MetrouLucrări de modernizare și extindere a infrastructurii pentru metrouM4 Străulești - Gara de Nord - Gara ProgresulM4 • Discuţii, planuri, ştiri

 

Topic: M4 Gara de Nord - Progresul

838 posts, 114766 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60
 
 

📖 Pagination options
Re: M4 Gara de Nord - Progresul subway guru

Pentru ca M5 e conceputa ca adevaratul backbone al retelei care permite corespondente cu toate celelalte magistrale. Daca ti-e lene sa schimbi metroul de doua ori n-ai decat sa mergi la Basarab.

 


Re: M4 Gara de Nord - Progresul Bogdan MD

Si M1 si M3 ar fi avut corespundenta cu toate celalalte magistrale  :roll: Ba chiar si M2. Reteaua noastra proiectata pana acum e buchet amarat de 4 fire de metrou, din care unele se ramifica spre capete, deci chiar nu era tocmai complicat ca toate ca aiba corespondenta cu toate celelalte. Nu vorbim despre Londra, Paris sau Berlin aici... Si toate se presupune ca vor avea corespondenta cu viitorul M7, desi la calitatea proiectarii romanesti capitaliste, nu m-ar mira sa sara statia Piata Unirii, ca e grea, si oricum pot schimba calatorii la Mosilor si Chirigiu  :popa:

Deci in continuare doua mari intrebari fara raspuns:
- de ce s-a preferat abandonarea legaturii cu o magistrala activa, cu grad mare de folosire, in favoarea uneia cu o magistrala aflata in stadiul pre-proiect, care nu se stie cand va fi gata si care nu pare sa atraga foarte multi calatori, asta desi s-a inceput fix cu cartierul cel mai dens de pe traseu
- ce se va intampla in intervalul de timp dintre realizarea M4-central si M5-central, ca sunt semne din ce in ce mai clare ca prima va fi facuta muuuuuult inaintea celeilalte

Si aici nu vorbim despre "lene". E o chestie elementara ca orice om de pe lumea asta isi doreste o naveta cat mai facila si mai RAPIDA. Mai ales cand are de ales intre masina personala/taxi si labirintul pe care i-l pregatesc proiectantii de la metrou. Si mi se pare ironic ca cineva ca e absolut convins ca M6 e singura solutie pentru legatura cu aeroportul, nu face minimul necesar ca macar toti potentialii calatori sa poata folosi respectiva linie, cu bagajele dupa ei...

 


Re: M4 Gara de Nord - Progresul subway guru

Nu te impiedica nimeni sa-ti cari bagajele pe corespondente lungi, sinuoase si incomode…

 


  • sab
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

Re: M4 Gara de Nord - Progresul sab

M5 este conceputa ca un "adevarat backbone al rețelei", însă are (si va avea si după prelungire) calatori cu mult sub nivelul M3. Asta este adevărul pe care nu poți sa îl negi. Si habar nu avem cum va fi construita M5 pe tronsonul central, tot schimbam abordarea de la an la an, deși am avut 30 ani sa tot studiem problema.  :popa:
Însă, pentru ca s-a spus ca nu este ok sa ai 3 stații la rând ca stații de corespondenta, hai sa vedem cum este la Viena in centru si sa demontam si acest mit, ca multe corespondente "dăunează grav". .
Screenshot 2022-01-10 062757.jpg (40.34 KB; downloaded 1356 times)

Probabil ca sunt bătuți in cap vienezii ăștia de au făcut așa ceva...Ba mai trec si pe sub clădiri, avand un sol asemănător cu al nostru. Aaa, dar stai, ei nu au monumentele si parcurile noastre...

Cu abordarea asta, de negare a faptului ca se vor dezavantaja mulți calatori in defavoarea celor putini care folosesc/ vor folosi M5, nu vom avea niciodată o rețea funcțională.
Si, așa cum iți arata corect si Bogdan MD, dezavantajați si M1, nu numai M3. Ti-am spus-o si eu de atâtea ori, dar nu vrei sa ascuți. Pana la urma dezavantajați în final chiar M4 si M6 in sine, care nu vor fi folosite la adevărata capacitate. Si așa nu par sa atragă multă populație,le diminuam și mai mult utilizarea. Poate trebuie sa ascultați si vocea "poporului", a celor care călătoresc cu metroul. Nu înseamnă ca voi, cei de la planșete, știți totul. Cu așa concepție, "nu va convine ce va oferim, ocoliți pana la Basarab", sa nu va mirați ce fiasco răsunător va fi M4/6, așa cum va mirați acum de ce Dr Taberei nu are calatori la un cartier comparabil cu Militari, deși voi le-ați oferit metrou .Chiar nu poți sau nu vrei sa înțelegi ca oameni nu își doresc 2 schimbari.  :popa:  :popa:  :popa:
Nu este important doar sa ai acces la metrou, ci si cum funcționează acest metrou. Chiar foarte important. Concepția asta cu "backbone"  este de pe vremea lui Ceausescu, cu racordurile care nu aveau legătură cu toate magistralele. Singura diferență este ca "backbone"-ul de atunci era M1, acum ne fălim cu M5. Când vom depăși etapa asta, vom face si noi un progres.
Așa cum spuneam, poate pana începe M4 vor veni niste oameni mai curajoși. Nu mai exista "monopol de adevăr absolut" pe piață.

 


  • drbm
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: M4 Gara de Nord - Progresul drbm

Revin cu o opinie: se va arăta necesară construirea unei stații Hașdeu pe actuala M1/M3.
Având în vedere calitatea lui Subway Guru, poate preciza domnia sa dacă tehnic acest lucru are un fundament logic și dacă da, nu cumva ar fi cazul ca proiectarea M4 să lase opțiunea deschisă?

 


Re: M4 Gara de Nord - Progresul andrei11

1) Staţia Haşdeu de pe M 1 /3  ar fi la mai puţin de 300 m de actuala staţie. ( Distanţele se măsoară de la jumătatea staţiei  la jumătatea staţiei,  deci << capetele >> ar fi undeva la 100 - 150 metri unul de celălalt).
2) Trebuie închis total traseul actual, demolat totul pe o distanţă de 300 - 400 metri şi refăcut traseul / implicit staţia nouă cel puţin jumătate în parc.

 


Re: M4 Gara de Nord - Progresul subway guru

Orice interstatie de metrou mai scurta de 600m nu face decat sa incurce si nu se justifica. Interstatiile de 250-300m sunt doar la tramvai, bus si troleu.
____________________________________
Un comentariu usor off-topic:
M1/3 e de fapt o singura magistrala cu doua ramificatii, la E1 si la Grigorescu. Asta implica un procent de transfer de tren inevitabil intre ramuri, procent ce ar putea sa scada daca ai pune patru linii cap-cap in loc de actualele doua si tot nu ar elimina complet transferurile.
M1/3 are doua corespondente cu M2, la Unirii (full) si la Victoriei (pe jumatate) plus corespondenta M1-M3 de la Dristor. M1/3 in afara de tronsonul comun NG-E1 are trafic injumatatit pe ramuri, in special ramura E1-D2 creeaza probleme din punct de vederede al frecventei pe  o lungime foarte mare.
M5 adauga corespondente la E2 cu M1/3, la Hasdeu cu M4/6, la Universitate cu M2, la Mosilor cu M7 si la Iancului cu M1.
M4/6 aduce o ramificatie la 1Mai si corespondente la Basarab, Hasdeu, Chirigiu si Pieptanari.
M7 ar adauga corespondente la Unirii si Obor.
Daca le pui pe toate pe harta vei vedea ca incepe sa semene destul de bine cu Viena cu precizarea ca Bucurestii se intind pe o suprafata mai mare si atunci si corespondentele sunt ceva mai distantate intre ele pentru a acoperi teritoriul, nu doar concentrate exclusiv in centru.
Hai sa nu privim superficial problema, ca asa ar vrea oarecine x sau y ci sa vedem necesitatile reale ale urbei.

 


  • sab
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

Re: M4 Gara de Nord - Progresul sab

Ce am vrut sa spun este ca la Viena nu se pune problema sa nu existe corespondenta între 2 linii care se intersectează, nici ca sunt 3 stații de corespondenta la rând pe o linie, nici ca sunt chiar câte doua corespondente între aceleași linii, nici măcar ca sunt multe corespondente in centru.  Călătorul este pe primul plan.  Alta concepție, tata...
Și ti-am mai spus ca nu este vorba ca vrea X sau Y, așa este normal sa se întâmple, nu sa se ia arbitrar o decizie care afecteaza zeci de mii de călători zilnic.

 


Re: M4 Gara de Nord - Progresul subway guru

Ti-am explicat diferentele dar te faci a nu intelege…
:popa:
Ar mai fi si alte diferente dar ma opresc aici pentru ca nu vreau sa prelungesc un dialog cu surzii.
:bleah:

 


  • sab
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

Re: M4 Gara de Nord - Progresul sab

Da, diferența esențială acolo este ca atunci când se vrea ceva, se face,  la noi  "nu se poate" si identificam obstacole imaginare. Restul e...can-can.

 


Re: M4 Gara de Nord - Progresul subway guru

Nu e deloc can-can, si la noi daca se vrea se poate face dar mult mai greu. Cel mai mare obstacol e daca-ti propui fantezii irealiste.
Mi-ai putea spune cam cate seisme majore ar fi subrezit imobilele vieneze in ultimele secole?…si mai spui ca inginerii romani nu au curajul de a aborda frontal realitatea cand se incumeta pe M5 central???

 


  • sab
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

Re: M4 Gara de Nord - Progresul sab

Eu nu știu sa fi fost cutremure majore din 1990 încoace, de când s-a aprobat M5. ;)  Atunci vine intrebarea...de ce s-a supus aprobării ceva ce nu era sigur ca se poate face si cum se poate face ?
Si nu este vorba ca inginerii romani nu se încumetă DOAR la M5 central, nu se încumetă la mai nimic ce prezinta un grad mediu de dificultate.

Ca sa recapitulam :
1) Întâi ai spus ca nu este posibil un traseu direct pe sub Măgureanu , deși este foarte posibil, atât cu stația la Lazar, cat si cu o stație suprapusa intre Splai si Kogălniceanu. Este cel mai dificil, poate, dar se poate. Se poate si stație in parcul Izvor.
2) apoi am analizat varianta 17, care s-a clasat pe locul 1 in SF ca număr de calatori. Nici asta nu se poate, ca deranjam arborii cu rădăcini la -16m si traversam 1-2 clădiri . Pai de ce ați mai supus-o studiului, daca din start știați ca nu se poate ?
3) alt argument... ca ne adâncim prea mult, ca M5 este suprapusa la Cișmigiu. Pana la urma am ajuns la concluzia ca si la Hașdeu M5 va fi suprapusa, deci nicio diferența din acest punct de vedere.
3) apoi am analizat varianta sa deviezi de la Hașdeu către Izvor, o varianta "fair". Aici l-ai pus pe andrei11 sa traseze curbe de la Hașdeu la Izvor, când s-a văzut clar ca traseul este foarte posibil, dar nu s-a obosit nimeni sa-l analizeze, stai trebuie o statie intermediara , dar sta nu știu ce parcare in cale.

Deci, domne, concluzia este nu se poate nimic la noi. Doar Hașdeu. Pentru restul se găsesc mereu contraargumente . Contează doar ca M5 va fi "backbone". Ca asa am decretat noi, ca trebuie sa fie "backbone". Asta după ce vedem cum o prelungim, deocamdată este racord, iar ca număr de calatori este un M4 reloaded, desi M5 vine dintr-un cartier foarte populat.

 


Re: M4 Gara de Nord - Progresul subway guru

Imobilele din centru s-au zguduit si in 1940 si in 1977…si nu a prea fost consolidat niciunul…dar propunem sa trecem cu tunele pe dedesubt ca sa le punem la pamant definitiv?
Nu cred ca scopul metroului e sa omoare oamenii de pe traseu…

 


  • drbm
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: M4 Gara de Nord - Progresul drbm

subway guru wrote here:
"Orice interstatie de metrou mai scurta de 600m nu face decat sa incurce si nu se justifica. Interstatiile de 250-300m sunt doar la tramvai, bus si troleu."
____________________________________

Nu și dacă noua stație se face în fața Facultății de Biologie, sau chiar parțial in fața Institutului Victor Babeș...

Este evident traficul intens pe segmentul D2- Eroilor, corespondența ARE SENS!

 


Go to page:  1  ... 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: M4 • Discuţii, planuri, ştiri  • 
Choose destination

Since our 1991 forum members have written 384708 posts in 4726 topics and 457 subforums.

 

© 2009 - 2022 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

Terms Of Use