Zona metropolitană BucureștiParcul de vehicule al operatorilor din București și IlfovAutobuze STB

 

Topic: Otokar Kent C - 12

1478 posts, 428657 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 8 9 10 11 12 13 14  ... 106
 
 

📖 Pagination options
Re: Otokar Kent C - 12 andrei11

Nu mi se pare normal să apară incidente la un autoturism ( personal )  nou nouț. Asta e gîndire comunistă / tovărășească 100 %.  Lasă tovarășu' micile reglaje se fac și după  ce le dăm în exploatare. Ce-ar fi să te muți în casă nouă, ba nu se închide un geam, ba o priză nu merge, un robinet picură, o placă de faianță căzută, un calorifer înfundat,  amănunte de genul. Mai ai și pretenții ? Important e că te-ai mutat în casă nouă, nu te plouă, nu te ninge și rezistă la cutremure. Am uitat ( intenționat ! ) clanța de la ușa de la sufragerie ( denumire comunistă ! ) trebuie s-o apeși de două ori să se deschidă  :mrgreen:  .

 


Re: Otokar Kent C - 12 ByOnu

Nu cred ca putem compara un autoturism nou sau un apartament cu un mijloc de transport nou...

Aici in Liege, Belgia, intreaga flota noua de Solaris Hybrid (57 de bucati, parca) a fost retrasa timp de 2 saptamani deoarece s-a gasit un defect la partea electrica. Va dati seama ca intreaga zona metropolitana a fost afectata de problema asta. Au redus din ture si au tinut intreaga flota la traseu aproape non-stop ziua, fara retrageri la garaj. Deci se intampla si la case mai mari. Si credeti ca este pentru prima oara cand Solaris face autobuze hybrid? Sau credeti ca belgienii nu au platit cat trebuie pe ele?

Autobuzele si mijloacele de transport in comun sunt, spre deosebire de autoturisme, foarte personalizabile. Constructorii de autoturisme scot zilnic zeci de bucati de pe banda. Si sa nu mai vorbim de cati mari producatori n-au facut chemari in masa pentru probleme mai grave: airbag-uri, sistem de franare, etc. La autobuze e mai complicat, fluxul de productie este foarte volatil. Ai un contract pentru 400 de unitati candva, apoi poate tot anul mai ai doar o cerere de 100 de unitati.

Daca vrem repede si prost ce sa-i faci? Nu ar fi fost mai buna o introducere treptata a acestora (10 buc / luna timp de +3 ani) pentru a nu repeta greseala din 2005? Acum, peste 8-12 ani toate Otokarele vor avea acelasi nivel de uzura iar intreaga flota va trebui inlocuita iar.

Pentru cine vrea sa se arunce de la geam, va invit. Locuiesc la etajul 5. Pentru cine mai asteapta, le dezbatem la o bere. :lol:

 


Re: Otokar Kent C - 12 andrei11

Și ți se pare normal cu << chemările acestea în masă >> ?

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Otokar Kent C - 12 Utilizator anonim

andrei11 wrote:
Ce-ar fi să te muți în casă nouă, ba nu se închide un geam, ba o priză nu merge, un robinet picură, o placă de faianță căzută, un calorifer înfundat,  amănunte de genul. Mai ai și pretenții ? Important e că te-ai mutat în casă nouă, nu te plouă, nu te ninge și rezistă la cutremure. Am uitat ( intenționat ! ) clanța de la ușa de la sufragerie ( denumire comunistă ! ) trebuie s-o apeși de două ori să se deschidă  :mrgreen:  


O sa razi, dar chiar asa e in multe case noi, mai ales cele care se construiesc acum intr-o veselie  :lol:  :lol:  :lol:

 


  • anndrei
  • Posted:
  •  

Re: Otokar Kent C - 12 anndrei

Eu propun fara a exagera sa mutam discutia pe pagina de facebook a Gabrielei Firea, Primarul Bucurestiului. Este inadmisibil asa ceva, nici DAC-urile nu se stricau din prima zi de functionare si niciun autobuz venit  nou in Bucuresti nu s-a defectat atat de repede. Inseamna cu sunt niste troace, niste rablamente...mai bine ar anula contractul! Domnul Utilizator anonim ne spunea ca sunt niste tancuri... :lol:

 


Re: Otokar Kent C - 12 WT_fan06

Cristi N wrote:
Se pare ca sunt probleme la mai multe autobuze, nu numai la unul.

Sunt probleme mari la noile autobuze turcoaz, marca Otokar, produse în Turcia și care au ieșit pe traseu prima dată, astăzi, pe 1 decembrie. Din cele 30 de autobuze, 9-10 sunt cu defecte majore, spun sursele mele. Iar aceste defecte au fost descoperite de șoferi chiar pe traseu.

Iată ce am aflat.

La unele autobuze nu se încălzește habitaclu, ceea ce i-a făcut pe unii șoferi să-mi spună: ”am degerat de frig”.

La alte autobuze nu se încălzește salonul, ceea ce reprezintă o problemă gravă pentru călători.

Un alt șofer a fost nevoit să se întoarcă la bază după ce a auzit lovituri puternice la motor.

Un alt autobuz a avut o problemă la Contactul General. Din ce mi s-a explicat, este vorba de acel contact care face legătura între toate sistemele electrice fără de care autobuzul nu poate porni.

Surse din conducerea STB mi-au confirmat o parte din defecțiuni și susțin că au fost chemați deja cei de la Otokar care se ocupă de rezolvarea lor.

Halucinant. O treime în prima zi? Just wow.

Am mai găsit și asta - https://www.hotnews.ro/stiri-esential-2 ... igului.htm

Noile autobuze turcești, marca Otokar, au probleme cu frigul de la noi din țară. În spațiul public au apărut, sâmbătă, imagini cu un autobuz nou în trafic la care se intervine cu o echipă de mecanici, iar surse STB confirmă, pentru Mediafax, că autobuzului „i-a sărit siguranța generală de la frig”.

Potrivit surselor citate, după ce i s-a schimbat siguranța, autobuzul a plecat pe propulsia proprie, și nu tractat de mașina de intervenții a STB.

 


  • IK4
  • Posted:
  •  

Re: Otokar Kent C - 12 IK4

Ba da, DAC-urile chiar se dezintegrau pe drumul de la uzina spre garaj. Ele veneau tractate din fabrica, cu piesele curgand pe sosea si erau puse la punct pentru circulatie de mecanicii ITB. Astea macar au venit pe propriile forte din Turcia.

 


  • anndrei
  • Posted:
  •  

Re: Otokar Kent C - 12 anndrei

Fara suparare eu nu cred asa ceva si oricum dupa reparatia din garaj nu se defectau in traseu din prima zi.

 


Re: Otokar Kent C - 12 andrei11

Tot fără supărare, eu am lucrat mulți ani pe câmp (și în Socialismul Decadent ). ( Inginer - politehnica - mecanic agricol ). Când ne veneau tractoare / combine noi prima acțiune era să le strângem șuruburile, riscam să se dezintegraze iar la combine să  cadă diversele subansamble din ele.  Dacă prinderea era în 7 șuruburi ( pe o parte ) a subansamblului respectiv, găseam numai 3 sau 4. Și asta era regula, la tot lotul, nu la o combină, întâmplător.

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Otokar Kent C - 12 Utilizator anonim

Nu va impacientati!

Comunicat
Societatea de Transport Bucuresti STB SA infirmă datele apărute în mediul online, conform cărora circa o treime din cele 30 de autobuze noi, marca Otokar, ar avea probleme tehnice, și face următoarele precizări:

Toate cele 30 de autobuze noi sunt în traseu și sunt funcționale

Începând de astăzi, primele 30 de autobuze noi, achiziționate de Primăria Capitalei, au intrat pe 5 trasee de transport în comun. Autobuzele circulă pe liniile 302 (cele de 10 metri lungime), 336 și 601 (cele de 12 metri lungime) și pe liniile 780 și 783, care fac legătura cu Aeroportul Internațional Henri Coandă (autobuze articulate, cu lungime de 18 metri).

Menționăm cu privire la incidentele despre care s-a scris în mediul online, că a fost înregistrat un singur incident, remediat pe loc: la unul dintre autobuze s-a ars siguranța generală, dar a fost înlocuită, iar autobuzul a plecat din nou pe traseu, prin propulsie proprie.

Au fost semnalate și diferențe de temperatură înregistrate în habitaclul șoferilor sau în salonul călătorilor, însă STB precizează că acest lucru s-a întâmplat din cauza setărilor realizate, cauza probabilă fiind faptul că șoferii nu sunt încă familiarizați cu noile autobuze. Astfel, temperatura în ambele volume ale vehiculului trebuie să fie setată la același nivel, altfel apar dereglări și diferențe între salon și habitaclu. Șoferii au fost reinstruiți cum să intervină la reglarea temperaturii, astfel încât nu vor mai apărea probleme.

Referitor la așa-zisele zgomote auzite de un șofer la motor, STB SA precizează că nu a fost înregistrat niciun astfel de caz la vreo autobază, așadar nu putem confirma postarea cu privire la această situație.
Biroul Relații Publice

 


  • anndrei
  • Posted:
  •  

Re: Otokar Kent C - 12 anndrei

Tot soferii sunt de vina ca nu au citit manualul de utilizare!  :lol: Adevarul este ca multi dintre ei nu stiu la ora actuala nici pe Citaro toate functiile autobuzului...

 


Re: Otokar Kent C - 12 andrei11

Ai mare dreptate.

 


Re: Otokar Kent C - 12 stefan_br

Si de la Otokar avem un punct de vedere:

https://www.facebook.com/18134463853845 ... 795025069/

 


Re: Otokar Kent C - 12 Trole

Câteva constatări la cald despre Otokarele de 12m.

OK
Arată bine, ca orice lucru nou.
Motorul e silențios și nu pare să genereze vibrații neplăcute.
Funcționează avertizarea sonoră la deschiderea și închiderea ușilor.
Noul model de validatoare are comenzi mai ușor de înțeles. Astfel, tasta 1 (pentru consultare) a devenit „i” (info), tasta 2 (pentru validare multiplă) a devenit „+”. A apărut tasta „r”. Pentru validarea pe proprie răspundere – vă mai amintiți bazaconia cu abonamentele pe una sau două linii și validarea acestora pe alte linii, pe tronsoanele comune cu cele ale liniilor pentru care utilizatorul are abonament? Nu mai rețin cum se făcea la modelul clasic în acest caz…

Not OK.
Între ușile 1 și 2 scaunele sunt puse pe un postament. E o soluție de compromis, pentru că presupune existența unei trepte. Partea interesantă e că sub acest postament se află și radiatorul pentru încălzirea salonului. Astfel, treapta are o grilă perforată pe unde suflă aer cald, chiar cald, direct către încălțările călătorilor care stau pe culoarul median. Pare ok, doar că în scurt timp vei dori să te muți de acolo. Iar în caz de aglomerație nu văd unde. La coborâre, senzația de îngheț al picioarelor e garantată. (Parcă soluția asta se folosea la autocare…)
Sistemul de anunț al stațiilor era blocat și nu comunica audio sau vizual nimic legat de stațiile de pe traseu.

 


Go to page:  1  ... 8 9 10 11 12 13 14  ... 106
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Autobuze STB  • 
Choose destination

Since our 2340 forum members have written 426207 posts in 5298 topics and 516 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use