Forum părinte: Varșovia / Warszawa

 

Subiect: Tramvaiele din Varsovia

46 mesaje, 4406 vizualizări.
 
Mergi la pagina:  1 2 3 4
 
 

📖 Opțiuni paginare
  • Autor: Dominatrix
  • Membru Silver
  • Scris:
  •  

Reteaua de tramvai din Varsovia Dominatrix

Harta oficiala a retelei de tramvai din Varsovia la nivelul lunii ianuarie 2011. Sursa: http://www.tw.waw.pl/

harta_varsovia.ZIP
harta_varsovia.ZIP (290.94 KB; descărcat de 201 ori)

Legenda:

rosu - linii tramvai (cu statiile aferente; statiile intr-o singura directie sunt indicate prin sageata gri de deasupra liniei rosii)
albastru - linie metrou
verde - linii de tren metropolitan (integrat tarifar cu restul retelei de transport urban)

Si diagrama retelei la nivelul lunii ianuarie 2009. Autor: Marek Grzesiak. Lungimea totala este de circa 120 km cale dubla. Observati cate intersectii complexe au, inclusiv 3 grand-unions.

diagrama_varsovia.ZIP
diagrama_varsovia.ZIP (103.58 KB; descărcat de 187 ori)

 


  • Autor: Dominatrix
  • Membru Silver
  • Scris:
  •  

Re: Reteaua de tramvai din Varsovia Dominatrix

Mesajul de mai sus nu poate fi editat, deci repostez aici hartile de mai sus.
harta_varsovia.ZIP
harta_varsovia.ZIP (290.94 KB; descărcat de 143 ori)
diagrama_varsovia.ZIP
diagrama_varsovia.ZIP (171.16 KB; descărcat de 129 ori)

 


  • Autor: Icsilviu
  • Membru Gold
  • Scris:
  •  

Re: Polonia, Varsovia Icsilviu

Tramvaiul din Varșovia

Sistemul de transport cu tramvaiul rămâne de departe cel mai marcat de visicitudinile istoriei. Evoluția sa clasică similară cu cea din alte orașe a fost întreruptă de ocupația nazistă a Varșoviei, cand a devenit o unealtă a discriminării naziste: tramvaie pentru nemți, tramvaie pentru evreii din ghetou, apoi în timpul revoltelor de la finalul războiului a ajuns în pragul distrugerii totale. Primii 20 de ani de comunism au însemnat reconstucția, extinderea rețelei, dar și trecerea de la ecartamentul de 1524 de mm rusesc la cel de 1435 mm în perioada 1948-1950. De la finalul anilor ’60 până în prezent rețeaua a rămas relativ aceeași, cu câteva tronsoane închise la începutul anilor ’70 și altele deschise după 1990, interesul autorităților față de acest mijloc de transport trecând în plan secundar.
Până în anul 2008 la finalizarea magistralei 1 de metrou din Varșovia, tramvaiul a reprezentat cel mai important mijloc de transport, mai rapid decât autobuzele prinse în ambuteiaje și cu trasee de multe ori sinuoase.

Structura rețelei este destul de simplă sub forma a numeroase linii verticale și orizontale care se intersectează perpendicular, formând uneori chiar grand unionuri. Acest lucru face rețeaua destul de compactă, cu posibilități de deviere ale liniilor chiar numeroase. Cele 4 depouri situate în cele 4 puncte cardinale ale orașului asigură o deservire rapidă a tuturor liniilor. Rețeaua are la momentul actual conform datelor găsite de mine 114 km.
Pe relația est-vest, în mod tradițional în Varșovia au fost 3 magistrale de tramvai, fiecare deservită de mai multe linii, dintre care cea mai sudică de pe principalul bulevard al orașului, Aleje Jerozolimskie, este și cea mai importantă. La aceste 3 magistrale s-a adăugat după inaugurarea podului Marii Skłodowskiej-Curie în nordul orașului o a patra magistrală deservită momentan doar de linia 2 cu tramvaie bidirecțională. Această a 4-a magistrală este doar parțial constuită, capătul tramvaiului din est fiind unul temporat, linia urmând a se prelungi până în cartierul Tarchomin. Toate cele 4 magistrale traversează râul Vistula.

Pe relația nord-sud există în mod tradițional 4 magistrale, 3 la vest de Vistula și una în partea estică în Cartierul Praga. Datorită lucrărilor la metrou, magistrala din Cartierul Praga este întreruptă din 2011 în punctul ei central la Dworzec Wileński pe o distanță scurtă, însă suficient încât să afecteze aproape toate liniile de tramvai care circulă în estul orașului. De cealaltă parte a orașului, în extremitatea vestică, de-a lungul bulevardului Powstańców Śląskich, o a 5-a magistrală de tramvai este de la căderea comunismului în proces de realizare, cu extremitatea sudică dată în folosință în 1992, iar cea nordică în 2006, însă având tocmai secțiunea centrală lipsă. Cele mai importante magistrale nord-sud rămân cele 2 centrale pe bulevardele Gen. Andersa și Marszałkowska și de pe Jana Pawła II. Ambele magistrale au însă un număr de linii și un flux de tramvaie mai scăzut față de perioada de dinaintea apariției metroului.

Rețeaua de tramvai nu prea are secțiuni spectaculoase sau pitorești, fiind destul de monotonă. Sunt de remarcat capetele de linii așezate la intersecția a diverse tronsoane, unde vin și fac bucla sau își continuă traseul tramvaie venite din diverse direcții: Wiatraczna în est, Nowe Bemowo în vest, Młociny în nord-vest. Mai există și bucla din Piața Narutowicza, însă aceasta nu mai e deservită de nici o linie de nici o linie de la simplificarea traseelor în 2008. Vechiul capăt de tramvai de la Młociny cunoscut înainte ca Huta (referire la combinatul siderurgic de acolo desființat între timp) a suferit o amplă modernizare în 2008 după finalizarea liniei de metrou, devenind un mare terminal intermodal. Numărul de linii și de tramvaie care staționează la Młociny s-a redus însă semnificativ după prelungirea metroului.
Singura secțiune pitorească este cea a tramvaiului de pe tradiționala linie 20 din Boernerowo pe strada Kaliskiego în extremitatea vestică a orașului. Este singura secțiune de linie simplă din întregul oraș, iar aspectul de parc al zonei prin care circulă tramvaiul înfrumusețează călătoria pe respectiva stradă.
Podul Gdański de peste Vistula pe una din magistralele est-vest este interesant prin faptul că tramvaiul circulă pe nivelul inferior al podului, iar mașinile pe deasupra. Paralel este și podul de cale ferată la câțiva metrii distanță deservit de trenuri normale și de cele locale SKM.
Alte zone care merită studiate sunt Rondo Radosława unde vin tramvaie din 4 direcții, dintre care una destul de oblică, intersecția de la Okopowa – unul din grand unionurile Varșoviei, care este probabil cea mai aglomerată intersecție de tramvai datorită lucrărilor la metrou și a închiderii temporare a liniei pe strada Prosta (aici se și produc frecvent ambuteiaje) și bineânțeles principala axă de tramvai est-vest de pe Bulevardul Jerozolimskie și podul Poniatowskiego până la Stadion Narodowy (Stadionul Național). Linia de tramvai care leagă stația de metrou Ratusz Arsenał de Stare Miasto și trece printr-o scurtă secțiune de tunel merită și ea văzută.

Liniile de tramvai au rămas în ultimii ani în număr de aproximativ 25 de trasee. De la 1 la 37 sunt linii normale, de la 40 la 49 sunt linii care circulă doar în cursul săptămânii și în general dublează secțiunile centrale ale celor mai importante linii de tramvai, iar cu numere de la 70 la 79 sunt linii temporare apărute în perioadele de deviere a traficului. Cei din Varșovia sunt riguroși, și dacă o linie trece dintr-o categorie în alta, își schimbă numărul. Astfel linia 16 a devenit 41 când a încetat să mai circule în weekend. Cea mai mare problemă a liniilor de tramvai este că în ultimii 10 ani au suferit numeroase schimbări de traseu, desființări și reînființări. De exemplu linia 28 a ajuns să circule pe același traseu în urmă cu câțiva ani de linia 2, iar linia 2 a fost reînființată pe un nou traseu în nordul orașului, și exemplele de acest gen sunt numeroase.
Rețeaua este gândită ca de la fiecare terminal de la periferie să plece câte 3-4 linii care să deservească magistrale nord-sud sau est-vest. Până la finalizarea liniei de metrou în 2008, toate liniile de tramvai străbăteau orașul de la un capăt la altul pe relația est-vest sau nord-sud, cu câteva excepții de linii în formă de L gen 10 sau 22, însă și acestea erau gândite să circule pe relația periferie-centru-periferie.
Numeroase linii de tramvai au dispărut în perioada 2001-2008, în locul lor făcându-și apariția trasee locale deservind exclusiv anumite cartiere și legându-le de stațiile de metrou. În nord a apărut linia 5 înlocuită între timp de 6, în sud linia 14 iar apoi și mai noua linie pentru zile lucrătoare 44 devenită de curând linia normală 31. Acest 31 se remarcă printr-un traseu foarte scurt de la Metro Wilanowska la Służewiec printr-o zonă unde s-au construit intens clădiri de birouri pentru multinaționale, dar mai ales prin diferențe uriașe de frecvență și capacitate de transport în cursul unei zile obișnuite. Dacă la ore normale are o frecvență de 15 minute și circulă cu vagoane 105N solo, la ore de vârf ajunge să vină la intervale de un minut în trenuri de câte 3 vagoane. Majoritatea liniilor create în interesul deservirii liniilor de metrou au însă o frecvență proastă de 15-20 de minute, circulă cu vagoane solo și chiar și așa sunt mai mult goale. Tot în categoria liniilor navetă slab utilizate a intrat în 2012 nou înființatul 2 peste podul Marii Skłodowskiej-Curie care datorită faptului că are nevoie de tramvaie bidirecționale, folosește cele 6 Pesa Swing special construite pentru această linie. Din păcate există o disproporție uriașă între capacitatea mare de transport a acestor tramvaie Pesa de mari dimensiuni, și numărul mic de pasageri, această linie de tramvai neajungând să deservească cartierul nordic Tarchomin așa cum s-a intenționat de la bun început. De aceea linia 2 este cunoscută și ca tramvaiul care plimbă muște, circulând doar câteva ore pe zi dimineața și seara.
Structurarea traseelor de tramvai este astfel gândită încât numeroase linii își dublează traseul chiar și până la un procent 80%, lucru amplificat în ultimii 3 ani și de închiderea unor tronsoane datorită lucrărilor la cea de-a doua linie de metrou. În general fiecare magistrală est-vest și nord-sud are câte o linie principală cu o frecvență bună de 7-8 minute, iar restul liniilor sunt secundare cu frecvențe de 15-20 minute. Excepție de la regulă face cea nord-sud pe bulevardele Gen. Andersa și Marszałkowska unde toate liniile vin la interval de 15 minute, rolul central fiind al liniei de metrou care circulă pe dedesubt. A existat și aici o linie principală numită 36, însă aceasta a dispărut la scurt timp după finalizarea liniei de metrou. Principalele linii est-vest sunt 9, 26 și 1, iar pe relația nord-sud 17 și din nou 1. Interesant de menâionat și faptul că pentru linia 17 există doar pe sensul dinspre sud spre nord o linie de dublură cu numărul 37 care se oprește la Metro Marymont. La întoarcere spre sud tramvaiele de pe linia 37 își schimbă numărul în 17, pentru că nu se mai consideră necesară o diferențiere. Exceptând linia 31 la orele de vârf, traseul 17/37 are cea ma bună frecvență dintre toate traseele pe parcursul întregii zile, circulând pe porțiunea comună la intervale de 3-4 minute.
Ca și parc circulant alocat traseelor, tradiția istorică a celor din Varșovia este de a trimite un parc variat pe diverse trasee. A existat și în trecut și se păstrează și în prezent tendința ca un anumit tip de vagon să fie predominant pe o anumită linie sau magistrală. Astfel se observă o tendință clară ca pe magistrala est-vest pe Aleje Jerozolimskie să circule doar tramvaie low floor Pesa Swing pe liniile 7, 9, 22 și 24 și Konstal 116N pe 8 și 25. La fel pe cealalta magistrala est-vest aleja Solidarności circulă pe liniile 20, 23 și 26 foarte multe trenuri de 2 vagoane din 123N și 105N modernizate. Primele Pesa 120N sunt în schimb dedicate liniilor 15 și 35 de pe magistrala nord-sud formată bulevardele Gen. Andersa și Marszałkowska. Odată cu finalizarea livrării celor 186 de Pesa Swing și atingerea cifrei impresionante de 201 Pesa noi care reprezintă un procent foarte mare din parcul de tramvaie al Varșoviei, s-a ajuns la o situație de invidiat de a putea trimite doar tramvaie noi pe cele mai importante trasee. Astfel pe linii centrale și importante precum 17/37, 4 și 7, dar și pe linia 2 pe care pot fi folosite doar tramvaie bidirecționale circulă exclusiv doar tramvaie Pesa Swing. Și pe alte linii preodomină Pesa Swing, iar situația se accentuează în weekend, când sunt trimise pe trasee predominant tramvaiele Pesa, astfel că și liniile 1, 26, 33 ajung exclusiv cu Pesa sau în cazul liniilor 8,9 și 25 doar cu Pesa și 116N. Tipurile mai vechi de tramvaie gen 105N rămân în weekend doar pe trasee periferice. Nu există în schimb nici un traseu în Varșovia pe care să nu se trimită măcar un singur vehicul Pesa. De la această regulă nu fac excepție nici măcar traseele periferice care în general primesc un vehicul 105N solo: 6, 27, 31.

Parcul de tramvaie al Varșoviei până acum cîteva săptămâni era constituit din 866 vagoane, dintre care:
-    535 vagoane simple care pot fi cuplate, dintre care:
a)    505 vagoane 105N produse de Konstal, mai puțin de jumătate modernizate
b)    30 vagoane FPS 123N produse de H. Cegielski în Poznań asemănătoare cu modelul 105N modernizat. Interesant este că au fost fabricate în 2006 în plină eră a tramvaielor articulate
-    236 vagoane articulate, dintre care:
a)    1 vagon prototip 112N fabricat de Konstal
b)    29 vagoane 116N fabricate de Konstal. Reprezintă ultima generație de tramvaie produse de Konstal înainte de faliment în perioada în care fabrica de tramvaie a fost achiziționată și controlată de Alstom.
c)    15 tramvaie 120N, primele tramvaie fabricate de Pesa. Au fost achiziționate în 2007 special pentru a circula pe Aleje Jerozolimskie pe linia 9.
d)    186 tramvaie 120Na, cunoscute și ca Pesa Swing, comandate în 2009 și între timp livrate în totalitate. Dintre acestea 6 sunt bidirecționale comandate special pentru linia 2. Tramvaiele Pesa Swing pot fi văzute și în România în municipiul Cluj-Napoca unde au fost achiziționate un număr de 5 bucăți.
În completarea parcului de tramvaie urmează a intra în folosință două noi tipuri de tramvaie fabricate tot de Pesa.
Este vorba de Pesa 128N Jazz Duo, model din care au fost livrate deja câteva exemplare care circulă pe străzile Varșoviei în probe și de Pesa 134N Jazz care va fi livrată în 2015. Modelul 128N Jazz Duo urmează a fi livrat în 45 de exemplare, este bidirecțional, are o lungime de 29,7m fiind compus din 5 segmente și are un aspect destul de diferit de Pesa Swing, mai ales la cele două capete. Pentru imagini cu noul tramvai, site-ul http://tramwar4.republika.pl/tw128n.html oferă câteva poze extrem de relevante. Scopul acestor tramvaie este clar de a scuti operatorul Tramwaje Warszawskie de a depinde de buclele de tramvai existente, în condițiile în care rețeaua de tramvai este aproape permanent supusă la diverse lucrări sau la alte constrângeri, cum sunt de exemplu acuma lucrările la magistrala 2 de metrou.
Al doilea model de tramvai 134N Jazz va avea 19,3m, va fi construit din 3 segmente și va fi comandat în 30 de exemplare. Are 27 de locuri jos și o capacitate estimată de 132 de pasageri și nici unul din cele 30 de vagoane nu va fi bidirecțional. Ca aspect, seamănă mult mai mult cu Pesa Swing, iar destinația lor este reprezentată de liniile cele mai puțin aglomerate pe care acum circulă vagoane solo Konstal 105N: 6, 14, 27, 28, 31.
De menționat cu privire la tramvaiele Jazz sunt noutățile promise de producătorul Pesa: control prin microprocesor, recuperarea energiei până la 25%, instalarea de protecții speciale pentru absorbirea energiei impacturilor, vehiculele vor fi complet Low-Floor fiind eliminate acele zone mai înalte ca un fel de gâlme, iar boghiurile nu vor mai fi conectate între ele. Râmân în schimb prezente scaunele poziționate oblic, ceea ce reprezintă un minus pentru tramvaiele Pesa.

Și ca o ultimă precizare privind parcul de tramvaie al Varșoviei, achiziția de noi tramvaie Pesa a însemnat totodată și restrângerea parcului vechi de tramvaie Konstal. Vehiculele 105N s-au împuținat mult, iar cele din modelul 13N, unul din tramvaiele clasice ale orașului, asemănătoare ca design cu Tatrele (de fapt de la Tatre s-au și inspirat polonezii când le-au conceput), au fost retrase complet retrase din circulație până la finalul anului 2012.

 


  • Autor: Icsilviu
  • Membru Gold
  • Scris:
  •  

Re: Polonia, Varsovia Icsilviu

Imagini cu tramvaie Pesa
De mentionat ca in Varsovia tramvaiele Pesa functioneaza foarte bine, chiar si cele vechi din 2007, si desi am mers cu zeci dintre ele, nu am sesizat o singura data macar o problema. Atat interiorul cat si exteriorul tramvaielor arata foarte bine intretinut, ca de fapt la toate vehiculele din Varsovia. De asemenea Pesele prind repede viteza pe linie si nu au probleme de stabilitate precum Solarisurile din Poznan. Asa ca problemele intampinate de tramvaiele Pesa la Cluj in toate orasele unde am călătorit eu cu Pesa: Varșovia, Gdansk, Lodz sunt practic necunoscute. Parerea mea personala este că problemele tramvaielor din Cluj se datoreaza cel mai probabil unor factori locali si specificatiilor gresite cerute în caietul de sarcini, si mai putin calitătii muncii constructorului.
3 modele ușor diferite de Pesa în terminalul Wyscigi
DSC_6789.JPG (284.26 KB; descărcat de 2604 ori)
Interior Pesa 120N din 2007 cu rând de scaune duble
DSC_5963.JPG (292.89 KB; descărcat de 2603 ori)
Tramvai Pesa la capătul de la Okecie
DSC_5966.JPG (259.17 KB; descărcat de 2604 ori)
Pesa în suburbii zona Brodno
DSC_5985.JPG (274.93 KB; descărcat de 2604 ori)
Pesa bidirecțională linia 2
DSC_6284.JPG (270.16 KB; descărcat de 2604 ori)
Interior Pesa bidirectională
DSC_6279.JPG (232.47 KB; descărcat de 2603 ori)
Interior Pesa bidirectionala
DSC_6280.JPG (243.83 KB; descărcat de 2604 ori)
Pesa văzută din spate Ul. Kijowska
DSC_6496.JPG (259.87 KB; descărcat de 2603 ori)
Pesa la capăt Kaeczynska-Bazylika
DSC_6513.JPG (343.37 KB; descărcat de 2603 ori)
În plină iarnă pe Ul. Broniewskiego - Cartierul Zoliborz
DSC_6526.JPG (290.73 KB; descărcat de 2604 ori)

 


  • Autor: Icsilviu
  • Membru Gold
  • Scris:
  •  

Re: Polonia, Varsovia Icsilviu

Tramvaie Pesa
La gara centrală - Dworzec Centralny
DSC_6540.JPG (249.28 KB; descărcat de 2600 ori)
Pesa și zgârie-norii - Gara Centrală
DSC_6541.JPG (221.12 KB; descărcat de 2600 ori)
Pe bulevardul principal - Aleje Jerozolimskie
DSC_6572.JPG (224.16 KB; descărcat de 2602 ori)
Interior Pesa
DSC_6790.JPG (232.43 KB; descărcat de 2600 ori)
Interior Pesa
DSC_6791.JPG (251.97 KB; descărcat de 2601 ori)
Interior Pesa
DSC_5975.JPG (278.54 KB; descărcat de 2600 ori)
Zona din spate - interior Pesa
DSC_7032.JPG (226.96 KB; descărcat de 2601 ori)
Validator in Pesa
DSC_6268.JPG (271.27 KB; descărcat de 2601 ori)
Afisaj interior in Pesa - pozitionare pe traseu
DSC_5982.JPG (182.8 KB; descărcat de 2601 ori)
La terminalul Wilanowska
DSC_6801.JPG (283.89 KB; descărcat de 2601 ori)

 


  • Autor: iliutu
  • Moderator forum
  • Scris:
  •  

Re: Polonia, Varsovia iliutu

La ce tensiune sunt alimentate tramvaiele ?

 


  • Autor: Icsilviu
  • Membru Gold
  • Scris:
  •  

Re: Polonia, Varsovia Icsilviu

Alte cateva Pesa
Interior Pesa vazut din partea din spate a tramvaiului
DSC_7037.JPG (264.73 KB; descărcat de 2557 ori)
Capat de linie la Annopol
DSC_7013.JPG (297.61 KB; descărcat de 2557 ori)
Capat de linie la Annopol
DSC_7014.JPG (309.64 KB; descărcat de 2558 ori)
Annopol
DSC_7015.JPG (281.17 KB; descărcat de 2558 ori)
Annopol
DSC_7016.JPG (348.99 KB; descărcat de 2557 ori)
Annopol - supratraversare drum expres S8
DSC_7018.JPG (314.98 KB; descărcat de 2557 ori)
Annopol - supratraversare drum expres S8
DSC_7019.JPG (319.66 KB; descărcat de 2557 ori)
Tramvai oprind in statie direct deasupra S8
DSC_7030.JPG (297.2 KB; descărcat de 2558 ori)
Aleje Jerozolimskie
DSC_7069.JPG (261.89 KB; descărcat de 2557 ori)
In stație la Stadionul Național
DSC_7101.JPG (274.42 KB; descărcat de 2557 ori)

 


  • Autor: Icsilviu
  • Membru Gold
  • Scris:
  •  

Re: Polonia, Varsovia Icsilviu

Konstal 116N

Este ultima generație de tramvai produsă la fabrica din Chorzow din Silezia Superioară înainte de faliment. Modelul a fost conceput în urma preluării Chorzow de către Alstom, dorindu-se a fi un prim tramvai modern. Tramvaiul nu este însă un model deloc reușit, pe lângă lipsa completă de concepție estetică, interiorul arată foarte sărăcăcios, cazon, nu cumva publicul să se simtă bine în aceste tramvaie. Datorită faptului că este primul tramvai Low Floor produs pentru Varșovia (mijlocul tramvaiului este low-floor), se bucură de privilegiul de a circula pe liniile secundare 8 și 25 de pe Aleje Jerozolimskie, iar majoritatea vehiculelor aparțin de depoul din est (Praga). În mod adițional, atfel de tramvaie apar și pe linia 28 din nordul orașului.
De remarcat că înainte de apariția primelor Pesa în 2007, cele 29 de tramvaie 116N erau repartizate uniform câte unul sau două pe fiecare linie de oraș. Și atunci ca și acum exista politica repartizării măcar a unui tramvai low floor pe fiecare linie, doar că atunci ele erau o mică minoritate, iar acum reprezintă majoritatea absolută.

În continuare pozele sunt făcute pe Aleje Jerozolimskie în dreptul Gării Centrale sau stației de metrou Centrum
116N
DSC_6552.JPG (260.11 KB; descărcat de 2554 ori)
116N si Pesa 120Na
DSC_6555.JPG (232 KB; descărcat de 2554 ori)
116N
DSC_6563.JPG (244.16 KB; descărcat de 2554 ori)
Interior 116N
DSC_6565.JPG (246.4 KB; descărcat de 2554 ori)
Interior zonă burduf 116N
DSC_6567.JPG (256.93 KB; descărcat de 2555 ori)
Afișaj interior 116N
DSC_6568.JPG (174.19 KB; descărcat de 2554 ori)
116N
DSC_6956.JPG (275.3 KB; descărcat de 2554 ori)
116N
DSC_6959.JPG (209.1 KB; descărcat de 2553 ori)
Interior 116N
DSC_6961.JPG (205.92 KB; descărcat de 2554 ori)
Interior 116N
DSC_6962.JPG (199.76 KB; descărcat de 2553 ori)

 


  • Autor: Icsilviu
  • Membru Gold
  • Scris:
  •  

Re: Polonia, Varsovia Icsilviu

116N - continuare
Interior 116N
DSC_6963.JPG (198.55 KB; descărcat de 2370 ori)
Interior 116N
DSC_6964.JPG (230.04 KB; descărcat de 2371 ori)
116N Most Lazienkowski - pe pod peste Vistula
DSC_7109.JPG (244.36 KB; descărcat de 2371 ori)
116N Most Lazienkowski - pe pod peste Vistula
DSC_7123.JPG (236.63 KB; descărcat de 2369 ori)
116N Most Lazienkowski - pe pod peste Vistula
DSC_7134.JPG (253.32 KB; descărcat de 2371 ori)

 


  • Autor: Icsilviu
  • Membru Gold
  • Scris:
  •  

Re: Polonia, Varsovia Icsilviu

112N

Producția acestui tip de tramvai s-a limitat la protototipul cu numărul de parc 3001 existent în Varșovia. El este primul tramvai parțial low-floor construit de Konstal în 1995, având o secțiune joasă pe 24% din suprafață. Este singurul tramvai din Varșovia format din două segmente, succesoarele sale, tramvaiele 116N, cu numere de parc de la 3002 la 3030.
Vehiculul 3001 l-am întâlnit în 2014 pe linia 3 și aparține de depoul din est din cartierul Praga (în trecut am mai circulat cu el pe linia 1 în 2007).
Pe strada Targowa - Cartierul Praga
DSC_6500.JPG (242.26 KB; descărcat de 3071 ori)
In terminalul numit Kaweczynska-Bazylika (referință la biserica din vecinătate)
DSC_6501.JPG (284.56 KB; descărcat de 3071 ori)

 


  • Autor: Icsilviu
  • Membru Gold
  • Scris:
  •  

Re: Polonia, Varsovia Icsilviu

Tramvaiele 105N sunt echivalentul Tatrelor T3 pentru Polonia, fiind cel mai cunoscut și fabricat model al lor, circulând în toate orașele care au linie de tramvai sub denumirea de 105N în orașele cu ecartament de 1435 mm, și cu denumirea de 805N în orașele cu ecartament metric.
Există numeroase variațiuni ale acestui tramvai pornind de la diverse mici îmbunătățiri aduse (http://www.phototrans.eu/24,65,0.html) și încheindu-se cu cele modernizate total: Konstal 105N2K/2000 #2102 care sunt ușor recunoșcibile după forma bombată în față.
105N pe Aleje Jerozolimskie
DSC_6554.JPG (241.22 KB; descărcat de 3046 ori)
105N la P-ța Wilsona
DSC_6599.JPG (275.05 KB; descărcat de 3045 ori)
Tot la P-ța Wilsona
DSC_6600.JPG (294.77 KB; descărcat de 3044 ori)
Terminalul de la Wilanowska
DSC_6804.JPG (264.25 KB; descărcat de 3044 ori)
Apariție rară - tren din 3 vagoane - capătul de la Wilanowska
DSC_6805.JPG (338.28 KB; descărcat de 3044 ori)
Tren din 3 vagoane - linia navetă 31
DSC_6807.JPG (319.6 KB; descărcat de 3045 ori)
Cea mai bună frecvență a unei linii - la oră de vârf tramvaiele se succed la 60 de secunde.
DSC_6808.JPG (290.11 KB; descărcat de 3045 ori)
Tramvai în stație la Wilanowska - schema de vopsire clasică
DSC_6809.JPG (285.69 KB; descărcat de 3045 ori)
Tramvai în stație la Wilanowska - schema de vopsire nouă
DSC_6811.JPG (275.09 KB; descărcat de 3044 ori)
Vopsire clasică plus reclamă - strada Marszalkowska
DSC_6818.JPG (300.8 KB; descărcat de 3044 ori)

 


  • Autor: Icsilviu
  • Membru Gold
  • Scris:
  •  

Re: Polonia, Varsovia Icsilviu

Sub drumul expres S8 se află la Zeran FSO capătul liniilor 18, 20, 28. Se pot vedea aici diferențele de design între diferitele modele de 105N.
Zeran FSO
DSC_6835.JPG (253.61 KB; descărcat de 3045 ori)
Zeran FSO
DSC_6836.JPG (276.38 KB; descărcat de 3045 ori)
Zeran FSO
DSC_6837.JPG (270.21 KB; descărcat de 3045 ori)
Zeran FSO
DSC_6838.JPG (274.67 KB; descărcat de 3045 ori)
Zeran FSO
DSC_6839.JPG (247.6 KB; descărcat de 3045 ori)
105N2K/2000 #2102 la pasajul de la Rondo Starzynskiego
DSC_6843.JPG (295.92 KB; descărcat de 3045 ori)
105N la Rondo Starzynskiego - schema nouă de culori
DSC_6843.JPG (295.92 KB; descărcat de 3045 ori)
105N la Rondo Starzynskiego - schema veche de culori
DSC_6844.JPG (304.5 KB; descărcat de 3046 ori)
105N la Rondo Starzynskiego
DSC_6852.JPG (372.94 KB; descărcat de 3045 ori)
Rondo Starzynskiego - tramvaie sosind din diverse direcții
DSC_6854.JPG (290.4 KB; descărcat de 3046 ori)

 


  • Autor: Icsilviu
  • Membru Gold
  • Scris:
  •  

Re: Polonia, Varsovia Icsilviu

105N - continuare
105N la Rondo Starzynskiego
DSC_6855.JPG (264.38 KB; descărcat de 3044 ori)
Zona Gării Wilenska
DSC_6850.JPG (381.86 KB; descărcat de 3045 ori)
Zona Gării Wilenska
DSC_6851.JPG (377.63 KB; descărcat de 3045 ori)
La Osiedle Gorczewska. Osiedle este o împărțire pe zone a orașului. Un fel de Micro din orașele de provincie ale României.
DSC_6965.JPG (331.26 KB; descărcat de 3044 ori)
La Osiedle Gorczewska
DSC_6967.JPG (228.83 KB; descărcat de 3045 ori)
La Osiedle Gorczewska
DSC_6968.JPG (231.74 KB; descărcat de 3044 ori)
La Osiedle Gorczewska - 105N și 116N
DSC_6969.JPG (229.23 KB; descărcat de 3045 ori)
La Osiedle Gorczewska - 105N
DSC_6970.JPG (215.12 KB; descărcat de 3045 ori)
La Dworzec Gdanski
DSC_6991.JPG (332.29 KB; descărcat de 3044 ori)
Rondo Zaba - paralel cu calea ferată
DSC_7009.JPG (312.62 KB; descărcat de 3045 ori)

 


  • Autor: Icsilviu
  • Membru Gold
  • Scris:
  •  

Re: Polonia, Varsovia Icsilviu

105N - continuare
105N în culori clasice - Rondo Zaba
DSC_7007.JPG (287.99 KB; descărcat de 3040 ori)
Interior 105N nemodernizat
DSC_7011.JPG (273.23 KB; descărcat de 3041 ori)
105N - trecere peste S8
DSC_7027.JPG (289.77 KB; descărcat de 3040 ori)
Vagon 105N văzut din alt tramvai - capătul de la Zeran Wschodni
DSC_7036.JPG (284.65 KB; descărcat de 3041 ori)
Konstal 105N2K/2000 #2102 - în interior
DSC_6857.JPG (259.71 KB; descărcat de 3040 ori)
Konstal 105N2K/2000 #2102 - în interior
DSC_6856.JPG (272.23 KB; descărcat de 3040 ori)
Konstal 105N2K/2000 #2102 - în interior
DSC_6859.JPG (269.58 KB; descărcat de 3040 ori)
Konstal 105N2K/2000 #2102 - în interior
DSC_6976.JPG (184.81 KB; descărcat de 3041 ori)
Konstal 105N2K/2000 #2102 - în interior
DSC_6978.JPG (162.73 KB; descărcat de 3041 ori)
Konstal 105N2K/2000 #2102 la capăt Wyscigi
DSC_6785.JPG (300.48 KB; descărcat de 3040 ori)

 


 
Mergi la pagina:  1 2 3 4
 

📖 Opțiuni paginare
Prima pagină  • 
Forum părinte: Varșovia / Warszawa  • 
Alege destinația

Începând cu , cei 1656 utilizatori ai forumului au scris 326709 mesaje în 3914 subiecte și 409 sub-forumuri.
Interval de actualizare: 30 minute.

 

© 2009 - 2021 Asociația „Metrou Ușor”

Termenele și condițiile de utilizare

Întrebări frecvente - ghid de utilizare