Regiunile RomânieiMunteniaJudețul BuzăuTransportul în comun din municipiul Buzău

 

Topic: Autobuzele VDL Berkhof Ambassador

58 posts, 18676 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5
 
 

📖 Pagination options
  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Autobuzele VDL Berkhof Ambassador ADK

Autobuzele au început să beneficieze de o "supraînălțare" a șezuturilor scaunelor (probabil ceva bureți băgați suplimentar) crescând de astfel confortul. Evident, acum toate sunt folosite pe linii preorășenești, de regulă mai lungi (12-14, 23-25 și mai ocazional în 2 și 22 dar și pe convenții) ceea ce scaunele tapițate moi sunt tocmai potrivite pentru linii periferice și cu puține stații.

Primul pe care l-am văzut este HMM, de regulă făcându-și veacul pe liniile 12/13, însă au beneficiat mai multe de această îmbunătățire.

BZ-09-HMI - XMGDE02FS0H014929 - Veolia 5190

HMI nu mai există de prin anul 2018 cred, în 2019 am mai văzut doar tablele din el prin garaj băgate într-o magazie. Este acel autobuz care a avut accidentul în toamna anului 2017 (la scurt timp după sosire) în cart. Micro 14 pe linia 5 cu o mașină care a venit ca fulgerul de pe o stradă laterală, evident fără a acorda prioritate. Filmulețul se poate vedea aici. Ulterior s-a luat decizia dezmembrării autobuzului, deoarece se considera ca find ireparabil și a fost trimis din Olanda un alt VDL, cel cu numărul PJO.

 


Re: Autobuzele VDL Berkhof Ambassador Andi_C

Autobuzele VDL Ambassador au ajuns să circule pe liniile preorăsenești, fiind utilizate in același scop dinaintea venirii lor in Romania. Sunt autobuze confortabile, special gândite pentru curse lungi in afara orașului.

BZ 09 HMT
20220703_104311.jpg (1.95 MB; downloaded 2700 times)

BZ 09 PJO
20220703_104352.jpg (1.14 MB; downloaded 2701 times)

BZ 09 LML
BZ 09 LML.jpg (1.91 MB; downloaded 2693 times)

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Autobuzele VDL Berkhof Ambassador ADK

A apărut și primul VDL Ambassador revopsit în totalitate albastru, sau cel puțin primul văzut de mine, și anume LME care ieri a circulat în linia 23. Nu am apucat să-l fotografiez, inițial nici nu-mi dăduse-mi seama ce autobuz e până nu i-am văzut numărul de înmatriculare. 🤔 Nu avea încă logo-urile societății, dar arăta destul de bine față de schema inițială roșu+alb.

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Autobuzele VDL Berkhof Ambassador ADK

LME în linia 14.
IMG_20220927_115510830_resized.jpg (309.72 KB; downloaded 2432 times)

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Autobuzele VDL Berkhof Ambassador ADK

JRD pe linia 24, un al doilea VDL revopsit cel puțin văzut de mine:
IMG_20221014_072314103_resized.jpg (279.05 KB; downloaded 2327 times)

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Autobuzele VDL Berkhof Ambassador ADK

HMK pe acces în linia 23.
IMG_20221122_144948307_BURST020_resized.jpg (302.73 KB; downloaded 2171 times)

IMG_20221122_144948307_BURST031_resized.jpg (260.87 KB; downloaded 2171 times)

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Autobuzele VDL Berkhof Ambassador ADK

HMM pe linia 26 la Vernești:
IMG_20230304_160356694_HDR_resized.jpg (186.18 KB; downloaded 1913 times)


Astăzi unui VDL ii s-a desprins un cap de bară tocmai când se pregătea să întoarcă la Horticolei, norocul mare e că nu s-a întâmplat în mers... Șoferul a telefonat ulterior la garaj că evident nu-și putea continua cursa, iar acolo primește răspuns că trebuia el să verifice asta înainte de ieșirea din garaj. Eu unul știu că un maistru semnează (normal pe baza unui CIZ - Control Internedial Zilnic, cum se face la STB pe baza unor verificări de către mecanici, doar că la Buzău nu știu cât s-a auzit de așa ceva) că vehiculul este în stare bună de funcționare și nu prezintă pericol. Aici se pare că era "datoria" conducătorului auto iar maistrul (dacă există sau se numește așa) să vină doar să-și bea cafeaua, garajul vrând să nu mai spună la nimeni de "întâmplare" chit că putea vedea/poza/filma oricine, ba să se știe că Transbus nu-și repară vehiculele iar logoul este peste jumătate mincinos.

Asta se "datorează" în principiu din cauza lipsei verificărilor de către angajații societății (de specificat ce-i în drept mai sus menționați, că doar nu verifică măturătorul sau paznicul, conducătorul auto este conducător auto chiar dacă poate în schimb să raporteze defectele, dar nu-i mecanic, electrician, tinichigiu sau inspector tehnic), a lipsei de mentenanță "lasă că mai merge/n-avem piese, mergi la noroc", dar și a conducătorilor auto care nu se comportă prudent la eventualele gropi ce se pot evita și care sunt vizibile din timp, a reducerii vitezei inclusiv delimitatoarelor de viteză că astăzi am sărit aproape de pe scaun cu tot cu scara din spate pentru cărucioare într-un autobuz pe linia 23 (să nu mai zic că cel puțin toate corpurile de iluminat din spate, erau super murdare), pentru că unii vin doar să-și facă norma de lucru că s-au ocupat locurile la stână dar și clasicul "nu-i mașina mea", pe mașinile conduse de toți reușind să găsești și hepatită, butoane lipsă, ceasuri sparte și scaunul cu șuruburi lipsă, descusut până la fier și burete de parcă a mâncat cineva cu poftă din el.

 


Re: Autobuzele VDL Berkhof Ambassador ByOnu

Poate e o intrebare proasta, dar cum poate verifica soferul capul de bară? Ar insemna ca soferii sa stea 30 de minute la fiecare inceput de tura sa-si verifice autobuzul pe canal samd.

Inteleg sa raportezi aspecte de bun simt: avarii in bord, usi defecte, mizerie, etc, dar sa se apuce soferul sa faca un control tehnic zilnic, mi se pare cam mult.

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Autobuzele VDL Berkhof Ambassador ADK

Aceasta este scuza pentru a nu-și asuma cei în cauză răspunderea, mai ales că evenimentul putea să nu se fi întâmplat ca ieri.

Înțeleg că la cat. D (autobuz) înveți și noțiuni de mecanică, dar sunt simple cunoștințe pe care trebuie să le ai însă atunci când conduci un astfel de autovehicul. Însă când te angajezi la stat (dar și în general), optezi pentru un post care pentru acela rămâi iar "extra-activitățile" nu prea există, adică ce țin de reparațiile în sine ale autovehiculului condus. Nu e treaba ta să înlocuiești roțile, să repari instalația mecanică sau electrică, fiindcă sunt alții angajați pentru a face aceste treburi. Ce țin de tine, sunt într-adevăr raportarea defectelor. Spuneam anterior "nu prea" fiindcă dacă spre exemplu ți se desprinde un ștergător mai ales pe timp nefavorabil, și ai posibilitatea de a-l monta la loc în siguranță, nu o să stai și aștepți ștergător de la garaj (poate la +30 km de oraș) sau să nu-ți poți continua cursa cu oameni care trebuie să ajungă la servici sau în altă parte dacă acest defect se poate remedia rapid. La particularii mici cu puțini angajați mai sunt șoferi care sunt "3 în 1", însă activitățile suplimentare sunt și plătite (la înțelegerea cu patronul) sau le efectuezi dacă nu ai curse în acea zi, ca să-ți iei totuși ziua de lucru sau diurna.

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Autobuzele VDL Berkhof Ambassador ADK

LNA aseară pe linia 14 la cap de linie Călțuna:
IMG_20230315_190317536_copy_1024x768.jpg (168.79 KB; downloaded 1700 times)

IMG_20230315_190329048_copy_1024x768.jpg (146.79 KB; downloaded 1700 times)

IMG_20230315_190346742_copy_1024x768.jpg (140.29 KB; downloaded 1700 times)

IMG_20230315_190359326_copy_1024x768.jpg (148.32 KB; downloaded 1700 times)


Plus interiorul:
IMG_20230315_190450749_copy_1024x768.jpg (179.97 KB; downloaded 1700 times)

Autobuzele au început să beneficieze de o "supraînălțare" a șezuturilor scaunelor (probabil ceva bureți băgați suplimentar) crescând de astfel confortul. Evident, acum toate sunt folosite pe linii preorășenești, de regulă mai lungi (12-14, 23-25 și mai ocazional în 2 și 22 dar și pe convenții) ceea ce scaunele tapițate moi sunt tocmai potrivite pentru linii periferice și cu puține stații.

Primul pe care l-am văzut este HMM, de regulă făcându-și veacul pe liniile 12/13, însă au beneficiat mai multe de această îmbunătățire.

+ LNA, se pot observa destul de ușor:
IMG_20230315_190440529_copy_1024x768.jpg (220.67 KB; downloaded 1700 times)

IMG_20230315_190529414_copy_1024x768.jpg (178.62 KB; downloaded 1700 times)

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Autobuzele VDL Berkhof Ambassador ADK

HMN fotografiat anul ăsta de Pavlov101:
515390.jpg (753.16 KB; downloaded 1307 times)

 


Re: Autobuzele VDL Berkhof Ambassador DavGO

In dimineata zilei de 28 iulie 2023, la ora 7:30, la intersectia dintre Aleea Sporturilor si Strada Al. Marghiloman, BZ 09 HMP a ramas fara butelie de aer. Soferul a oprit putin mai in fata autobuzul. Acesta fiind pe linie de conventie.

Calitatea pozei nu este extraordinara, fiind realizata cu camera de bord a masinii.


BZ09HMP.png (231.1 KB; downloaded 1039 times)

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Autobuzele VDL Berkhof Ambassador ADK

Trebuia postat la "Defecte, imobilizări și reparații ale autobuzelor".

Din păcate VDL-urile de acest tip au început să se răblăgească, în principiu din cauza mentenanței precare pe care întreprinderea nu o prea mai oferă, circulând acum doar pe metropolitane unde drumurile pot fi în stare mai puțin favorabilă, dar există și personal la volan care nu prea ocolește ori încetinește la întâlnirea eventualelor obstacole (gropi, delimitatoare de viteză etc). Cu toate că au fost revopsite, dar se aplică oarecum pretextul "afară-i vopsit gardul, iar înăuntru e leopardul"...

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Autobuzele VDL Berkhof Ambassador ADK

HMM ex. 5166 la fosta casă în ultima lună a anului 2013:
Autor: IKS
106769.jpg (365.26 KB; downloaded 250 times)

 


Go to page:  1 2 3 4 5
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Transportul în comun din municipiul Buzău  • 
Choose destination

Since our 2288 forum members have written 421228 posts in 5247 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use