Zona metropolitană BucureștiParcul de vehicule al operatorilor din București și IlfovTroleibuze STB

 

Topic: Achiziții de troleibuze de 12m în perioada 2017-2022

1049 posts, 249444 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 59 60 61 62 63 64 65  ... 75
 
 

📖 Pagination options
Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2021 orex

NU! Hai sa plecam, totusi ,de la cele 900 de bucati, de ”promisiuni” in 4(patru) ani!

 


Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2021 1689

Pai cum ziceam, tri suti-s dintr-o palitura. Doar o lecuta sa ne dumirim pe unde s-or pitit banii...

 


Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2021 orex

Din pacate, dupa cum a turat motoarele PMB, pana acum, n-o sa se poata face ce s-a clamat in ”campanie”, pentru edificarea transportului electric in Capitala!

 


Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2021 1689

Eu as zice ca orice e facut, e mai mult decit s-a facut de mai bine de zece ani incoace (las deoparte gaurile negre Vxyz ale URAC-ului, ca alea-s doar tocatoare de bani...).

Daca vad macar 100 de troleibuze in plus (noi sau de oricare) si o retea extinsa cu o logica, tot ma declar multumit.

 


Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2021 orex

Vorbim, pe aceasta tema, peste minim 2(doi) ani! :oops:

 


Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2021 1689

Vreti sa spuneti peste maxim doi ani, nu-i asa ?

Ca daca in doi ani nu se intimpla nimic, vom ajunge sa pozam troleibuzele precum ultimele DAF-uri inainte de retragerea cu torte...

Azi sint chiar DOUA troleibuze pe 90, sa notam data pentru posteritate !!!

Si - daca nu ne-a reusit salvarea 3713/664/611/etc - poate avem mai mult succes cu 7135, mai stiti... ?

 


Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2021 orex

Din pacate...minim 2(doi) ani, asta-i previziunea sumbra a mea, nu de alta dar ”unii” sunt dedicati, DECAT, sa bage batul prin gard ( a se intelege contestatii)!
Daca nu se schimba legislatia achiztiilor publice din temelii n-o sa mearga nimic snur, nici accesarea celor 30 MLD. E in urmatorii, ATENTIE, DOAR 5 ani de zile!

 


Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2021 PTMZ

Tot la Tribunalul București se mai află un dosar cu o plângere din partea Bozankaya, deschis pe 29 ianuarie, cu următorul termen de judecată 12 aprilie:
http://portal.just.ro/3/SitePages/Dosar.aspx?id_dosar=300000000955526&id_inst=3

 


Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2021 PTMZ

Primăria Capitalei cere peste 30 milioane lei asocierii Bozankaya Otomotiv Makina Imalat Ithalat Ve Ihracat A.S – Sileo Gmbh după rezilierea contractului pentru furnizarea a 100 de troleibuze din cauza societăților comerciale. Acestea nu doresc însă să renunțe la contract, iar pe rol sunt trei litigii în acest sens, municipalitatea având până acum câștig de cauză. Dincolo de faptul că bucureștenii nu vor avea troleibuze noi în următorul an, principala problemă rămâne că troleibuzele erau achiziționate cu bani de la fondul de mediu, contractul de finanțare fiind valabil până la finalul acestui an, iar dacă până atunci nu se finalizează o nouă procedură de achiziție, s-ar putea pierde circa 200 de milioane lei.

Contractul pentru achiziția celor 100 de troleibuze a fost semnat de fostul primar Gabriela Firea în aprilie 2020, iar în octombrie municipalitatea anunța că îl reziliază pe motiv că producătorul nu a prezentat certificatul de omologare.

”Primăria Municipiului București a reziliat contractul pentru furnizare celor 100 de troleibuze pentru neîndeplinirea clauzelor contractuale de către furnizor, Asocierea turco-germană Bozankaya Otomotiv Marina Imalat Ithalat Ve Ihracat A.S. - Sileo Gmbh, asociere care a contestat în instanță rezilierea. Primăria Municipiului București se află în litigiu în mai multe dosare cu Asocierea Turco Germană Bozankaya Otomotiv Marina Imalat Ithalat Ve Ihracat A.S – Sileo Gmbh”, se arată în răspunsul transmis de Primăria Capitalei la solicitarea HotNews.ro.

În primul litigiu, Asocierea Bozankaya Otomotiv Marina Imalat Ithalat Ve Ihracat A.S – Sileo Gmbh a chemat in judecată Municipiul București solicitând instanței să dispună următoarele:

- Suspendarea executării de către Municipiul București, până la soluționarea pe fond a litigiului, a garanției de bună execuție constituită de către reclamantă prin polița de asigurare de garanție nr. 000070817 emisă de societatea de asigurare-reasigurare City Insurance SA la data de 22.04.2020 pentru garantarea obligațiilor asumate prin Contractul nr. 222/15.04.2020. Conform art. 10.2 (1) din contract „Cuantumul garanției de bună execuție exprimată procentual este de 10 % din preţul contractului.”, adica 20.764.630 lei.
- Pe fond, anularea notificării de reziliere a Contractului de furnizare nr. 222/15.04.2020 emisă de Municipiul București prin adresa nr. 1812/29.09.2020, cu consecința repunerii părților in situația anterioară.
- Anularea adresei nr. 1952/28.10.2020 privind pretenția formulată de Municipiul București de a fi compensat cu suma de 12.624.895 lei pentru intarzirea in furnizarea omologării de tip emisă de Registrul Auto Român;

În al doilea dosar, Asocierea Bozankaya Otomotiv Marina Imalat Ithalat Ve Ihracat A.S – Sileo Gmbh a cerut instanței să dispună suspendarea executării documentului constatator nr. 21941/11.11.2020.

”La termenul de judecată din 07.12.2020, Tribunalul București – Secția a II-a Contencios Administrativ şi Fiscal declină competența judecării cauzei în favoarea Secției a VI-a a Tribunalului București. Dosarul a fost reînregistrat rolul Secției a VI-a a Tribunalului București”, se arată în răspunsul transmis de Primăria Capitalei.

HotNews.ro a întrebat ce prevede documentul constatator și ce daune mai cere Primăria Capitalei, dar ni s-a răspuns că deocamdată informațiile sunt secrete.

”Conform legislatiei achizitiilor publice „Autoritatea contractantă are obligaţia de a emite documente constatatoare care conţin informaţii referitoare la îndeplinirea sau, după caz, neîndeplinirea obligaţiilor contractuale de către contractant”. Documentele constatatoare emise de către entitatea contractantă pot fi contestate potrivit Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare. Întrucât pe rolul Tribunalului București se află un litigiu privind suspendarea executării documentului constatator, litigiu deschis de către contractant, nu putem răspunde până când instanța nu va finaliza procesul de judecată”, se arată în răspunsul transmis de Primăria Capitalei.

În al treilea dosar, Asocierea Bozankaya Otomotiv Marina Imalat Ithalat Ve Ihracat A.S – Sileo Gmbh a chemat în judecată Municipiul București prin Primar General și a solicitat instanței să dispună următoarele:

- Anularea Documentului constatator nr. 21941/11.11.2020 emis de Municipiul București cu privire la obligațiile contractuale decurgând din Contractul de furnizare 100 troleibuze nr. 222/15.04.2020 şi
- Obligarea la achitarea cheltuielor de judecată ocazionate de soluționarea litigiului.

”La termenul de judecată din 25.02.2021, instanța dispune suspendarea judecății până la soluționarea definitivă a dosarului nr. 31036/3/2020 aflat pe rolul Tribunalului București – Secția a VI-a Civilă”, se mai răspuns Primăria Capitalei.

Primăria Capitalei ar putea pierde banii
Pe lângă faptul că bucureștenii nu vor beneficia în următorul an de troleibuze noi, principala problemă o reprezintă faptul că cele 100 de troleibuze erau achiziționate cu bani de la fondul de mediu, iar dacă o nouă procedură de licitație nu se finalizează la timp, s-ar putea pierde banii.

Actuala administrație dă asigurări că depune toate eforturile pentru a rezolva situația.

”În acest moment Primăria Municipiului București face toate demersurile conform legislației în vigoare pentru a relua licitația și pentru a respecta termenii contractului de finanțare încheiat cu Administrația Fondului de Mediu. În conformitate cu prevederile Contractului de Finanțare nr. 39/28.12.2018, încheiat între Administrația Fondului pentru Mediu și Municipiul București, Anexa -2 – Grafic de finanțare nerambursabilă – termenul pentru utilizarea finanțării primite din partea AFM este 31.12.2021. Acest termen poate fi modificat în conformitate cu art. 3 parag. 4 ”În caz justificat, pe baza solicitării motivate a Beneficiarului, durata de realizare a proiectului poate fi prelungită, dar numai cu acordul Comitetului director al Autorității””, se arată în răspunsul transmis de Primăria Capitalei la solicitarea HotNews.ro.

Pe 31 martie 2020, primarul general al Capitalei, Gabriela Firea, anunţa că a semnat contractul privind achiziţia a 100 de troleibuze noi, după ce licitaţia a fost câştigată de singurul ofertant înscris în acest proces, Asocierea turco-germană Bozankaya Otomotiv Marina Imalat Ithalat Ve Ihracat A.S. - Sileo Gmbh.

Potrivit contractului, livrarea urma să se facă începând cu luna noiembrie, pe parcusul a 16 luni. Valoarea contractului era de aproximativ 43 de milioane euro fără TVA, finanţarea provenind de la Administraţia Fondului pentru Mediu, în cadrul "Programului privind îmbunătăţirea calităţii aerului şi reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră, utilizând autovehicule mai puţin poluante în transportul public local de persoane".

Situația critică a flotei de troleibuze
Un troleibuz Irisbus Citelis, din 2007, a ars ca o torță în iunie 2020, în centrul Capitalei. Din fericire nu au fost victime, șoferul și singurul călător reușind să se salveze la timp, însă imaginile arată clar starea în care se află flota.

Ultimele troleibuze sunt cumpărate în urmă cu aproape 15 ani.

În 2006, Primăria Capitalei a achiziționat de firma Astra Bus 100 de troleibuze noi - Irisbus-Citelis. Valoarea contractului a fost de circa 92 milioane lei fără TVA, iar troleibuzele au fost livrate în perioada 2006-2008.

În august 2007 a fost semnat un nou contract pentru achiziționarea a încă 500 de autobuze Mercedes Citaro 2, care au fost livrate până în 2009. Acestea au fost dotate cu instalație de aer condiționat.

Alături de troleibuzele Irisbus - Citelis, pe străzile Capitalei mai circulă și cele Astra/Ikarus (model 415 T). Aceste troleibuze sunt în număr de 195 și au fost fabricate între anii 1997 și 2002 la uzinele Ikarus din Ungaria și echipate la Astra Arad.

Troleibuzul care a ars era din lotul cumpărat în 2006, deci mai nou.

Sursa: HotNews

 


Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2021 Puss in Boots

Daca se pierd banii astia sunt buni pierduti nu? Nu ii mai poate accesa nimeni sau ar mai fi o sansa? Nu de alta dar ar putea alte orase care se inscrisesera initial si care apoi din diverse motive (de prosti sau nu) nu ajunsesera la ciolan.

 



Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020 1689

1689 wrote:
Nu m-ar surprinde ca Bozankaya sa ceara ei penalitati...



Parca am avut o premonitie...

Incepe sa arate la fel ca in cazul tramvaielor de 18m ...

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2021 Tom

Orice fonduri (europene, de mediu &c) cheltuite în mod util, înseamnă pagubă pentru cei care vroiau să le spargă ei pentru altceva. În cazul celor europene, asta vine de acolo, de unde golanii mari vor să împartă între ei rămășițele UE și să lase fraierii cu degetul în gură.
După guvernul zero (2015-2016), a venit guvernul 2.zero.  (mă refer la absorbția de fonduri). Poate ar fi corect să spun, "administrație zero", că nu guvernul face achiziții, dar face bugetul.
Nu vreau să dau apă la moară la altceva, dar e  încă odată o senzație de deja-vu. Ca în Matrix, în scena cu pisica. :twisted:

 


Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2021 1689

Deocamdata vorbeam de un contract de achizitie care a fost anulat de administratia locala -1 (daca doriti sa mergem pe linia asta).

Trebuie, ma tem, sa va reamintesc ca - la momentul semnarii contractului - furnizorul nu prea avea omologat produsul obiectului contractului  (nu intru in discutii despre similaritatile contractului pentru tramvaiele de 36 de metri ... Sau despre cele de 18m...).

Modul neprofesionist in care a fost conceput caietul de sarcini, modul in care a fost facuta analiza ofertei si cel in care a fost facut  contractul initial si cel - ma tem - si mai neprofesionist in care a fost reziat contractul a lasat usa larg deschisa unor clauze prin care - se pare - Bozankaya devine din acuzat acuzator.

Si cine credeti ca va plati pentru asta ? Administratia -1 ? Departamentul juridic de atunci ?

Nu.

 


Go to page:  1  ... 59 60 61 62 63 64 65  ... 75
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Troleibuze STB  • 
Choose destination

Since our 2295 forum members have written 421982 posts in 5257 topics and 514 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use