Zona metropolitană BucureștiGeneralități despre transportul în comun din București și Ilfov

 

Topic: Tranziția RATB - STB S.A.

155 posts, 70869 views
 
Go to page:  1  ... 2 3 4 5 6 7 8  ... 12
 
 

📖 Pagination options
Re: Tranzitia RATB - STB S.A. 1689

rosetti61 wrote:
Cele care erau din tabla aveau modulele separate, cele care au doar pictate modulele sunt din plastic/fibra, dar fara bec. Au mai fost si in anii 70 iluminate in interior.


Ehee... alea erau - daca tin minte bine - din tabla galvanizata cu afisaj din plexiglas mat, montat in cheder, scrisul era imprimat cu sablon de calitate. Formatul era ceva mai rotunjit decit tablele ordinare de azi, in sensul ca nu avea decupajele la colturi - dar pastra aceeasi forma.
Alte vremuri, alti oameni.

rosetti61 wrote:
Interesant cum au scris RATB inspirati din sigla regiei din Paris - e tot de sablon facuta, puteau sablona scrisul ratb de pe sigla (numai ca pe tabla clasica nu puteau sa-l picteze usor de mana - desi se poate).
Mai tin si astea pana se deterioareaza si le ia locul indicatorul clasic sau altul. Nu s-ar putea resuscita si restiliza conform vremurilor moderne modelul din imaginea de mai sus si celelalte doua - cel cu caseta si cosul de gunoi (doar ca forma, fara cos) si panoul Ghildush?


Stiu ca era pe undeva pe net o discutie despre toate modelele de statii ITB care s-au perindat.
Cea mai reusita varianta mi s-a parut cea care avea inserata cite o placuta pentru fiecare linie, cu traseul stilizat. Parca partea superioara era ca cel din imagine.

 


Re: Tranzitia RATB - STB S.A. punmeister

La asta te referi? (tramclub)
pod_izvor_800x600_350.jpg (71.49 KB; downloaded 5553 times)

 


Re: Tranzitia RATB - STB S.A. 1689

Nu, la acest sumar foarte bun facut de rosetti61:
rosetti61 wrote:
Am mai si spus pe la inceput, ilustrat si cu modele care au fost folosite.
Tabla de pe stalpi este un model din 1927 (simplu si eficient, dar care se uzeaza moral in timp); aceeasi forma a fost folosita in mare pentru indicatoare luminoase incepand cu anii 60-70 - tot in acesti ani in statiile importante s-au montat stalpi indicatori de tip totem, inscriptionati cu numele statiei, liniile si orarul acestora si uneori chiar o schema a traseelor (singurul pe care nu am reusit sa-l reproduc din lipsa unei imagini clare). Prin statiile mari cu refugii mai erau casete patrate material plastic/plexi/textolit luminoase - tipurile enumerate mai sus apar in celebrul film din seria "Un zambet pe 16 mm" - http://www.youtube.com/watch?v=MUmNw6OpZg0 , care nu este este din 1973, de unde oare confuzia asta, el fiind realizat in februarie 1980 sau 1981.
In 1985 apare un alt model cu caseta de plastic si rigle pentru trasee (astea au devenit optionale mai tarziu) montat pe cadru metalic, iar in 1987 este gandit modelul de indicator din statia "Colegiul National Gh. Sincai", de tip modulat (nu la tramvai insa) si delimitarea fiecarei categorii de transport: tramvai cu rosu, troleibuze verde, autobuze albastru, maxitaxi si indicatoare speciale cu galben. Module detasabile erau doar pentru statiille de autobuz/troleibuz si cred ca la cele galbene - pe mai multe randuri; la inceput (asa cum se stipula in proiect si caietul de sarcini) aveau la margine simbolul fiecarui tip de vehicule si liniile scrise cu font lizibil spatiat corespunzator - in urma deselor modificari de linii nu s-a mai tinut cont de aspectul initial si s-a incercat folosirea cat mai "ergonomica" a spatiului, simbolurile disparand, de vreme ce era clar dpdv al culorii de liniile deservite, simbolurile nefiind destul de sugestive si distorsionate din cauza sablonului la o revopsire si faptul ca ocupau spatiu - pe un modul incapeau simbolul si 3 linii de autobuz, in cazul statiilor cu linii multe fiind inutil simbolul pe fiecare modul suplimetnar. Prin eliminarea simbolului s-a castigat spatiu - intrau 4 linii/modul (la troleibuze si tramvaie mai multe) chiar si 5 prin micsorarea fontului folosit. Cele doua modele erau destul de raspandite insa nu intr-atat incat sa inlocuiasca total tablita veche.

O noua incercare de modernizare a sistemului de afisaj a fost colaborarea cu Alexandru Ghildus, ale carui indicatoare inca se incapataneaza sa reziste in unele locuri din oras. la momentul actual, pe langa omniprezenta placuta mai dainuie indicatoarele modulare (tramvai si autobuz) si panoul Ghildus.
Incercari timide cu afisaje electronice pe liniile lui 32 si 41, un redesign de tablite si cam atat, nepunand la socoteala refugiile monilate de firmele de publicitate cu indicatoare proprii (Orange/Euromedia)

RATB nu a pus problema nici unui proiect propriu, i se pare de ajuns banala placuta chiar daca nu mai ai loc pe ea. Fie se uita in urma, fie arunca o privire pe la altii, ca re ce invata.


Stiu ca erau si desene ale fiecarui model pe undeva. Mai caut.

 


  • V2A
  • Posted:
  •  

Re: Tranzitia RATB - STB S.A. V2A

STB are acum şi site: www.stbsa.ro. Dacă accesați www.ratb.ro sunteți redirecționați către noua adresă.

 


Re: Tranzitia RATB - STB S.A. punmeister

Robert24 wrote:
De diacritice nu au auzit?
Intr-un logo oficial este inadmisibila lipsa "ş"-ului...

Acum au "ș"-ul in logo.

 


Re: Tranzitia RATB - STB S.A. Valentin

Sunt singurul caruia ii se pare ca site-ul fostului RATB, actualului STB e mult prea incarcat? Eu cel putin sunt un sustinator al simplismului..

 


  • anndrei
  • Posted:
  •  

Re: Tranzitia RATB - STB S.A. anndrei

Era mai inteligent facut vechiul logo. Trebuia sa il lase cu rosu si pe autobuze...

 


Re: Tranzitia RATB - STB S.A. 1689

V2A wrote:
STB are acum şi site: http://www.stbsa.ro. Dacă accesați http://www.ratb.ro sunteți redirecționați către noua adresă.


Pompierism... Ah ! Pardon ! Profesionalismul loveste din nou.

Citaro-ul de pe pagina de deschidere are - frontal - noul logo, dar laterala a ramas inca in RATB :D

Asta ilustreaza foarte bine tranzitia de la RATB la STB. Inlocuirea logo-ului de pe usa - in rest toate ca inainte.

 


Re: Tranzitia RATB - STB S.A. Victor92

@1689: Mai e si noul slogan: Tinem orasul in miscare  :lol:

 


Re: Tranzitia RATB - STB S.A. 1689

Bineinteles ca nu vom afla niciodata ce firma a unui fin/verisoara/etc. (si al cui) a incasat si cit pentru aceasta extraordinar de profesionala campanie de rebranding.

 


Re: Tranzitia RATB - STB S.A. ByOnu

Dar de ce STBSA.ro ci nu simplu STB.ro ?! :(

 


Re: Tranzitia RATB - STB S.A. cris_m

Exact asta voiam sa zic si eu, Onu. Pentru cine zicea ca site-ul nou e prea complicat, asa era si cel vechi. Pe mobil mi se pare ca se vede cel mai bine si are exact strictul necesar.

 


Re: Tranzitia RATB - STB S.A. Victor92

Acum si pe autobuze noua sigla.
8812691F-DF65-430B-B605-EAC8BD47CD1A.jpeg (1.7 MB; downloaded 5833 times)
DAE4BCE3-1D7B-4B03-88ED-B4B7BFBCA508.jpeg (1.8 MB; downloaded 5824 times)

 


Re: Tranzitia RATB - STB S.A. Beaver_27

Au început să elibereze carduri cu noua siglă?

 


Go to page:  1  ... 2 3 4 5 6 7 8  ... 12
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Generalități despre transportul în comun din București și Ilfov  • 
Choose destination

Since our 2288 forum members have written 421243 posts in 5247 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use