Topic: Mercedes-Benz Citaro Euro 3/4 convertite cu instalații GNC
449 posts, 152313 views
📖 Pagination options
- orex
-
Posted:
-
Re: Mercedes-Benz Citaro Euro 3/4 convertite cu instalații GNC
orex
DA, conteaza cine a fost ”capo di tuti capi” al acestui proiect, n-are rost sa ne ascundem printre degete ca e o ”gaselnita” cu titlu de REALIZARE , care sa estompeze serbedele achizitii de vehicule initiate de STB esuate!!
DA, conteaza cine a fost ”capo di tuti capi” al acestui proiect, n-are rost sa ne ascundem printre degete ca e o ”gaselnita” cu titlu de REALIZARE , care sa estompeze serbedele achizitii de vehicule initiate de STB esuate!!
- 1689
-
Posted:
-
Re: Mercedes-Benz Citaro Euro 3/4 convertite cu instalații GNC
1689
Ori vorbim de un proiect deja omologat si implementat pe flota STB - ceea ce nu explica durata “testelor” - ori vorbim cu adevarat de o premiera absoluta, caz in care testarea ar trebui sa fie mult mai detaliata si - in orice caz - fara pasageri...
Tot acest experiment suna ori a inca un exercitiu (ieftin) de PR ori a un amatorism periculos.
”Primul autobuz din Europa, omologat cu alimentare GNC - Euro 6 [...]”
Ori vorbim de un proiect deja omologat si implementat pe flota STB - ceea ce nu explica durata “testelor” - ori vorbim cu adevarat de o premiera absoluta, caz in care testarea ar trebui sa fie mult mai detaliata si - in orice caz - fara pasageri...
Tot acest experiment suna ori a inca un exercitiu (ieftin) de PR ori a un amatorism periculos.
- alexxd_31
-
Posted:
-
Re: Mercedes-Benz Citaro Euro 3/4 convertite cu instalații GNC
alexxd_31
Vedem dupa ce Consiliului General al Municipiului București o sa aleaga un alt consiliu de administratie la STB care la randul sau o sa numeasca directorul.
Pana atunci nu cred ca STB o sa primeasca finantare pentru acest proiect.
Vedem dupa ce Consiliului General al Municipiului București o sa aleaga un alt consiliu de administratie la STB care la randul sau o sa numeasca directorul.
Pana atunci nu cred ca STB o sa primeasca finantare pentru acest proiect.
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Mercedes-Benz Citaro Euro 3/4 convertite cu instalații GNC
subway guru
Iar recurgem la Minitehnicus URAC?
Nu ne mai lecuim?
Iar recurgem la Minitehnicus URAC?
Nu ne mai lecuim?
- CiprianTRB
-
Posted:
-
Re: Mercedes-Benz Citaro Euro 3/4 convertite cu instalații GNC
CiprianTRB
URAC nu are nicio treaba cu acest proiect.
URAC nu are nicio treaba cu acest proiect.
- orex
-
Posted:
-
Re: Mercedes-Benz Citaro Euro 3/4 convertite cu instalații GNC
orex
Premiera pe plai mioritic poate, dar cred ca nimeni nu poate contazice ca asa ceva poate exista
si pe Mercedes. Am convingerea ca firma mama a fost consultata in ceea ce priveste produsul final. Nu de alta dar, daca se intampla ceva nasol, nimeni nu va spune ca un autobuz dotat cu CNG a avut probleme ci un autobuz Mercedes cu CNG a avut probleme! Nu vorbim de un Lastun, ca, nici la EL, n-au fost probleme de fabricatie!
1689 wrote:”Primul autobuz din Europa, omologat cu alimentare GNC - Euro 6 [...]”
Ori vorbim de un proiect deja omologat si implementat pe flota STB - ceea ce nu explica durata “testelor” - ori vorbim cu adevarat de o premiera absoluta, caz in care testarea ar trebui sa fie mult mai detaliata si - in orice caz - fara pasageri...
Tot acest experiment suna ori a inca un exercitiu (ieftin) de PR ori a un amatorism periculos.
Premiera pe plai mioritic poate, dar cred ca nimeni nu poate contazice ca asa ceva poate exista
si pe Mercedes. Am convingerea ca firma mama a fost consultata in ceea ce priveste produsul final. Nu de alta dar, daca se intampla ceva nasol, nimeni nu va spune ca un autobuz dotat cu CNG a avut probleme ci un autobuz Mercedes cu CNG a avut probleme! Nu vorbim de un Lastun, ca, nici la EL, n-au fost probleme de fabricatie!
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Mercedes-Benz Citaro Euro 3/4 convertite cu instalații GNC
subway guru
Intergazosii aia ce hram poarta si ce realizari au la activ sau la pasiv?
Intergazosii aia ce hram poarta si ce realizari au la activ sau la pasiv?
- Stefan28
-
Posted:
-
Re: Mercedes-Benz Citaro Euro 3/4 convertite cu instalații GNC
Stefan28
Eu din ce știu sunt specializați pe conversii de la Diesel la GPL, nu știu daca au mai convertit Diesel la GNC până la acest autobuz...
Eu din ce știu sunt specializați pe conversii de la Diesel la GPL, nu știu daca au mai convertit Diesel la GNC până la acest autobuz...
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Mercedes-Benz Citaro Euro 3/4 convertite cu instalații GNC
subway guru
La scara larga sau tot asa a la Minitehnicus ciocanind prin potcovaria lor?
La scara larga sau tot asa a la Minitehnicus ciocanind prin potcovaria lor?
- 1689
-
Posted:
-
Re: Mercedes-Benz Citaro Euro 3/4 convertite cu instalații GNC
1689
Cita vreme Intergaz, URAaaC, Cioclop sau altii nu pretind a fi parteneri autorizati Mercedes pentru toate experimentele cu care se bat cu caramida-n piept (si de ce ar face-o, de vreme ce nici STB nici altcineva n-o cere...??), din punctul de vedere al Daimler nu sint decit un alt atelier de bricolat Cobre sau Baby Benz-uri.
Citaro-urile din Bucuresti ajung - in curind - la virsta la care expira obligatia de a furniza piese de schimb, darmite sa mai intereseze daca sint donate in Amalyugughistan, transformate in bibliobuze sau expuse in parc precum Tatrele...
Cita vreme Intergaz, URAaaC, Cioclop sau altii nu pretind a fi parteneri autorizati Mercedes pentru toate experimentele cu care se bat cu caramida-n piept (si de ce ar face-o, de vreme ce nici STB nici altcineva n-o cere...??), din punctul de vedere al Daimler nu sint decit un alt atelier de bricolat Cobre sau Baby Benz-uri.
Citaro-urile din Bucuresti ajung - in curind - la virsta la care expira obligatia de a furniza piese de schimb, darmite sa mai intereseze daca sint donate in Amalyugughistan, transformate in bibliobuze sau expuse in parc precum Tatrele...
- WT_fan06
-
Posted:
-
Re: Mercedes-Benz Citaro Euro 3/4 convertite cu instalații GNC
WT_fan06
Acum se „ocupă” cu versiunea nouă, Citaro C2 NGT, care a vizitat și România și a fost prezentat pe larg aici: https://forum.metrouusor.com/ViewTopic?t ... ageNum=1
Nu văd ce legătură ar putea avea Mercedes cu această conversie realizată de Intergaz...
orex wrote:Mercedes are de ani de zile propriul Citaro CNG, adică CNG „din născare”. Exemplu: https://www.flickr.com/photos/112320505@ ... 0096354/
Premiera pe plai mioritic poate, dar cred ca nimeni nu poate contazice ca asa ceva poate exista si pe Mercedes. Am convingerea ca firma mama a fost consultata in ceea ce priveste produsul final. Nu de alta dar, daca se intampla ceva nasol, nimeni nu va spune ca un autobuz dotat cu CNG a avut probleme ci un autobuz Mercedes cu CNG a avut probleme! Nu vorbim de un Lastun, ca, nici la EL, n-au fost probleme de fabricatie!
Acum se „ocupă” cu versiunea nouă, Citaro C2 NGT, care a vizitat și România și a fost prezentat pe larg aici: https://forum.metrouusor.com/ViewTopic?t ... ageNum=1
Nu văd ce legătură ar putea avea Mercedes cu această conversie realizată de Intergaz...
- orex
-
Posted:
-
Re: Mercedes-Benz Citaro Euro 3/4 convertite cu instalații GNC
orex
Simplu, dar nu-i nicio problema sa ma repet. Daca se intampla ceva cu noul protagonist in trafic, marea masa a calatorilor /observatorilor evenimentului ar vedea un Mercedes ca a capotat, nu un biet IKARUS IK-4 cu cele doua ”rachete” de GPL pe el! E diferenta intre CNG si GPL dar nu asta e subiectul!
Crezi ca ”lumea” va face distinctie, intre Mercedes D si ...Mercedes CNG, dupa ce s-a dus buhul? Ma indoiesc! Ei vad tot un Mercedes doar, nu?!
Simplu, dar nu-i nicio problema sa ma repet. Daca se intampla ceva cu noul protagonist in trafic, marea masa a calatorilor /observatorilor evenimentului ar vedea un Mercedes ca a capotat, nu un biet IKARUS IK-4 cu cele doua ”rachete” de GPL pe el! E diferenta intre CNG si GPL dar nu asta e subiectul!
Crezi ca ”lumea” va face distinctie, intre Mercedes D si ...Mercedes CNG, dupa ce s-a dus buhul? Ma indoiesc! Ei vad tot un Mercedes doar, nu?!
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Mercedes-Benz Citaro Euro 3/4 convertite cu instalații GNC
ByOnu
Va spun ca n-am citit ce se discuta pe aici decat pe diagonala. Dar cred ca singurele aspecte care ne intereseaza in ceea ce priveste acest proiect si potentialul sau de implementare ulterioara pe o scara larga sunt urmatoarele:
- ce durata de viata estimata (minima) are autobuzul din momentul conversiei?
- ce garantie rezonabila ar putea avea? Garantia ar fi doar pentru conversie in sine sau pentru intregul vehicul?
- ce costuri de exploatare si mentenanta sunt estimate?
- conversia a inclus si un RK minutios precum si inlocuirea tuturor subansamblelor importante (punte, etc.)?
- se pot obtine fonduri nerambursabile pentru conversite? Stiu ca pentru conversia in electric/troleibuz s-ar putea sa DA.
- care ar fi procedura optima de conversie pentru un numar substantial de autobuze? Externalizat prin licitatie catre un privat specializat sau internalizat (URAC spre exemplu)?
Cred ca acestea ar fi o parte din intrebarile care ar trebui sa ne intereseze.
Va spun ca n-am citit ce se discuta pe aici decat pe diagonala. Dar cred ca singurele aspecte care ne intereseaza in ceea ce priveste acest proiect si potentialul sau de implementare ulterioara pe o scara larga sunt urmatoarele:
- ce durata de viata estimata (minima) are autobuzul din momentul conversiei?
- ce garantie rezonabila ar putea avea? Garantia ar fi doar pentru conversie in sine sau pentru intregul vehicul?
- ce costuri de exploatare si mentenanta sunt estimate?
- conversia a inclus si un RK minutios precum si inlocuirea tuturor subansamblelor importante (punte, etc.)?
- se pot obtine fonduri nerambursabile pentru conversite? Stiu ca pentru conversia in electric/troleibuz s-ar putea sa DA.
- care ar fi procedura optima de conversie pentru un numar substantial de autobuze? Externalizat prin licitatie catre un privat specializat sau internalizat (URAC spre exemplu)?
Cred ca acestea ar fi o parte din intrebarile care ar trebui sa ne intereseze.
- 1689
-
Posted:
-
Re: Mercedes-Benz Citaro Euro 3/4 convertite cu instalații GNC
1689
Initial am fost tentat sa raspund are capace la roti si scaune noi, deci e ca nou, dar lista de intrebari e serioasa si merita toata atentia.
Cunoscuta fiind insa “transparenta” STB, nu sper sa vad vreodata un raspuns serios la vreuna din acestea din partea lor. Da, un raspuns conform legii xyz - probabil - va fi dat (daca va fi cerut), dar probabil va fi ceva de genul:
- ce durata de viata estimata (minima) are autobuzul din momentul conversiei?
Duarata de exploatare va fi evaluata in concordanta cu normele in vigoare
- ce garantie rezonabila ar putea avea? Garantia ar fi doar pentru conversie in sine sau pentru intregul vehicul?
Furnizorul se obliga sa asigure gatantia solutiei in concordanta cu conditiile stipulate in contract
- ce costuri de exploatare si mentenanta sunt estimate?
Costurile de intretinere urmeaza a fi agreate prin contract
- conversia a inclus si un RK minutios precum si inlocuirea tuturor subansamblelor importante (punte, etc.)?
Vehiculele urmeaza a indeplini normele legale pentru a asigura siguranta circulatiei pe drumurile publice
- se pot obtine fonduri nerambursabile pentru conversite? Stiu ca pentru conversia in electric/troleibuz s-ar putea sa DA.
Departamentul de specialitate din cadrul X, impreuna cu factorii de decizie investigheaza aceasta oportunitate
- care ar fi procedura optima de conversie pentru un numar substantial de autobuze? Externalizat prin licitatie catre un privat specializat sau internalizat (URAC spre exemplu)?
Procedura de selectare a furnizorului va respecta legislatia in vigoare referitoare la transparenta decizionala, luind in considerare toti factorii economici si de siguranta a calatorilor
Credeti ca e nevoie sa mai detaliez ?
Regretabil e faptul ca - fundamental - conversia nu e o idee rea... Nici la CNG, nici la troleibuze.
Parerea mea ramine, insa, ca flota de Citaro e mult prea uzata fizic pentru a mai justifica investitia.
In cel mai bun caz, alese 50-100 din cele care au stat imobilizate ani de zile (in speranta ca structura n-a fost afectata de rugina) si convertite in troleibuze clasice pentru a compensa parcul odata cu disparitia iminenata a Ikarus-irilor, dar conversia la CNG sint bani aruncati pe fereasta... Un motor care a rulat 5-600.000 de km in conditiile precare de intretinere pe care le cunoastem prea bine e iremediabil compromis - fie el si Mercedes...
Initial am fost tentat sa raspund are capace la roti si scaune noi, deci e ca nou, dar lista de intrebari e serioasa si merita toata atentia.
Cunoscuta fiind insa “transparenta” STB, nu sper sa vad vreodata un raspuns serios la vreuna din acestea din partea lor. Da, un raspuns conform legii xyz - probabil - va fi dat (daca va fi cerut), dar probabil va fi ceva de genul:
- ce durata de viata estimata (minima) are autobuzul din momentul conversiei?
Duarata de exploatare va fi evaluata in concordanta cu normele in vigoare
- ce garantie rezonabila ar putea avea? Garantia ar fi doar pentru conversie in sine sau pentru intregul vehicul?
Furnizorul se obliga sa asigure gatantia solutiei in concordanta cu conditiile stipulate in contract
- ce costuri de exploatare si mentenanta sunt estimate?
Costurile de intretinere urmeaza a fi agreate prin contract
- conversia a inclus si un RK minutios precum si inlocuirea tuturor subansamblelor importante (punte, etc.)?
Vehiculele urmeaza a indeplini normele legale pentru a asigura siguranta circulatiei pe drumurile publice
- se pot obtine fonduri nerambursabile pentru conversite? Stiu ca pentru conversia in electric/troleibuz s-ar putea sa DA.
Departamentul de specialitate din cadrul X, impreuna cu factorii de decizie investigheaza aceasta oportunitate
- care ar fi procedura optima de conversie pentru un numar substantial de autobuze? Externalizat prin licitatie catre un privat specializat sau internalizat (URAC spre exemplu)?
Procedura de selectare a furnizorului va respecta legislatia in vigoare referitoare la transparenta decizionala, luind in considerare toti factorii economici si de siguranta a calatorilor
Credeti ca e nevoie sa mai detaliez ?
Regretabil e faptul ca - fundamental - conversia nu e o idee rea... Nici la CNG, nici la troleibuze.
Parerea mea ramine, insa, ca flota de Citaro e mult prea uzata fizic pentru a mai justifica investitia.
In cel mai bun caz, alese 50-100 din cele care au stat imobilizate ani de zile (in speranta ca structura n-a fost afectata de rugina) si convertite in troleibuze clasice pentru a compensa parcul odata cu disparitia iminenata a Ikarus-irilor, dar conversia la CNG sint bani aruncati pe fereasta... Un motor care a rulat 5-600.000 de km in conditiile precare de intretinere pe care le cunoastem prea bine e iremediabil compromis - fie el si Mercedes...
📖 Pagination options