Parent forum: Lucrări la drumuri secundare (județene, comunale și altele)

 

Topic: DC15 Buzău - Vadul Pașii Pod rutier nou

37 posts, 11057 views
 
Go to page:  1 2 3
 
 

📖 Pagination options
  • Author: shoppy
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

DC15 Buzău - Vadul Pașii Pod rutier nou shoppy

Au inceput lucrari la fostul pod feroviar de pesta raul Buzau, poate ne ajuta cineva sa elucideze misterul(ultima poza sunt tabelele de inspectie de la podul de beton).
DSC05600.JPG (369.37 KB; downloaded 3225 times)
DSC05601.JPG (382.84 KB; downloaded 3203 times)
DSC05602.JPG (437.25 KB; downloaded 3205 times)
DSC05603.JPG (434.17 KB; downloaded 3180 times)
DSC05606.JPG (427.11 KB; downloaded 3178 times)
DSC05607.JPG (460.95 KB; downloaded 3181 times)
DSC05608.JPG (417.44 KB; downloaded 3189 times)
DSC05609.JPG (249.31 KB; downloaded 3177 times)
DSC05612.JPG (403.58 KB; downloaded 3173 times)

 


  • Author: shoppy
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Discutii diverse shoppy

Continua lucrarile la podul metalic peste Buzau, au redus albia si au adus armaturi de piloti.
DSC05687.JPG (528.13 KB; downloaded 2836 times)
DSC05688.JPG (519.45 KB; downloaded 2836 times)
DSC05689.JPG (519.87 KB; downloaded 2834 times)
DSC05690.JPG (538.9 KB; downloaded 2838 times)
DSC05691.JPG (372.4 KB; downloaded 2834 times)
DSC05692.JPG (429.7 KB; downloaded 2833 times)
DSC05686.JPG (494.35 KB; downloaded 2835 times)

 


  • Author: shoppy
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Discutii diverse shoppy

La Buzau a sosit foreza si s-a apucat de treaba.
DSC05718.JPG (329 KB; downloaded 2765 times)
DSC05719.JPG (454.31 KB; downloaded 2796 times)
DSC05720.JPG (479.45 KB; downloaded 2766 times)
DSC05721.JPG (413.47 KB; downloaded 2770 times)

 


  • Author: shoppy
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Discutii diverse shoppy

Eu tin minte ca au dat o decizie speciala prin care interzic circulatia push-pull, ceea ce este o tampenie, in tarile civilizate se circula asa foarte mult si este o piedica in dezvoltarea traficului feroviar de pasageri, care numai de piedici nu mai are nevoie. Nu imi este de Regiotrans, chiar daca ei sunt singurii cu material capabil, in viitor poate vor vrea si altii, poate chiar CFR Calatori.
Ar trebui o petitie la MT sau AFER pentru a afla decizia si justificarea lor.

La Buzau au terminat de demontat predalele de pe fostul pod, zvonurile sunt ca acesta va fi acoperit cu piese metalice si redat circulatiei pietonale.
Tot din zvonuri, intre podurile CFR si digul de regularizare a curgerii apelor de langa ele se va construi un nou pod rutier.
DSC05791.JPG (501.11 KB; downloaded 3050 times)
DSC05792.JPG (511.54 KB; downloaded 3049 times)

 


  • Author: Victor92
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

Re: Discutii diverse Victor92

27 Ianuarie 2018

La Podul din apropierea localitatii Vadu Pasii (despre ca a povestit shoppy mai sus) - Judetul Buzau - se lucreaza din toamna anului 2017 (de cateva luni). Dupa multi ani de asteptare, iata ca autoritatile au alocat bani pentru a reface podul. Va las cateva poze pe care le-am facut ieri, dar si cateva link-uri utile spre informare (istoria podului, prezent, viitor).

Documentare:

http://stiri.tvr.ro/podul-de-la-vadu-pa ... .html#view
http://adevarul.ro/locale/buzau/pod-con ... index.html
http://adevarul.ro/locale/buzau/au-ince ... index.html
http://www.tvsudest.ro/?p=43775
http://www.tvsudest.ro/?p=43921
Pod VP.jpg (161.9 KB; downloaded 2764 times)
DSC_0925.JPG (199.76 KB; downloaded 2740 times)
DSC_0926.JPG (265.71 KB; downloaded 2741 times)
DSC_0927.JPG (219 KB; downloaded 2743 times)
DSC_0928.JPG (295.88 KB; downloaded 2744 times)
DSC_0929.JPG (275.26 KB; downloaded 2748 times)
DSC_0930.JPG (243.37 KB; downloaded 2743 times)

 


  • Author: shoppy
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Discutii diverse shoppy

Si de la mine cateva din alt unghi. Era sambata si chiar lucrau toate utilajele, mai urma si o turnare, venisera 2 betoniere care asteptau.
DSC05869.JPG (553.16 KB; downloaded 2691 times)
DSC05870.JPG (541.45 KB; downloaded 2689 times)
DSC05871.JPG (545.14 KB; downloaded 2689 times)
DSC05872.JPG (566.06 KB; downloaded 2688 times)
DSC05877.JPG (503.55 KB; downloaded 2688 times)
DSC05875.JPG (504.21 KB; downloaded 2688 times)
DSC05884.JPG (391.11 KB; downloaded 2690 times)

 


  • Author: shoppy
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Discutii diverse shoppy

Contonua progresele la podul peste Buzau.
DSC05937.JPG (522.05 KB; downloaded 2868 times)
DSC05938.JPG (530.62 KB; downloaded 2827 times)
DSC05939.JPG (533.04 KB; downloaded 2825 times)
DSC05940.JPG (535.8 KB; downloaded 2880 times)
DSC05941.JPG (522.33 KB; downloaded 2868 times)
DSC05942.JPG (529.38 KB; downloaded 2825 times)
DSC05966.JPG (365.8 KB; downloaded 2806 times)

 


  • Author: Costin
  • Site Admin
  • Posted:
  •  

Re: Discutii diverse Costin

Ce se intampla mai exact la podul peste Buzau? Asa, din avion, pare ca vor sa "imbrace" pilele existente si apoi sa le dubleze. Asta e?

Si ca fapt divers, merita topic separat? Ca facem daca trebuie.

 


  • Author: shoppy
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Discutii diverse shoppy

Ei spun ca fac "refacere pod", nu stiu ce inseamna asta, daca vedem vreodata o pila noua atunci e clar ca va fi si un pod nou.

 


  • Author: abc_XC
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Discutii diverse abc_XC

Povestea podului de la Vadu Pasii relatata de cei de la Adevarul: http://adevarul.ro/locale/buzau/pod-construit-anghel-saligny-buzau-bagat-conservare-constructie-noua-ridicata-doi-pasi-distanta-1_59959a545ab6550cb813a35f/index.html
Pod construit de Anghel Saligny în Buzău, băgat în conservare. Construcţie nouă ridicată la doi paşi distanţă
Autorităţile au avut mulţi ani la dispoziţie să găsească soluţii pentru redeschiderea traficului rutier pe podul de la Vadu Paşii, creaţie a inginerului Anghel Saligny, dar au decis că mai bine construiesc un al treilea pod, lângă celelalte două existente. Podul vechi va fi conservat, însă doar la calea de rulare, pilonii rămânând la fel de şubrezi.
Construirea unui pod nou, al treilea, în vecinătatea celorlalte două vechi, peste râul Buzău, în zona Vadu Paşii, este soluţia pentru care Consiliul Judeţean a primit aviz de la Ministerul Culturii şi de la Ministerul Transporturilor, prin CFR. De fapt, este vorba despre o singură soluţie tehnică acceptată de cele două ministere, care include construirea unui pod nou şi reabilitarea vechiului pod, închis circulaţiei rutiere în urmă cu 12 ani. ”Au fost primite toate avizele şi s-a optat pentru construirea altui pod lângă cel existent în aval. S-a reuşit găsirea unui consens între toţi factorii de decizie, constructor, proiectant, inclusiv Ministerul Culturii pentru obţinerea avizelor necesare şi demararea proiectului”, spune Nicolae Firon, primarul comunei Vadu Paşii. Costurile investiţiei au fost estimate la 8.000.000 de euro, fonduri asigurate din bugetul judeţean. Termenul de finalizare este de trei ani, însă constructorul intenţionează să termine lucrarea într-un an şi jumătate. Zilele trecute au sosit toate avizele din partea ministerelor implicate şi s-a ajuns la o soluţie agreată de toţi factorii responsabili.
Noul pod va fi ridicat la 13 metri în aval de cel vechi. Prin realizarea investiţiei, problema navetiştilor din Vadu Paşii, Săgeata şi chiar Robeasca va fi rezolvată după atâţia ani în care drumul către Buzăul s-a făcut pe o cale ocolitoare. Primăria din Vadu Paşii face acum demersuri pentru obţinerea tuturor autorizaţiilor de pe plan local. Lucrările ar putea demara luna viitoare. Din 2005, de la inundaţii, podul rutier a fost închis definitiv traficului auto şi doar la picior a mai putut fi traversat. Experţii au considerat că podul lui Saligny nu mai poate suporta vehicule grele şi, la capete, au montat parapeţi de beton printre care se putea trece doar cu autoturisme. Cei mai afectaţi de restricţionarea traficului auto pe pod sunt cei peste 6.000 de sătenii care locuiesc în trei comune de pe malul stâng al râului Buzău. Oamenii parcurg chiar şi 5 kilometri pe jos, pentru a veni la pod, unde se află capătul liniei urbane de autobuz şi maxi-taxi. La 12 ani de la interzicerea traficului auto, se vor face intervenţii minime şi la podul vechi, păstrându-se arhitectura. Pilonii rămân însă la fel de vulnerabili în faţa unor viituri foarte puternice. ”Se consolidează, se dă jos cimentul existent, se pune cherestea şi o să fie pentru circulaţie pietonală”, spune primarul din Vadu Paşii.
Istoria podului de la Vadu Paşii
Potrivit istoricului Valeriu Nicolescu, construcţia liniei CFR Buzău Mărăşeşti (90 km.) s-a început în anul 1879, lucrarea, concepută şi realizată de ingineri români, fiind inaugurată la 18/30 octombrie 1881 (la acea dată Anghel Saligny era director adjunct al Serviciului de Poduri şi Şosele). Tot în anul 1881, atelierul de reparaţii material rulant (înfiinţat în anul 1870) a devenit Depoul Buzău, în 1887 considerat unul dintre cele mai mari din Muntenia. Între anii 1879-1881, pe traseul liniei Buzău-Mărăşeşti au fost construite şi şase poduri din lemn, reconstruite în anul 1884 din fier, tot sub coordonarea lui Anghel Saligny (inginer şef al Serviciului de Poduri şi Căi Ferate şi apoi şef al Serviciului Docuri). Pentru construcţia picioarelor podurilor s-a utilizat articulaţii de plumb la o boltă elipsoidală de zidărie, folosindu-s tuburi metalice de mare diametru, metodă utilizată pentru prima dată la Râmnicu Sărat. Altă noutate, considerată prioritate mondială, a fost folosirea pentru prima dată a betonului armat, iniţial la marile docuri de la Brăila şi Galaţi. În anul 1946, unul din cele două poduri metalice de cale ferată de la Vadu Paşi a fost transformat în pod rutier (în document cu menţiunea carosabil), lucrare realizată în coordonarea Serviciului Tehnic al Prefecturii, pentru săpături, umpluturi şi terasamente folosindu-se locuitori din Vadu Paşi, Focşenei, Scurteşti, Stănceşti, Săgeata, Găvăneşti, Bobocu şi Cochirleanca .

 


  • Author: TibiV
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

Re: Discutii diverse TibiV

Singurul lucru bun in articlolul asta este confirmarea ca podul va fi dublat (asta explica al doilea rand de pile, deocamdata in stadiul de piloti forati..).

In rest prostii de genul:
"Podul vechi va fi conservat, însă doar la calea de rulare, pilonii rămânând la fel de şubrezi."
sau
"se vor face intervenţii minime şi la podul vechi, păstrându-se arhitectura. Pilonii rămân însă la fel de vulnerabili în faţa unor viituri foarte puternice."
sunt aberatii de jurnalisti paraleli cu ingineria....

Uite cum arata un "pilon vulnerabil in fata viiturilor" (de fapt o pila):




Si uite cum arata un "pilon" care NU va mai fi vulnerabil:




Parerea mea este ca dupa lucrarea asta (daca este facuta corect si cu materiale de calitate) podul "lui Saligny" o va duce inca alti 137 de ani...

 


  • Author: shoppy
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Discutii diverse shoppy

Toti pilotii care se vad in poza cu neprotejat sunt noi, s-a adus oscilator si s-au forat piloti prin fundatia existenta.
Traficul auto nu are treaba cu viitura, daca e sa pice la viitura pica si cu si fara trafic auto, problema era ca podul nu avea rosturi de dilatatie si golurile incepusera sa se largeasca, s-au facut carpeli cu placi de metal dar nu poti sa treci zilnic cu camioane peste placi de metal, cum nu au cazut de acord la o solutie au ajuns sa inchida traficul auto.

 


  • Author: TibiV
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

Re: Discutii diverse TibiV

Sarind peste ultimele postari (cam off-topic...) revin cupodul peste Buzau de laVadu Pașii / Vadu Pasii ...

S-a cam "nasolit" rau de tot treaba acolo dupa ultimele viituri... :(




 


  • Author: shoppy
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Discutii diverse shoppy

Oho, a luat-o apa pe langa stavilarul existent, trebuie sa intervina rapid sa refaca digul de acolo.

 


 
Go to page:  1 2 3
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Lucrări la drumuri secundare (județene, comunale și altele)  • 
Choose destination

Since , our 1735 forum members have written 341306 posts in 4061 topics and 419 subforums.
Refresh interval: 30 minutes.

 

© 2009 - 2021 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

Terms Of Use