Infrastructura rutieră din RomâniaLucrări la autostrăzi și drumuri expresA1 (București - Pitești - Sibiu - Deva - Lugoj - Timișoara - Arad - Nădlac)Tronsonul Pitești - Sibiu

 

Topic: Știri și articole din presă

104 posts, 20341 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 2 3 4 5 6 7 8
 
 

📖 Pagination options
  • orex
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Știri și articole din presă orex

Proiectul de Hotărâre a Guvernului privind declanșarea procedurilor de expropriere a tuturor imobilelor proprietate privată situate pe amplasamentul suplimentar, precum și aprobarea listei imobilelor proprietate publică a unităților administrativ – teritoriale, care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național ,,Autostrada Sibiu-Pitești - Secțiunea 1, Sibiu-Boița
Pentru prezentul  act normativ este necesară aprobarea sumei cu titlu de despăgubire, în valoare de 2.767,54 mii lei, aferentă unui număr de 206 imobile, în suprafață totală de  19.259 mp, astfel cum este prevăzut în anexa nr. 2 la prezentul proiect de act normativ.
intrucat:
Prin Avizul C.N.A.I.R. – S.A. nr. 5262/01.09.2022 proiectul tehnic de execuție pentru realizarea lucrărilor aferente Secțiunii 1 din cadrul Autostrăzii Sibiu – Pitești, respectiv pentru Lotul 1 cuprins între km 0 +000 – km 13 + 170, a fost revizuit, impunerea fiind legată de lucrări pentru protecția mediului. Conform avizului antemenționat este necesar asigurarea accesului la proprietățile adiacente și relocarea aliniamentelor de arbori și arbuști necesari pentru ghidarea faunei sălbatice în dispunere de-a lungul autostrăzii.
De asemenea, este necesar a se realiza o serie de lucrări hidro, prin care are în vedere modificarea scurgerii apelor pluviale din zona ca urmare a nefuncționării corespunzătoare a bazinelor de retenție, conform dispoziției de șantier nr. 75/24.05.2022. Totodată, sunt necesare realizarea unor lucrări impuse prin Auditul de Siguranță Rutieră faza PTE pentru zona de siguranță, dar și pentru asigurarea împotriva alunecărilor de pământ vegetal.
Conform avizului prin care a fost revizuit proiectul tehnic de execuție, precum și a celorlalte avize tehnice este necesar a se ocupa o suprafață suplimentară de totală de 19.259 mp, aferentă unui număr de 206 imobile, asupra cărora se va declanșa procedura de expropriere.

 


  • orex
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  


  • shoppy
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Știri și articole din presă shoppy

Un video pe YouTube anunță că pe 15 decembrie se deschide Sibiu - Boița.

 


  • orex
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Știri și articole din presă orex

Anunt facut de secretarul de stat Ionel Scriosteanu, respectiv de C. Pistol! ;)

 


  • orex
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Știri și articole din presă orex

Proiectul de Hotărâre a Guvernului privind declanșarea procedurilor de expropriere a tuturor imobilelor proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național ’’Autostrada Sibiu - Pitești’’ – Secțiunea 2 Boița – Cornetu, aprobarea listei imobilelor proprietate publică a statului, precum și aprobarea listei imobilelor proprietate publică a unităților administrativ – teritoriale, care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național
Prin prezentul act normativ se propune aprobarea:

1) amplasamentului lucrării de utilitate publică de interes național, conform variantei finale a studiului de fezabilitate, prevăzut în anexa nr. 1 prezenta hotărâre;

2) declanșării procedurilor de expropriere a tuturor imobilelor proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național ”Autostrada Sibiu Pitești” - Secțiunea 2 Boița - Cornetu, aflate pe amplasamentul prevăzut la art. 1.

3) listei proprietarilor de imobile proprietate privată supuse exproprierii, aflate pe raza localităților Boița și Turnu Roșu, din județul Sibiu, precum și pe raza localităților Racovița și Câineni, din județul Vâlcea, așa cum rezultă din evidențele unităților administrativ – teritoriale, precum şi a sumelor individuale estimate de către expropriator, aferente despăgubirilor în valoare de 5.768,37 mii lei, pentru un număr de 740 imobile în suprafață totală de 1.101.619 mp, prevăzute în anexa nr. 2 la prezenta hotărâre.

4)listei imobilelor proprietate publică a statului care fac parte din coridorul de expropriere  al lucrării de utilitate publică de interes național  ”Autostrada Sibiu - Pitești"  – Secțiunea 2 Boița – Cornetu, aflate pe raza localităților Boița și Turnu Roșu, din județul Sibiu, precum și pe raza localităților Racovița și Câineni, din județul Vâlcea, prevăzută în anexa nr. 3 la prezenta hotărâre.

5)  listei imobilelor proprietate publică a unităților administrativ-teritoriale care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național ”Autostrada Sibiu - Pitești" – Secțiunea 2 Boița – Cornetu, aflate pe raza localităților Boița și Turnu Roșu, din județul Sibiu, precum și pe raza localităților Racovița și Câineni, din județul Vâlcea, prevăzută în anexa nr. 4 la prezenta hotărâre.

Suma aferentă despăgubirilor în cuantum total de  5.768,37 mii lei și se alocă de bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, în conformitate cu Legea bugetului de stat pe anul 2022, nr. 317/2021, cu modificările și completările ulterioare, la capitolul 84.01 ”Transporturi”, Titlul 56 ’’Proiecte cu Finantare din Fonduri Externe Nerambursabile (FEN)  postaderare “,  art. 56.50. - ’’Programe din Fondul de Coeziune’’ .

 


  • orex
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Știri și articole din presă orex

S-au deschis circulației primii 13,17 km din autostrada Sibiu - Pitești
Joi, 15.12.2022, începând cu ora 15:00, s-au dat în trafic primii 13,17 km din autostrada Sibiu - Pitești, secțiunea 1, Sibiu – Boița, cu 4 luni mai devreme față de termenul contractual de finalizare, respectiv aprilie 2023.

Atenția acordată de managementul și personalul tehnic din CNAIR, dublată de mobilizarea bună a antreprenorului, au condus către acest rezultat.

”De astăzi, ne vom bucura de primii 13,17 km ai acestei autostrăzi extrem de importante, nu doar pentru România, ci și pentru economia europeană. Autostrada Sibiu - Pitești este importantă pentru desfășurarea traficului pe Coridorul IV Pan European, deoarece asigură la nivel funcțional o traversare de la Vest la Est a țării noastre.
De asemenea, este și prima legătură cu rețeaua rutieră europeană care traversează Munții Carpați. Acest obiectiv al României și al Uniunii Europene este așteptat de mai bine de trei decenii”, a precizat Cristian Pistol, directorul general CNAIR.

Construcția acestei secțiuni de autostradă a beneficiat de finanțare din fonduri europene (POIM 2014-2021) în valoare de 612,65 milioane lei, fără TVA.

 


  • orex
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Știri și articole din presă orex

Geostud face foraje la o adâncime de 260 de metri pe lotul Boița-Cornetu. Din cei 31 de kilometri ai lotului 2, tunelurile au o lungime de 5 kilometri
Studiile geotehnice care se execută pe lotul 2 al Autostrăzii A 1 Sibiu-Pitești sunt realizate în procent de peste 50 %, iar unele foraje vor ajunge și la o adâncime de 260 de metri, a anunțat Compania de Drumuri într-un material care explică importanța investigațiilor geotehnice, ca ,,piatră de temelie” a oricărui proiect de infrastructură. Lotul Boița-Cornetu este cel mai dificil tronson al Autostrăzii de pe Valea Oltului și se află în etapa de proiectare pentru care sunt alocate 18 luni. Spre deosebire, pentru lotul 3 care este mai lung și are mai multe structuri, etapa de proiectare este de 12 luni, relieful fiind mai ușor și terenul mai accesibil.

Pe Lotul 2 Boița-Cornetu (31 km.) proiectantul GeoStud trebuie să facă aprox. 400 de foraje cu o lungime de 8000 de metri liniari din care a realizat mai mult de jumătate, potrivit Mădălinei Balint, manager de proiect din partea firmei Geostud : ,,Echipele realizează studiile de geotehnică și mediu pe tronsonul 2 care se întinde de la Boița la Cornetu. Acest sector de autostradă parcurge forme de relief extrem de variate și care implica lucrări de teren și laborator complexe dedicate unor hidromorfologii, hidrogeologii și geologie specifice zonelor montane. Tema de proiectare geotehnică cuprinde 8800 de metri liniari de foraje, din iulie și până acum am realizat peste 50 % din totalul investigațiilor propuse, adică peste 5000 de metri liniari. Din aprox. 400 de investigații au fost realizate 240 de foraje și vor fi realizate investigații inclusiv până la o adâncime de 260 de metri” a explicat reprezentanta proiectantului.

La rândul său, directorul general Geostud, Nicolae Petru a transmis că, pe Lotul 2 a fost mobilizat tot personalul disponibil, 120 de angajați care lucrează cu 6 foraje. Mobilizarea tuturor resurselor pentru Lotul 2, deși același proiectant lucrează și pe secțiunea Autostrăzii Unirii Târgu Neamț-Iași-Ungheni a fost criticată, însă de un reprezentant al Asociației Împreună pentru Autostrada A 8, Irinel Bucur : ,,Asadar, e clar acum de ce nu s-a avansat mai repede cu tronsonul Letcani – Ungheni, motivul fiind faptul ca, citez, Geostud a mobilizat intreg personalul de 120 angajati pt efectuarea investigatiilor pe lot 2, Sibiu – Pitesti.” (detalii despre întârzierea secțiunii din A8, aici)

Din cei 31 de kilometri ai lotului 2 Cornetu-Boița, tunelurile au o lungime totală de 5 kilometri. Ecoductul trece peste DN 7, Calea Ferată și Râul Olt pentru a permite deplasarea carnivorelor mari.
VIDEO CNAIR : explicații despre etapa de proiectare a Lotului 2

 


Go to page:  1  ... 2 3 4 5 6 7 8
 
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Tronsonul Pitești - Sibiu  • 
Choose destination

Since our 2035 forum members have written 390391 posts in 4824 topics and 474 subforums.

 

© 2009 - 2023 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

Terms Of Use