Topic: M4 Gara de Nord - Progresul
867 posts, 130083 views
📖 Pagination options
- sab
- Membru Gold
-
Posted:
-
Re: M4 Gara de Nord - Progresul
sab
Eu tot nu înțeleg de ce trebuie sa faci sute de metri de săpătură deschisa pentru amorsa aceea dubioasă dintre Uranus si Rozorea. De ce nu se sapa interstația cu TBM-ul si sa se translateze TBM-ul prin structura amorsei (construita in prealabil) sau nu se trece cu TBM-ul prin zona amorsei si sa se desfacă ulterior inelele (așa cum s-a făcut la stația PDT).
Eu tot nu înțeleg de ce trebuie sa faci sute de metri de săpătură deschisa pentru amorsa aceea dubioasă dintre Uranus si Rozorea. De ce nu se sapa interstația cu TBM-ul si sa se translateze TBM-ul prin structura amorsei (construita in prealabil) sau nu se trece cu TBM-ul prin zona amorsei si sa se desfacă ulterior inelele (așa cum s-a făcut la stația PDT).
- Adrian Rosca
- Membru Silver
-
Posted:
-
Re: M4 Gara de Nord - Progresul
Adrian Rosca
Dar ce avem noi aici? PLS suprapus cu o cladire monument istoric? Vise umede taica

Dar ce avem noi aici? PLS suprapus cu o cladire monument istoric? Vise umede taica


-
- Costin
- Site Admin
-
Posted:
-
-
- Grunberg
- Membru Silver
-
Posted:
-
Re: M4 Gara de Nord - Progresul
Grunberg
Ei, da! Vine coana Firea la primarie si ti-o rezolva eins, zwei.
Ei, da! Vine coana Firea la primarie si ti-o rezolva eins, zwei.
- sab
- Membru Gold
-
Posted:
-
Re: M4 Gara de Nord - Progresul
sab
Eu inteleg ca PSS-ul este groapa mare fix in fata clădirii. De acolo vad că se merge cu două galerii înguste, cate una pentru fiecare sens pe sub clădire. Probabil se vor înțepa in vechiul PLS/PSS care există deja in prelungirea actualei stații. Rămâne de văzut tehnica pentru săparea galeriilor. Poate este tehnica de la apeducte sau de la pasajul pe sub liniile CFR de la Basarab.
Daca ne gândim bine, si culoarul de la ieșirea actuală din fata gării a fost săpat prin clădire.
Eu inteleg ca PSS-ul este groapa mare fix in fata clădirii. De acolo vad că se merge cu două galerii înguste, cate una pentru fiecare sens pe sub clădire. Probabil se vor înțepa in vechiul PLS/PSS care există deja in prelungirea actualei stații. Rămâne de văzut tehnica pentru săparea galeriilor. Poate este tehnica de la apeducte sau de la pasajul pe sub liniile CFR de la Basarab.
Daca ne gândim bine, si culoarul de la ieșirea actuală din fata gării a fost săpat prin clădire.
Screenshot 2023-02-02 184859.jpg (235.55 KB; downloaded 861 times)
- Adrian Rosca
- Membru Silver
-
Posted:
-
Re: M4 Gara de Nord - Progresul
Adrian Rosca
@Costin, da, face parte din lista patrimoniului arhitectural industrial, numarul din lista monumentelor isterice fiind scris negru pe alb pe plansa respectiva (nr. 4 in pachetul postat de PMB spre dezbatere publica): B-II-m-B-18803. Mai mult, in legenda plansei hasura plina maro este prezentata ca reprezentand monumente istorice, liniile verzi continue ca structura metrou galerie, iar liniile verde inchis ceva mai groase si intrerupte ca (virgula) culoar expropriere, cu mentiunea ca imobilele cuprinse in culoarul de expropriere vor fi expertizate la faza PTE si monitorizate pe perioada executiei in vederea demolarii/reabilitarii.
@sab, da, dar exista o suprapunere clara intre conturul PSS/PLS si cel al cladirii garii figurat pe plansa.
Dar, daca va uitati pe Google Maps, conturul din zona respectiva al cladirii monument istoric nu corespunde cu cel real
@Costin, da, face parte din lista patrimoniului arhitectural industrial, numarul din lista monumentelor isterice fiind scris negru pe alb pe plansa respectiva (nr. 4 in pachetul postat de PMB spre dezbatere publica): B-II-m-B-18803. Mai mult, in legenda plansei hasura plina maro este prezentata ca reprezentand monumente istorice, liniile verzi continue ca structura metrou galerie, iar liniile verde inchis ceva mai groase si intrerupte ca (virgula) culoar expropriere, cu mentiunea ca imobilele cuprinse in culoarul de expropriere vor fi expertizate la faza PTE si monitorizate pe perioada executiei in vederea demolarii/reabilitarii.
@sab, da, dar exista o suprapunere clara intre conturul PSS/PLS si cel al cladirii garii figurat pe plansa.
Dar, daca va uitati pe Google Maps, conturul din zona respectiva al cladirii monument istoric nu corespunde cu cel real

-
- andrei11
- Membru Gold
-
Posted:
-
Re: M4 Gara de Nord - Progresul
andrei11
Se complică de pomană, eu aş dărâma bucata respectivă de construcţie, aş face tunelul respectiv şi apoi aş reconstrui identic bucata respectivă.
Se complică de pomană, eu aş dărâma bucata respectivă de construcţie, aş face tunelul respectiv şi apoi aş reconstrui identic bucata respectivă.
2023-02-02_23-23-22.jpg (459.41 KB; downloaded 817 times)
-
- Grunberg
- Membru Silver
-
Posted:
-
Re: M4 Gara de Nord - Progresul
Grunberg
Tocmai, e mai simplu sa nu demolezi nimic. Plus ca un monument istoric e un monument istoric, nu exista din punct de vedere legal monumente mai istorice decit altele.
Tocmai, e mai simplu sa nu demolezi nimic. Plus ca un monument istoric e un monument istoric, nu exista din punct de vedere legal monumente mai istorice decit altele.
- sab
- Membru Gold
-
Posted:
-
Re: M4 Gara de Nord - Progresul
sab
PLS parcă este la Hașdeu. La Gară este ceva similar cu ce s-a făcut la Operă pentru M5. Afectează monumentul (statuia) din față, dar îl mută si apoi îl readuc pe poziție.
Părerea mea este că respectivul PSS se suprapune maxim cu "copertina" din fața , care nu știu dacă este neapărat "monument". Nu cred că PSS-ul afectează clădirea propriu-zisă. Oricum, la copertină s-a mai intervenit, atât cu ocazia M1, cât si cu ocazia M4 , fiind extinsă să acopere gurile de metrou.
Se vede si de sus intervenția făcută la copertină.
Adrian Rosca wrote here:
@sab, da, dar exista o suprapunere clara intre conturul PSS/PLS si cel al cladirii garii figurat pe plansa.
Dar, daca va uitati pe Google Maps, conturul din zona respectiva al cladirii monument istoric nu corespunde cu cel real![]()
PLS parcă este la Hașdeu. La Gară este ceva similar cu ce s-a făcut la Operă pentru M5. Afectează monumentul (statuia) din față, dar îl mută si apoi îl readuc pe poziție.
Părerea mea este că respectivul PSS se suprapune maxim cu "copertina" din fața , care nu știu dacă este neapărat "monument". Nu cred că PSS-ul afectează clădirea propriu-zisă. Oricum, la copertină s-a mai intervenit, atât cu ocazia M1, cât si cu ocazia M4 , fiind extinsă să acopere gurile de metrou.
Se vede si de sus intervenția făcută la copertină.
4913845605_3a0969f44a_z.jpg (131.5 KB; downloaded 760 times)
Screenshot 2023-02-03 065125.jpg (110.79 KB; downloaded 757 times)
Screenshot 2023-02-03 065344.jpg (153.39 KB; downloaded 752 times)
- Adrian Rosca
- Membru Silver
-
Posted:
-
Re: M4 Gara de Nord - Progresul
Adrian Rosca
E doar o copertina, dar una care face parte dintr-un monument istoric, asa ca regulile aplicabile sunt cele pentru monumente istorice. Care reguli s-au inasprit drastic fata de momentul construirii magistralelor de metrou mentionate.
E doar o copertina, dar una care face parte dintr-un monument istoric, asa ca regulile aplicabile sunt cele pentru monumente istorice. Care reguli s-au inasprit drastic fata de momentul construirii magistralelor de metrou mentionate.
-
- WT_fan06
- Membru Gold
-
Posted:
-
Re: M4 Gara de Nord - Progresul
WT_fan06
Grunberg wrote here:Bine punctat. Ca o completare, nu există nici dpdv logic și nici gramatical. "Istoric" nu are grad de comparație!
nu exista din punct de vedere legal monumente mai istorice decit altele.


-
- subway guru
- Membru Silver
-
Posted:
-
Re: M4 Gara de Nord - Progresul
subway guru
Cu aprobarile legale se poate orice. Monumentele istorice se claseaza dar se si pot declasa.
Cu aprobarile legale se poate orice. Monumentele istorice se claseaza dar se si pot declasa.
- sab
- Membru Gold
-
Posted:
-
-
- survola
- Membru Silver
-
Posted:
-
📖 Pagination options