Topic: Discuții diverse
4066 posts, 1016104 views
📖 Pagination options
- andrei11
-
Posted:
-
- ADK
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
ADK
Eu mă gândesc ăștia de prin Rusia, Moldova sau Ucraina, tot așa se plâng de MAZ-uri, LIAZ-uri și Ikarusuri ca noi (defapt voi) de Mercedesuri? Sau la români se aplică proverul ”prostul nu e prost destul, dacă nu e și fudul” Și dacă aruncați un ochi pe internet să vedeți cum se ”pricep” ei la întreținere...
Eu mă gândesc ăștia de prin Rusia, Moldova sau Ucraina, tot așa se plâng de MAZ-uri, LIAZ-uri și Ikarusuri ca noi (defapt voi) de Mercedesuri? Sau la români se aplică proverul ”prostul nu e prost destul, dacă nu e și fudul” Și dacă aruncați un ochi pe internet să vedeți cum se ”pricep” ei la întreținere...
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
ByOnu
ADK, Rusia, Moldova si Ukraina nu-s in UE. Moldova se bucura la doua Mercedes trimise de noi si ar mai vrea, Ukraina e in razboi din 2014 (2,423 killed, 6,820 wounded, 378 missing, 2,768 captured; 15,000 defected to Russia), deci numai la niste porcarii de autobuze nu le sta mintea, iar Rusia e Rusia. ...
Prieteni, dati mai si voi exemple din UE, ca esti deja al doilea care imi da Ukraina drept exemplu. Hai, mai spre occident, ca prea va trage gandul la orient.
ADK, Rusia, Moldova si Ukraina nu-s in UE. Moldova se bucura la doua Mercedes trimise de noi si ar mai vrea, Ukraina e in razboi din 2014 (2,423 killed, 6,820 wounded, 378 missing, 2,768 captured; 15,000 defected to Russia), deci numai la niste porcarii de autobuze nu le sta mintea, iar Rusia e Rusia. ...
Prieteni, dati mai si voi exemple din UE, ca esti deja al doilea care imi da Ukraina drept exemplu. Hai, mai spre occident, ca prea va trage gandul la orient.
- Costin
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
Costin
N-am vazut pe nimeni sa ia drept model Rusia, Ucraina sau Moldova ca acolo "e mai bine" Sau sa emigreze acolo ca "e mai bine". Sa fim seriosi, ati deviat destul de mult. Dar trebuie facut un mini-rezumat al discutiilor, ca, desi Andrei11 are dreptate si vorbiti ca la o bere, de fapt sunt cateva puncte interesante.
1. Durata de viata a unui autobuz este 8 ani. Este fapt stiut si dovedit.
2. Acolo unde exista resursa financiara si preocupari legate de poluare (adica prin vest), dupa 8 ani autobuzul se pensioneaza. Doar ca a parcurs mult mai multi KM decat ar fi facut-o la noi (revin mai tarziu asupra aspectului). ADK: Mercedes din Buzau cand au fost fabricate si cu cati KM la bord au venit?
3. Andrei11, nu calcula rentabilitatea autobuzului ci amortizarea investitiei. Da, calculul e mai complex si implica si subventia, dar intr-un final ei au ajuns la 8 ani ca durata de amortizare, dar evident in conditiile lor de exploatare.
4. Revin la kilometrajul mult mai mare din vest (fata de la noi). Nr. de KM de la bordul autobuzelor din vest e asa mare pentru ca nu au titulari. La noi, sunt titularii in concediu? Si autobuzul e. La ei autobuzul poate merge si 24h in continuu, oamenii care il conduc se schimba, dar scopul final al masinii e sa mearga cat mai mult. Si este exploatata in acest sens. In al doilea rand, la noi o masina asteapta si cu lunile o piesa marunta. Si atunci cand asteapta, devine donatoare, deci revenirea ei se amana si mai mult.
5. Concluzia finala e ca la noi nu se exploateaza masinile corect iar mentenanta aproape lipseste.
N-am vazut pe nimeni sa ia drept model Rusia, Ucraina sau Moldova ca acolo "e mai bine" Sau sa emigreze acolo ca "e mai bine". Sa fim seriosi, ati deviat destul de mult. Dar trebuie facut un mini-rezumat al discutiilor, ca, desi Andrei11 are dreptate si vorbiti ca la o bere, de fapt sunt cateva puncte interesante.
1. Durata de viata a unui autobuz este 8 ani. Este fapt stiut si dovedit.
2. Acolo unde exista resursa financiara si preocupari legate de poluare (adica prin vest), dupa 8 ani autobuzul se pensioneaza. Doar ca a parcurs mult mai multi KM decat ar fi facut-o la noi (revin mai tarziu asupra aspectului). ADK: Mercedes din Buzau cand au fost fabricate si cu cati KM la bord au venit?
3. Andrei11, nu calcula rentabilitatea autobuzului ci amortizarea investitiei. Da, calculul e mai complex si implica si subventia, dar intr-un final ei au ajuns la 8 ani ca durata de amortizare, dar evident in conditiile lor de exploatare.
4. Revin la kilometrajul mult mai mare din vest (fata de la noi). Nr. de KM de la bordul autobuzelor din vest e asa mare pentru ca nu au titulari. La noi, sunt titularii in concediu? Si autobuzul e. La ei autobuzul poate merge si 24h in continuu, oamenii care il conduc se schimba, dar scopul final al masinii e sa mearga cat mai mult. Si este exploatata in acest sens. In al doilea rand, la noi o masina asteapta si cu lunile o piesa marunta. Si atunci cand asteapta, devine donatoare, deci revenirea ei se amana si mai mult.
5. Concluzia finala e ca la noi nu se exploateaza masinile corect iar mentenanta aproape lipseste.
- Nenea_titi
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
Nenea_titi
Mai circulă și tu prin afară.
La noi, înlocuirea unui bec, a unui furtun a uleiurilor și filtrelor și un pic de spoială înseamnă rk. Acolo, o schimbare de perne de aer (și nu, nu trebuie să fie sparte) , de linoleum, de rulmenți și de articulații (preventivă, nu trebuie să troncăne sau huruie), etc se cheamă revizie periodică. Termenul de rk, în vest a apus de ani mulți, la ei autobuzul se amortizează repede. Se merge pe consumerism. Autobuzul e un consumabil. Dar vorbim de țări unde oamenii achită călătoria, nu unde orice boschetar nespălat se urcă și parfumează toată mașina,și unde la un control, mai bine de 2/3 din vehicul coboară. Așa că te rog eu mai ieși prin lume. Acolo doar troleibuzele și tramvaiele au durata de utilizare mai mare. Aaaa... Mai e ceva : în multe orașe din vest, începe renunțarea la autobuzele diesel, și introducerea de... Electrice! Ecologie nene.
La noi nu sunt amortizate, din incompetența conducerii, nu silește lumea să își ia titlu de călătorie, le dă o amendă modică, pe care nu o plătesc și așa 75% din București merge cam gratis cu autobuzul. Mai ales pe regionale. Mai zilele trecute a fost control pe fosta 460...rezultatul : tot autobuzul gol după aceea...
Costin : la Luxembourg cel puțin autobuzul lucrează, de la 5-23. 5-12, și 16-23, în intervalul ăsta 12-16 acel autobuz stă la garaj...există ture suprapuse, adică alte ture ce merg în acel interval. Dar acolo sunt pe un autobuz 2 titulari. Când titularii sunt liberi, autobuzul stă rezervă în caz de defectare a altora. La Roma la tramvai, fiecare tramvai are un titular...e titularul în concediu e și tramvaiul. Dar își permit, la ei, rețeaua e mică, doar 6 trasee și cam 180 tramvaie. Îți dai seama că niciodată nu vor merge toate.
Ce a zis Costin, am zis și eu. Exploatare incorectă. Apropo de autobuzele Citaro din BZ, au cam aceeași vârstă cu cele de la noi... Dar altă stare tehnică... Se vede pe unde au umblat înainte.
Albert wrote:
... Cică așa s-ar face in vest...
Mai circulă și tu prin afară.
La noi, înlocuirea unui bec, a unui furtun a uleiurilor și filtrelor și un pic de spoială înseamnă rk. Acolo, o schimbare de perne de aer (și nu, nu trebuie să fie sparte) , de linoleum, de rulmenți și de articulații (preventivă, nu trebuie să troncăne sau huruie), etc se cheamă revizie periodică. Termenul de rk, în vest a apus de ani mulți, la ei autobuzul se amortizează repede. Se merge pe consumerism. Autobuzul e un consumabil. Dar vorbim de țări unde oamenii achită călătoria, nu unde orice boschetar nespălat se urcă și parfumează toată mașina,și unde la un control, mai bine de 2/3 din vehicul coboară. Așa că te rog eu mai ieși prin lume. Acolo doar troleibuzele și tramvaiele au durata de utilizare mai mare. Aaaa... Mai e ceva : în multe orașe din vest, începe renunțarea la autobuzele diesel, și introducerea de... Electrice! Ecologie nene.
La noi nu sunt amortizate, din incompetența conducerii, nu silește lumea să își ia titlu de călătorie, le dă o amendă modică, pe care nu o plătesc și așa 75% din București merge cam gratis cu autobuzul. Mai ales pe regionale. Mai zilele trecute a fost control pe fosta 460...rezultatul : tot autobuzul gol după aceea...
Costin : la Luxembourg cel puțin autobuzul lucrează, de la 5-23. 5-12, și 16-23, în intervalul ăsta 12-16 acel autobuz stă la garaj...există ture suprapuse, adică alte ture ce merg în acel interval. Dar acolo sunt pe un autobuz 2 titulari. Când titularii sunt liberi, autobuzul stă rezervă în caz de defectare a altora. La Roma la tramvai, fiecare tramvai are un titular...e titularul în concediu e și tramvaiul. Dar își permit, la ei, rețeaua e mică, doar 6 trasee și cam 180 tramvaie. Îți dai seama că niciodată nu vor merge toate.
Ce a zis Costin, am zis și eu. Exploatare incorectă. Apropo de autobuzele Citaro din BZ, au cam aceeași vârstă cu cele de la noi... Dar altă stare tehnică... Se vede pe unde au umblat înainte.
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
punmeister
Iar ca exemplu, autobuzele Citaro Euro 5 ale ex-Schiphol Sternet aveau toate peste un milion de kilometri in doar 10 ani cand au ajuns la Buzau.
Costin wrote:
Revin la kilometrajul mult mai mare din vest (fata de la noi). Nr. de KM de la bordul autobuzelor din vest e asa mare pentru ca nu au titulari. La noi, sunt titularii in concediu? Si autobuzul e. La ei autobuzul poate merge si 24h in continuu, oamenii care il conduc se schimba, dar scopul final al masinii e sa mearga cat mai mult. Si este exploatata in acest sens. In al doilea rand, la noi o masina asteapta si cu lunile o piesa marunta. Si atunci cand asteapta, devine donatoare, deci revenirea ei se amana si mai mult.
Iar ca exemplu, autobuzele Citaro Euro 5 ale ex-Schiphol Sternet aveau toate peste un milion de kilometri in doar 10 ani cand au ajuns la Buzau.
- Victor92
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
Victor92
Mai multe autobuze Mercedes-Benz Citaro de la noua autobaza Nitu Vasile s-au deplasat in aceasta dimineata la Obregia pentru a fi spalate si igienizate, conform anuntului publicat recent.
Printre acestea le-am vazut pe 4654 si 4841.
Mai multe detalii despre aceasta procedura ---> https://www.facebook.com/stbsaoficial/
Mai multe autobuze Mercedes-Benz Citaro de la noua autobaza Nitu Vasile s-au deplasat in aceasta dimineata la Obregia pentru a fi spalate si igienizate, conform anuntului publicat recent.
Printre acestea le-am vazut pe 4654 si 4841.
Mai multe detalii despre aceasta procedura ---> https://www.facebook.com/stbsaoficial/
- V2A
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
V2A
În acest moment avem complet sau majoritar autobuze Otokar (indiferent de tip) pe liniile:
104 - 34
105 - 16
106 - 2*
123 - 20
125 - 3
137 - 21
149 - 1
168 - 11
173 - 8
185 - 4*
196 - 4
221 - 3*
222 - 6*
223 - 4
261 - 3
268 - 5
300 - 16
302 - 6
312 - 6
335 - 34*
336 - 24
361 - 4
368 - minim 20*
381 - 26*
601 - 6
682 - 5
780 - 4
781 - 4
782 - 3
783 - 10
784 - 4
Total: 317 ture care ar trebui asigurate cu Otokar.
*Liniile 335, 368 și 381 au încă multe autobuze Mercedes, iar în altele (104, 137, 300, 336) mai circulă 1-3 astfel de autobuze. De 106, 185, 221 și 222 nu știu dacă vor fi full Otokar, momentan au 1-2 astfel de autobuze, în rest Mercedes. Pe lângă acestea, mai sunt liniile 133, 226, 331, care au ceva mai multe Otokare (5-6).
Din câte am citit pe forum ar trebui să mai primească Otokar liniile 131 (12), 133 (22) - completare, 136 (9), 226 (21) - completare, 301 (17), 311 (15), 313 (19), 330 (15), 331 (16) - completare. Mai mult ca sigur se va renunța la înlocuirea parcului pe câteva din acestea deoarece s-ar depăși lejer cele 400 de autobuze.
În acest moment avem complet sau majoritar autobuze Otokar (indiferent de tip) pe liniile:
104 - 34
105 - 16
106 - 2*
123 - 20
125 - 3
137 - 21
149 - 1
168 - 11
173 - 8
185 - 4*
196 - 4
221 - 3*
222 - 6*
223 - 4
261 - 3
268 - 5
300 - 16
302 - 6
312 - 6
335 - 34*
336 - 24
361 - 4
368 - minim 20*
381 - 26*
601 - 6
682 - 5
780 - 4
781 - 4
782 - 3
783 - 10
784 - 4
Total: 317 ture care ar trebui asigurate cu Otokar.
*Liniile 335, 368 și 381 au încă multe autobuze Mercedes, iar în altele (104, 137, 300, 336) mai circulă 1-3 astfel de autobuze. De 106, 185, 221 și 222 nu știu dacă vor fi full Otokar, momentan au 1-2 astfel de autobuze, în rest Mercedes. Pe lângă acestea, mai sunt liniile 133, 226, 331, care au ceva mai multe Otokare (5-6).
Din câte am citit pe forum ar trebui să mai primească Otokar liniile 131 (12), 133 (22) - completare, 136 (9), 226 (21) - completare, 301 (17), 311 (15), 313 (19), 330 (15), 331 (16) - completare. Mai mult ca sigur se va renunța la înlocuirea parcului pe câteva din acestea deoarece s-ar depăși lejer cele 400 de autobuze.
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
- Serban Robert
-
Posted:
-
- Nenea_titi
-
Posted:
-
- andrei11
-
Posted:
-
- ADK
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
ADK
Tot nu o să înțeleg vreodată aceste discuții, ca pe nu știu ce linie urbană e autobuz Mercedes sau Otokar.
Dacă erați în Ploiești sau Buzău, tot așa erau discuții zilnice că azi linia 2 ploieșteană ieri a fost Ikarus, azi MAN iar mâine BMC sau EBD? ați văzut că și în 104 au intrat EBD, deși e o linie spre periferie cu drum prost nu meritau nicidecum mașini noi. Sau în Buzău linia 7 ieri ați văzut BMC, azi VDL și mâine Mercedes? sunt autobuzele regiei și intră pe orice linie, au de bază o linie titulară într-adevăr iar deobicei mașinile mai vechi intră spre marginea orașului. Nu băgai prin '90 DAC pe 104 și DAF pe 471. Aveți răbdare fanii Otokar că o să le vedeți peste tot cu timpul, acum nu că vă ”întristez” dar cred că o să fie o situație ca la RAT Craiova, mașinile cumpărate după DAC-uri au ajuns retrase înaintea lor.
Tot nu o să înțeleg vreodată aceste discuții, ca pe nu știu ce linie urbană e autobuz Mercedes sau Otokar.
Dacă erați în Ploiești sau Buzău, tot așa erau discuții zilnice că azi linia 2 ploieșteană ieri a fost Ikarus, azi MAN iar mâine BMC sau EBD? ați văzut că și în 104 au intrat EBD, deși e o linie spre periferie cu drum prost nu meritau nicidecum mașini noi. Sau în Buzău linia 7 ieri ați văzut BMC, azi VDL și mâine Mercedes? sunt autobuzele regiei și intră pe orice linie, au de bază o linie titulară într-adevăr iar deobicei mașinile mai vechi intră spre marginea orașului. Nu băgai prin '90 DAC pe 104 și DAF pe 471. Aveți răbdare fanii Otokar că o să le vedeți peste tot cu timpul, acum nu că vă ”întristez” dar cred că o să fie o situație ca la RAT Craiova, mașinile cumpărate după DAC-uri au ajuns retrase înaintea lor.
- Dragos31
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
Dragos31
106 e zilnic full Kent C-10, că mai scapă un Citaro la două săptămâni, asta e altceva, iar 336 are 26 de ture.
221 nu avea 2 ture
V2A wrote:
În acest moment avem complet sau majoritar autobuze Otokar (indiferent de tip) pe liniile:
[...]
106 - 2*
[...]
221 - 3*
[...]
336 - 24
106 e zilnic full Kent C-10, că mai scapă un Citaro la două săptămâni, asta e altceva, iar 336 are 26 de ture.
221 nu avea 2 ture
📖 Pagination options