Forum părinte: Totul despre București

 

Subiect: Hărți istorice din București în format .KMZ (Google Earth)

18 mesaje, 2352 vizualizări.
 
Mergi la pagina:  1 2
 
 

📖 Opțiuni paginare
  • Autor: gaddy
  • Membru înregistrat
  • Scris:
  •  

Hărți istorice din București în format .KMZ (Google Earth) gaddy

M-ar interesa şi pe mine harţile Bucureştiului din anii 1950, 1960,1970 şi 1980 (nu neaparat şi cu RATB + metrou) ci mai degrabă planul urbanistic  al capitalei, străzi bulevarde parcuri. harta Bucureştiului cu alte cuvinte. Cine dispune de aceste hărţi prin casă îl rog să facă un scan sau poze şi să mi le trimită şi mie, mi-ar fi de folos. Vă multumesc anticipat!

 


  • Autor: Costin
  • Site Admin
  • Scris:
  •  

Re: Hărţi Bucureşti 1950,1960,1970,1980 Costin

Avem un plan de sistematizare din 1935: viewtopic.php?f=24&t=2872 altceva, eu nu stiu sa fie deja pe forum...

 


  • Autor: gaddy
  • Membru înregistrat
  • Scris:
  •  

Re: Hărţi Bucureşti 1950,1960,1970,1980 gaddy

cos a scris:
Avem un plan de sistematizare din 1935: viewtopic.php?f=24&t=2872 altceva, eu nu stiu sa fie deja pe forum...

Mulţumesc, totuşi cine are pe acasă hărţi îl rog dacă poate să scaneze. Dacă nu, nu e nici o problemă.

 


  • Autor: ClaudiuBadita
  • Membru înregistrat
  • Scris:
  •  

Harti istorice din Bucuresti in format .KMZ (Google Earth) ClaudiuBadita

Buna ziua

La sugestia celor de la Asociatia Metrou Usor am deschis acest topic in speranta ca o sa pot face rost de harti digitale sau mai putin digitale, pe care sa le fotografiem si sa le facem digitale, din orasului Bucuresti.

Eu lucrez la suprapunerea imaginilor peste hartile satelit oferite de Google Earth. Din nefericire imi lipsesc cu desavarsire harti din perioada 1970-1990 sau 1940-1965.

Momentan colectia detine harti de la 1846 (cu un an inaintea marelui incendiu din 1847) pana in 1969.

Hartile adunate pana in acest moment sunt din anii:

1846
1852
1871 (harta nu a fost realizata la scara perfecta sau in urma prelucrarii pozelor nu se suprapun perfect cu realitatea din teren)
1895
1900
1911
1934
1938
1968
1969
si
harta cailor ferate disparute din Bucuresti pana in prezent.

...aici puteti descarca fisierele respective.

https://romania594.blogspot.com/2018/05 ... t-kmz.html

 


  • Autor: rosetti61
  • Membru Silver
  • Scris:
  •  

Re: Harti istorice din Bucuresti in format .KMZ (Google Eart rosetti61

harti ce pot fi folosite
1927
1938
1943
1966
1978 (doar cu titlu orientativ, este mai neclara)

 


  • Autor: ClaudiuBadita
  • Membru înregistrat
  • Scris:
  •  

Re: Harti istorice din Bucuresti in format .KMZ (Google Eart ClaudiuBadita

Multumesc mult, m-au ajutat hartile respective pentru a reconfigura liniile de cale ferata disparute din Bucuresti.

https://drive.google.com/file/d/1hV3S1c ... XttB9/view

 


  • Autor: MikeT
  • Membru Bronze
  • Scris:
  •  

Re: Harti istorice din Bucuresti in format .KMZ (Google Eart MikeT

O legenda pentru marcajele de pe harti? Avem linii trasate cu rosu, verde si albastru, dar lipseste legenda.

 


  • Autor: alexxd_31
  • Membru Bronze
  • Scris:
  •  

Re: Harti istorice din Bucuresti in format .KMZ (Google Eart alexxd_31

Vezi ca a mai fost o linie CF  care mergea la betoniera Titan inchisa imediat dupa revolutie. Acesta a fost motivul pentru care Bulevardul Liviu Rebreanu era gatuit intre Barajul Dunarii si 1 Decembrie.
Linia urma Bd-ul 1 Decebrie pana in zona Faur, Poarta 4.

 


  • Autor: shoppy
  • Membru Silver
  • Scris:
  •  

Re: Harti istorice din Bucuresti in format .KMZ (Google Eart shoppy

Iti lipseste linia de pe Laminorului, linia incepea pe strada Racordarii, traversa Chitila, tinea linia gardului depozitului de materiale de constructii si traversa Laminorului in dreptul intersectiei cu Proletarului, dupa care mergea pe Laminorului pana la capat in fosta locatie a Laromet.
La Aeroportului este o greseala, linia traversa Grivita si apoi mergea pe traseul strazii Capitan Radu Dragos, linia care venea pe pasajul din care au ramas doar pilele era alta linie.
Tot linia de pe Aeruportului se continua pe amplasamentul actual al DNCB si ajungea pe partea stanga a soselii Odai - DNCB pe care o urma pana cand se reunea cu linia de centura la strada Soseaua Odai.
Tot aici mai era o linie care pleca din Aeroportului, tinea malul lacului si ajungea in UM pe de Godeanu.
Exista o linie care intra in hala parasita de pa strada Modestiei.
La Romexpo linia intra pana in mijlocul pavilionului central(inca este in beton).
Suspectez ca exista o linie pe strada Butuceni - Constructorilor - Popovat.
Mai era o linie pe strada Cantecului, trecea prin cimitir si ajungea la Statia Electrica Fundeni.
O linie de pe Gura Racului ducea drept inainte in Bucuresti Est.
Ca o regula, unde vezi niste blocuri, in apropiere a existat si o betoniera, iar betoniera a avut acces CF.
Poti sa folosesti si http://www.wikimapia.org sa vezi ce linii au mai desenat altii.

 


  • Autor: TibiV
  • Membru Gold
  • Scris:
  •  

Re: Harti istorice din Bucuresti in format .KMZ (Google Eart TibiV

La Romexpo linia intra pana in mijlocul pavilionului central(inca este in beton).

Era linia pe care pana in '89 se aduceau la TIB "exponatele", inclusiv locomotive si vagoane. Pentru ele era o linie in "semicerc" langa pavilioanul central.

 


  • Autor: shoppy
  • Membru Silver
  • Scris:
  •  

Re: Harti istorice din Bucuresti in format .KMZ (Google Eart shoppy

Cum am prins eu, cum a figurat el este corect doar ca:
- linia de jos se despartea in 2 in zona parcarii angajatilor, acolo erau exponatele (tot aici era si fostul capat de tramvaie de pe Expozitiei si intra o linie pe care se expuneau tramvaiele)
- linia de sus trebuie prelungita pana in mijlocul pavilionului, am vazut si aici un exponat langa pavilionul central(pe aceasta linie mai era un racord la o rampa de descarcare inainte de strada care duce la remiza de pompieri)
Pe GE poza din 2002 se vede foarte bine.

 


  • Autor: ClaudiuBadita
  • Membru înregistrat
  • Scris:
  •  

Re: Harti istorice din Bucuresti in format .KMZ (Google Eart ClaudiuBadita

MikeT a scris:
O legenda pentru marcajele de pe harti? Avem linii trasate cu rosu, verde si albastru, dar lipseste legenda.


cu rosu - dezafectate inainte de 1950

cu albastru - dezafectate intre 1951-1969 (modificari de linii)

cu verde  - desafectate intre 1951-2018

Scria pe blog, sub harta explicatia.  

Atentie fisierul in reactualizez periodic odata ce mai identific "noi" linii dezafectate.

 


  • Autor: ClaudiuBadita
  • Membru înregistrat
  • Scris:
  •  

Re: Harti istorice din Bucuresti in format .KMZ (Google Eart ClaudiuBadita

alexxd_31 a scris:
Vezi ca a mai fost o linie CF  care mergea la betoniera Titan inchisa imediat dupa revolutie. Acesta a fost motivul pentru care Bulevardul Liviu Rebreanu era gatuit intre Barajul Dunarii si 1 Decembrie.
Linia urma Bd-ul 1 Decebrie pana in zona Faur, Poarta 4.


Verific, am facut rost de un plan cadastral din perioada 1970-1997 dar trebuie sa pescuiesc intre 1000 de fisiere care nu au legenda.

 


  • Autor: ClaudiuBadita
  • Membru înregistrat
  • Scris:
  •  

Re: Hărți istorice din București în format .KMZ (Google Eart ClaudiuBadita

Multumesc mult de ajutor shoppy.

Iti lipseste linia de pe Laminorului, linia incepea pe strada Racordarii, traversa Chitila, tinea linia gardului depozitului de materiale de constructii si traversa Laminorului in dreptul intersectiei cu Proletarului, dupa care mergea pe Laminorului pana la capat in fosta locatie a Laromet. CORECT.

La Aeroportului este o greseala, linia traversa Grivita si apoi mergea pe traseul strazii Capitan Radu Dragos, linia care venea pe pasajul din care au ramas doar pilele era alta linie. (De unde sti acest aspect? , nici in poza din 1966 nici in PUz-ul din 1970-1990 nu e nimic, linia se opreste pana in sosea, poate a existat in trecut dar nu am o harta mai veche a zonei.) Linia de peste podul unde se mai vad doar pilele era singura cale de accees la un moment dat (undeva in anii '50) iar accesul se facea intre Str. Dornei si Str. Crisan in apropiera garii Chitila.  

Tot linia de pe Aeruportului se continua pe amplasamentul actual al DNCB si ajungea pe partea stanga a soselii Odai - DNCB pe care o urma pana cand se reunea cu linia de centura la strada Soseaua Odai. partial adevarat, linia se oprea la Fortul 2, ce se vede pe satelit ca umbra paralel cu soseaua odaii pana la linia de centura este un canal de colectare ape. iar  sina ce exista acum pana la linia de centura este construita dupa 2000 la depozitul petrolier instalat in zona.
Tot aici mai era o linie care pleca din Aeroportului, tinea malul lacului si ajungea in UM pe de Godeanu.Adevarat, ducea la depozitul de marmura al Bucurestiului si dupa se termina in unitatea militara sau ce e acolo
Exista o linie care intra in hala parasita de pa strada Modestiei.Adevarat
La Romexpo linia intra pana in mijlocul pavilionului central(inca este in beton).Adevarat

Suspectez ca exista o linie pe strada Butuceni - Constructorilor - Popovat.
Da, la prima vedere din satelit pare ca acolo s-ar fi incadrat perfect o cale ferata in lungul acelor strazi dar nu avea la ce sa mearg in zona, industria a aparut mult mai tarziu pe acolo. Strazile au forma asta deoarece la inceputul secolului trecut in perioada marii sistematizari, care a avut loc partial din pricina razboaielor mondiale s-a conturat proiectul de "tren urban" care ar fi trebuit sa strabata orasul prin centru peste Dambovita si sa  urmeze calea acestor 3 strazi prin dreptul liceului Industrial 12 (CFR), pe langa fosta fabrica de caramida ( zona parcul Giulesti si a liceului Marin Preda) peste piata Crangasi si pe la marginea cartierului Regie pana la Dambovita in dreptul accesului la Politehnica si ar fi avut statiile: "Elisabeta". "Justitiei" si "Abator".  Am marcat cu perimetru rosu pe harta actualizata a liniilor de tren disparute traiectoria propusa initial in proiect. Ulterior au modificat proiectul si se dorea utilizarea liniei ce pleca din zona Garii de Nord, adica linia Grozavesti - Cotroceni pentru a se ajunge la Raul Dambovita.

Am gasit si link articol: http://www.bucurestiivechisinoi.ro/2012/02/cele-trei-gari-pe-care-le-ar-fi-putut-avea-capitala/

circulatia-trenurilor-de-calatori-cu-diametrala.jpg (213.22 KB; descărcat de 1311 ori)


Mai era o linie pe strada Cantecului, trecea prin cimitir si ajungea la Statia Electrica Fundeni.Adevarat, a disparul la inceputul anilor '70, nu ii vad scopul, in poza din '66 se oprea in cladirea statiei de transformare.
O linie de pe Gura Racului ducea drept inainte in Bucuresti Est.rezolvat pe acolo, trebuie sa ma mai uit mai atent cu alta ocazie

 


 
Mergi la pagina:  1 2
 

📖 Opțiuni paginare
Prima pagină  • 
Forum părinte: Totul despre București  • 
Alege destinația

 

© 2009 - 2020 Asociația „Metrou Ușor”

Termenele și condițiile de utilizare

Întrebări frecvente - ghid de utilizare