Transportul feroviar în RomâniaPrezentări și discuții - material rulantRame electrice și automotoare

 

Topic: Automotoarele diesel tip IC2 (ex. DSB)

76 posts, 36502 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6
 
 

📖 Pagination options
Automotoarele diesel tip IC2 (ex. DSB) ale ATC Andrei Andraș

Al treilea nu a ieșit la drum de când a fost adus. La început era unul pe Baia Mare și unul pe Brașov. Dar de al treilea nu s-a mai auzit nimic.

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Automotoarele diesel tip IC2 (ex. DSB) ale ATC Utilizator anonim

Mai sunt cateva venite, probabil vor mai iesi de la noul mers.

Pana atunci, azi in Predeal  8-)

DSC_7580.jpg (493.62 KB; downloaded 5877 times)


DSC_7583.jpg (404.4 KB; downloaded 5859 times)


DSC_7587.jpg (414.22 KB; downloaded 5860 times)

 


Automotoarele diesel tip IC2 (ex. DSB) ale ATC Andrei Andraș

Ciudat. Cum de la linia 2?

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Automotoarele diesel tip IC2 (ex. DSB) ale ATC Utilizator anonim

Lucrari, a fost inchis un fir cel putin pana la ora 14.30 si tot ce venea de la Brasov a tras la liniile 2 si 3, Softransul a fost primul la linia 1.

 


Re: Automotoarele diesel tip IC2 (ex. DSB) ale ATC shoppy

Daca vine de la Brasov pe fals nu poate intra la 1.

 


Re: Automotoarele diesel tip IC2 (ex. DSB) ale ATC ALEXCFRBV

IR 15534
IC2-5721
IR 15534 IC2-5721
20190901_180526(0).jpg (1.88 MB; downloaded 5648 times)

 


Re: Automotoarele diesel tip IC2 (ex. DSB) ale ATC cris_m

Te rog sa pui poze mai bune din punct de vedere calitativ, mai clare, mai drepte etc. Chestiunile astea le gasesti in regulamentul foto pe care sunt convins ca nu l-ai citit!

 


Re: Automotoarele diesel tip IC2 (ex. DSB) ale ATC ByOnu

Astazi incercam sa venim cu o explicatie tehnica si logica pentru situatia reala din teren legata de exploatarea automotoarelor IC 2 in Romania. Nu suntem redactie copy/paste si nici arvuniti de vreo firma din domeniu. Doar am asteptat sa circulam cu IC 2 in toate conditiile posibile de trafic si clima.

In momentul in care scoti din conservare orice masina feroviara, navala, aeropurtata sau terestra dupa 5-7 sau mai multi ani de stationare, trebuiesc urmati anumiti pasi pentru reactivare. In principal toate consumabilele se inlocuiesc, antigel, curele, furtune, freon si revizii instalatii climatizare, generatoare, etc. Operatiuni pentru care nu avem confirmarea ca ar fi fost efectuate in Romania.

Dupa ce am consultat cateva rapoarte de analiza a defectelor intampinate in exploatarea din Danemarca, am ajuns la concluzia ca adevarul este undeva la mijloc, problemele aparute datorandu-se catorva scapari de proiectare, de catre producator si exploatare de catre DSB. Problemele nu au fost grave ci minore, solutiile gasite pentru remedierea lor fiind printre cele mai simple, alte amortizoare, uleiuri sau vaseline recomandate, furtune flexibile in loc de tevi metalice rigide, suporti suplimentari metalici si intervale de revizii/verificari mai dese.

Problemele in Romania (cele mai multe), pe langa ce am explicat mai sus(probleme neintalnite in era ATC), au inceput sa apara la inceputul verii. Atunci am inceput sa consultam grafice, statistici si situatii climatice pentru Danemarca, moment in care au disparut toate semnele de intrebare legate de IC 2.

Oameni buni, automotoarele IC 2 sunt excelente ca si confort pentru pasageri dar NU au fost proiectate pentru Romania. In Danemarca rareori avem vara temperaturi mai mari de 23*C, in Romania rareori avem sub 23*C noaptea in timpul verii, ziua frecvent timp de 3 luni de zile sau mai mult temperaturile nu scad sub 30*C, iar de aici avem o sumedenie de probleme.

Totul porneste de la instalatia de climatizare care la temperaturi exterioare mai mari de 30*C forteaza generatoarele de sub vagoane, in momentul in care afara sunt peste 30*C si trenul plin, generatoarele isi ating limita iar softul de siguranta le opreste, percepand suprasolicitarea ca un defect. De aici incep problemele si scandalurile pentru ca asa e romanul, daca se opresc generatoarele la fel se intampla si cu instalatia de climatizare, suprasolocitata de numarul mare de calatori, uneori mai mare decat numarul de locuri din tren. In momentul in care generatoarele se opresc datorita softului care percepe suprasolicitarea lor ca un defect, sistemul iti muta inversoarele pe neutru sau mai grav in sens invers.

Un astfel de caz s-a intamplat in Eforie Sud asta vara cand generatoarele s-au oprit(clima la fel), iar inversoarele unul a fost trecut in pozitie neutra iar celalalt in sens invers de catre computerul de gestionare al DMU, daca mecanicul nu era atent, acel IC 2 si acum cred ca era intepenit in Eforie Sud. Norocul nostru s-a numit atunci personalul de tren care a reusit sa reseteze sistemul in fiecare statie pe relatia Mangalia-Constanta, altfel acolo ramaneam.

Pentru evitarea problemelor aparute pana acum exista solutii cum ar fi inlocuirea generatoarelor cu unele mai puternice, dar fara investitii in mentenanta aceste automotoare isi au soarta pecetuita si in Romania. Ele ramanand in circulatie doar datorita eforturilor personalului de mentenata de ta Titu si al mecanicilor ATC.


@Fb, Romania Feroviara

 


Re: Automotoarele diesel tip IC2 (ex. DSB) ale ATC shoppy

Cand se dimensioneaza un generator sau o sursa se ia 110% din puterea instalata a consumatorilor, nu pune nimeni generator de 400kW la o putere instalata de 450kW ca "lasa nene ca nu o sa mearga niciodata toate la maxim"; si apoi la livrare fiecare rama se testeaza timp de cateva ore cu toti consumatorii la maxim ca sa se vada ca nu sunt probleme, tine de abc-ul proiectarii si receptiei, deci explicatia ca "in Romania AC merge mai mult decat in Danemarca si se depaseste puterea generatoarelor" este pentru impresionat oamenii care nu se pricep(personal cred ca ATC, mai ales ca sunt limitati la 140 si ei deja stiau ca motoarele sunt ventilate deficitar si au si probleme de vibratii, le-au detarat sau le-au limitat turatia maxima din calculator, doar ca generatoarele cer cresterea turatiei cand consumul este mare, dar turatia nu mai creste).
Iar asta cu "daca pica tensiunea pe serviciile auxiliare se zapaceste calculatorul si baga inversoarele de sens pe marsarier" nu este o justificare, este o greseala catastrofala, daca jumate merge inainte si jumate trage inapoi, de acord ca se bloca la Eforie doar ca nu mai era si acum acolo, ca se bloca rupt in 2, il punea pe 2 trailere si gata

Restul sunt baliverne ca vai cat de eroi suntem noi ca muncim pe rupte si ne chinuim sa punem in circulatie niste trenuri si nepotrivite pentru situatia din teren, si proiectate prost, si exploatate prost, si conservate prost(poate stiau ceva aia de taiau IC4), toate astea ca sa educam poporul roman cu ce inseamna confortul pe afara, si ca sa vedeti tupeu, cand confortul acela dispare instantaneu(trenul se blocheaza in camp sau ramane fara AC la 38 de grade la umbra), nesimtitul de popor roman face scandal, ca asa este el, nesimtit.

 


Re: Automotoarele diesel tip IC2 (ex. DSB) ale ATC TibiV

https://economie.hotnews.ro/stiri-industrie_feroviara-24138712-trenuri-aproape-blestemate-danezii-retrag-35-automotoare-diesel-ic4-din-cauza-unor-probleme-franare.htm

Trenuri aproape blestemate? - Danezii retrag 35 de automotoare diesel IC4 din cauza unor probleme la frânare

Căile ferate daneze DSB retrag din circulație 35 de automotoare diesel IC4 din cauza unor probleme la frânare, compania nefiind mulțumită de ce a făcut firma reparatoare. DSB a semnat în 2000 un contract pentru trenuri IC2 și IC4 fabricate de compania italiană Ansaldo Breda, iar primele trenuri au ajuns în 2003, dar au fost multe probleme cu ele. În 2016, DSB a renunțat la flota de trenuri IC2 după ce nu au putut fi rezolvate diversele probleme tehnice. În 2017, compania Astra Transcarpatic cumpăra trei automotoare care au început să circule din 2018 în România.

Acum, DSB a retras cele 35 de trenuri IC4 după ce au apărut unele probleme la frânare. Nu au fost probleme care să pună în pericol viața călătorilor, trenurile oprind la timp, însă danezii spun că unele componente ale sistemului de frânare nu au fost fixate corespunzător de compania reparatoare.

Mersul trenurilor din Danemarca va suferi ajustări din cauza scoaterii acestor automotoare.

DSB a comandat în 2000 82 de trenuri IC4 și 23 de trenuri IC2 de la Ansaldo Breda, iar primele au ajuns în 2003. Însă de atunci au apărut numeroase probleme tehnice și unele pur și simplu nu au putut fi remediate.

Din 2011 DSB a impus o serie de restricții pentru trenurile IC4 din motive de siguranță: de exemplu viteza maximă acceptată a fost 169 km/h și 140 km/h între septembrie și noiembrie din cauza problemelor depistate la sistemul de frânare. În mod normal trenurile erau certificate pentru 180 km/h.

În decembrie 2016 DSB anunța că va renunța total la flota de trenuri IC4 până în 2024 fiindcă lucrările de electrificare a rețelei vor evolua și vor permite introducerea de trenuri electrice.

 


Re: Automotoarele diesel tip IC2 (ex. DSB) ale ATC cris_m

BodoMinea wrote:
Au fost făcute pentru teren plat... dar să meargă cu 200 km/h. La noi merg cu 140 km/h maxim și sigur nu atât la deal. Puterea pe care o pot susține pe toată durata cursei oricum ar trebui să fie destul de mare.

Problemele din ce putem noi să ne dăm seama așa din online și din rapoartele externe sunt legate de complexitatea prea mare a sistemelor, proiectarea focusată mai mult pe design decât pe a avea un produs robust și durabil și probabil și de mentenanță.


Un astfel de sistem este intr-adevar foarte complex si necesita o experienta beton pentru a avea un produs bun. Chiar si cu experienta, pot sa apara niste situatii total neasteptate, ca urmare a circulatiei intr-un mediu necontrolat (in general testarile se fac computerizat in prima faza, apoi in viata reala in anumite conditii, deci conditii impuse). Adevaratul test incepe dupa ce intra in circulatie cu calatori. Intr-adevar, aici s-a pus accentul pe design, mai putin pe functionalitate, posibil sa fi grabit etapele de testare, ratandu-se o serie de scenarii/probleme.

 


Re: Automotoarele diesel tip IC2 (ex. DSB) ale ATC shoppy

Este ratat inca din proiectare, cum sa iei un motor si sa ii asiguri doar jumatate din capacitatea de racire?, unde este accentul pe design aici?, a venit designerul de la Ferari si a taiat cu creionul 2 din cele 4 radiatoare ca la barcile de pe Titanic ca dadea urat la design?
Lafel si vibratiile la care sunt supuse motoarele sunt duble fata de specificatii, si aici a taiat designerul jumate din suspensie?
Iar asta ca au venit Hitachi cu divizia de control automat ca sa rezolve problemele, adica softul de control este si el plin de probleme si trebuie corectat?

 


Re: Automotoarele diesel tip IC2 (ex. DSB) ale ATC shoppy

Ceva ciudat in Predeal astazi, ajung in gara pe la 18:15, de la distanta il vad pe 6714 de la Astra oprit la linia 6 cu un grup de pasageri in dreptul lui, la linia 7 vine Regio Calatori si preia pasagerii spre Brasov, 6714 are pe afisaje Bucuresti - Brasov, salonul este in bezna si personalul mosmondeste prin salon la lumina lanternelor, initial avea farurile albe spre Brasov dar apoi le-au schimbat spre Bucuresti, cand am plecat eu pe la ora 19 erau inca acolo.
Per total automotorul arata rau, unul dintre boturi lipseste, tot acolo fibra de sticla este rupta, are cel putin un geam spart si continutul panourilor de pe sasiu este scris de mana cu markerul pe cutie.
DSC05849.JPG (262.01 KB; downloaded 3630 times)
DSC05854.JPG (284.48 KB; downloaded 3640 times)
DSC05834.JPG (313.16 KB; downloaded 3631 times)
1.jpg (210.98 KB; downloaded 3629 times)
2.jpg (313.32 KB; downloaded 3630 times)

 


Re: Automotoarele diesel tip IC2 (ex. DSB) ale ATC Andrei98

A rămas defect acolo, eu eram în automotorul de la RC și tot drumul de la București până la Predeal am mers la sector după Astra care abia se târâia.

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Rame electrice și automotoare  • 
Choose destination

Since our 2277 forum members have written 420530 posts in 5240 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use