Regiunile RomânieiMunteniaJudețul BuzăuTransportul în comun din municipiul Buzău

 

Topic: Stații, refugii, indicatoare, diverse

116 posts, 18481 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7 8 9
 
 

📖 Pagination options
  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Stații, refugii, indicatoare, diverse ADK

Autobuzele electrice nu circulă deoarece încă nu este finalizat complet Bd. Unirii, care are ca plan și benzile speciale unde linia 10 (linie pentru BYD-uri) circulă în mare parte. Zilele acestea se lucra chiar pe la stații, însă nu sunt montate încă gardurile, acoperișurile și panourile informative.

Linia 7 (linie pentru Temsa) doar traversează bd. Unirii, deși mai mult de atât încă nu sunt montate nici stațiile de încărcare (nu înțeleg încă de ce, probabil se pot monta rapid la cerere), la capetele de linii.

Din câte am înțeles (judecând că online se discută prea puțin de societate, iar prin Buzău nu cunosc alți pasionați cu domiciliul în același loc), electricele vor ajunge doar la echipajele grijulii (doamna care conduce în videoclip este una, actual pe SUE), nu la toți meltenii sau "la liber" care doar le bușesc, le zgârie, împopoțonează mașina cu tot ce vrei etc. Plus că BYD-urile au cabină închisă și poți pleca liniștit la cap de linie la toaletă sau magazin, fără grija că cineva fără ocupație îți umblă pe la post sau îți fură ceva așa cum s-a întâmplat și se mai întâmplă cu actualele mașini în special pe la gară (am auzit deseori de bunuri furate și chiar și la uși umblate), într-o zi un nebun o să fure un autobuz că toate se pornesc doar de la buton. Cât au fost BMC-urile mai erau taxatoarele, plus că seria a doua avea o ușiță cu geam mare însă nu a fost bine cu ele după 2018, mai ales cu prima serie...

Chestiile cu "așa e în străinătate" sunt puțin toxice pentru România, nici eu nu copiez un om la "maxim" chiar dacă în mare parte e mai bun ca mine, că undeva s-ar putea să fie un exemplu dăunător mie astfel că iau doar ce-i mai bun. La străini sunt niște concepții, probabil bune pentru ei, la noi sunt altele, ce are el atât de wow de eu - ca român - trebuie să-l dublez orbește? În primul rând în țara lor sunt condiții și dreptate pentru popor, dreptate care începe de sus, lucru care la noi nu știu când o să se întâmple... Așa că ne adaptăm cum ne e mai bine, că de toxicitatea oamenilor nu o să scăpăm niciodată, mai ales în România. Sorry for off topic.

 


Re: Stații, refugii, indicatoare, diverse shoppy

Este foarte bine daca s-au reluat lucrarile la bulevbard, eu am auzit ca sunt blocate pentru ca a decedat patroana companiei care castigase contractul.

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Stații, refugii, indicatoare, diverse ADK

Nu sunt sigur dacă e vorba de aceeași firmă, oricum iarna asta abia s-a mișcat ceva.

Ieri, aștept la Carrefour Aurora linia 5 (oricum altă variantă nu prea aveam) sens Micro 14. Văd autobuzul de cum ieșisem din clădire, inițial dau să grăbesc pasul dar unde că mașina era într-o coloană că acum toți și-au amintit că vine Paștele, săptămâna trecută aveau alte treburi. Autobuz UMU, cu unul dintre șoferii care parcă până ieri lucraseră la STB, cel cu șapcă și bine făcut, nu cel slab de merge ziua în amiaza mare cu farurile și proiectoarele aprinse (din care unul cam chiorâș). Intră în stație ca fulgerul, probabil avea sigur și întârziere, urcăm toți, îmi găsesc un loc în spate și autobuzul pleacă rapid din stație.

La vreo 50-70m mai încolo, deja încadrat pe B2, o băbuță vrea să coboare cum că și-ar fi uitat portofelul, probabil în stație. Șoferul nu a fost de acord la lungi discuții să o lase să coboare când el tot avansa, pe B1 erau mașini în mers, dar te pui cu lumea din mașină care unii începuseră cu țărănii ieftine "dar lăsați domne să coboare că acum nu trece nimic", alții cu "n-ai milă, face infarct", alții cu recomandări să sune la 112, într-un final șoferul presat de călători o lasă dar tot spunea că nu era obligația lui, fiindcă n-are voie, și normal că nu avea dar într-un caz d-ăsta ești oarecum obligat să lași de la tine riscând deși în caz de accident normal că ești de vină, de mai era pe B1. Măcar s-a asigurat că nu circula nimic, să nu complice situația și să fie "om", deși cu un preț.

Acum, pentru cei care poate vreodată veniți prin oraș și intenționați să luați una din mașinile acestea: 23-27, intenționând să coborâți la Piața Mare (puțin departe, mai degrabă stația se numește "Bisericuța Copiiilor"), la ore mai de vârf, sincer nu vedeți așa ceva mereu: lume care nu te vede, se urcă pur și simplu peste tine, țărani în toată regula să prindă loc de parcă merg până în Sighetu Marmației, nu 15-20 km la drum întins... Nici în București n-am văzut așa cretinătate, e și acolo metrou, STB, STV, am circulat ce-i drept puțin în ultimii ani dar țărănia buzoiană e medalie de aur. Ceva mai civilizate sunt liniile de Vadu Pașii, Bentu, Călțuna, Stâlpu, Merei, Nenciulești etc decât Strezeni, Berca, Rătești sau Săsenii Vechi... adică gama 23-27.

Începând cu 18.04.2023, se modifică puțin traseele 15-20 (exceptând 17) și 23-27, ca urmare a modificării cu sens unic pe Col. Buzoianul dinspre Gară spre Unirii, astfel că pe întoarcere liniile 15-20 (exceptând 17) o vor lua drept pe Unirii comun cu linia 1 pe la piață, iar 23-27 o vor lua din sens opus la fel drept comun cu linia 11. Detalii pe site.

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Stații, refugii, indicatoare, diverse ADK

Se preconizează că într-o lună jumătate, vor intra autobuzele electrice în exploatare, ca urmare a finalizării modernizării bd. Unirii. Autobuzele Temsa ar intra mai devreme, pentru linia 7, urmând BYD-urile pentru 10. Posibil în același timp, să se finalizeze reabilitarea completă și a bd. Republicii, acum lucrându-se la pavarea trotuarului de pe partea cu calea ferată (finalizată de la pod până la magazinul spitalului CFR), iar partea carosabilă de pe aceeași parte find săpată de la pod până la spălătoria vis-a-vis de pe strada Libertății, sensul invers find finalizat complet. Deocamdată în această zonă se circulă cu puțină dificultate, stațiile de la spital și depou find temporar suspendate, călătorii deși acum plătesc mai mult, sunt nevoiți să găsească stații alternative pentru zonele închise și asta de peste o lună de zile.

Acum, nu știu și sistemul vizual și vocal de anunțate al stațiilor când va fi dat în funcțiune, am o vagă impresie că tot în aceeași perioadă.

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Stații, refugii, indicatoare, diverse ADK

Acum că vine vara (oficial), iar sistemele de aer condiționat sunt dpmdv obligatorii, de puțin timp find cald și prin oraș, instalațiile a/c au început să fie pornite însă ca și vara trecută, situația este tot în felul următor:

VDL Ambassador - 1/2 este relativ acceptabil, în celălalt este încă cald, iar de la jumătate în spate mai bine deschizi trapa;
VDL Citea - acceptabil ori satisfăcător, în primul caz la fel este o problemă de la jumătate în spate;

Volvo 7700 hibrid - acceptabil ori încă foarte cald;
Volvo 8700 - acceptabil sau satisfăcător, singura problemă este că aerul se oprește la deschiderea ușilor, și îi reia un pic să pornească după închiderea acestora;

Mercedes Citaro - foarte satisfăcător, un +9 sistemul de climă pentru acest model.

Van Hool - relativ acceptabil sau încă foarte cald;
Irisbus Citelis - acceptabil sau satisfăcător.

Într-o lună, dacă nu chiar mai devreme, ar trebui să ne bucurăm și de modelele Temsa și EBD, unde sistemul ar trebui să se comporte perfect.

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Stații, refugii, indicatoare, diverse ADK

În continuare, din păcate, România rămâne țara tuturor proștilor și al tupeiștilor (să mă corecteze cineva cu ceva mai elegant dacă poate, eu nu mi-am găsit alte cuvinte) în care expresia "vrem o țară ca afară" ar trebui cumva, pusă mai repede în practică prin seriozitate maximă a celor ce ne conduc, dar din păcate îi interesează doar de ei iar noi, civilii de rând, trăim în cele mai joase condiții pentru un stat european al anului 2023.

Acum aproximativ o oră, mă aflu în autobuzul 2B intrând în stația cu alveolă de la Micro 5 (evident sens gară) unde o mașină mică, stă ca deobicei staționată în alveolă cam în dreptul poștei, dar suficient să incomodeze (blocheze chiar) circulația autobuzelor. Situația face ca acesta să plece de data aceasta, un caz fericit, însă cum am mai menționat și în altă postare pe forum, mulți nu și-ar mai merita permisul de conducere fix din secunda în care eu fac postarea. Toată lumea, ar trebui să știe că autovehiculele destinate transportului în comun au prioritate la ieșirea din stațiile prevăzute cu alveolă, atâta timp cât acestea demonstrează clar intenția de ieșire prin prezența semnalizării.

Autobuzul în cauză, dă să iasă însă nicio mașină, din vreo 3-4 care circulau în același sens, văzând clar acțiunile acestuia, nu are nici ce-a mai mică intenție de a opri permitând autobuzului să părăsească stația, semn pe care acestea îl poartă pe partea din spate, așezat clar vizibil pe partea stângă a sensului de mers. Autobuzul iese la un moment dat forțat, iar un autoturism de tip SUV era cât pe ce să creeze serios un accident, intrând violent pe contrasens unde spre fericire nu se afla niciun autovehicul în acel moment. Acesta frânează la intimidare, certându-se și înjurându-se cu șoferul autobuzului care (șoferul autobuzului) l-a invitat frumos să părăsească mașina dacă se crede nevinovat. Șoferul SUV-ului demarează, grăbindu-se aparent să scape de urmare autobuzului, însă din fericire cineva a notat numărul de înmatriculare al mașinii în cauză.

Acum, dacă șoferul este chemat la poliție pentru adresări jignitoare și mai rău, a punerii în pericol siguranței traficului și al călătorilor din autobuz (printre care și eu, tare mi-aș dori să-i fiu martor, defapt îmi pare chiar rău că nu i-am lăsat niște date de contact și că respectivul a fugit, că îmi doream să fi pus niște paie pe foc), în urma sesizării conducătorului autobuzului, iar șoferul mașinii susține cele întâmplate crezând că acesta se apără, nu o face decât în defavoarea acestuia pentru că tocmai ce a comis 3 să le zic - infracțiuni:

1. Neacordarea de prioritate, pentru care se dă amendă și se suspendă permisul de conducere pentru 90 zile (parcă așa era), iar dacă se crea un accident termenul se prelungea;

2. Frânare nejustificată, defapt la intimidarea conducătorului autobuzului și a punerii în pericol siguranței circulației, nu știu ce pedeapsă se aplică mai exact, contravenție sigur și cred că la fel suspendarea permisului de conducere pentru cel puțin 30 zile;

3. Adresări jignitoare, contravenție.

Și acest lucru se întâmplă cu siguranță zilnic probabil peste tot, aparent din scris pare banal dar face-to-face nu-i nicidecum același lucru. Unii de la acești derbedei ai șoselelor s-au dezechilibrat, căzut, lovit în autobuz iar la unii s-a întâmplat ca din cauza rănilor în locuri sensibile (cum ar fi capul lovit violent de-o bară) să rezulte decesul acestora. Deși există prioritate în acest caz, toți șoferi autovehiculelor de transport în comun sunt conștienți însă unii evită ieșirea "forțată", tocmai pentru a evita un eventual accident, însă acest lucru trebuie să se termine iar cine nu respectă regulile de circulație - sunt și biciclete prin magazine și târguri.

 


  • TPB
  • Posted:
  •  

Re: Stații, refugii, indicatoare, diverse TPB

Cât timp se dau șpăgi mari pentru permisul de conducere și cât timp (aproape) toți românii își permit o mașină, aceste probleme nu se vor rezolva.
Transportul public există, și indiferent de orașul despre care vorbim, se schimbă în mai bine. Problema e că nu toți înțeleg, din cauza unor idei proaste ,,băgate în capul multora".

 


Re: Stații, refugii, indicatoare, diverse Costin

Civilizatia la volan e o problema in Romania, intr-adevar. Insa pentru situatia in cauza solutia e mult mai la indemana primariilor: sa desfiinteze alveolele, iar traficul sa astepte autobuzul.

De neconceput in Romania in urmatorii 10 ani, probabil, dar... asta e solutia.

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Stații, refugii, indicatoare, diverse ADK

O stație cu alveolă (ce-a de la "Intrarea Dorobanți") este desființată de multă vreme, devenind loc de parcare pentru oricine are treabă prin zonă. Probabil, dacă astfel nu se poate, așa trebuie să se facă și cu ce-a de la Micro 5 (oricum unii șoferi opresc direct pe bandă, deși dpdv teoretic, nu au voie).

Deocamdată... trebuie să ne păzim singuri.

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Stații, refugii, indicatoare, diverse ADK

Astăzi mi s-a părut interesant văzând un Citaro și un Volvo 7700 cu firmele setate pe linia 2, însă nu știu dacă au fost într-adevăr pe traseul respectiv, deoarece le-am dibuit în preajma garajului în orele după amiezii retrăgându-se.

De amintit că pe linia 2 au intrat/intră strict doar VDL Ambassador, Volvo 8700, Van-Hool și Irisbus, find linie pe jumătate metropolitană. Iar Citaro și Volvo 7700 doar pe urbane (1-10 exceptând 2, derivatul 2B precum și 9 care nu mai există + unele convenții dar tot în regim urban). Volvo 7700 (adică hibrid) intrau la început strict doar pe liniile 1, 5, 7, 8 și 10 (plus posibil doar "zona" 110), ulterior migrând și pe restul liniilor, astăzi find un tur în 3 respectiv altul în 4.

Din păcate de electrice cred că o să le vedem luna viitoare, nu știu dacă mai au când luna aceasta (conducerea spunea undeva la un moment dat că la sfârșitul lunii iunie 2023 le vom vedea pe trasee), deoarece stațiile de pe mijlocul Bd. Unirii nu sunt încă finalizate complet, iar la capetele de linii propuse nu am văzut încă instalate stațiile de încărcare. Acestea trebuie să fie la Gara Tohăneni și Micro 14 pentru linia 7 - cu Temsa, respectiv Bariera Brăilei și Aromet pentru linia 10 - cu BYD.

Înțeleg "inaugurarea" benzilor unice cu autobuzele BYD (că Temsa doar traversează), deși consider că se așteaptă cam mult. Poate dă Dumnezeu să fie gata și anunțurile audio și vocale ale stațiilor, care va fi chiar o premieră pentru un loc ca Buzăul unde nu cu prea mulți ani în urmă erau nici 30 de autobuze pe toate traseele, cei drept cam o treime din câte au ajuns astăzi, cu taxatoare și cu concurența de tip maxi-taxi plus un oraș ca uitat de lume, sărăcăcios din cale afară, cu dezvoltări foarte puține, asfalt vechi și crăpat peste tot, clădiri și poduri nereabilitate, străduțe neasfaltate și unde era asfalt erau multe cratere și lista continuă...

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Stații, refugii, indicatoare, diverse ADK

În unele stații au început să apară niște panouri ce ar semăna cu automatele de bilete, însă nu sunt încă prea clare deoarece sunt foarte înfășurate de multă folie de protecție. Este posibil să fie viitoarele automate de bilete QR, plus posibil și legitimații de călătorii.

Ori sunt doar panouri informative, ca cel (și singurul) de la Bazar (sensul spre Episcopie), care afișează circulația în timp real al autobuzelor, însă cu un mare delay...

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Stații, refugii, indicatoare, diverse ADK

Acestea sunt:
IMG_20230805_202144564_copy_1440x1920.jpg (938.07 KB; downloaded 794 times)


Însă la o primă observație, sunt montate doar în stațiile comune cu 7 și 10, ceea ce înclin să cred că fac parte din proiectul european.

 


Re: Stații, refugii, indicatoare, diverse DavGO

Un panou ca acesta se afla si in parcul Marghiloman, deci nu cred ca ar fi automate de bilete.

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Stații, refugii, indicatoare, diverse ADK

Nu, și nici nu au strict legătură cu liniile 7 & 10. Am văzut acum și la Aurora Mall, unde nu au treabă liniile electrizate.

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6 7 8 9
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Transportul în comun din municipiul Buzău  • 
Choose destination

Since our 2306 forum members have written 422900 posts in 5268 topics and 515 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use