Topic: Discuții diverse
4066 posts, 1016668 views
📖 Pagination options
- WT_fan06
-
Posted:
-
Re: Istorie vehicule - discuții diverse
WT_fan06
Păi aia e că nu prea au rost 3 sau 4 uși. Dacă te uiți în vest, rare sunt autobuzele cu 4 uși la cele articulate și cu 3 uși la cele solo. E vorba de volum chiar mare de pasageri și sau coridoare rapide ca să se justifice. Altfel, pasagerul se urcă pe la șofer, plătește și coboară prin spate (i se deschide dacă apasă butonul "Stop").
Vorbim vorbe aici, numai prin privatizare se va putea realiza așa ceva. Acolo nu stă nimeni la discuții că nu știu ce nu vor șoferii, că intră frigul și de-aia nu deschid ușa. Au zburat afară în secunda doi. Vorba aia, fluxul pasagerilor (urcat față coborât spate) merge prin vest de foarte puțin timp... cam de când s-a inventat transportul public. Numai românii sunt șmecheri, ei nu votează că nu fac politică, nu au cu cine, am văzut. Apoi ies în piață de șmecheri ce sunt ei.
Am auzit-o și pe asta, nu avem transport civilizat pentru că la noi pur și simplu nu se poate! Vai de noi...
ADK wrote:
Asta ar însemna fiecare autobuz să piardă foarte mult timp în stații. Atunci care ar fi rostul celor 3 sau 4 uşi?
Păi aia e că nu prea au rost 3 sau 4 uși. Dacă te uiți în vest, rare sunt autobuzele cu 4 uși la cele articulate și cu 3 uși la cele solo. E vorba de volum chiar mare de pasageri și sau coridoare rapide ca să se justifice. Altfel, pasagerul se urcă pe la șofer, plătește și coboară prin spate (i se deschide dacă apasă butonul "Stop").
Vorbim vorbe aici, numai prin privatizare se va putea realiza așa ceva. Acolo nu stă nimeni la discuții că nu știu ce nu vor șoferii, că intră frigul și de-aia nu deschid ușa. Au zburat afară în secunda doi. Vorba aia, fluxul pasagerilor (urcat față coborât spate) merge prin vest de foarte puțin timp... cam de când s-a inventat transportul public. Numai românii sunt șmecheri, ei nu votează că nu fac politică, nu au cu cine, am văzut. Apoi ies în piață de șmecheri ce sunt ei.
Am auzit-o și pe asta, nu avem transport civilizat pentru că la noi pur și simplu nu se poate! Vai de noi...
- ADK
-
Posted:
-
Re: Istorie vehicule - discuții diverse
ADK
Te rog, mai lasă-mă în pace, să vorbim de civilizație când vor fi ca-n "vest" salarile, legile, condițiile de muncă etc şi ce-i cu adevărat important nu autobuze în 2 uşi, urcat prin față, coborât prin spate şi datul afară şoferului degeaba. Aş vrea să văd în SUA un trai ca într-o țară cu adevărat dezvoltată, nu cunosc salarile acolo dar legile nu's iertătoare. Fiecare țară e unică.
LE: Am spus undeva în urmă, că acum vreo 3 ani eram agresat fizic şi verbal d-un nebun, am sunat la poliție şi mi-au spus că nu vin doar din atâta , ar fi trebuit să mă/ne încălzească că sunt(em) agresați pe stradă, nu ne ajută nici cei în măsură dar la autobuz urcăm doar pe uşa din față...?
Te rog, mai lasă-mă în pace, să vorbim de civilizație când vor fi ca-n "vest" salarile, legile, condițiile de muncă etc şi ce-i cu adevărat important nu autobuze în 2 uşi, urcat prin față, coborât prin spate şi datul afară şoferului degeaba. Aş vrea să văd în SUA un trai ca într-o țară cu adevărat dezvoltată, nu cunosc salarile acolo dar legile nu's iertătoare. Fiecare țară e unică.
LE: Am spus undeva în urmă, că acum vreo 3 ani eram agresat fizic şi verbal d-un nebun, am sunat la poliție şi mi-au spus că nu vin doar din atâta , ar fi trebuit să mă/ne încălzească că sunt(em) agresați pe stradă, nu ne ajută nici cei în măsură dar la autobuz urcăm doar pe uşa din față...?
- WT_fan06
-
Posted:
-
Re: Istorie vehicule - discuții diverse
WT_fan06
Eu te las, dar cu lăsatul n-am rezolvat nimic. Îi lăsăm pe unii să facă ce vor ei cu țara asta și cu legile ei, îi lăsăm pe alții să arunce la casat istoria noastră, le lăsăm pe toate și e bine așa, nu?
Refuz să accept că în majoritatea țărilor se poate și la noi nu, doar pentru că suntem unici. Este profund eronat. Am spus și eu și alții că există soluții de FOARTE mult timp, ca șoferul de autobuz să fie în deplină siguranță. Cabina poate fi închisă foarte bine și sigur fără să iei și ușa din față și fără să deranjezi passenger flow-ul, cu un geam pe care nu mulți îl pot sparge, cum vezi în Londra și în foarte multe alte orașe din Europa (n-am mai zis vest ). Ceilalți au supraviețuit, sunt sigur că putem supraviețui și noi.
Eu te las, dar cu lăsatul n-am rezolvat nimic. Îi lăsăm pe unii să facă ce vor ei cu țara asta și cu legile ei, îi lăsăm pe alții să arunce la casat istoria noastră, le lăsăm pe toate și e bine așa, nu?
Refuz să accept că în majoritatea țărilor se poate și la noi nu, doar pentru că suntem unici. Este profund eronat. Am spus și eu și alții că există soluții de FOARTE mult timp, ca șoferul de autobuz să fie în deplină siguranță. Cabina poate fi închisă foarte bine și sigur fără să iei și ușa din față și fără să deranjezi passenger flow-ul, cu un geam pe care nu mulți îl pot sparge, cum vezi în Londra și în foarte multe alte orașe din Europa (n-am mai zis vest ). Ceilalți au supraviețuit, sunt sigur că putem supraviețui și noi.
- ADK
-
Posted:
-
Re: Istorie vehicule - discuții diverse
ADK
Ai dreptate în ceea ce zici, dar şi cu proteste tot degeaba... Din păcate "regele" nu e ales de noi, în ciudă că noi îl votăm. Dar hai să nu ne mai gândim atâta la confortul pasagerilor, că până la urmă nu în mâna lor stă autobuzul. Şi ce tot atâta deranj cu cabina la şofer? Ce ocupă atât de mult, ia jumate din autobuz doar pentru el? Şoferul n-are dreptul la un pic de spațiu al lui, la intimitate şi siguranță? Să vină toți în sufletul tău... Să vadă exact ce butoane apeşi, când te scarpini şi pe unde, să-ți fure ceva şi să te tot şicaneze. Până şi autocarele Atlassib/Atirom/Atlantic primele 2 rânduri de scaune, sunt ale şoferilor (mai ales că pleacă câte 3 în cursă). În autogări în lipsa celor 3 şoferi pe termen lung (mai ales la Sibiu, unde stau o oră jumate) se închide maşina.
Ai dreptate în ceea ce zici, dar şi cu proteste tot degeaba... Din păcate "regele" nu e ales de noi, în ciudă că noi îl votăm. Dar hai să nu ne mai gândim atâta la confortul pasagerilor, că până la urmă nu în mâna lor stă autobuzul. Şi ce tot atâta deranj cu cabina la şofer? Ce ocupă atât de mult, ia jumate din autobuz doar pentru el? Şoferul n-are dreptul la un pic de spațiu al lui, la intimitate şi siguranță? Să vină toți în sufletul tău... Să vadă exact ce butoane apeşi, când te scarpini şi pe unde, să-ți fure ceva şi să te tot şicaneze. Până şi autocarele Atlassib/Atirom/Atlantic primele 2 rânduri de scaune, sunt ale şoferilor (mai ales că pleacă câte 3 în cursă). În autogări în lipsa celor 3 şoferi pe termen lung (mai ales la Sibiu, unde stau o oră jumate) se închide maşina.
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Istorie vehicule - discuții diverse
ByOnu
Sa se piarda oricat timp este necesar pana cand toata lumea valideaza.
Cat despre intimitatea soferului, are dreptul la acelasi nivel de intimitate precum orice lucrator cu publicul.
Trebuie sa intram in randul tarilor civilizate unde soferul este atat controlor, cat si vanzator de bilet pe loc.
ADK wrote:
Asta ar însemna fiecare autobuz să piardă foarte mult timp în stații. Atunci care ar fi rostul celor 3 sau 4 uşi?
Sa se piarda oricat timp este necesar pana cand toata lumea valideaza.
Cat despre intimitatea soferului, are dreptul la acelasi nivel de intimitate precum orice lucrator cu publicul.
Trebuie sa intram in randul tarilor civilizate unde soferul este atat controlor, cat si vanzator de bilet pe loc.
- aztec
-
Posted:
-
Re: Istorie vehicule - discuții diverse
aztec
Pai la noi fluxul normal era...invers...urcai prin spate .
Daca urcai pe la mijloc sau in fata trebuia sa dai...
"pana in fund la taxatoare", ca doar fraza e celebra...
Pai la noi fluxul normal era...invers...urcai prin spate .
Daca urcai pe la mijloc sau in fata trebuia sa dai...
"pana in fund la taxatoare", ca doar fraza e celebra...
- ADK
-
Posted:
-
Re: Istorie vehicule - discuții diverse
ADK
România în rândul țărilor civilizate n-o să se afle niciodată atâta timp cât conducerea se desfășoară sub pălăria PSD și al unui hoț (defapt hoți) votat de persoane juridice. Deci vă rog enorm, și pe colegul WT_fan06 să lăsați deoparte visele țărilor ”civilizate” care n-au făcut ce-a făcut România acum aproape 30 de ani (în decembrie), când condițiile de trai erau severe. Pe alta, realitatea e crudă când ieșiți pe stradă și dați nas-în-nas cu tot felul de persoane fără adăpost (care nu se mai gândesc la nimic), gropi peste tot (care nici măcar astea nu se repară), persoane dubioase la orice colț, criminali în libertate, salarii mizerabile etc dar pe noi ne încălzește că să avem măcar avem un transport public civilizat și șoferul să fie mascota călătorilor (defapt dintotdeauna a fost). De ce trebuie să mă faceți să repet, că fiecare țară e unică în felul ei, nu poți pretinde civilizație prea mare în unele țări și nici peste cine știe câți ani, eu-nțeleg că trebuie îmbunătățit dar dacă nici oamenii nu se schimbă... care asta pornește de sus, că avem legi prea blânde, omori pe stradă, dai o declarație și te ”iartă”, alergi prin tribunale să dai în judecată pe cineva pentru o hotărâre, ordin de restricție (cum am vrut să dau eu) dar care o primești în câțiva ani. Mă iertați iarăși de off-topic, dar să punem prima dată la punct lucrurile mai importante... Care depind și de buna-stare a noastră, doar nu poți fi fericit doar cu câteva sute de lei în mână și munciți cât pentru câteva mii. Că restul se duc la stat, se oprește foarte mult pentru asigurarea medicală și când te duci cu o problemă de sănătate te refuză să te pune să-ți cauți un particular.
România în rândul țărilor civilizate n-o să se afle niciodată atâta timp cât conducerea se desfășoară sub pălăria PSD și al unui hoț (defapt hoți) votat de persoane juridice. Deci vă rog enorm, și pe colegul WT_fan06 să lăsați deoparte visele țărilor ”civilizate” care n-au făcut ce-a făcut România acum aproape 30 de ani (în decembrie), când condițiile de trai erau severe. Pe alta, realitatea e crudă când ieșiți pe stradă și dați nas-în-nas cu tot felul de persoane fără adăpost (care nu se mai gândesc la nimic), gropi peste tot (care nici măcar astea nu se repară), persoane dubioase la orice colț, criminali în libertate, salarii mizerabile etc dar pe noi ne încălzește că să avem măcar avem un transport public civilizat și șoferul să fie mascota călătorilor (defapt dintotdeauna a fost). De ce trebuie să mă faceți să repet, că fiecare țară e unică în felul ei, nu poți pretinde civilizație prea mare în unele țări și nici peste cine știe câți ani, eu-nțeleg că trebuie îmbunătățit dar dacă nici oamenii nu se schimbă... care asta pornește de sus, că avem legi prea blânde, omori pe stradă, dai o declarație și te ”iartă”, alergi prin tribunale să dai în judecată pe cineva pentru o hotărâre, ordin de restricție (cum am vrut să dau eu) dar care o primești în câțiva ani. Mă iertați iarăși de off-topic, dar să punem prima dată la punct lucrurile mai importante... Care depind și de buna-stare a noastră, doar nu poți fi fericit doar cu câteva sute de lei în mână și munciți cât pentru câteva mii. Că restul se duc la stat, se oprește foarte mult pentru asigurarea medicală și când te duci cu o problemă de sănătate te refuză să te pune să-ți cauți un particular.
- Daddy
-
Posted:
-
Re: Istorie vehicule - discuții diverse
Daddy
Se vedea sistemul pe vechile SAVIEM unde se statea 5 minute sa valideze 20 de persoane.
=> doua ore pana la serviciu =>masina personala
Se vedea sistemul pe vechile SAVIEM unde se statea 5 minute sa valideze 20 de persoane.
ByOnu wrote:
Sa se piarda oricat timp este necesar pana cand toata lumea valideaza.
=> doua ore pana la serviciu =>masina personala
- WT_fan06
-
Posted:
-
Re: Istorie vehicule - discuții diverse
WT_fan06
Avertizez, urmează o opinie controversată - autobuzul e făcut pentru pasageri în primul rând. Șoferul are tot dreptul să ocupe un colț și să stea civilizat la volan să își facă meseria, nu să își facă o "a doua casă" în autobuz și să o "personalizeze" după gust. Am mai zis de 100 de ori, cabina e separată cu geam scobit în jurul validatorului asfel încât să nu poți băga decât o mână să validezi cardul, atât. Niciun furat, nici nimic. Dar oare nu e mai bine să interacționezi cu pasagerii?? Un "bună ziua", un "mulțumesc" reciproc? În Anglia se salută când intri în autobuz și se mulțumește când cobori. Eu unul nu omit asta nici măcar o dată, chiar dacă uneori nu primesc răspuns. Mi se pare semn de omenie, de civilizație. De ce vorbești de parcă scopul principal al pasagerilor e să îl fure pe șofer, nu să meargă în siguranță și cât mai repede la destinație?
Producătorii de autobuze au investit mult în confortul șoferului- scaune mai bune, borduri mai bune, mai ajustabile, mai ușor de manevrat, mai smart și mai intuitive, nu în luarea spațiului pentru pasageri și oferirea acestuia șoferului. Pur și simplu nu așa funcționează mobilitatea urbană.
Șoferul e la serviciul pasagerului și NU invers. Tot aici se duc și respectele mele pentru acei șoferi care cică se grăbesc foarte tare și închid ușile în nas oamenilor, dar care când văd un vârstnic cum se chinuie jumate de minut să urce la prima ușă au puterea să stea aplecați pe volan și să se uite în oglindă în loc să apese UN BUTON ca să coboare autobuzul, scutind astfel și chin și mult timp. Ăsta e nivelul la care suntem. Și apoi citesc mesaje din acelea lipite pe geam, gen "VREM RESPECT". Îmi pare rău, dar eu judec singur dacă respect pe cineva sau nu în baza acțiunilor sale, nu în baza cererilor sale. Când văd că autobuzul se lasă într-o parte mă și "speriu", s-o fi desumflat vreun cauciuc sau a cedat o pernă de aer. A ajuns un miracol să văd un șofer care face acest minim gest de bunăvoință. Nu mai zic că în țările civilizate șoferii coboară podeaua până o aliniază la bordură în fiecare stație. Noi suntem la ani lumină.
Iar ca să închei apoteotic, se testează deja autobuze fără șofer. Nu zic că acestea sunt viitorul, sau că și mă simt în siguranță să mă urc într-un astfel de autobuz, dar nu uitați că tehnologia vine din urmă...
Avertizez, urmează o opinie controversată - autobuzul e făcut pentru pasageri în primul rând. Șoferul are tot dreptul să ocupe un colț și să stea civilizat la volan să își facă meseria, nu să își facă o "a doua casă" în autobuz și să o "personalizeze" după gust. Am mai zis de 100 de ori, cabina e separată cu geam scobit în jurul validatorului asfel încât să nu poți băga decât o mână să validezi cardul, atât. Niciun furat, nici nimic. Dar oare nu e mai bine să interacționezi cu pasagerii?? Un "bună ziua", un "mulțumesc" reciproc? În Anglia se salută când intri în autobuz și se mulțumește când cobori. Eu unul nu omit asta nici măcar o dată, chiar dacă uneori nu primesc răspuns. Mi se pare semn de omenie, de civilizație. De ce vorbești de parcă scopul principal al pasagerilor e să îl fure pe șofer, nu să meargă în siguranță și cât mai repede la destinație?
Producătorii de autobuze au investit mult în confortul șoferului- scaune mai bune, borduri mai bune, mai ajustabile, mai ușor de manevrat, mai smart și mai intuitive, nu în luarea spațiului pentru pasageri și oferirea acestuia șoferului. Pur și simplu nu așa funcționează mobilitatea urbană.
Șoferul e la serviciul pasagerului și NU invers. Tot aici se duc și respectele mele pentru acei șoferi care cică se grăbesc foarte tare și închid ușile în nas oamenilor, dar care când văd un vârstnic cum se chinuie jumate de minut să urce la prima ușă au puterea să stea aplecați pe volan și să se uite în oglindă în loc să apese UN BUTON ca să coboare autobuzul, scutind astfel și chin și mult timp. Ăsta e nivelul la care suntem. Și apoi citesc mesaje din acelea lipite pe geam, gen "VREM RESPECT". Îmi pare rău, dar eu judec singur dacă respect pe cineva sau nu în baza acțiunilor sale, nu în baza cererilor sale. Când văd că autobuzul se lasă într-o parte mă și "speriu", s-o fi desumflat vreun cauciuc sau a cedat o pernă de aer. A ajuns un miracol să văd un șofer care face acest minim gest de bunăvoință. Nu mai zic că în țările civilizate șoferii coboară podeaua până o aliniază la bordură în fiecare stație. Noi suntem la ani lumină.
Iar ca să închei apoteotic, se testează deja autobuze fără șofer. Nu zic că acestea sunt viitorul, sau că și mă simt în siguranță să mă urc într-un astfel de autobuz, dar nu uitați că tehnologia vine din urmă...
- aztec
-
Posted:
-
Re: Istorie vehicule - discuții diverse
aztec
Putin vehement dar nu e cazul.
Cabina separata, istoric, e de pe vremea aia...cand nu prea te refuza politia daca faceai o reclamatie
A pornit ca o metoda de personalizare si protejare a soferilor de frigul napraznic iarna, cand la 1 din 100 functiona caldura de inghetau geamurile de se strangea un strat gros de abia cu dezghetul de primavara mai vedeai ceva afara.
Si a aparut ca rezultat al titularizarilor pe viata pe acelasi mijloc de transport...
Apoi, generalizata si perpetuata ca o cutuma de autobaza/depou si ajunsa pana azi ca un criteriu important.
Arata atat de hidos....pana si pe noile autobuze.
Daca nu ma insel...pana si autobuzele comuniste nu aveau buton separat pt usa soferului si o blocau sa ramana inchisa la statii...apropos...alea comuniste de ce nu aveau din fabrica si erau improvizatii?
Putin vehement dar nu e cazul.
Cabina separata, istoric, e de pe vremea aia...cand nu prea te refuza politia daca faceai o reclamatie
A pornit ca o metoda de personalizare si protejare a soferilor de frigul napraznic iarna, cand la 1 din 100 functiona caldura de inghetau geamurile de se strangea un strat gros de abia cu dezghetul de primavara mai vedeai ceva afara.
Si a aparut ca rezultat al titularizarilor pe viata pe acelasi mijloc de transport...
Apoi, generalizata si perpetuata ca o cutuma de autobaza/depou si ajunsa pana azi ca un criteriu important.
Arata atat de hidos....pana si pe noile autobuze.
Daca nu ma insel...pana si autobuzele comuniste nu aveau buton separat pt usa soferului si o blocau sa ramana inchisa la statii...apropos...alea comuniste de ce nu aveau din fabrica si erau improvizatii?
- Costin
-
Posted:
-
Re: Istorie vehicule - discuții diverse
Costin
O mica paranteza pentru colegul ADK - esti pe un forum care promoveaza mobilitatea calatorilor. Nu a soferilor. E ok sa ai alte pareri, dar intelege ca esti in locul gresit in care sa le expui. Merg mai bine pe un forum al soferilor... ce faci acum e ca si cum ai vorbi despre diete vegetariene pe un forum de macelari.
O mica paranteza pentru colegul ADK - esti pe un forum care promoveaza mobilitatea calatorilor. Nu a soferilor. E ok sa ai alte pareri, dar intelege ca esti in locul gresit in care sa le expui. Merg mai bine pe un forum al soferilor... ce faci acum e ca si cum ai vorbi despre diete vegetariene pe un forum de macelari.
- ADK
-
Posted:
-
Re: Istorie vehicule - discuții diverse
ADK
N-am zis asta, dar totuși acolo chiar e a doua casă pentru ei (în cazul tirurilor și tot ce fac internaționale, aia e deja casa lor) care își petrec undeva la 8 ore pe acel scaun, tu te urci și ai coborât peste câteva minute, d-aia nu-i înțelegi. Cât despre interacționarea cu pasagerii e bine să fie evitată, pur și simplu să n-ai treabă cu șoferul (ce tot ai atâta de vorbit cu el? o nelămurire de traseu poate, un ”servici ușor” îi poți spune și când ai coborât, da, dacă are cabină asta nu înseamnă că a și surzit acolo, ca și la magazin saluți vânzătorul). Merg des cu autobuzul, rămân și ultimul călător de multe ori. Ce ar fi fost de făcut? să mă bag aiurea-n seamă cu șoferul, poate avea supărări, necazuri, dacă e cineva cu care mă cunosc e altceva. Ca fapt-divers la STB sunt mulți d-ăștia care se bagă aiurea-n seamă, din păcate și pasionați care plătesc să se plimbe o ”cursă” în cabină. Iar ai pomenit de alte țări unde dacă te necăjește unu' (și pe bună dreptate) ai dat telefon, ai spus în ce pericol te afli au venit și l-au luat.
Poftim??? dar ce tot vrei atâta să-ți facă, nu e destul că vine la servici pentru a se putea întreține și a conduce o mașină de 10 tone print-un oraș? ai condus măcar vreodată un autobuz pe un teren, într-o curte, nu contează unde să știi măcar cum se manevrează unul? n-ai luat șoferul decât drept slugă în fraza asta... ”Serviciul” pasagerului, este toneta de bilete iar autobuzul vehiculul cu care să se deplaseze (ce ai mai avea atât de lămurit cu șoferul? nici măcar nu ești în postura de a-i da indicații, orice problemă mai gravă se rezolvă printr-o reclamație).
Aici pentru o secundă nu se merită să te grăbești, unii oameni bătrâni urcă mai dificil și într-adevăr trebuie să aștepți să urce și să se și așeze, zici de șofer care gestul ăsta mi se pare de omenire, cine n-o face e problema lui dar nu ești obligat în primul rând, persoanele vârstnice și cu handicap ar trebuii să meargă tot timpul ajutați. Ar fi interesant după un gest d-ăsta la o frână din cauza unui grăbit el să se dezechilibreze după ce nu i-a dat nimeni locul în mașină (da' tot venii vorba, de ce tot pe șofer arunci vina, călătorii sunt îngeri? de ce nu sunt pedepsiți când greșesc sau distrug ceva? )
Mă ierți dar ”VREM RESPECT” mi se pare normal fiindcă toți se întorc acasă fără nici-o bucurie, nu-și plătesc nici 1,30 lei că au văzut un staniol de la o ciocolată aruncată, ori că au așteptat după un autobuz ca 223 și la control se bat cu ei. Asta iar, n-am auzit să spui...
Cât despre tehnologie, să spui Doamne ferește să ajungă să ne conducă.
N-am zis asta, dar totuși acolo chiar e a doua casă pentru ei (în cazul tirurilor și tot ce fac internaționale, aia e deja casa lor) care își petrec undeva la 8 ore pe acel scaun, tu te urci și ai coborât peste câteva minute, d-aia nu-i înțelegi. Cât despre interacționarea cu pasagerii e bine să fie evitată, pur și simplu să n-ai treabă cu șoferul (ce tot ai atâta de vorbit cu el? o nelămurire de traseu poate, un ”servici ușor” îi poți spune și când ai coborât, da, dacă are cabină asta nu înseamnă că a și surzit acolo, ca și la magazin saluți vânzătorul). Merg des cu autobuzul, rămân și ultimul călător de multe ori. Ce ar fi fost de făcut? să mă bag aiurea-n seamă cu șoferul, poate avea supărări, necazuri, dacă e cineva cu care mă cunosc e altceva. Ca fapt-divers la STB sunt mulți d-ăștia care se bagă aiurea-n seamă, din păcate și pasionați care plătesc să se plimbe o ”cursă” în cabină. Iar ai pomenit de alte țări unde dacă te necăjește unu' (și pe bună dreptate) ai dat telefon, ai spus în ce pericol te afli au venit și l-au luat.
Șoferul e la serviciul pasagerului și NU invers.
Poftim??? dar ce tot vrei atâta să-ți facă, nu e destul că vine la servici pentru a se putea întreține și a conduce o mașină de 10 tone print-un oraș? ai condus măcar vreodată un autobuz pe un teren, într-o curte, nu contează unde să știi măcar cum se manevrează unul? n-ai luat șoferul decât drept slugă în fraza asta... ”Serviciul” pasagerului, este toneta de bilete iar autobuzul vehiculul cu care să se deplaseze (ce ai mai avea atât de lămurit cu șoferul? nici măcar nu ești în postura de a-i da indicații, orice problemă mai gravă se rezolvă printr-o reclamație).
Tot aici se duc și respectele mele pentru acei șoferi care cică se grăbesc foarte tare și închid ușile în nas oamenilor, dar care când văd un vârstnic cum se chinuie jumate de minut să urce la prima ușă au puterea să stea aplecați pe volan și să se uite în oglindă în loc să apese UN BUTON ca să coboare autobuzul, scutind astfel și chin și mult timp.
Aici pentru o secundă nu se merită să te grăbești, unii oameni bătrâni urcă mai dificil și într-adevăr trebuie să aștepți să urce și să se și așeze, zici de șofer care gestul ăsta mi se pare de omenire, cine n-o face e problema lui dar nu ești obligat în primul rând, persoanele vârstnice și cu handicap ar trebuii să meargă tot timpul ajutați. Ar fi interesant după un gest d-ăsta la o frână din cauza unui grăbit el să se dezechilibreze după ce nu i-a dat nimeni locul în mașină (da' tot venii vorba, de ce tot pe șofer arunci vina, călătorii sunt îngeri? de ce nu sunt pedepsiți când greșesc sau distrug ceva? )
Mă ierți dar ”VREM RESPECT” mi se pare normal fiindcă toți se întorc acasă fără nici-o bucurie, nu-și plătesc nici 1,30 lei că au văzut un staniol de la o ciocolată aruncată, ori că au așteptat după un autobuz ca 223 și la control se bat cu ei. Asta iar, n-am auzit să spui...
Cât despre tehnologie, să spui Doamne ferește să ajungă să ne conducă.
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Istorie vehicule - discuții diverse
ByOnu
Asta e jobul, nu-l face pe gratis.
Ba au anumite obligatii, cum ar fi sa coboare si sa lase trapa manual in lipsa insotitorilor samd. Iar asta cu inchisul usii, dupa care mai merg 5m pana la stopul care oricum este rosu denota nimic mai mult decat lipsa de umanitate. Doi la mana, nu, nici gand: cei in etate si persoanele cu dizabilitati fizice nu trebuie sa mearga cu insotitor. In afara se ofera un grad de accesibilitate cat mai ridicat tocmai pentru a le oferi sansa celor in cauza sa fie independenti. De la banalele rampe care sunt efectiv pretutindeni si bordurile joase, pana la semnale acustice si benzi de ghidaj pentru cei cu handicap de vedere.
Imi pare rau sa spun, dar promovezi acelasi sistem defectuos si in contradictie cu trendul european pe care il tot vedem de dupa '90 pana azi.
Sunt 100% pentru cresterea conditiilor pentru angajati (cu atat mai mult pentru conducatorii de vehicule). O problema mai palpabila inteleg ca este lipsa toaletelor (de apa si sapun nu mai vorbim) in terminaluri. Dar configuratia vehiculului nu este treaba soferului. In afara, soferul vine si primeste orice masină ce ii este alocata de dispecerul garajului / depoului. N-avem titulari cu iconite si cruciulite prin cabina, iar de porcarioare kitsch lipite pe caroserie nici nu se pune problema.
ADK wrote:Șoferul e la serviciul pasagerului și NU invers.
Poftim??? dar ce tot vrei atâta să-ți facă, nu e destul că vine la servici pentru a se putea întreține și a conduce o mașină de 10 tone print-un oraș?
Asta e jobul, nu-l face pe gratis.
nu ești obligat în primul rând, persoanele vârstnice și cu handicap ar trebuii să meargă tot timpul ajutați.
Ba au anumite obligatii, cum ar fi sa coboare si sa lase trapa manual in lipsa insotitorilor samd. Iar asta cu inchisul usii, dupa care mai merg 5m pana la stopul care oricum este rosu denota nimic mai mult decat lipsa de umanitate. Doi la mana, nu, nici gand: cei in etate si persoanele cu dizabilitati fizice nu trebuie sa mearga cu insotitor. In afara se ofera un grad de accesibilitate cat mai ridicat tocmai pentru a le oferi sansa celor in cauza sa fie independenti. De la banalele rampe care sunt efectiv pretutindeni si bordurile joase, pana la semnale acustice si benzi de ghidaj pentru cei cu handicap de vedere.
Imi pare rau sa spun, dar promovezi acelasi sistem defectuos si in contradictie cu trendul european pe care il tot vedem de dupa '90 pana azi.
Sunt 100% pentru cresterea conditiilor pentru angajati (cu atat mai mult pentru conducatorii de vehicule). O problema mai palpabila inteleg ca este lipsa toaletelor (de apa si sapun nu mai vorbim) in terminaluri. Dar configuratia vehiculului nu este treaba soferului. In afara, soferul vine si primeste orice masină ce ii este alocata de dispecerul garajului / depoului. N-avem titulari cu iconite si cruciulite prin cabina, iar de porcarioare kitsch lipite pe caroserie nici nu se pune problema.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Istorie vehicule - discuții diverse
andrei11
Mă opresc numai la afirmația asta pentru că foarte multe lucruri spuse de tine nu se și susțin la o judecată mai atentă.
Nu, autobuzul NU este a doua casă. Cînd ești acasă la tine poți să-ți iubești nevasta, să-ți cerți copii, să gătești, să mănânci o mâncare caldă, să te uiți la TV, să vorbești la telefon, să te culci, să te îmbraci în bermunde și șlapi vara, să bei un șpriț cu prietenii, să te joci pe calculator, etc, etc.
În autobuz ești la serviciu și nu acasă. Și ai semnat un contract cu societatea care te-a angajat, eventual ești înscris într-un sindicat care să-ți apere unele drepturi, asta dacă nu este în contradicție cu contractul semnat de tine. Dacă nu-ți convine îți dai demisia și te reprofilezi, vinzi mici / muștar / bere în Piața Obor.
Ca să fie clar cu expresia << Serviciul e a doua casă >>.
______________
Și oricum ar trebui e cu un singur i, mai pune și tu mâna pe o carte on line de gramatică elementară, asta așa, off topic.
ADK wrote:
N-am zis asta, dar totuși acolo chiar e a doua casă pentru ei ...
Mă opresc numai la afirmația asta pentru că foarte multe lucruri spuse de tine nu se și susțin la o judecată mai atentă.
Nu, autobuzul NU este a doua casă. Cînd ești acasă la tine poți să-ți iubești nevasta, să-ți cerți copii, să gătești, să mănânci o mâncare caldă, să te uiți la TV, să vorbești la telefon, să te culci, să te îmbraci în bermunde și șlapi vara, să bei un șpriț cu prietenii, să te joci pe calculator, etc, etc.
În autobuz ești la serviciu și nu acasă. Și ai semnat un contract cu societatea care te-a angajat, eventual ești înscris într-un sindicat care să-ți apere unele drepturi, asta dacă nu este în contradicție cu contractul semnat de tine. Dacă nu-ți convine îți dai demisia și te reprofilezi, vinzi mici / muștar / bere în Piața Obor.
Ca să fie clar cu expresia << Serviciul e a doua casă >>.
______________
Și oricum ar trebui e cu un singur i, mai pune și tu mâna pe o carte on line de gramatică elementară, asta așa, off topic.
📖 Pagination options