Topic: Otokar Kent C - 12
1488 posts, 456437 views
📖 Pagination options
- Costin
-
Posted:
-
Re: Otokar Kent C - 12
Costin
Chiar, garantia la sistemele de taxare si informare a calatorilor, cine o face si cat dureaza?
Chiar, garantia la sistemele de taxare si informare a calatorilor, cine o face si cat dureaza?
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Otokar Kent C - 12
Utilizator anonim
Sunt mult mai puternice, au motor de 10.7l, fata de Citaro Euro 3 care au de 6.4l și Euro 4 care au de 7,1l sau aproximativ.
Acum comparand cu Citaro, Otokar dupa aproape o luna de exploatare par mult mai „dure”, robuste, tocmai potrivite pentru cat se cara la noi, plus ca usile desi se inchid mai lent, au o rata de „fail” la inchidere mult mai mica decat la Citaro, plus ca in spatiul mare din mijloc te strecori mult mai repede, la organizarea interioara si spatiul dintre usile 2 si 3 sunt clar peste Citaro.
Citaro sunt masini extrem de bune, dar parerea mea e ca acum se vede diferenta, nu prea sunt masini de „hărtăneală” cum se intampla in Bucuresti.
La sistemele de informare se ocupa Thoreb in totalitate de ele, probabil la taxare firma care le-a instalat.
Sunt mult mai puternice, au motor de 10.7l, fata de Citaro Euro 3 care au de 6.4l și Euro 4 care au de 7,1l sau aproximativ.
Acum comparand cu Citaro, Otokar dupa aproape o luna de exploatare par mult mai „dure”, robuste, tocmai potrivite pentru cat se cara la noi, plus ca usile desi se inchid mai lent, au o rata de „fail” la inchidere mult mai mica decat la Citaro, plus ca in spatiul mare din mijloc te strecori mult mai repede, la organizarea interioara si spatiul dintre usile 2 si 3 sunt clar peste Citaro.
Citaro sunt masini extrem de bune, dar parerea mea e ca acum se vede diferenta, nu prea sunt masini de „hărtăneală” cum se intampla in Bucuresti.
La sistemele de informare se ocupa Thoreb in totalitate de ele, probabil la taxare firma care le-a instalat.
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Otokar Kent C - 12
punmeister
Cele de 10 si 12 metri au motoare de 6,7 litri, cele de 18 metri le au de 10,8 litri.
Deci Kapsch se va ocupa de SAT?
Utilizator anonim wrote:
Sunt mult mai puternice, au motor de 10.7l, fata de Citaro Euro 3 care au de 6.4l și Euro 4 care au de 7,1l sau aproximativ.
Cele de 10 si 12 metri au motoare de 6,7 litri, cele de 18 metri le au de 10,8 litri.
Utilizator anonim wrote:
La sistemele de informare se ocupa Thoreb in totalitate de ele, probabil la taxare firma care le-a instalat.
Deci Kapsch se va ocupa de SAT?
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Otokar Kent C - 12
Utilizator anonim
Daca ei le-au livrat si instalat da. Daca le-a livrat si instalat alta firma se ocupa aia. Din ce stiu masinile au venit cu sistemul instalat, cerut prin contract daca nu ma insel, ceea ce inseamna ca responsabilitatea directa o are tot Otokar daca ei le-au ales si comandat.
Daca ei le-au livrat si instalat da. Daca le-a livrat si instalat alta firma se ocupa aia. Din ce stiu masinile au venit cu sistemul instalat, cerut prin contract daca nu ma insel, ceea ce inseamna ca responsabilitatea directa o are tot Otokar daca ei le-au ales si comandat.
- anndrei
-
Posted:
-
Re: Otokar Kent C - 12
anndrei
Viteza de inchidere/deschidere a usilor la Citaro este reglabila. Probabil ca si la Otokar s-ar putea mari un pic. Autobuzele sunt mai vioaie pentru ca soferii nu mai au de ce sa faca economie la motorina (datorita sistemelor de siguranta adio ,,bidonase") si apasa mai tare pe pedala de acceleratie. La Citaro se rugau de ele sa treaca intr-o treapta superioara pt. a merge la turatie cat mai joasa...Eu am mers cu Euro 4 cu soferi vitezomani si pot spune ca fug (fugeau) foarte bine chiar si cu AC bagat. Otokarul are si cutie cu 6 trepte la care sunt mai scurte rapoartele fata de Citaro cu 4 trepte.
Viteza de inchidere/deschidere a usilor la Citaro este reglabila. Probabil ca si la Otokar s-ar putea mari un pic. Autobuzele sunt mai vioaie pentru ca soferii nu mai au de ce sa faca economie la motorina (datorita sistemelor de siguranta adio ,,bidonase") si apasa mai tare pe pedala de acceleratie. La Citaro se rugau de ele sa treaca intr-o treapta superioara pt. a merge la turatie cat mai joasa...Eu am mers cu Euro 4 cu soferi vitezomani si pot spune ca fug (fugeau) foarte bine chiar si cu AC bagat. Otokarul are si cutie cu 6 trepte la care sunt mai scurte rapoartele fata de Citaro cu 4 trepte.
- Albert
-
Posted:
-
Re: Otokar Kent C - 12
Albert
Nu stiu cât de buna e cutia cu 6 trepte pentru un autobuz urban...In unele momente schimba cam des și e cam deranjant in salon.Eu cel puțin sunt adeptul cutiei cu 4 trepte pentru oraș,iar cea cu 6 trepte pentru liniile extraurban.Cat despre capacitățile cilindrice,sunt asemănătoare cu Citaro...
Nu stiu cât de buna e cutia cu 6 trepte pentru un autobuz urban...In unele momente schimba cam des și e cam deranjant in salon.Eu cel puțin sunt adeptul cutiei cu 4 trepte pentru oraș,iar cea cu 6 trepte pentru liniile extraurban.Cat despre capacitățile cilindrice,sunt asemănătoare cu Citaro...
- cris_m
-
Posted:
-
Re: Otokar Kent C - 12
cris_m
Cred ca sunt si o idee mai usoare Otokarele, mie la ochi mi se pare ca au mai multe piese din plastic la caroserie decat la Citaro (ma refer la laterale).
Cred ca sunt si o idee mai usoare Otokarele, mie la ochi mi se pare ca au mai multe piese din plastic la caroserie decat la Citaro (ma refer la laterale).
- George
-
Posted:
-
Re: Otokar Kent C - 12
George
Deci cu CITARO mergeau ca după mort - am tot prins faza - și nu dădeau drumul la AC - în Dr. Taberei aproape NICIODATĂ - ca să fure motorină...trist....
Deci cu CITARO mergeau ca după mort - am tot prins faza - și nu dădeau drumul la AC - în Dr. Taberei aproape NICIODATĂ - ca să fure motorină...trist....
- anndrei
-
Posted:
-
Re: Otokar Kent C - 12
anndrei
La Citaro mai mergea ,,cu furtunelu'" la Otokar, ciuciu. Pana or gasi ei vreo modalitate...dar nu cred totusi. Iar la MB CItaro cand erau noi nici nu se simtea schimbarea vitezei, mergea aproape cursiv doar la retrogradari zvagnea un pic, poate si datorita retarderului. Doar ca soferii aveau un obicei prost preluat de la Rocar. Exact cand schimba cutia viteza ei mai eliberau putin acceleratia si normal ca motorul dadea in nas...ce inseamna lacomia...
La Citaro mai mergea ,,cu furtunelu'" la Otokar, ciuciu. Pana or gasi ei vreo modalitate...dar nu cred totusi. Iar la MB CItaro cand erau noi nici nu se simtea schimbarea vitezei, mergea aproape cursiv doar la retrogradari zvagnea un pic, poate si datorita retarderului. Doar ca soferii aveau un obicei prost preluat de la Rocar. Exact cand schimba cutia viteza ei mai eliberau putin acceleratia si normal ca motorul dadea in nas...ce inseamna lacomia...
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Otokar Kent C - 12
andrei11
Teoria spune cu cât mai multe trepte la cutie cu atât este mai bine, n-are importanță dacă e traseu urban sau interurban...
Teoria e teorie, n-are importanță când a fost elaborată.
N-are importanță nici felul cutiei, automată sau nu, sincronizată sau nu, tipul ambreiajului, etc. Deja aici intrăm în domeniul tehnicii, dar teoria e aceeași...
Evident că la vârsta mea nu mai țin minte cursul de la facultate, dar apariția cutiei de viteză între motor și roți a rezultat numai din integrale matematice, ecuații diferențiale și restul aparatului matematic din primii ani de facultate. Nicio vorbă de pinioane, sincroane, ambreiaje,diferențiale, motoare, etc.
Teoria spune cu cât mai multe trepte la cutie cu atât este mai bine, n-are importanță dacă e traseu urban sau interurban...
Teoria e teorie, n-are importanță când a fost elaborată.
N-are importanță nici felul cutiei, automată sau nu, sincronizată sau nu, tipul ambreiajului, etc. Deja aici intrăm în domeniul tehnicii, dar teoria e aceeași...
Evident că la vârsta mea nu mai țin minte cursul de la facultate, dar apariția cutiei de viteză între motor și roți a rezultat numai din integrale matematice, ecuații diferențiale și restul aparatului matematic din primii ani de facultate. Nicio vorbă de pinioane, sincroane, ambreiaje,diferențiale, motoare, etc.
- anndrei
-
Posted:
-
Re: Otokar Kent C - 12
anndrei
Cu cat are mai multe trepte, acestea sunt mai scurte, scade consumul de carburant si creste puterea catre roata. Un camion are in jur de 12 viteze. 6 le schimba cu maneta de viteze si ambreiaj iar 6 dintr-un comutator aflat pe schimbatorul de viteze. Si DAC-urile cu 6 trepte si grup reductor de fuga se duceau destul de bine in viteza pt. anii lor. Ikarus a avut numai 6 trepte dar erau foarte scurte.
Cu cat are mai multe trepte, acestea sunt mai scurte, scade consumul de carburant si creste puterea catre roata. Un camion are in jur de 12 viteze. 6 le schimba cu maneta de viteze si ambreiaj iar 6 dintr-un comutator aflat pe schimbatorul de viteze. Si DAC-urile cu 6 trepte si grup reductor de fuga se duceau destul de bine in viteza pt. anii lor. Ikarus a avut numai 6 trepte dar erau foarte scurte.
- rosetti61
-
Posted:
-
Re: Otokar Kent C - 12
rosetti61
Au inceput sa modifice afisajul cu statiile, acum sunt pe verticala (trei cu legaturile aferente), vineri am vazut intr-un 336 luat de la Universitate spre Rosetti si inapoi. Pana la Rosetti lista cu statii nu era prea populata insa anunta vocal. La Rosetti a schimbat asa cum e mai jos, cu statiile incepand de la Apusului spre centru, dar unde e rosu nu scria nimic (pana sa schimbe era doar "336" sus si restul gol). A mers cu el asa pus pe "Apusului" fara sa mai anunte statiile si sa se modifice ceva pe el, doar ceasul mergea corect, Am impresia ca a avut introdus doar un sens (?)*
* a introdus doar itinerariul dar nu si linia si astfel nu mai pleaca afisajul, i-o fi dat drumul cand a plecat din Mlitari.
Si cum ar fi trebuit sa arate, ca iar se iroseste spatiu in dreapta. Sunt doua optiuni - pe albastru de unde se pleaca si jos destinatia finala, sau destinatia finala pe albastru si jos data si ora (zzz - ZZ-LLL-AAAA hh:mm)
Au inceput sa modifice afisajul cu statiile, acum sunt pe verticala (trei cu legaturile aferente), vineri am vazut intr-un 336 luat de la Universitate spre Rosetti si inapoi. Pana la Rosetti lista cu statii nu era prea populata insa anunta vocal. La Rosetti a schimbat asa cum e mai jos, cu statiile incepand de la Apusului spre centru, dar unde e rosu nu scria nimic (pana sa schimbe era doar "336" sus si restul gol). A mers cu el asa pus pe "Apusului" fara sa mai anunte statiile si sa se modifice ceva pe el, doar ceasul mergea corect, Am impresia ca a avut introdus doar un sens (?)*
* a introdus doar itinerariul dar nu si linia si astfel nu mai pleaca afisajul, i-o fi dat drumul cand a plecat din Mlitari.
afisaj otokar.jpg (376.19 KB; downloaded 3107 times)
Si cum ar fi trebuit sa arate, ca iar se iroseste spatiu in dreapta. Sunt doua optiuni - pe albastru de unde se pleaca si jos destinatia finala, sau destinatia finala pe albastru si jos data si ora (zzz - ZZ-LLL-AAAA hh:mm)
afisaj otokar2.jpg (377.78 KB; downloaded 3060 times)
- Andrei4509
-
Posted:
-
Re: Otokar Kent C - 12
Andrei4509
M.A, tu compari un autobuz iesit de pe poarta fabricii de o lună cu unul rulat 10/12 ani in Bucuresti? Cam trist.
M.A, tu compari un autobuz iesit de pe poarta fabricii de o lună cu unul rulat 10/12 ani in Bucuresti? Cam trist.
- Chev Celios
-
Posted:
-
Re: Otokar Kent C - 12
Chev Celios
Ce ai explicat tu acolo e o cutie cu 6 trepte. Cele din comutator sunt jumatile de viteza. Si nu toate cutiile au jumatati.Plus ca nu uita de gama.
anndrei wrote:
Cu cat are mai multe trepte, acestea sunt mai scurte, scade consumul de carburant si creste puterea catre roata. Un camion are in jur de 12 viteze. 6 le schimba cu maneta de viteze si ambreiaj iar 6 dintr-un comutator aflat pe schimbatorul de viteze. Si DAC-urile cu 6 trepte si grup reductor de fuga se duceau destul de bine in viteza pt. anii lor. Ikarus a avut numai 6 trepte dar erau foarte scurte.
Ce ai explicat tu acolo e o cutie cu 6 trepte. Cele din comutator sunt jumatile de viteza. Si nu toate cutiile au jumatati.Plus ca nu uita de gama.
📖 Pagination options