MetrouLucrări de modernizare și extindere a infrastructurii pentru metrouM4 Străulești - Gara de Nord - Gara ProgresulM4 • Discuţii, planuri, ştiri

 

Topic: M4 • Gara de Nord - Progresul (discuții generale)

909 posts, 168019 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 58 59 60 61 62 63 64 65
 
 

📖 Pagination options
  • sab
  • Posted:
  •  

Re: M4 Gara de Nord - Progresul sab

Eu tot nu înțeleg de ce trebuie sa faci sute de metri de săpătură deschisa pentru amorsa aceea dubioasă dintre Uranus si Rozorea. De ce nu se sapa interstația cu TBM-ul si sa se translateze TBM-ul prin structura amorsei (construita in prealabil) sau nu se trece cu TBM-ul  prin zona amorsei si sa se desfacă ulterior inelele (așa cum s-a făcut la stația PDT).

 


Re: M4 Gara de Nord - Progresul Adrian Rosca

Dar ce avem noi aici? PLS suprapus cu o cladire monument istoric? Vise umede taica  :lol:



 


Re: M4 Gara de Nord - Progresul Costin

Tronsonul respectiv de cladire chiar este istoric?

 


  • Utilizator anonim 2
  • Posted:
  •  

Re: M4 Gara de Nord - Progresul Utilizator anonim 2

Ei, da! Vine coana Firea la primarie si ti-o rezolva eins, zwei.

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: M4 Gara de Nord - Progresul sab

Eu inteleg ca PSS-ul este groapa mare fix in fata clădirii. De acolo vad că se merge cu două galerii înguste, cate una pentru fiecare sens pe sub clădire. Probabil se vor înțepa in vechiul PLS/PSS care există deja in prelungirea actualei stații. Rămâne de văzut tehnica pentru săparea galeriilor. Poate este tehnica de la apeducte sau de la pasajul pe sub liniile CFR de la Basarab.
Daca ne gândim bine, si culoarul de la ieșirea actuală din fata gării a fost săpat prin clădire.
Screenshot 2023-02-02 184859.jpg (235.55 KB; downloaded 1517 times)

 


Re: M4 Gara de Nord - Progresul Adrian Rosca

@Costin, da, face parte din lista patrimoniului arhitectural industrial, numarul din lista monumentelor isterice fiind scris negru pe alb pe plansa respectiva (nr. 4 in pachetul postat de PMB spre dezbatere publica): B-II-m-B-18803. Mai mult, in legenda plansei hasura plina maro este prezentata ca reprezentand monumente istorice, liniile verzi continue ca structura metrou galerie, iar liniile verde inchis ceva mai groase si intrerupte ca (virgula) culoar expropriere, cu mentiunea ca imobilele cuprinse in culoarul de expropriere vor fi expertizate la faza PTE si monitorizate pe perioada executiei in vederea demolarii/reabilitarii.

@sab, da, dar exista o suprapunere clara intre conturul PSS/PLS si cel al cladirii garii figurat pe plansa.

Dar, daca va uitati pe Google Maps, conturul din zona respectiva al cladirii monument istoric nu corespunde cu cel real  :lol:

 


Re: M4 Gara de Nord - Progresul andrei11

Se complică de pomană, eu aş dărâma bucata respectivă de construcţie, aş face tunelul respectiv şi apoi aş reconstrui identic bucata respectivă.
2023-02-02_23-23-22.jpg (459.41 KB; downloaded 1473 times)

 


  • Utilizator anonim 2
  • Posted:
  •  

Re: M4 Gara de Nord - Progresul Utilizator anonim 2

Tocmai, e mai simplu sa nu demolezi nimic. Plus ca un monument istoric e un monument istoric, nu exista din punct de vedere legal monumente mai istorice decit altele.

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: M4 Gara de Nord - Progresul sab

Adrian Rosca wrote here:
@sab, da, dar exista o suprapunere clara intre conturul PSS/PLS si cel al cladirii garii figurat pe plansa.

Dar, daca va uitati pe Google Maps, conturul din zona respectiva al cladirii monument istoric nu corespunde cu cel real  :lol:

PLS parcă este la Hașdeu. La Gară este ceva similar cu ce s-a făcut la Operă pentru M5. Afectează monumentul (statuia) din față, dar îl mută si apoi îl readuc pe poziție.
Părerea mea este că respectivul PSS se suprapune maxim cu "copertina" din fața , care nu știu dacă este neapărat "monument". Nu cred că PSS-ul afectează clădirea propriu-zisă. Oricum, la copertină s-a mai intervenit, atât cu ocazia M1, cât si cu ocazia M4 , fiind extinsă să acopere gurile de metrou.
Se vede si de sus intervenția făcută la copertină.
4913845605_3a0969f44a_z.jpg (131.5 KB; downloaded 1419 times)
Screenshot 2023-02-03 065125.jpg (110.79 KB; downloaded 1416 times)
Screenshot 2023-02-03 065344.jpg (153.39 KB; downloaded 1411 times)

 


Re: M4 Gara de Nord - Progresul Adrian Rosca

E doar o copertina, dar una care face parte dintr-un monument istoric, asa ca regulile aplicabile sunt cele pentru monumente istorice. Care reguli s-au inasprit drastic fata de momentul construirii magistralelor de metrou mentionate.

 


Re: M4 Gara de Nord - Progresul WT_fan06

Utilizator anonim 2 wrote here:
nu exista din punct de vedere legal monumente mai istorice decit altele.
Bine punctat. Ca o completare, nu există nici dpdv logic și nici gramatical. "Istoric" nu are grad de comparație! :rofl: :bere:

 


Re: M4 Gara de Nord - Progresul subway guru

Cu aprobarile legale se poate orice. Monumentele istorice se claseaza dar se si pot declasa.

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: M4 Gara de Nord - Progresul sab

Corect, și Ceaușescu "declasa" orice...

 


Re: M4 Gara de Nord - Progresul survola

Hai că ne-am lămurit, și aici „nu se poate”.

 


Go to page:  1  ... 58 59 60 61 62 63 64 65
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: M4 • Discuţii, planuri, ştiri  • 
Choose destination

Since our 2250 forum members have written 417406 posts in 5195 topics and 507 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use