Zona metropolitană BucureștiIstoria transportului în comun din București şi IlfovVehicule din trecut aparținând STB / ITB / RATB / STB S.AAutobuze

 

Topic: Rocar de Simon (1995-2011)

539 posts, 176205 views
 
Go to page:  1  ... 3 4 5 6 7 8 9  ... 39
 
 

📖 Pagination options
Re: Rocar de Simon fider

dominatrix

Problema cu modernizarile de autobuze este ca ar trebui puse in balanta, pe de o parte, beneficiile unei modernizari adevarate a unui autobuz destul de vechi si pretul de achizitie pentru un autobuz nou, cu toate beneficiile ce decurg de aici, pe de alta parte. Sa ne amintim ca modernizari "radicale" s-au mai incercat la URAC destul de recent – exeprimentul cu DAC UDAN – iar concluzia a fost ca mai bine cumpara autobuze noi cand au vazut cat costa modernizarea.  




Experimentul cu DAC-UDAN a picat din cu totul alte motive. Bani pentru vehicule complet noi inca nu erau, curand s-a renuntat la preorasenesti pentru prima data si disparea utilitatea unor investitii pentru DAC-uri. Pe de alta parte, DAC-urile UDAN, cate s-au facut, doua, sunt complet irelevante. Oricum, doar unul dintre ele a fost facut cum trebuie, celalalt a avut numai improvizatii: scaune de Ikarus si motor vechi de DAC caci cel nou a ajuns pe un Ikarus picat daca nu ma insel iar afisajul era cu tablita de fier. Asa ca in final a fost doar un singur autobuz DAC UDAN. Singurul adevarat DAC UDAN a fost un autobuz bunicel, cu mult peste un Ikarus, DAC sau MAZ. Desigur, nu se compara cu un DAF sau Rocar de Simon, dar nici pretul sau pretentiile nu era similare.

Strict legat de DAC-urile 112 au fost exemple numeroase de autobuze care au fost in ultimul hal de intretinere (motor si cutie de viteze) prin 1992-1995 si multe dintre ele au mai prins zilele de final ale epocii DAC in Bucuresti. Cu toate acestea, oricat de proaste sau slabe erau RK-urile la DAC, cutia de viteze si ambreiajul tot erau in stare mai buna decat in trecut. Tablaria, pe cat era carpita, pe atat de bine se prezenta pentru multe dintre vehicule. Pacat ca nu mai am trecute numerele de parc ale autobuzelor care au aratat excelent pana sa fie casate si macar ale unui autobuz din cele cu intretinere obisnuita. Deci se putea sa fie intretinute, chiar daca soferii nu "cotizau".

dominatrix

Referitor la Mercedes Citaro, parerea mea este ca aceste autobuze sunt calitativ cu mult, mult peste orice a avut ITB/RATB vreodata. Si despre DAF-uri se zicea la momentul cand au fost aduse ca nu vor resista prea mult in Bucuresti, si iata ca dupa 16 ani sunt inca in circulatie, desi intretinerea lor nu a fost stralucita nici cand stateau la Pipera.


Mercedes Citaro nu este cu adevarat cel mai bun autobuz. Are destule hibe, pe care probabil le voi mai detalia in timp pe masura ce devine mai evident care ar putea fi viciile de proiectare. Oricum, doar pentru ca este un autobuz cu podea coborata si mai decent decat un MAZ nu inseamna totul. DAF-ul si Rocar de Simon au fost autobuze cu mult mai rezistente. Singurul viciu de proiectare la Rocar de Simon a fost doar rigiditatea insuficienta a sasiului in partea din spate. DAF-ul Castrosua a avut si vicii de proiectare: caroseria nu a fost chiar extraordinara si nici franele nu erau prea stralucite. De DAF Hispano nici nu mai are sens sa vorbim. Au fost si au ramas niste stifturi.

dominatrix

Cu bugetul redus de care dispune RATB-ul a fost normal sa nu se puna prea mult accent pe intretinerea unor autobuze care oricum nu o mai duceau mult.


In acest caz de ce s-au investit atat de multi bani in urma cu doar doi ani ca autobuzele DAC si Ikarus sa fie casate. S-a reparat tablaria la autobuze, au fost puse scaune noi, inlocuiri de panouri si ornamente. In nici doi ani, fara a avea indeplinita norma de casare autobuzele au fost scoase din circulatie si unele in stare mai proasta au ramas pe traseu pana la ceva timp dupa ce venisera toate autobuzele Citaro din prima serie. Cine a avut de castigat?

Referitor la RK-urile de la autobuzele vechi, intr-adevar la unele s-a facut RK seriso, inclusiv la cateva Rocar-uri de Simon la care s-a refacut inclusiv sasiul – cazul autobuzului 1111 -, dar starea tehnica a masinii depindea foarte mult si de soferii ei.


RK s-a facut si la vehicule care stateau in ultimul hal la partea tehnica, si cu toate acestea s-au bagat bani in ele pentru reparatii la caroserie si interior desi la RK nu s-au remediat problemele respective. Un exemplu mai recent este cel al unuia dintre vagoanele V3A modernizat, actionare cu chopper de la Holec, ce a fost trecut prin RK. Partea electrica a ramas neschimbata iar vagonul a fost casat la nici doi ani de la RK.

Oricum, majoritatea asa-ziselor reparatii capitale, mai ales cele efectuate la DAC-uri in perioada 2004-2005, au fost de fapt niste carpeli ca sa nu se ajunga la situatia in care auobuzele sa se defecteze in drum. Disperarea de a scapa de aceste harburi a fost si unul din motivele pentru care s-au achizitionat in graba si autobuzele Iveco la inceputul anului 2006.


Multe autobuze dintre cele cu RK in ultima lor perioada de serviciu puteau sa o mai duca inca 5-7 ani. Daca nu erau bani de la Primarie pentru Citaro, mai erau in viata si acum. Pun pariu ca se facea si un proiect de modernizare in DAC UDAN versiunea imbunatatita, podea coborata pe 75% din lungime, poate chiar cu motoare EURO3. Daca au fost bani pentru modernizarile de tramvai erau sigur si pentru modernizari de autobuze sau troleibuze daca se ramanea cu ele. Nu mai discutam de faptul ca unele uzine din tara mai aveau cateva contracte de castigat si mai reduceau din datorii. Cum necum, nu se "tusea" ca erau vehicule vechi ci erau in parcul circulant. Ne-am obisnuit prost sa facem scandal cand nu vine un autobuz Citaro dar sa stam bine mersi si un sfert de ora dupa el in statie in timp ce in trecut un autobuz mai vechi de pe aceeasi linie,  dinainte de "innobilare", venea la un interval mai mic.

Pe de alta parte sunt curios ce se va intampla in viitor: in ce poti moderniza un Citaro? Poate doar sa il faci troleibuz. Cu Citaro iti cam blochezi singur optiunile de modernizare datorita sasiului si electronicii impuse de producator. Autobuzele acestea nu o sa mai fie inlocuite inca mult si bine asa ca ar fi fost bine daca cineva se gandea atunci: si ce facem daca ajungem iarasi intr-o perioada sumbra ca in primii ani de dupa 1989 cand nu erau bani de vehicule si piese noi? Trebuiau sa se gandeasca daca le pot moderniza in vreun fel peste 12 ani.

 


Re: Rocar de Simon 3mil

Vad ca si Autobaza si Depoul Alexandria stau prost la capitolul actualizari afisaje. Cel putin 32 are 3 luni de cand nu mai circula pe traseul de baza si nu am vazut niciun vagon care sa aiba afisajul actualizat. Toate indica unul din capete ,,Piata Unirii". La 644 care e infiintat de 2-3 saptamani, nu mai am pretentii sa aiba linia in memorie.

 


Re: Rocar de Simon Gabi23

Problema e ca in tot RATB-ul este o singura persoana care se ocupa de sistemul afisaje, iar prioritate au cele electronice de la Mercedes... La Titan s-au miscat mai repede si au bagat linia in memoria unei parti din autobzele Rocar, mai ales ca s-au perindat in acest timp o gramada de masini pe acesta linie. Curios mi se pare ca la Alexandria s-a introdus in momoria unora unora linia 428 (care era la Militari inainte, si nu o aveau in memoria autobuzelor si a fost introdusa saptamana trecuta), dar linia 644, nu.
Eh macar scrie corect pe foile alea A4. Sa vedeti ce bine stiu unii situatia exacta din traseu. S-au facut hartii A4 pentru autobuzele care trebuiau sa circule cu afisajul pe linia 163 la Magaziile 16 Februarie, pe care era scris " Circula comun cu 162 prin Drumul Sabareni - Str. Sculptorilor". Bineinteles ca nimeni dintre soferi nu au acceptat tampenia aia gresita sa fie pusa in geam, pentru ca ar fi tipat "poporu' zonal" ca de ce nu o ia pe Sculptorilor spre Cart. Giulesti Sarbi. Cand a fost anuntat la dipeceratul central de situatia respectiva, doamna de acolo care raspundea la statia de emisie receptie a dispecerei de la Cart. 16 febr. ii repeta prostia respectiva in continuare... fara sa priceapa ca este o greseala. Asa ca tot cei din traseu se descurca mai bine cum pot  :roll:. Lumea stie ce autobuz e nu e nevoie de afisaj aici. La ce ai zis cu tramvaiul poate ca ai dreptate, dar vagoanele poarta placile alea destul de vizibile cu traseul...        
 

 


Re: Rocar de Simon Dominatrix

Scuze ca voi continua un pic off-topicul, dar daca afisajele electronice nu functioneaza fiindca n-are cine sa se ocupe de ele, de ce nu se folosesc macar placi din acelea pe care scrie cu rosu traseul, asa cum se procedeaza la Alexandria pe linia 32? Acesta sistem era generalizat pana in anii '90 la aproape fiecare modificare de traseu, indiferent de autobaza sau depou. Daca atunci se putea, acum de ce se nu se poate si se apeleaza la sistemul mult mai prost cu hartii A4 in parbriz?

 


Re: Rocar de Simon 3mil

Gabi23 wrote:
Problema e ca in tot RATB-ul este o singura persoana care se ocupa de sistemul afisaje, iar prioritate au cele electronice de la Mercedes...

Acum o luna si ceva, cand Dep. Titan a fost inchis 2 zile pentru montajul pieselor pentru circulatia la paleta, unele tramvaie aveau afisajul actualizat cu ,,Se retrage la Dep. Colentina". Si asta pentru 2 zile cat a durat situatia. Cum de s-a putut la ei, si Dep. Alexandria nu s-a ocupat de acestea nici macar la 3 luni de la deviere. Bine ca macar sunt si placile cu devierea in geam. Scuze de off-topic.

 


Re: Rocar de Simon Gabi23

Pai asta cu "Se retrage la Dep. Colentina" sau se retrage la Depoul x, nu trebuie neaparat actualizata. Foarte multe din vagoanele RATB au in memoria afisajelor mai multe linii, precum si depouri. Asa de exemplu si un vagon de la Giurgiu scrie ca se retrage la Victoria, sau unul de la Dudesti ca se retrage la Alexandria etc. La afisajele autobuzelor nu prea am vazut modificari decat strict ale autobazelor care apartin, si ce au mai avut in trecut la autobaza respectiva.

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Rocar de Simon Dr2005

Dominatrix wrote:
Scuze ca voi continua un pic off-topicul, dar daca afisajele electronice nu functioneaza fiindca n-are cine sa se ocupe de ele, de ce nu se folosesc macar placi din acelea pe care scrie cu rosu traseul, asa cum se procedeaza la Alexandria pe linia 32? Acesta sistem era generalizat pana in anii '90 la aproape fiecare modificare de traseu, indiferent de autobaza sau depou.


Motivul e simplu: nu mai există asemenea plăci, majoritatea au fost ,,casate" (date la fier vechi sau puse pe foc, în funcţie de materialul din care erau confecţionate) odată cu dispariţia vechilor autobuze şi tramvaie care aveau nevoie de ele. De altfel, ultimele Ikarusuri de la Titan şi Alexandria circulau tot cu hârtia A4 în parbriz, pentru că nu mai existau plăcuţe.

La Alexandria s-a mai păstrat un stoc de plăcuţe, creată din melamina tramvaielor casate mai demult.

 


Re: Rocar de Simon dot com

Ce modalitate de a vopsi jentile autobuzelor, odata cu janta vopsesti si cauciu!

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Rocar de Simon Dr2005

Sunt vopsite cu sprayul...

În schimb, la Alexandria sunt vopsite cu bidineaua în portocaliu şi le-au ieşit mai frumos.

 


Re: Rocar de Simon florin.lifticariu

Mi se pare mie sau au reaparut De Simon pe 102 ?

 


Re: Rocar de Simon Gabi23

Sunt de cateva luni bune, de la desfintarea liniilor preorasenesti din iunie 2010, zilnic sunt destul de multe in traseu, astazi de plilda erau vreo 5-6 Rocaruri de Simon. De la Autobaza Titan nu circula in primul rand linia 335, si mai apoi linia 311. Pe restul liniilor circula si autobuze Rocar de Simon.

 


Re: Rocar de Simon Gabi23

Pentru 1044 s-a achizitionat licenta de transport zilele trecute, si din acest motiv este pe acolo. In momentul de fata Militariul e cam la limita cu autobuzele Rocar, pentru liniile pe care le derveste cu astfel de autobuze. O parte sunt retrase din circulatie cu probleme grave, iar cele care sunt au si el probleme diverse, ca de altfel toate autobuzele la care se vad anii.

 


Re: Rocar de Simon Gabi23

1091 la Crangasi

Ce mi-a sarit in ochi este faptul ca s-au modificat afisajele liniei 162 din "Sos. Crangasi - Magaziile 16 Feb" au devenit de cateva zile "Cart. 16 Feb - Magaziile 16 Feb". Oare de ce? Bine nici cele de dinainte nu erau 100% corecte, deoarece autobuzele circula pana in Cart. Regiei, dar nici astea actuale nu sunt mai potrivite  :roll:.

1091 - 162 - 20.10.2010.JPG (406.12 KB; downloaded 3717 times)

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Rocar de Simon Dr2005

Tare îmi e ca odată cu redeschiderea circulaţiei tramvaielor pe Şos. Giuleşti (ocazie cu care Ghencea rămâne fără transport în comun) să rămână 162-ul doar pe traseul de pe afişaj, pentru a putea continua campania de casări. De cei de pe Bd. Constructorilor nu le-a păsat niciodată celor de la RATB :(

 


Go to page:  1  ... 3 4 5 6 7 8 9  ... 39
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Autobuze  • 
Choose destination

Since our 2295 forum members have written 422039 posts in 5257 topics and 514 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use