Parent forum: Tronsonul Pitești - Sibiu

 

Topic: Știri și articole din presă

97 posts, 16338 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7
 
 

📖 Pagination options
  • Author: PTMZ
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

Re: Știri și articole din presă PTMZ

Tigveni - Curtea de Arges e in proiectare, Cornetu - Tigveni e in curs de licitare, iar Boita - Cornetu asteapta semnarea contractului.

Faptul ca s-a inceput cu extremitatile e ceva foarte normal, in primul rand ca acolo ai deja legatura cu segmente existente de autostrada. Apoi, cum ai spus, nu traverseaza muntii, deci costurile sunt mai mici, implicit se pot repartiza mai usor banii pentru ele. Iar sectiunile usoare se pot termina mai repede, deci ai capital politic valorificat mult mai rapid.

 


  • Author: orex
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Știri și articole din presă orex

Sibiu-Boita e singurul segment de autostrada care-si va atinge scopul, atunci cand va fi edificat! Resul... de 4(patru) pana nu se vor PIF o sa fie un nonsens! :yes:

 


  • Author: ByOnu
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  


  • Author: orex
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Știri și articole din presă orex

Autostrada Sibiu – Pitești: Astaldi a depus o contestație „foarte dură” și cere suspendarea licitației pentru cel mai mare contract de autostradă din România / „Studiul geotehnic cuprinde doar coperta”, susține Asociația Pro Infrastructură
Cel mai mare contract pentru un lot de autostradă din România riscă să fie blocat din cauza deciziei Companiei de Drumuri de a lansa licitația de proiectare și execuție cu o documentație superficială, pe baza unui studiu de fezabilitate vechi, din 2008. Este semnalul de alarmă pe care îl trage, din nou, Asociația Pro Infrastructură, de această dată susținut printr-o „contestație dură” a constructorului italian Astaldi, care solicită suspendarea licitației și măsuri de remediere.

„Ce reclamă constructorii? “Profesionalismul” comisiei de evaluare care dă răspunsuri la cererile de clarificări în bătaie de joc, pline de truisme și contradicții care mai mult creează confuzie în loc să lămurească problema. Sau faptul că “documentația” oferită de CNAIR are un foraj cu coordonatele unui lac aflat la 30 km distanță față de traseu. Ori că un studiu geotehnic are doar… coperta! Sau că la Tunelul Poiana, lung de 1,7 km, studiul de fezabilitate din 2008 are doar două foraje, în capete, la o adâncime de 18 metri când autostrada străbate muntele la sub 100 metri, iar normativul cere 9 foraje, minim. Ne-ar trebui câteva pagini doar să spicuim cele mai aberante răspunsuri date de CNAIR și cele mai grave abateri de la normative și lipsuri ale studiilor de teren pe care antreprenorii sunt nevoiți să își fundamenteze o ofertă solidă care să fie și pusă în operă, în realitate, nu doar pe hârtie”, a scris API.

Ironic, unul dintre internauții care au reacționat la anunțul Asociației a descris situația lotului 3: „Practic a fost mai greu de redactat contestația decât proiectarea”, ceea ce nu pare a fi departe de adevăr.

Este cel mai lung lot al Autostrăzii A1 (37 km) şi contractul cu cea mai mare valoare estimată, peste un miliard de euro (între 5,3 şi 5,7 miliarde lei), iar decizia de prelungire a termenului limită pentru depunerea ofertelor până pe 7 februarie are în vedere evitarea repetării situației de pe lotul 2 (Boiţa – Cornetu), atunci când singura ofertă depusă a venit din partea unui constructor din Turcia, deși în cursă erau şi alte firme interesate, iar unele au mai cerut o nouă extensie de timp pentru a face studii suplimentare. Și pentru acest lot de autostradă Studiul de Fezabilitate este vechi, din 2008 cu riscurile despre care Economedia a scris aici. Lotul 3 va avea un tunel dublu la Poiana de 1,7 km, 6 pasaje, 55 de poduri și un ecoduct la Călinești, iar două noduri rutiere sunt prevăzute la Cornetu și la Văleni.

Licitația pentru proiectarea și execuția lotului Cornetu – Tigveni a fost lansată în septembrie 2020, într-o primă fază 15 asocieri și constructori au depus oferte, șase dintre candidaturi fiind selectate în iunie pentru licitația restrânsă: Aktor, Astaldi, Makyol, Mapa, Pizzarotti şi Strabag. (Niciun constructor din China nu a mers mai departe în cursă, ca efect al Ordonanței care exclude participarea firmelor din această țară). Contractul are o durată de 11 ani, din care primele 14 luni pentru proiectare, 59 luni execuție, respectiv 5 ani pentru garanție, dar cu punctaj superior pentru un calendar accelerat de 12 luni proiectare și 45 de luni execuție.

Asociația reamintește de situația licitației pentru lotul 2 Boița – Cornetu, 32 kilometri, unde, din cei șase constructori rămași în licitația restrânsă, doar turcii de la MAPA au depus ofertă, chiar mult sub valoarea estimată de CNAIR, contractul urmând să fie semnat cel mai probabil săptămâna viitoare.


Licitația pentru cel mai lung lot al Autostrăzii Sibiu – Pitești: CNAIR îi acuză pe italienii de la Astaldi că vor prelungirea termenului cu două săptămâni pentru a-și pregăti oferta

Compania Astaldi din Italia a depus o contestație tardivă la licitația pentru proiectarea și execuția lotului 3 al Autostrăzii A 1 Sibiu – Pitești tocmai pentru a „trage” de timp, neavând toate documentele necesare pentru a participa la licitație, susține CNAIR într-o reacție, după ce Asociația Pro Infrastructură a reclamat mari probleme ale documentației tehnice. Totodată, Compania de Drumuri îl acuză pe fostul ministru al Transporturilor că nu a oprit licitația „lacunară”, deși aceasta a fost lansată încă din anul 2020, în mandatul fostului ministru Lucian Bode (în mandatul lui Drulă, CNAIR a anulat licitația pentru proiectarea și construirea centurii Comarnic – profil de autostradă, documentația veche, de peste 15 ani fiind un risc major pentru buna desfășurare a proiectului).

„Contestația este tardivă. Astaldi vrea, de fapt, să prelungească termenul limită pentru depunerea ofertelor pentru că nu are încă toate documentele pregătite ca să participe la licitație. Astaldi nu a făcut nicio contestație în 2020 în faza de precalificare, deși vorbim fix de aceeași documentație. Așa zisa problemă a Studiului de Fezabilitate este una falsă pentru că acesta este ilustrativ, conform legislației. Constructorul este obligat să își facă studiile geotehnice în faza de proiectare. Pentru că este un contract de proiectare și executie. Iar la acest tip de contracte Antreprenorul își face proiectul pe care după aia tot el îl execută. Licitația, cu elementele “lacunare”, a fost lansată în anul 2020. Ulterior lansării licitației Cătălin Drulă a preluat mandatul și nu a reclamat că ar exista probleme. Nu a avut obiecțiuni nici după acest moment în condițiile în care o mare parte din licitație s-a desfășurat pe perioada mandatului sau. Să nu uităm că actualul președinte al Comisiei de Transporturi din Camera Deputaților este fondatorul Asociației Pro Infrastructură”, a transmis CNAIR.

Cel mai mare contract pentru un lot de autostradă din România riscă să fie blocat din cauza deciziei Companiei de Drumuri de a lansa licitația de proiectare și execuție cu o documentație superficială, pe baza unui studiu de fezabilitate vechi, din 2008. Este semnalul de alarmă pe l-a tras joi, Asociația Pro Infrastructură, de această dată susținut printr-o „contestație dură” a constructorului italian Astaldi, care solicită suspendarea licitației și măsuri de remediere.

„Ce reclamă constructorii? “Profesionalismul” comisiei de evaluare care dă răspunsuri la cererile de clarificări în bătaie de joc, pline de truisme și contradicții care mai mult creează confuzie în loc să lămurească problema. Sau faptul că “documentația” oferită de CNAIR are un foraj cu coordonatele unui lac aflat la 30 km distanță față de traseu. Ori că un studiu geotehnic are doar… coperta! Sau că la Tunelul Poiana, lung de 1,7 km, studiul de fezabilitate din 2008 are doar două foraje, în capete, la o adâncime de 18 metri când autostrada străbate muntele la sub 100 metri, iar normativul cere 9 foraje, minim. Ne-ar trebui câteva pagini doar să spicuim cele mai aberante răspunsuri date de CNAIR și cele mai grave abateri de la normative și lipsuri ale studiilor de teren pe care antreprenorii sunt nevoiți să își fundamenteze o ofertă solidă care să fie și pusă în operă, în realitate, nu doar pe hârtie”, a scris API.

Licitația pentru proiectarea și execuția lotului Cornetu – Tigveni a fost lansată în septembrie 2020, într-o primă fază 15 asocieri și constructori au depus oferte, șase dintre candidaturi fiind selectate în iunie pentru licitația restrânsă: Aktor, Astaldi, Makyol, Mapa, Pizzarotti şi Strabag. (Niciun constructor din China nu a mers mai departe în cursă, ca efect al Ordonanței care exclude participarea firmelor din această țară). Contractul are o durată de 11 ani, din care primele 14 luni pentru proiectare, 59 luni execuție, respectiv 5 ani pentru garanție, dar cu punctaj superior pentru un calendar accelerat de 12 luni proiectare și 45 de luni execuție.

Asociația reamintește de situația licitației pentru lotul 2 Boița – Cornetu, 32 kilometri, unde, din cei șase constructori rămași în licitația restrânsă, doar turcii de la MAPA au depus ofertă, chiar mult sub valoarea estimată de CNAIR, contractul urmând să fie semnat cel mai probabil săptămâna viitoare.

 


  • Author: orex
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Știri și articole din presă orex

Contractul pentru proiectarea și execuția lotului 2 al Autostrăzii Sibiu-Pitești va fi semnat săptămâna viitoare- Ministrul Transporturilor
Contractul pentru proiectarea și execuția lotului 2 al Autostrăzii A 1 Sibiu -Pitești va fi semnat săptămâna viitoare, a anunțat într-o conferință la Consiliul Județean Timiș, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu. Constructorul desemnat câștigător, firma MAPA din Turcia a fost singura companie care, în procedura de licitație restrânsă a mai depus ofertă pe care CNAIR a acceptat-o.

Lotul 2 al Autostrăzii A1 Sibiu – Piteşti are o lungime de 31 km, iar durata de realizare este de 18 de luni pentru proiectare şi 50 de luni pentru execuţie. Licitaţia a fost lansată în decembrie 2020, CNAIR estimând un cost cuprins între 4,6 și 5,2 miliarde de euro, cu toate acestea surprinzător, oferta MAPA a fost de doar 4,2 miliarde lei, o durată de realizare de 68 de luni, din care 18 proiectare și 50 de luni execuție, iar garanția oferită este de 10 ani, potrivit unui comunicat CNAIR.

Această secțiune conține principalele lucrări:
– 49 de poduri și viaducte
– 7 tuneluri cu lungimi cuprinse între 250 m și 1590 m
– Ecoduct în zona localității Lazaret.

Portofoliul MAPA: potrivit informaţiilor de pe site-ul Companiei, Grupul Mapa are o experinţă de 40 de ani şi lucrează în Europa, Asia, Africa şi America în domeniile construcţii, hoteluri, energie regenerabilă, aeroporturi şi transport aerian de marfă (CARGO). La capitolul autostrăzi, antreprenorul menţionează autostrăzile Trabzon şi Hopa din Turcia sau Djen Djen-El Auma din Algeria.

Situația celorlalte 4 loturi ale Autostrăzii de pe Valea Oltului:
– Secțiunea 1 (Sibiu – Boița) de 13,17 km este în faza de execuție.
Termen de finalizare: 2023.

– Secțiunea 3 (Cornetu – Tigveni) de 37,4 km este în faza de licitație pentru contractul de proiectare și execuție.
Deschiderea ofertelor: februarie 2022. CNAIR a anunțat vineri, prelungirea termenului pentru depunerea ofertelor cu 2 săptămâni și, cel mai probabil o decizie a CNSC pentru suspendarea licitației.

Secțiunea 4 (Tigveni – Curtea de Argeș) de 9,86 km este în faza de proiectare.
Termen de finalizare: 2025.

Secțiunea 5 (Curtea de Argeș – Pitești) de 30,35 km, este în faza de construcție.
Are termen de finalizare anul 2025.

 


  • Author: orex
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: DISCUȚII Lucrări LOT 2 Boița - Cornetu orex

Autostrada Sibiu -Pitești : CNAIR a semnat contractul pentru proiectarea și execuția lotului 2 Boița -Cornetu, primul lot de autostradă din România care intră în zona de munte/Turcii de la MAPA au termen cinci ani și jumătate pentru lotul de 31 km.
Compania de Drumuri a semnat luni, contractul pentru proiectarea și execuția lotului 2 al Autostrăzii A 1 Sibiu-Boița, primul lot de autostradă din România care intră în zona de munte. Licitația a fost câștigată de asocierea condusă de firma MAPA din Turcia, singurul constructor care a depus ofertă, 4,2 miliarde de lei, mult sub estimarea CNAIR 4,6-5,2 miliarde lei. Termenul de realizare este de 68 de luni din care 18 luni pentru proiectare și 50 pentru execuție, iar garanția este de 10 ani.

 


  • Author: orex
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Știri și articole din presă orex

Sa speram ca astă abundenta de informatii e si prolifica (rodnica).


 


  • Author: PTMZ
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

Re: Știri și articole din presă PTMZ

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a desemnat luni câstigătorul licitației pentru documentația necesară drumului de legătură dintre A1 și Rm Vâlcea, cunoscut ca "secțiunea 6" a Autostrăzii Sibiu - Pitești.
Ion Dobreanu - lun, 14 feb. 2022, 14:06
Autostrada Sibiu - Pitești: CNAIR a desemnat luni câștigătorul pentru
Luni, 14 februarie 2022, au fost transmise adresele de comunicare a rezultatului procedurii de atribuire a contractelor, având ca obiect:

1. ELABORARE DOCUMENTAȚIE DE AVIZARE A LUCRĂRILOR DE INTERVENȚII PENTRU „DN 73C, km 44+800 – km 55+000, CURTEA DE ARGEȘ – TIGVENI” (Lot 1)

Ofertantul desemnat câștigător este PROIECT-CONSTRUCT REGIUNEA TRANSILVANIA.

Valoarea contractului este 1,88 milioane de lei fără TVA.

Durata este de: 11 luni, de la data de începere a contractului.

2. ELABORARE STUDIU DE FEZABILITATE PENTRU „REABILITARE/ MODERNIZARE DN 73C, km 55+000 – km 68+000, TIGVENI – MUNICIPIUL RÂMNICU VÂLCEA” (Lot 2).

Ofertantul desemnat câștigător este PROIECT-CONSTRUCT REGIUNEA TRANSILVANIA.

Valoarea contractului este de 3,69 milioane de lei fără TVA.

Durata este de: 14 luni pentru Lotul 2, de la data de începere a contractului.

Semnarea contractului de achiziție publică va fi posibilă după expirarea perioadei de depunere a eventualelor contestații și, respectiv, după soluționarea tuturor contestaților/plângerilor formulate în cadrul procedurii de atribuire, explică CNAIR.

Sursa: Economica

 


  • Author: orex
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Știri și articole din presă orex

Makyol, Strabag și Astaldi au depus ofertă pentru lotul Cornetu-Tigveni (37 km.) cel mai mare contract de autostradă din România
Constructorii Makyol (Turcia), Strabag (Austria) și Astaldi (Italia) au depus ofertă pentru proiectarea și execuția lotului 3 al Autostrăzii A 1 Sibiu-Pitești, cel mai mare contract din istoria Companiei de Drumuri (CNAIR). Lotul dintre Cornetu și Tigveni are o lungime de 37 de kilometri, este cel mai lung tronson al Autostrăzii de pe Valea Oltului și are o valoare estimată cuprinsă între 5,3 și 5,8 miliarde lei. Licitația pentru proiectarea și execuția lotului Cornetu – Tigveni a fost lansată în septembrie 2020, într-o primă fază 15 asocieri și constructori au depus oferte, șase dintre candidaturi fiind selectate în iunie 2021 pentru licitația restrânsă: Aktor, Astaldi, Makyol, Mapa, Pizzarotti şi Strabag. Așadar, Mapa, Aktor și Pizzarotti nu au mai depus oferte pentru acest contract. Contractul are o durată de 11 ani, din care primele 14 luni pentru proiectare, 59 luni execuție, respectiv 5 ani pentru garanție, dar cu punctaj superior pentru un calendar accelerat de 12 luni proiectare și 45 de luni execuție.

Rezultatul procedurii a fost anunțat de ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu : ,,Trei oferte pentru ultima secțiune a Autostrăzii Sibiu-Pitești! Una din cele două secțiuni ale tronsonului care traversează Carpații, între Cornetu și Tigveni, are o lungime de 37,4 km și un cost estimat cuprins între 5,3 și 5,8 miliarde de lei, fără TVA. Constructorii români, austrieci, spanioli, italieni și turci care concurează pentru Secțiunea 3 a Autostrăzii Sibiu-Pitești, vor avea la dispoziție maxim 14 luni pentru proiectare și 59 de luni pentru execuție, după semnarea contractului.

Câștigătorul va trebui să construiască:
-95 de poduri și pasaje
-1 tunel cu două galerii independente (1,7 km/ galerie)
– 2 noduri rutiere (Cornetu și Văleni)
– 1 ecoduct (în zona localității Călinești)
Lucrările vor fi finanțate din fonduri europene nerambursabile.” a transmis Grindeanu.
Și pentru acest lot de autostradă Studiul de Fezabilitate este vechi, din 2008 cu riscurile despre care Economedia a scris aici. Pentru lotul 2, Boița – Cornetu (31 km) contractul a fost semnat cu turcii de la Mapa, singurul ofertant, de asemenea pe același Studiu de Fezabilitate.

PS
Deci si Deripaska s-a aciuat p-aci! :bleah:

 


Re: Știri și articole din presă punmeister

Ba e chiar foarte bine ca sunt doar 3 ofertanti, in special Strabag si WeBuild. Sper sa fie ok.

 


  • Author: orex
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Știri și articole din presă orex

Da, zici matale dar probabil ca nu stii actionariatul Strabag! ;)

 


Re: Știri și articole din presă punmeister

PiSi 3 a intrat in evaluare financiara, sa vedem cine iese avantajat.

 


  • Author: orex
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Știri și articole din presă orex

Se amână semnarea contractului pentru lotul 3 al Autostrăzii Sibiu – Pitești: Strabag a depus contestație pentru cel mai mare contract din istoria CNAIR
e amână, cel puțin o lună, după ce constructorul Strabag (Austria) a depus contestație la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC).

În urmă cu două săptămâni, CNAIR desemnase asocierea Astaldi (Italia) – Tancrad câștigătoarea licitației pentru cel mai mare contract pentru o autostradă.

Contestația a fost depusă, deși inclusiv marți ministrul transporturilor Sorin Grindeanu anunța într-o intervenție pentru publicația Newsweek.ro că parafarea contractului este o chestiune de câteva zile.

Lotul dintre Cornetu și Tigveni are o lungime de 37 de kilometri, este cel mai lung tronson al Autostrăzii de pe Valea Oltului și are o valoare estimată cuprinsă între 5,3 și 5,8 miliarde lei.

Oferta Astaldi a fost 5,3 miliarde lei, potrivit comunicatului oficial al CNAIR și a primit cel mai bun punctaj. O altă contestație pe care a depus-o Strabag a anulat festivitatea pregătită de ministrul Grindeanu pentru semnarea contractului de extindere a Aeroportului Timișoara, după cum Economedia a explicat aici.

În contestația depusă la CNSC Strabag solicită anularea evaluării prin care compania Astaldi a fost declarată câștigătoare și stabilirea propriei oferte ca admisibilă.

Contractul are o perioadă de proiectare ofertată conform factorului de evaluare de 12 luni și o perioadă de execuție de 45 de luni. Perioada de garanție a lucrărilor ofertată este de 120 de luni.
Traseul are o lungime de 37,4 km.

Principalele lucrări ale acestei secțiuni sunt:

95 de poduri și pasaje
Tunel cu două galerii independente, în lungime de 1.7 km/galerie
Nod rutier Cornetu și Nod rutier Văleni
Ecoduct în zona localității Călinești
Licitația pentru proiectarea și execuția lotului Cornetu – Tigveni a fost lansată în septembrie 2020, într-o primă fază 15 asocieri și constructori au depus oferte, șase dintre candidaturi fiind selectate în iunie 2021 pentru licitația restrânsă: Aktor, Astaldi, Makyol, Mapa, Pizzarotti şi Strabag. Așadar, Mapa, Aktor și Pizzarotti nu au mai depus oferte pentru acest contract. Contractul are o durată de 11 ani, din care primele 14 luni pentru proiectare, 59 luni execuție, respectiv 5 ani pentru garanție, dar cu punctaj superior pentru un calendar accelerat de 12 luni proiectare și 45 de luni execuție.

Lucrările vor fi finanțate din fonduri europene nerambursabile. Și pentru acest lot de autostradă Studiul de Fezabilitate este vechi, din 2008 cu riscurile despre care Economedia a scris aici. Pentru lotul 2, Boița – Cornetu (31 km), contractul a fost semnat cu turcii de la Mapa, singurul ofertant, de asemenea pe același Studiu de Fezabilitate.

 


  • Author: orex
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Știri și articole din presă orex

MAPA începe proiectarea lotului 2 pe 1 iulie, la cinci luni de la semnarea contractului de proiectare și execuție/CNAIR spune că drumarii turci au nevoie de mai mult timp pentru a obține permisele de muncă
Etapa de proiectare pentru lotul 2 al Autostrăzii A 1 Sibiu -Pitești va începe de-abia pe 1 iulie 2022, la aproape cinci luni de la semnarea contractului de proiectare și execuție cu asocierea MAPA-CENGIZ ( Turcia). Extensia de timp pe care o acordă Compania de Drumuri este motivată de necesitatea alocării unui timp suplimentar pentru ca personalul constructorului să obțină permisele de muncă pentru piața din România, potrivit răspunsului CNAIR la solicitarea Economedia. Lotul 2 Boița -Cornetu are o lungime de 31 kilometri și va continua cei 13 kilometri de pe lotul 1 (Sibiu-Boița) pe care PORR îi va deschide în decembrie. Este primul contract pe care asocierea din Turcia îl câștigă în România și totodată, primul care va trece munții, a transmis CNAIR :
,,În data de 15 februarie 2022 a fost semnat contractul de “Proiectare și execuție Autostrada Sibiu – Pitești, secțiunea 2: Boița – Cornetu” cu MAPA INȘAAT VE TICARET ANONIM ȘIRKETI – CENGIZ INȘAAT SANAYI VE TICARET ANONIM ȘIRKETI. Durata contractului este de 18 luni de proiectare, 50 luni de execuție și 120 de luni perioada de garanție.

Pentru acest antreprenor din Turcia, aflat pentru prima data pe piața construcțiilor din Romania, a fost necesară alocarea unei perioade de timp suplimentare, de la momentul semnării contractului și până la începerea efectivă a contractului, astfel încât acesta să-și poată rezolva situația permiselor de muncă pentru personalul său, care va fi implicat în activitatea de management contractual și de proiectare.” precizările Companiei de Drumuri pentru Economedia

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6 7
 
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Tronsonul Pitești - Sibiu  • 
Choose destination

Since our 1940 forum members have written 375960 posts in 4575 topics and 451 subforums.
Refresh interval: 30 minutes.

 

© 2009 - 2022 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

Terms Of Use