Parent forum: Unitățile de întreținere și exploatare ale STB

 

Topic: Autobaza Obregia

108 posts, 40388 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7 8
 
 

📖 Pagination options
  • Author: ADK
  • Membru Bronze
  • Posted:
  •  

Re: Autobaza Obregia ADK

Oarecum, a fost construită după anul 2000. ;)

 


  • Author: PTMZ
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

Re: Autobaza Obregia PTMZ

Și altă întrebare: era o hartă din 2005 pe care scria "Autobaza Metalurgiei" în amplasamentul actual. Știe cineva dacă și în ce perioadă a avut această denumire?

 


  • Author: rosetti61
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Autobaza Obregia rosetti61

De la sfarsitul anilor 70 si pana la modernizare a fost o platforma de parcare numita Metalurgiei, asa cum a fost si cea de la Valea Oltului la capatul lui 368 (desfiintata prin 1986-87).

 


  • Author: 1689
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Autobaza Obregia 1689

Citeva detalii suplimentare: pe locul de astazi al autobazei Obregia, pe vremuri a fost o anexa a autobazei Serban Voda, in care - in majoritate - erau stocate autobuze in conservare.
Dupa desfiintarea acesteia, platforma Metalurgiei a fost transferata autobazei Ferentari, impreuna cu o parte din parcul de IK 4. Treptat, o data cu disparitia acestora, s-a transformat din nou aproape in parc rece.

In 1991 garajul devine din nou activ, odata cu achizitia Saviem-urilor. In afara celor 22(?) de Saurer nu mai erau alte tipuri de autobuze.

Nu sint sigur, insa cred ca de atunci a capatat statutul de autobaza de sine statatoare.

"Modernizarea" autobazei a constat - de fapt - in construirea actualei hale (inainte nu exista decit o baraca, un canal de inspectie, o statie de spalare si una de alimentare - restul erau doar platforme betonate sub cerul liber).

Am cautat indelung data exacta cind s-a facut modernizarea, insa nu am gasit. Din ceea ce imi amintesc, insa, a fost la sfirsitul anilor '90 ('99-2000). In timpul lucrarilor, Saviem-urile au fost relocate la Depoul Nitu Vasile (in zona actualului parc rece) de unde nu s-au mai intors la Obregia.

Odata cu inaugurarea noii cladiri, autobaza a fost dotata integral cu Rocar DeSimon noi.

 


  • Author: Tom
  • Posted:
  •  

Re: Autobaza Obregia Tom

Saurer au ținut tot de această autobază? E cam ciudat pentru că linii ca 782 și 783 ar fi avut un traseu destul de lung de acces și retragere de acolo, deși 785 era tot în aceeași situație cu Saviem.
Din câte știu, au fost 22 de autobuze Saurer. Nu cred că au canibalizat vreunul înainte să le transforme în troleibuze.

 


  • Author: bercenicity
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Autobaza Obregia bercenicity

Saurer au stat acolo înainte sa intre în liniile expres. Nu știu dacă și după.

 


  • Author: ADK
  • Membru Bronze
  • Posted:
  •  

Re: Autobaza Obregia ADK

După... La Pipera. ;)

 


  • Author: Daddy
  • Membru Bronze
  • Posted:
  •  

Re: Autobaza Obregia Daddy

Dupa modernizare, autobaza a devenit operationala in 2003, preluand de la Ferentari mai intai pe 312, apoi dupa scurt timp si pe 313 . Autobuzele nu erau noi cum se scrie mai sus ci erau rulate 2-3 ani pe liniile de la Floreasca, fiind ultimile produse de Rocar pentru Bucuresti.

Numele autobazei, logic, ar fi trebuit sa fie "Metalurgiei". Sunt multe confuzii, pe o strada este autobaza cu acest nume, alta este strada propriu zisa iar spitalul este in alta parte. Chiar anul trecut, in documentele de constituire a STB, cand s-a facut transferul si inventarul bunurilor aflate in adminstrarea RATB, apare eronat ca adresa autobazei Bd.Alexandru Obregia 2-10.

 


  • Author: TibiV
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

Re: Autobaza Obregia TibiV

Pai in urma cu 25-30 de ani actualalul Bd.Obregia nu se numea tot Metalurgiei?...

 


  • Author: Daddy
  • Membru Bronze
  • Posted:
  •  

Re: Autobaza Obregia Daddy

Bd. Obregia de azi era Bd.Metalurgiei dar Bd.Metalurgiei de azi (unde e autobaza) era Prelungirea Metalurgiei, nu a avut nicio legatura niciodata cu numele de Obregia, doar o vecinatate azi. La redenumire a fost un haos, vad ca si in documentele lor.

 


  • Author: 1689
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Autobaza Obregia 1689

Da. Metalurgiei se termina la rond, unde intoarce 73 iar de acolo se numea Prelungirea Metalurgiei.
Perpendicular, de la Giurgiului pina la Aparatorii Patriei era Dumitru Petrescu (de altfel garajul Metalurgiei era cunoscut si ca garajul Dumitru Petrescu).

Multumesc pentru corectarea informatiei, eu tineam minte ca RdS-urile venite la Obregia erau noi.

 


  • Author: rosetti61
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Autobaza Obregia rosetti61

Nu, Dumitru Petrescu era de la Brancoveanu pana la Racovita iar de acolo pana la Aparatori, Turnu Magurele. La un moment dat a a fost Turnu Magurele pana la Giurgiului dar a facut lumea scandal si s-a revenit la Luica (Giurgiului - Brancoveanu) si Turnu Magurele (Brancoveanu - Aparatori). Capatul s-a numit o vreme Platforma Metalurgiei - au intors autobuze la inceputul anilor 80 pe platforma si nu in bucla troleibuzului?

 


  • Author: 1689
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Autobaza Obregia 1689

Da, 331 - cel putin - debarca pasagerii pe Metalurgiei dupa care traversa si intorcea la platforma (unde se facea pontarea in foaie si stationarea la cap de linie). Troleibuzele (73,74,83,94) faceau pontarea la cealalta baraca (cea care inca mai exista).

Nu mai tin minte insa daca 313 si 127 intorceau tot la platforma sau la actuala bucla. 125 stationa pe Prelungirea Metalurgiei si intorcea direct spre IMGB.

Imi este greu sa estimez precis, insa impresia mea este ca actuala autobaza este mai mica decit fostul garaj, care se intindea mai mult de-a lungul Prelungirii Metalurgiei.

Si apropo de capatul Platforma Metalurgiei... mai tine minte cineva daca exista o diferenta intre traseul lui 331 inscriptionat pe rulourile de pinza intre Nordului si Serban Voda ? Stiu sigur ca fontul era diferit, insa nu cumva Nordului aveau Dtru Petrescu / Cart Damaroaia iar Serban Voda aveau Platforma Metalurgiei / Cart. Damaroaia ?

 


  • Author: rosetti61
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Autobaza Obregia rosetti61

Cred ca si 32 (132-232 - manevra s-a inceput inainte de 1981) faceau asta, practic toate autobuzele care aveau capat acolo, sa nu aglomereze terminalele troleibuzelor. Tehnic intorceau pe platforma, dar pentru publicul larg i se anunta capatul ca fiind in Berceni Sud sau Metalurgiei. Si troleibuzele au avut scris "Platforma Metalurgiei" (zona); prin anii 90, nu mai stiu ce troleibuz de pe 76 avea un rest de placa de pe 83 pe post de izolatie deasupra partitiei soferului si parca era un rest de " [Cart. ] Dumitru..." (a existat titlulatura "cart. D-tru Petrescu"?). Capetele au avut de a-lungul timpului diverse nomnalizari - a se vedea cum s-a incercat schimbarea de "P-ta. 21 Decembrie 1989" in "Universitate" pentru 137 si celelalte. Pana la urma nu mai stii care e denumirea corecta (asociezi terminusul cu ultima statie sau zona)*

*la Cluj capatul liniilor din cartierul Manastur este "str. Bucium" pe firme (si cred ca si oficial in scriptele intern, decat "Cart. Manastur), mai sunt si alte exemple; revenind la Bucuresti cum ar fi ca in loc de cart. Pajura sa se spuna Dridu sau in loc de cart. Damaroaia, Gloriei (desi in unele cazuri se incearca inlaturarea de "cart.", bd." sa fie mai simplu, desi cred ca avem "Clabucet" pentru 300 si "Piata Clabucet" pentru regionalul de Chitila).

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6 7 8
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Unitățile de întreținere și exploatare ale STB  • 
Choose destination

Since , our 1904 forum members have written 368679 posts in 4479 topics and 445 subforums.
Refresh interval: 30 minutes.

 

© 2009 - 2022 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

Terms Of Use