Zona metropolitană BucureștiParcul de vehicule al operatorilor din București și IlfovAutobuze STB

 

Topic: Discuții diverse

4036 posts, 914899 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 224 225 226 227 228 229 230  ... 289
 
 

📖 Pagination options
Re: Discuții diverse mirceade

Fiindcă n-am găsit o discuție similară, are cineva idee de ce pentru STB e tabu discuția despre uși față (ambele) doar urcare cu validare card în fața șoferului fără cabină izolată, ușa 2 doar coborâre cu deschidere întârziată 3-4 secunde, ușa 3 blocată așa cum este în vestul Europei și/sau în Istanbul (sic)?
(îmi cer scuze pentru off topic și/sau dacă s-a mai discutat)

 


Re: Discuții diverse 1689

Urcare cu validare numai pe la sofer nu este o solutie fezabila la fluxul de calatori din Bucuresti (mai ales la ora de virf).
Cit despre dezavantajele desfiintarii usii 3, s-a discutat pe larg in mai multe rinduri. Pe scurt: timp de imbarcare/debarcare crescut, utilizare ineficienta a spatiului etc.

 


Re: Discuții diverse WT_fan06

Bucureşti este un oraş aglomerat, iar autobuzele urbane au nevoie de 3 uşi. Cele interurbane/regionale/de noapte se pretează la 2 uşi. Însă, şi în multe oraşe din Italia, Franța, Germania, etc. există autobuze cu 3 uşi şi autobuze articulate cu 4 uşi. Doar că acolo vezi de regulă că uşa 3 este cu deschidere/închidere doar cu senzor. Te vede senzorul, se deschide uşa, apoi senzorul nu mai vede nimic 3 secunde şi a închis-o la loc. Adică uşa 3 e doar pentru coborâre. Acum vine partea amuzantă. Când a fost în probe Citaro C2 Euro 6 la Bucureşti, fix aşa era uşa 3 şi stăteam câte 5 minute în stație pentru că oamenii stăteau în bătaia senzorului şi uşa nu se închidea. Asta era pe linia 104.

Revenind la prima uşă, cabina complet separată este un indicator al lipsei de civilizație şi nimeni din administrație nu vrea să schimbe asta - autobuzele se licitează în continuare cu cabină separată. La Bucureşti s-a mers pe model vienez, adică urcare şi coborâre pe la toate uşile şi validatoare la fiecare uşă. Însă, am aplicat exemplul bineînțeles pe jumătate, în sensul că la noi la prima uşă nu poți cumpăra bilet în cazul în care nu ai. În Viena poți. Asta plus faptul că numai la noi şi prin alte țări estice mai vezi cabinele separate...

 


Re: Discuții diverse mirceade

Nu vreau să prelungesc subiectul, dar dacă ne considerăm un oraș mai aglomerat și mai necivilizat decât Istanbulul unde se poate... sau să zic de Hong-Kong? Și să fim serioși, o coadă ordonată la urcare la ușa 1 e ce funcționează în tot restul lumii mult mai eficient decât coborâre și urcare pe aceleași uși. Autobuzele fără cabină izolată din Rio de Janeiro? E mai sigur orașul acela?
Eu cred că n-a călătorit suficient prin Asia cu transportul public conducerea STB, de exemplu...
"Când a fost în probe Citaro C2 Euro 6 la Bucureşti, fix aşa era uşa 3 şi stăteam câte 5 minute în stație pentru că oamenii stăteau în bătaia senzorului şi uşa nu se închidea. Asta era pe linia 104."
Ar fi foarte greu la început până s-ar obișnui lumea, de acord, plus că cred că trebuie corelat cu validator doar la sofer. Nu mă pricep, dar am văzut că se poate în locuri mai aglomerate ca linia 104 :)

 


Re: Discuții diverse Daddy

S-a mai discutat de multe ori asta. As vrea sa vad cum se aplica un asemenea sistem de exemplu pe 381, care vine la 3 minute si asteapta 30 de persoane in statie :D . Care ar fi timpul de imbarcare versus cel actual, cu cat se mareste timpul unei curse, costurile si beneficiile.

 


Re: Discuții diverse reiny2000

WT_fan06 wrote:
Acum vine partea amuzantă. Când a fost în probe Citaro C2 Euro 6 la Bucureşti, fix aşa era uşa 3 şi stăteam câte 5 minute în stație pentru că oamenii stăteau în bătaia senzorului şi uşa nu se închidea. Asta era pe linia 104.

Păi și acolo nu pot să stea oameni când e plin autobuzul că nu se mai închide ușa? N-avea șoferul un buton să nu se mai deschidă? Că doar nu se deschide când te apropii de ea, în mers să poți să sari din autobuz.

 


Re: Discuții diverse WT_fan06

N-ai înțeles. Ușa rămânea deschisă. Cât timp foto-senzorul detectează pe cineva ușa rămâne neclintită. Odată ce nu mai e detectată nicio persoană se numără câteva secunde (eventual cu semnal sonor care să anunțe închiderea) și apoi se închide. Șoferul nu prea are ce face. De îndată ce a ajuns în stație și a dat „liber” la ușă trebuie să aștepte până se închide. Autobuzul nu pleacă până ce ușa nu e închisă și „încuiată” (ca la tramvai). Butonul de „liber” la ușă e legat de bus stop brake. Ușa nu se va deschide niciodată în mers...

 


Re: Discuții diverse reiny2000

Și dacă autobuzul se umple până la refuz înțeleg probabil nu va închide ușa deoarece senzorul va detecta o persoană, iar cum în București nu vrea nimeni să coboare să aștepte următoarea mașină, autobuzul o să stea mult și bine în stație.
Desigur sună convenabil și civilizat, dar ar trebui ca autobuzele să vină des, la intervale regulate, astfel încât să nu mai stăm înghesuiți ca sarmalele.

 


Re: Discuții diverse mirceade

Daddy wrote:
S-a mai discutat de multe ori asta. As vrea sa vad cum se aplica un asemenea sistem de exemplu pe 381, care vine la 3 minute si asteapta 30 de persoane in statie :D . Care ar fi timpul de imbarcare versus cel actual, cu cat se mareste timpul unei curse, costurile si beneficiile.

De acord, dar să nu uităm esențialul, la urcarea prin față, *toată* lumea își plătește călătoria.
P.S.: cu low floor, ușă dublă și validatoare stânga-dreapta e incredibil de eficient, am văzut asta cu ochii mei la cap de linie, Lisabona.

 


Re: Discuții diverse mirceade

reiny2000 wrote:
Și dacă autobuzul se umple până la refuz înțeleg probabil nu va închide ușa deoarece senzorul va detecta o persoană, iar cum în București nu vrea nimeni să coboare să aștepte următoarea mașină, autobuzul o să stea mult și bine în stație.
Desigur sună convenabil și civilizat, dar ar trebui ca autobuzele să vină des, la intervale regulate, astfel încât să nu mai stăm înghesuiți ca sarmalele.

Eu cred că dincolo de cât de des vin sau nu vin, sunt esențiale afișajele electronice cu timpii pentru mai mult decât mașina care e deja în stație (de ex. 104 0min, 5min, 9min) fiindcă nu știu de câte ori am urmărit lupta pentru înghesuială într-un autobuz doar ca să observ că următorul vine agale în stație imediat după ce pleacă cel aglomerat. Multe 335, de exemplu, vin împreună și pentru că cel din față pierde timp cu înghesuiala iar în cel din spate se urcă doar câțiva. Afișajele (dar și aplicația STB) aflate în "teste" pe șoseaua Pantelimon suferă de această inepție, dacă un tramvai este în stație nu poți vedea decât că următorul vine în... 0 minute!

 


Re: Discuții diverse 1689

mirceade wrote:
[...]la urcarea prin față, *toată* lumea își plătește călătoria.
[...].


Nu toata lumea plateste, ci - eventual - valideaza.

In Paris - ca sa dau un contra-exemplu - urcarea se face pe toate usile (usa 1 e folosita, majoritar, de cei care vor sa-si cumpere bilet in vehicul), dar toata lumea valideaza.

O functiona controlul mai bine la RATP ?

 


Re: Discuții diverse CiprianTRB

În aceasta seara am observat în SICAP, o noua faza a licitațiilor(re-ofertare). Ce ar trebui sa însemne? :think:
Screenshot_20191227-195857_Chrome-01.jpeg (162.98 KB; downloaded 3265 times)

 


Re: Discuții diverse Daddy

mirceade wrote:
Daddy wrote:
S-a mai discutat de multe ori asta. As vrea sa vad cum se aplica un asemenea sistem de exemplu pe 381, care vine la 3 minute si asteapta 30 de persoane in statie :D . Care ar fi timpul de imbarcare versus cel actual, cu cat se mareste timpul unei curse, costurile si beneficiile.

De acord, dar să nu uităm esențialul, la urcarea prin față, *toată* lumea își plătește călătoria.
P.S.: cu low floor, ușă dublă și validatoare stânga-dreapta e incredibil de eficient, am văzut asta cu ochii mei la cap de linie, Lisabona.

Asta ar fi unicul beneficiu pe care il gasesc desi numarul gratuitatilor este din ce in ce mai mare.

La costuri, cresterea duratei unei curse ar duce la scaderea atractivitatii transportului public, in cele mai multe cazuri si la cresterea numarului de ture si in final cresterea parcului STB. Asta insemna cheltuieli mai mari, cheltuieli mai mari de personal, etc.

Sigur, pentru linii cu incarcare redusa s-ar putea, de ce nu?

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Discuții diverse ADK

Fix asta e ultima problemă. Ușa 3 pe senzori sau validatul la ușa 1, când Bucureștiul (și nu numai) are problemele pe care le are. Mai ales aglomerația și civilizația. Mai bine v-ați pune problema altfel - găsiți o soluție pentru eliberarea traficului și convingeți populația să-și lase mașinile acasă măcar unde au legătură cu autobuzul, troleibuzul sau tramvaiul de acasă la servici sau prin alte părți. Apoi discutați restul. În București abia se face față și cu 3 uși, și după unii ar trebui scoasă ușa a 3-a. Că se compară București cu Luxemburg sau mai știu eu cu ce țară sau oraș, unde conducerea e cu totul alta sau dacă ai scuipat o semință pe jos plătești amenda cât pentru 10 saci de semințe. Și cu scoaterea cabinei la fel, ați mai găsit ceva. Da, doar idei d-astea ”creative” că la cât de civilizată e țara și cum toată lumea are numai gânduri bune, toți infractorii sunt la detenție și nu numai... cea mai bună soluție. Hai să plec la servici, să întârzii câteva minute în stație ca să mă aștepte un psihopat d-ăsta și să-mi dea în cap. Că n-ai ce să-i faci, cu asemenea indivizi nu rezolvi nimic, degeaba-i spui frumos că-i aglomerație și nu poți zbura sau că sunt ture lipsă etc, nu judecă, e violent, de la spitalul 9 i-au dat drumul și tot așa. N-are ce pierde și dă în cap la lume, cum s-a întâmpat la spitalul Săpoca de la mine. Dacă era un oraș în care puteai să-ți lași mașina sau locuința descuiată și peste noapte mai ziceam, dar cel puțin în cazul mașinii te trezești cu ea spartă și pentru 1 leu uitat la vedere. Că ăsta-i Bucureștiul, asta-i România...

 


Go to page:  1  ... 224 225 226 227 228 229 230  ... 289
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Autobuze STB  • 
Choose destination

Since our 2295 forum members have written 422134 posts in 5256 topics and 515 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use