI este Ecotrans STCM SRL, care operează patru linii regionale, în activitatea acesteia nefiind identificată nicio neconformitate.

TPBI precizează că acțiunile de control vor continua la toți operatorii, pe întreaga perioadă de 10 ani a derulării contractelor de delegare a serviciului public de transport de călători.

Pe de altă parte, TPBI amintește publicului că, începând cu data de 1 septembrie a.c., vor fi intensificate și acțiunile de control al titlurilor de călătorie, iar călătorii frauduloși vor fi amendați cu sume, de la 80 de lei (suprataxă), până la 300-500 de lei (proces-verbal de contravenție). TPBI face apel la călători să își achite deplasările utilizând toate facilitățile puse la dispoziție în acest sens: plata cu card de transport, cu cardul bancar contactless direct la validator, plata de pe telefonul mobil prin aplicația 24Pay sau prin SMS etc.

https://tpbi.ro/tpbi-amenzi-de-84-400-de ... ansport/

 


Re: Asociația de dezvoltare pt transport public B-IF (ADTPBI) alliens

Daca amenzile respective nu ajung pe persoana fizica, sunt inutile, le platim tot noi prin subventii marite. Corect ar fi ca in fiecare caz sa fie identificati angajatii responsbaili si amenda s a o plateasca respectivii pe persoana fizica.

 


Go to page:  1  ... 12 13 14 15 16 17 18
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Traseele de transport public și evoluția mobilității în Bucuresti și Ilfov  • 
Choose destination

Since our 2257 forum members have written 418814 posts in 5221 topics and 510 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use