Zona metropolitană BucureștiTotul despre BucureștiInfrastructura, utilitățile și serviciile publice din București

 

Topic: Managementul traficului, semaforizare și indicatoare rutiere

806 posts, 163631 views
 
Go to page:  1  ... 6 7 8 9 10 11 12  ... 58
 
 

📖 Pagination options
Re: Schimbarea semafoarelor in Bucuresti Nightwolf

shoppy wrote:
Nu in tara noastra, la aia cu apa calda, la aia nu se pleaca de la premiza "hai sa pompam bani in fundul firmei x" ci de la premiza ca sa se faca o treaba...
Ca venii vorba de civilizatie, ieri noile semafoare fUTI de la Lujerului o si pusesera de greva, cu tot dulapul lor de automatizare cu care eu pot sa automatizez o mica fabrica; iar cascheta a asteptat sa ajunga coada la Politehnica si hai sa-i dea drumu la toata, si logic ca s-a infipt toata coada in stopul de la Rasaritului si s-a blocat intersectia, si iara am stat 10 min pe loc...


Pai atunci hai sa lasam disputele din cauza firmei Z la o parte ca nici eu si nici tu nu suntem direct intersati de profitul acesteia ...

 


Re: Schimbarea semafoarelor in Bucuresti fider

Referitor la semafoare si linia 41, o sa mai mentionez cateva lucruri. Sunt sigur ca Utilizator anonim, Dragos si altii cunosc detaliile, dar sunt si unii colegi care nu le cunosc. Voi intra putin in detalii.

Nightwolf:
Sunt niste senzori gen celule fotosensibile instalate in asfalt care "masoara" fluenta sau fluiditatea traficului in zona respectiva si numara masinile si astfel regleaza timpii semaforici ...


Am un mare dubiu ca avem vreun asemenea semafor in Bucuresti. In asfalt stiu sigur ca s-au plasat doar vestitele balize luminoase cu incarcare solara care oricum au si murit de mult. Pentru cat au costat puteau sa traiasca macar 4 ani dar multe erau deja terminate din primul an, si nu pentru ca ar fi fost lovite sau zdrobite.
Cam 80% din semafoarele "inteligente" sau cu timpi variabili au fie o bucla inductiva plasata in asfalt (vezi cazul semafoarelor de-a lungul liniei 41) fie un sistem cu senzor si camera de luat vederi plasata pe stalp cum este la semafoarele mai noi (vezi Carol Davila). Alte semafoare care par "inteligente" au doar un sistem de corelare a perioadei undei verzi intre mai multe semafoare (vezi modelele vechi de pe Stirbei Voda).

Dominatrix:
Adica cum? Daca vagoanele au transponder functional de ce nu pot comanda semafoarele direct cand se apropie de intersectie? Sau imi scapa mie ceva?


Mda, pentru cei care nu cunosc dar se dau atot-stiutori in domeniul transportului si calculeaza gradul de incarcare la M7 atat de usor ;), sistemul Spot-Utopia instalat pentru linia 41 doar ajusta timpii de culoare verde pentru 41 sau mai dadea eventual un ciclu de semafor in plus pentru linia 41 si vehiculele rutiere venind pe aceeasi ruta in unele intersectii. In realitate nu s-a pus vreodata problema ca linia 41 sa aiba semaforizare cu unda verde comandata preferential indiferent de ceilalti participanti la trafic.

In practica, ce a facut ca semaforizarea liniei 41 sa para atat de buna a fost in trecut:
- numarul mai redus de ture, 24 ce mentinea un minim de distanta intre vehicule
- traficul rutier mult mai redus in 2002-2003 decat azi
- timpul generos oferit in anumite pentru ruta lui 41 in detrimentul altor strazi ori bulevarde cu care se intersecta
- disparitia unor semafoare fara sens cum era cel din spatele Pietei Drumul Taberei
- traseul aproape in intregime separat de trafic pentru o linie existenta si care nu avea asemenea amenajari anterior (in premiera pentru Romania)
- calculul momentului in minute si secunde (programat fix) pentru aparitia si durata undei verzi pentru fiecare semafor astfel incat sa se suprapuna cu timpii estimati de parcurs intre semafoare si stationare pentru linia 41 (premiera in Romania)
- semnalul de verde pentru vehiculele liniei 41 sosea cu 3-4 secunde inaintea semnalului de verde pentru vehiculele rutiere cu care impartea ruta pe aceeasi directie (premiera in Romania)
- cererea mai redusa de transport pentru linia 41 in perioada 2002-2003
- eventualul timp in plus intercalat la cele existente doar cand era un vagon pe linia 41 care astepta sa treaca (vezi cazul semaforului de la Piata Drumul Taberei)

Este de la sine inteles de ce acum cam nici una dintre conditii nu se mai mentine si linia 41 pare ca se poticneste mult mai mult si mai des in circulatie.

Si acum sa trecem mai departe...

shoppy:
Nu in tara noastra, la aia cu apa calda, la aia nu se pleaca de la premiza "hai sa pompam bani in fundul firmei x" ci de la premiza ca sa se faca o treaba...


Sunt intru totul de acord, mai ales ca la ultimele licitatii nici nu stii cine a fost prezent ca doar UTI castiga in prostie contracte, mai ales de cand un fost marinar a fost primar al capitalei iar cei din Ministerul Transporturilor si Metrorex au facut practic cadou contractul pentru schimbarea camerelor si monitoarelor din statii si nu numai.

Nightwolf:
Nu ma intereseaza cum, banii sunt de la bugetul local, deci oricum nu parveneau ministerului de interne pentru achizitii.


Asta e rau: consideram investitiile de la buget drept o deosebita "marinimie" a statului si nu mai conteaza cui si cat de legal le sunt atribuite.

Nightwolf:
Sincer si pe mine ma doare sufletul stiind ca din banii pe o intersectie puteam sa achizitionez Z aparaturi necesare in cercetare INSA nu sunt nici eu si nici tu cel care hotaraste ce si cum.


In realitate, cu exceptia celor care chiar lucreaza in cercetare, pe restul ii doare in fund de ce nu se investeste acolo. Oficial, da, vrem sa se investeasca. In fapt, ne bucuram ca prostii cand se betoneaza un spatiu verde pentru parcari, se mai asfalteaza o strada sau se ridica gunoiul pe care tot noi l-am aruncat. Oricum, daca il intrebi pe roman care este marea lui grija: mancarea, sanatatea, bautura, casa si masina. Cercetarea, invatamantul sunt mofturi pentru el. Detesta cand plateste o amenda sau un produs scump dar doctorului, politiei rutiere, persoanei de la primarie, preotului si altora le lasa insa o spaga generoasa.

Nightwolf:
Ontopic: da, se vor schimba toate semafoarele pe linia 41, si asta e un lucru util. De faza cu camerele de supraveghere si cu sistemul tip "unda verde" nu stiu nimic.


Faptul ca se schimba semafoarele chiar nu este un lucru bun in sine. Sistemul "unda verde" a fost descris mai sus si semafoarele vechi erau chiar foarte bune. Sunt curios daca au apucat sa se amortizeze din punct de vedere contabil sau nu (au doar 7-8 ani).

shoppy:
Da, sistem care nu a functionat niciodata o sa funcitoneze acum, si, in loc sa se schimbe doar dulapul de comanda(automatizare), se vor sapa santuri pentru alte cabluri, se vor sapa gropi pentru alti stalpi si se vor monta stalpi/semafoare noi fix langa alea vechi, ca nu e an de criza.


Asa se face intr-adevar: cooperativa munca in zadar. Cat mai multe lucruri proaste, in graba si pentru cat mai multi bani. Sistemul de comanda era singurul care trebuia schimbat. Apropo de semafoare:
- pUTI monteaza tot semafoare cu bec, deci care este beneficiul?
- pUTI monteaza semafoare pentru biciclisti desi pistele sunt ocupate de masini iar numarul biciclistilor pe zi in zona respectiva cred ca este sub 100

Revenind, cine e mai mandru de sifonarea banului public? pUTI a avut primele contracte in vremea marinarului, apoi din ce in ce mai masiv in perioada lui Videanu si a continuat mult si bine pana azi la marele doctor universitar cu lucrarea de absolvire plagiata. Ce sa mai spunem: firmele de casa nu trebuie zgaltaite iar banii sa intre tot fara numar acolo.

Utilizator anonim:
Pe linia 41 se schimba toate semafoarele si se monteaza camere video in toate intersectiile acestei linii. Inca de acum 2 ani se dorea aceasta miscare imreuna cu montarea de semafoare/bariere in zona Bd. Ghencea.


Schimarea semafoarelor ramane o idee proasta, dupa cum spuneam: tichie de margaritar. Legat de semafoare sau doamne-fereste, bariere pentru centrul ala de mobila de trei parale, treaba s-ar putea rezolva foarte simplu: semaforul pentru iesirea si intrarea in parcare devine verde doar cand un vagon de pe linia 41 nu se afla in arpopiere. De fapt, cel mai simplu era sa se mute calea de rulare pe axul strazii ca oricum se largeste Bd. Ghencea in curand.

Utilizator anonim:
Acum este obligatoriu ca toate vagoanele sa aiba si transpoder si statie emisie receptie deoarece comanda semafoarelor si managamentul se va face din dispecerat, in premiera pe aceasta linie.


Si pana acum, teoretic, nici un vagon fara pantograf cu patina de grafit, frana electrohidraulica, transmitator si statie de emisie-receptie nu trebuia sa intre pe aceasta linie. In practica, lucrurile stim cum au stat de fapt. Legat de pantograf cu patina de aluminiu (cateva vagoane in decursul istoriei) dar mai ales frana cu resort (vezi vagonul nr. parc 280 asa de mult laudat sau un V3A-93-CH-PPC al carui numar imi scapa), nu o sa mai intru in polemici stupide.

Utilizator anonim:
Sistemul de comanda la trecerea tramvaiului existent nu mai este eficient pentru ca este conceput pentru un numar de 32 vagoane pe aceasta linie, pe cand acum sunt vreo 41 ture.


Cauza o stim: supraturarea artificiala. Daca se putea asigura decent linia 41 cand era deservita cu mai putine vagoane de Depoul Bucuresti Noi, e clar ca problema cu numarul de ture este cat se poate de falsa. Ca nu le place celor de la Alexandria sa trimita ture in plus pe 11 sau 1-2 vagoane in plus pe 32 este problema lor dar nu trebuie sa scoata parcul pe 41 doar ca sa nu ramana vagoane in depou si sa arate statistica bine.

 


Re: Schimbarea semafoarelor in Bucuresti Nightwolf

fider wrote:
Referitor la semafoare si linia 41, o sa mai mentionez cateva lucruri. Sunt sigur ca Utilizator anonim, Dragos si altii cunosc detaliile, dar sunt si unii colegi care nu le cunosc. Voi intra putin in detalii.

Nightwolf:
Sunt niste senzori gen celule fotosensibile instalate in asfalt care "masoara" fluenta sau fluiditatea traficului in zona respectiva si numara masinile si astfel regleaza timpii semaforici ...


Am un mare dubiu ca avem vreun asemenea semafor in Bucuresti. In asfalt stiu sigur ca s-au plasat doar vestitele balize luminoase cu incarcare solara care oricum au si murit de mult. Pentru cat au costat puteau sa traiasca macar 4 ani dar multe erau deja terminate din primul an, si nu pentru ca ar fi fost lovite sau zdrobite.
Cam 80% din semafoarele "inteligente" sau cu timpi variabili au fie o bucla inductiva plasata in asfalt (vezi cazul semafoarelor de-a lungul liniei 41) fie un sistem cu senzor si camera de luat vederi plasata pe stalp cum este la semafoarele mai noi (vezi Carol Davila). Alte semafoare care par "inteligente" au doar un sistem de corelare a perioadei undei verzi intre mai multe semafoare (vezi modelele vechi de pe Stirbei Voda).



Nu mai avea ... lucru se poate verifica oricand in dispeceratul UTI... daca nu ai acces acolo poti cauta pe net reportajele vechi facute de tz televiziuni si o sa observi pe monitoare anumite schite ale intersectiilor colorate in rosu/galben/verde in functie de valorile traficului. Si daca tot nu crezi, mergi in orice zi in orice intersectie monitorizata unde sunt semafoare UTI si stai vreo 30min sa urmaresti timpii semaforici. Nu ai sa vezi mai mult de 2 timpi identici :)

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Schimbarea semafoarelor in Bucuresti Dr2005

Off-topic: #280 are frână de staţionare hidraulică, nu federe.

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Schimbarea semafoarelor in Bucuresti Utilizator anonim

Dr2005 wrote:
Off-topic: #280 are frână de staţionare hidraulică, nu federe.


Si continuand off topicul - nu exista CH PPC cu frana cu federe !

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Schimbarea semafoarelor in Bucuresti Dr2005

Cu CH-PPC cred că era vorba #4033 rămas fără frâne de staţionare pe deal pe Şincai (la probe)... a mers cu spatele la vale până în staţie, noroc că nu venea altceva. Deci el nu avea niciun fel de frână de staţionare funcţională :))

 


Re: Schimbarea semafoarelor in Bucuresti Grigore

Nightwolf wrote:
Grigore wrote:
Nightwolf wrote:
Era de asteptat, au fost instalati si senzorii optici ..


Ce senzori optici?!


Sunt niste senzori gen celule fotosensibile instalate in asfalt care "masoara" fluenta sau fluiditatea traficului in zona respectiva si numara masinile si astfel regleaza timpii semaforici ...


Nu sunt senzori optici ci inductivi. De fapt este o spira de sarma. Trecerea unui autovehicul (corp metalic masiv) peste spira respectiva induce un camp magnetic in spira, care duce la aparitia unui curent. Prezenta curentului indus este detectata de un montaj electronic, care face conversia in pulsuri digitale. Nu este nimic optic in functionarea acestor senzori.

 


Re: Schimbarea semafoarelor in Bucuresti mihai_tomaro

adica daca eu trec cu masina incet de tot peste o spira induc camp magnetic in acea spira? cum vine asta ca eu nu prea cred.
Probabil vrei sa spui ca provoc o variatie a inductantei unei bobine deja alimentate, asta da.

 


Re: Schimbarea semafoarelor in Bucuresti Grigore

Intotdeauna am apreciat oamenii inteligenti  :lol: Ce bine ca nu te-a deranjat cand le-a zis senzori optici....

 


Re: Schimbarea semafoarelor in Bucuresti mihai_tomaro

pai poate erau optici, nu avem de unde sa stiu. Vazand postul tau, eu doar am incercat sa inteleg cum merge smecheria.

 


Re: Schimbarea semafoarelor in Bucuresti shoppy

Eu cred ca sunt senzori rezistivi, adica avem doua fire izolate intre ele si se masoara rezistenta(care da undeva la cateva zeci de mega ohmi), cand se apropiea o bucata mare de metal de cele doua spire atunci rezistenta scade cu cativa mega ohmi.

Pai Nightwolf, cel putin jumate din mesajele tale fie sunt "ce bine ca vine fUTI si pune semafoare noi" fie "ce proaste sunt semafoarele care nu sunt fUTI". Ambele afirmatii sunt false deoarece:
- eu pot sa fac o automatizare foarte buna atat tehnic cat si ca materiale, dar daca beneficiarul permite sa-mi ploua peste tile/conectori sau sa-mi roada sobolanii firele atunci nu inseamna ca eu am facut o munca proasta, ci ca el este dobitoc
- noile semafoare fUTI de la Lujerului deja au crapat luni desi nu sunt instalate de mai mult de doua luni, deci uite ca nu a venit fUTI sa puna coada la cireasa si sa rezolve nerezorvabilul

Daca am perceput eu mai multe mesaje decat au fost defapt asta e pentru ca prin intermediul firmei asteia se fura banul public in vazul tuturor, practic in mijlocul intersectiilor, lucru foarte enervant, cu banii aia se puteau face lucruri mult mai utile.

Cat despre 41, cu atat de multe ture practic la orice verde trece un tramvai, practic este util doar transponderul primului tramvai care intra pe traseu, toti cei din spate se vor sincroniza automat fie peste timpul obligatoriu de verde pe care semafoarele trebuie sa-l dea pe rutele perpendiculare in ciuda transponderului fie pe faptul ca nu pot traversa intersectia atata timp cat tramvaiul din fata nu a eliberat statia ca raman ei cu fundul in intersectie. Deci frectie.

 


Re: Schimbarea semafoarelor in Bucuresti Nightwolf

shoppy wrote:
Eu cred ca sunt senzori rezistivi, adica avem doua fire izolate intre ele si se masoara rezistenta(care da undeva la cateva zeci de mega ohmi), cand se apropiea o bucata mare de metal de cele doua spire atunci rezistenta scade cu cativa mega ohmi.

Pai Nightwolf, cel putin jumate din mesajele tale fie sunt "ce bine ca vine fUTI si pune semafoare noi" fie "ce proaste sunt semafoarele care nu sunt fUTI". Ambele afirmatii sunt false deoarece:
- eu pot sa fac o automatizare foarte buna atat tehnic cat si ca materiale, dar daca beneficiarul permite sa-mi ploua peste tile/conectori sau sa-mi roada sobolanii firele atunci nu inseamna ca eu am facut o munca proasta, ci ca el este dobitoc
- noile semafoare fUTI de la Lujerului deja au crapat luni desi nu sunt instalate de mai mult de doua luni, deci uite ca nu a venit fUTI sa puna coada la cireasa si sa rezolve nerezorvabilul

Daca am perceput eu mai multe mesaje decat au fost defapt asta e pentru ca prin intermediul firmei asteia se fura banul public in vazul tuturor, practic in mijlocul intersectiilor, lucru foarte enervant, cu banii aia se puteau face lucruri mult mai utile.

Cat despre 41, cu atat de multe ture practic la orice verde trece un tramvai, practic este util doar transponderul primului tramvai care intra pe traseu, toti cei din spate se vor sincroniza automat fie peste timpul obligatoriu de verde pe care semafoarele trebuie sa-l dea pe rutele perpendiculare in ciuda transponderului fie pe faptul ca nu pot traversa intersectia atata timp cat tramvaiul din fata nu a eliberat statia ca raman ei cu fundul in intersectie. Deci frectie.


O sa ma ocup zilele astea sa aflu un raspuns referitor la acei senzori ... eu stiam ca sunt optici insa ceea ce sti de multe ori difera de ceea ce e in realitate -- cel putin in RO.

@shoppy - pana la momentul "fUTI" in Bucuresti singurele semafoare cu LED erau cele din Pta. Victoriei si cele de pe Iuliu Maniu mi se pare, daca imi aduc bine aminte ... APRECIEZ dpdv al naturii meseriei mele, faptul ca semafoarele de la fUTI sunt net superioare celor vechi. APRECIEZ ca au crapat doar intr-o intersectie din cele peste 100 in care au montat pana acum semafoare. APRECIEZ ca avem un grafic constant al functionabilitatii lor si ca acolo unde s-a vrut s-au instalat camere de supraveghere. APRECIEZ ca nu cad cand ploua, iar circuitele lor sunt ingropate si protejate a.i. sa nu ajunga rozatoarele la ele.

NU APRECIEZ ca sunt infiorator de scumpe.

Din partea mea putea sa le monteze si Microsoft, nu ma deranja.

P.S.: M-am interesat de ce s-a intamplat la Lujerului si am aflat. A bubuit punctul de transformare de unde erau alimentate si, din pacate, pana la finalitatea fluctuatiilor de tensiune din reteaua ENEL semafoarele functioneaza pe G.I. Acum sa nu vi sa spui ca ar trebui puse si UPS-uri la fiecare statie de semafoare ...

 


Re: Schimbarea semafoarelor in Bucuresti Dominatrix

fider wrote:
Mda, pentru cei care nu cunosc dar se dau atot-stiutori in domeniul transportului si calculeaza gradul de incarcare la M7 atat de usor ;), sistemul Spot-Utopia instalat pentru linia 41 doar ajusta timpii de culoare verde pentru 41 sau mai dadea eventual un ciclu de semafor in plus pentru linia 41 si vehiculele rutiere venind pe aceeasi ruta in unele intersectii. In realitate nu s-a pus vreodata problema ca linia 41 sa aiba semaforizare cu unda verde comandata preferential indiferent de ceilalti participanti la trafic.
Off-topic: daca ai fi citit cu atentie, ai fi observat ca acel calcul se refera la capacitatea maxima de transport oferita in prezent de RATB pe relatia Rahova - Unirii. Nu se referea in nici un caz la gradul de incarcare pentru viitoarea M7. Ca sa estimezi asa ceva, iti trebuie modele mult mai "sofisticate", analize origine-destinatie si studii de trafic amanuntite, fiindca o linie de metrou, datorita capacitatii mari, frecventei mari de circulatie si a vitezei de exploatare sporite fata de mijloacele de transport de suprafata "suge" calatori, nu numai din coridorul deservit, ci si din zonele adiacente, atat timp cat potentialii calatori au variante decente de a junge la ea... Deci ca sa faci asemenea estimari, nu merge cu cateva inmultiri si adunari. Si apropo: n-am vazut persoane care sa se dea atotstiutoare aici, fiindca pe acest forum sunt persoane decente, nu semi-docti ca in alte parti. Plus ca intr-un domeniu multi-disciplinar asa cum e transportul in comun, nimeni nu le stie pe toate, indiferent cat ar incerca... ;)  

On-topic: Referitor la linia 41, stie cineva cate ture are in prezent la ora de varf si care este durata unei curse complete (dus-intors), cu tot cu stationari?
Intreb acest lucru, fiindca am citit discutiile de aici si ma intreb cum s-ar putea realiza "performanta" de a avea un vagon la un interval MEDIU de sub 2 minute la ora de varf, chiar si cu un sistem de semaforizare imbunatatit si cu adevarata "unda verde", avand in vedere lungimea redusa a peroanelor din statii, plus constrangerile specifice unei linii de suprafata separata de trafic, dar cu intersectii la nivel?

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Schimbarea semafoarelor in Bucuresti Dr2005

Semicursa durează 35 de minute (cam mult, deh, cei de la Alexandria vor să meargă ca melcii şi au solicitat mărirea timpilor de parcurs), nr. de ture e de minim 40. 70 minute / 40 ture înseamnă 1,75 minute între tramvaie, dar ce te faci când ai 30 de staţii pe traseu (15 pe fiecare sens) şi mai mult de 30 de tramvaie? 32 de tramvaie erau arhi-suficiente, mai ales că efectul supra-turării artificiale a fost tocmai scăderea numărului de călători transportaţi de fiecare vagon (adică cei care, în 2002, se înghesuiau în 24 de vagoane se bagă acum în 40).

 


Go to page:  1  ... 6 7 8 9 10 11 12  ... 58
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Infrastructura, utilitățile și serviciile publice din București  • 
Choose destination

Since our 2295 forum members have written 422139 posts in 5258 topics and 515 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use