Topic: Achiziții de troleibuze de 12m în perioada 2017-2022
1049 posts, 247867 views
📖 Pagination options
- Albert
-
Posted:
-
Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020
Albert
La TV-ul ala 8K din living-room-ul ala “amenajat foarte frumos” la vila din Voluntari. Sa vezi cum o sa-i sara oamenii in cap lui Nicușor Dan ca a cumpărat troleibuze turcesti dacă iese primar general...
La TV-ul ala 8K din living-room-ul ala “amenajat foarte frumos” la vila din Voluntari. Sa vezi cum o sa-i sara oamenii in cap lui Nicușor Dan ca a cumpărat troleibuze turcesti dacă iese primar general...
- Metamorph
-
Posted:
-
Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020
Metamorph
Nu ar fi nimic nou pt ca asta e cultura romaneasca. Ca prim exemplu imi vine in minte cate injuraturi si-a luat primarul de la 6 ca nu e gata metroul din Drumul Taberei sau pentru avariile la termoficare. Asa ca sa nu ii vaitam pe unii asa preventiv, ca nu ar fi Nicusor nici prima nici ultima persoana care ar trece prin asta.La nivelul in care se afla tara, face parte din fisa postului de primar.
#endofftopic
Nu ar fi nimic nou pt ca asta e cultura romaneasca. Ca prim exemplu imi vine in minte cate injuraturi si-a luat primarul de la 6 ca nu e gata metroul din Drumul Taberei sau pentru avariile la termoficare. Asa ca sa nu ii vaitam pe unii asa preventiv, ca nu ar fi Nicusor nici prima nici ultima persoana care ar trece prin asta.La nivelul in care se afla tara, face parte din fisa postului de primar.
#endofftopic
- cris_m
-
Posted:
-
Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020
cris_m
Hai sa ne concentram pe achizitie, licitatie, produse in sine... Politica in alta parte, stiti voi unde.
Hai sa ne concentram pe achizitie, licitatie, produse in sine... Politica in alta parte, stiti voi unde.
- CiprianTRB
-
Posted:
-
Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020
CiprianTRB
Știu ca e o întrebare cam stupida pentru aceste vremuri, dar...
Se mai știe ceva de licitația pentru cele 100 de troleibuze fara autonomie din HCGMB 394/2016? Va mai fi lansata?
Dacă se mai lansează ar putea sa cumpere și niște troleibuze articulate? Ar fi foarte bune pentru București.
Știu ca e o întrebare cam stupida pentru aceste vremuri, dar...
Se mai știe ceva de licitația pentru cele 100 de troleibuze fara autonomie din HCGMB 394/2016? Va mai fi lansata?
Dacă se mai lansează ar putea sa cumpere și niște troleibuze articulate? Ar fi foarte bune pentru București.
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020
Utilizator anonim
Din ce stiu nu mai exista intentia de achizitionare de troleibuze clasice, probabil in viitorul apropiat se va mai lua in calcul o achizitie de troleibuze cu autonomie.
Din ce stiu nu mai exista intentia de achizitionare de troleibuze clasice, probabil in viitorul apropiat se va mai lua in calcul o achizitie de troleibuze cu autonomie.
- Puss in Boots
-
Posted:
-
Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020
Puss in Boots
Daca sunt tot de 12m.... pana si licitatia asta daca o faceau de 18m scapau de toata tevatura si aveau si capacitate mai mare de transport la acelasi nr de vehicule.
Daca sunt tot de 12m.... pana si licitatia asta daca o faceau de 18m scapau de toata tevatura si aveau si capacitate mai mare de transport la acelasi nr de vehicule.
- orex
-
Posted:
-
Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020
orex
Si,...incontestabil produsul castigatorului exista si-n realitate, fara vreun dubiu!!
Si,...incontestabil produsul castigatorului exista si-n realitate, fara vreun dubiu!!
- Puss in Boots
-
Posted:
-
Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020
Puss in Boots
Macar daca se ajungea la acelasi deznodamant, nu mai erau atatea polemici. In rest, ne uitam cu jind la Solaris-urile din tara.
Macar daca se ajungea la acelasi deznodamant, nu mai erau atatea polemici. In rest, ne uitam cu jind la Solaris-urile din tara.
- CiprianTRB
-
Posted:
-
Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020
CiprianTRB
În sfârșit a aflat și presa...
https://ziaristii.com/incredibil-primar ... /#comments
În sfârșit a aflat și presa...
Firea cumpără 100 de troleibuze de la niște turci care n-au mai fabricat până acum niciun troleibuz! Au prezentat la licitație certificatul unui autobuz
Administrația PSD își continuă șirul isprăvilor năucitoare în București. Pe 31 martie 2020, primarul Gabriela Firea a semnat cu un consorțiu de firme turcești un contract prin care Capitala cumpără 100 de troleibuze, cu 207 milioane de lei (42 de milioane de euro), deși turcii n-au fabricat niciodată troleibuze, iar certificatul depus la dosarul licitației este pentru un autobuz electric!
Primarul Firea a cumpărat, pe “filiera turcească”, 100 de troleibuze de la niște turci care s-au prezentat la licitație cu certificatul unui autobuz electric!
Primăria a luat decizia de a reîmprospăta parcul de vehicule pentru transportul în comun din București în 10 octombrie 2018. Câteva luni mai târziu, pe 5 februarie 2019, s-a publicat în SEAP (sistemul de achiziții publice) anunțul de scoatere la licitație a unui contract pentru 100 de troleibuze noi contra sumei de 215 milioane lei. Banii urmau să vină de la Administrația Fondului pentru Mediu.
Licitația a fost câștigată de un consorțiu turcesc: asocierea dintre Bozankaya Otomotiv și Sileo GMBH. Numai că polonezii de la firma Solaris, firma care a pierdut, au făcut contestație la Tribunalul București.
Așa s-a descoperit, după ce Primăria a trimis lămuriri în instanță, că turcii câștigaseră licitație depunând certificatul de omologare al unui autobuz electric! În realitate, s-a dovedit că una din firmele consorțiului n-a produs niciodată troleibuze, iar cealaltă a fabricat doar 10 bucăți de 25 de metri pentru primăria orașului turc Malatya.
Bozankaya Sileo a prezentat la licitație un certificat de omologare pentru un autobuz electric – Sileo S12, omologat în Germania. Dar administrația Gabriela Firea a acceptat actele și a încadrat autobuzul ca fiind troleibuz!
Pe 31 martie 2020, cercul s-a închis. În plină pandemie, Gabriela Firea a semnat contractul cu turcii: aceștia își vor începe producția de troleibuze trimițându-și primele 100 de bucăți în România, la București.
Pentru acest experiment, țara noastră le va plăti 207 milioane de lei (2,07 milioane de lei de troleibuz).
https://ziaristii.com/incredibil-primar ... /#comments
- Linia 43
-
Posted:
-
Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020
Linia 43
Pe acelasi subiect:
https://mainnews.ro/exclusiv-primaria-c ... reloaded=1
Pe acelasi subiect:
Altă licitație, autobuzul turcilor nu mai trece drept troleibuz
La începutul lui 2019, Ministerul Dezvoltării a deschis o procedura de achiziție pentru 40 de troleibuze destinate transportului din Ploiești (Lotul 1) și Târgu Jiu (Lotul 2), cu finanțare europeană prin Programul Operațional Regional (POR). Au fost depuse patru oferte la licitația de troleibuze care ar trebui să ajungă în Ploiești. Printre ofertanți s-a numărat și Asocierea Bozankaya Sileo, care s-a prezentat cu același certificat de omologare cu numărul e1*2007/46*1963*00, aferent autobuzului Sileo S12.
Numai că în acest caz statul a fost mult mai atent cu documentația prezentată de turci. Deoarece nu reieșea de nicăieri că vehiculul ofertat de Bozankaya Sileo era un troleibuz, a fost solicitat un punct de vedere de la Registrul Auto Român cu privire la Certificatul de omologare nr. e1*2007/46*1963*00.
În urma analizării documentului a reieșit că omologarea a fost acordată pentru autobuzele Sileo, aceasta nefiind valabilă în cazul troleibuzelor. Din aceste motive oferta turcilor a fost respinsă.
https://mainnews.ro/exclusiv-primaria-c ... reloaded=1
- orex
-
Posted:
-
Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020
orex
Nah, ca similitudinea cazurilor, in legislatia noastra, nu se transeaza/judeca cu acelasi etalon! Nimic nou sub Soare! Altfel, otomanii erau pa, pa de mult de pe ”frontispiciul” achizitiilor publice din Romania!
Nah, ca similitudinea cazurilor, in legislatia noastra, nu se transeaza/judeca cu acelasi etalon! Nimic nou sub Soare! Altfel, otomanii erau pa, pa de mult de pe ”frontispiciul” achizitiilor publice din Romania!
- IK4
-
Posted:
-
Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020
IK4
Alt Breaking News de la buda...
1. Solaris n-a pierdut nimic pentru ca nici nu a depus oferta la licitatie, turcii de la Bozankaya fiind unic ofertant.
2. Troleibuzul e fara indoiala un autobuz electric (ca doar n-o fi avion), lucru pe care-l stiu si tancii de gradinita, nu-i inventat acum de Firea.
Toate troleibuzele sunt facute din autobuze la care in loc de motorul termic s-a instalat unul electric plus captatori, baterii si alte accesorii. In general ele sunt un produs secundar al producatorilor de autobuze, desi au mai fost asamblate si in regim de serii mici de carosieri (Astra Bus) sau URAC, din caroserii de autobuze noi sau second-hand.
Se atenteaza la inteligenta romanilor presupunandu-se ca nimeni nu stie ce-i ala un troleibuz, lasandu-se impresia ca la licitatie s-a acceptat ceva total pe langa, cum ar fi un certificat de omologare pentru o masina de gaurit nu pentru un vehicul electric.
3. Troleibuzele vor fi livrate, platite si vor intra in circulatie doar dupa omologarea lor in tara la RAR, indiferent de ce omologare din Germania or fi avut. Este conditie din caietul de sarcini si din legislatia pentru admiterea lor in circulatie pe drumurile publice din Romania.
4. Acesta nu este nici un experiment. Este un contract pentru niste vehicule realizate in mod profesional de catre un producator autorizat de autobuze, tramvaie si troleibuze care mai are si destule alte contracte in Romania. Ele vor beneficia si de garantie si mentenanta inclusa in pret pentru 8 ani de utilizare.
Experiment a fost cand am mers ani de zile prin Bucuresti cu DAC-uri de 12m care de fapt au fost articulate de 17 initial, scurtate de Dorel cu flexul in Depouri sau URAC, fara proiect, fara omologare, fara certificari, nimic. Si bonus la urcare si coborare te mai si scuturau zdravan daca atingeai si altceva in afara de bara izolata cu manson de plastic. Apoi cu Saurer a fost experiment de lux. Doar ca pe vremea aia nu erau toti jurnalisti de investigatii ca netul era la minut pe dial-upul cu cartela si pozele erau pe film
Alt Breaking News de la buda...
Licitația a fost câștigată de un consorțiu turcesc: asocierea dintre Bozankaya Otomotiv și Sileo GMBH. Numai că polonezii de la firma Solaris, firma care a pierdut, au făcut contestație la Tribunalul București.
Așa s-a descoperit, după ce Primăria a trimis lămuriri în instanță, că turcii câștigaseră licitație depunând certificatul de omologare al unui autobuz electric! În realitate, s-a dovedit că una din firmele consorțiului n-a produs niciodată troleibuze, iar cealaltă a fabricat doar 10 bucăți de 25 de metri pentru primăria orașului turc Malatya.
Bozankaya Sileo a prezentat la licitație un certificat de omologare pentru un autobuz electric – Sileo S12, omologat în Germania. Dar administrația Gabriela Firea a acceptat actele și a încadrat autobuzul ca fiind troleibuz!
Pe 31 martie 2020, cercul s-a închis. În plină pandemie, Gabriela Firea a semnat contractul cu turcii: aceștia își vor începe producția de troleibuze trimițându-și primele 100 de bucăți în România, la București.
Pentru acest experiment, țara noastră le va plăti 207 milioane de lei (2,07 milioane de lei de troleibuz).
1. Solaris n-a pierdut nimic pentru ca nici nu a depus oferta la licitatie, turcii de la Bozankaya fiind unic ofertant.
2. Troleibuzul e fara indoiala un autobuz electric (ca doar n-o fi avion), lucru pe care-l stiu si tancii de gradinita, nu-i inventat acum de Firea.
Toate troleibuzele sunt facute din autobuze la care in loc de motorul termic s-a instalat unul electric plus captatori, baterii si alte accesorii. In general ele sunt un produs secundar al producatorilor de autobuze, desi au mai fost asamblate si in regim de serii mici de carosieri (Astra Bus) sau URAC, din caroserii de autobuze noi sau second-hand.
Se atenteaza la inteligenta romanilor presupunandu-se ca nimeni nu stie ce-i ala un troleibuz, lasandu-se impresia ca la licitatie s-a acceptat ceva total pe langa, cum ar fi un certificat de omologare pentru o masina de gaurit nu pentru un vehicul electric.
3. Troleibuzele vor fi livrate, platite si vor intra in circulatie doar dupa omologarea lor in tara la RAR, indiferent de ce omologare din Germania or fi avut. Este conditie din caietul de sarcini si din legislatia pentru admiterea lor in circulatie pe drumurile publice din Romania.
4. Acesta nu este nici un experiment. Este un contract pentru niste vehicule realizate in mod profesional de catre un producator autorizat de autobuze, tramvaie si troleibuze care mai are si destule alte contracte in Romania. Ele vor beneficia si de garantie si mentenanta inclusa in pret pentru 8 ani de utilizare.
Experiment a fost cand am mers ani de zile prin Bucuresti cu DAC-uri de 12m care de fapt au fost articulate de 17 initial, scurtate de Dorel cu flexul in Depouri sau URAC, fara proiect, fara omologare, fara certificari, nimic. Si bonus la urcare si coborare te mai si scuturau zdravan daca atingeai si altceva in afara de bara izolata cu manson de plastic. Apoi cu Saurer a fost experiment de lux. Doar ca pe vremea aia nu erau toti jurnalisti de investigatii ca netul era la minut pe dial-upul cu cartela si pozele erau pe film
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020
PTMZ
Arată-mi, te rog, un troleibuz de 12m produs de această firmă. Există? Nu. Nu din punct de vedere fizic, cel puțin. Apoi, între autobuz electric și troleibuz există niște diferențe esențiale, care diferențiază autobuzul electric de troleibuz la omologare: prima care-mi vine în minte e legată de baterii. Un autobuz electric are anumite tipuri de baterii (de obicei Li-Po sau Li-Ion, mai sensibile la șocuri mecanice), pe când un troleibuz are cu totul alt tip (exemplu: baterii cu litiu titanat). În plus, mai există o problemă: autobuzul electric nu folosește o rețea electrică pentru deplasare, pe când troleibuzul folosește, așadar e nevoie de anumite specificații de compatibilitate cu rețeaua. Un autobuz electric nu poate să aibă așa ceva.
In plus, din moment ce compania Bozankaya (cu atât mai puțin Sileo) nu a produs niciun troleibuz de 12m, ce se întâmplă aici e un experiment, ca orice prototip. Să nu uităm că se cere omologare europeană anterioară, ceea ce aici nu există - pentru troleibuz. Că au pentru autobuz electric, bine, dar atâta timp cât troleibuzul și autobuzul electric sunt 2 categorii diferite de vehicule, ar trebui să vină cu ce trebuie. Mie dacă mi se cere la un examen Slavici și eu scriu despre Creangă (doar atât, să zicem fără alte subiecte) pic examenul. De ce? Pentru că Slavici și Creangă sunt 2 scriitori diferiți, chiar dacă amândoi sunt junimiști. Fix așa e și aici cu troleibuz vs. autobuz electric.
Arată-mi, te rog, un troleibuz de 12m produs de această firmă. Există? Nu. Nu din punct de vedere fizic, cel puțin. Apoi, între autobuz electric și troleibuz există niște diferențe esențiale, care diferențiază autobuzul electric de troleibuz la omologare: prima care-mi vine în minte e legată de baterii. Un autobuz electric are anumite tipuri de baterii (de obicei Li-Po sau Li-Ion, mai sensibile la șocuri mecanice), pe când un troleibuz are cu totul alt tip (exemplu: baterii cu litiu titanat). În plus, mai există o problemă: autobuzul electric nu folosește o rețea electrică pentru deplasare, pe când troleibuzul folosește, așadar e nevoie de anumite specificații de compatibilitate cu rețeaua. Un autobuz electric nu poate să aibă așa ceva.
In plus, din moment ce compania Bozankaya (cu atât mai puțin Sileo) nu a produs niciun troleibuz de 12m, ce se întâmplă aici e un experiment, ca orice prototip. Să nu uităm că se cere omologare europeană anterioară, ceea ce aici nu există - pentru troleibuz. Că au pentru autobuz electric, bine, dar atâta timp cât troleibuzul și autobuzul electric sunt 2 categorii diferite de vehicule, ar trebui să vină cu ce trebuie. Mie dacă mi se cere la un examen Slavici și eu scriu despre Creangă (doar atât, să zicem fără alte subiecte) pic examenul. De ce? Pentru că Slavici și Creangă sunt 2 scriitori diferiți, chiar dacă amândoi sunt junimiști. Fix așa e și aici cu troleibuz vs. autobuz electric.
- Linia 43
-
Posted:
-
Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020
Linia 43
1. Solaris nu a pierdut nimic,dar bucurestenilor li s-a bagat pe gat un troleibuz pe care turcii incearca sa-l faca . De ce? Inca au ramas destui care chiar fabrica troleibuze.
2.Nu e chiar asa. Cei de la RAR ,de exemplu,au cu totul alta parere.Vezi licitatia facuta de Min.Dezvoltarii:
IK4 wrote:
1. Solaris n-a pierdut nimic pentru ca nici nu a depus oferta la licitatie, turcii de la Bozankaya fiind unic ofertant.
2. Troleibuzul e fara indoiala un autobuz electric (ca doar n-o fi avion), lucru pe care-l stiu si tancii de gradinita, nu-i inventat acum de Firea.
1. Solaris nu a pierdut nimic,dar bucurestenilor li s-a bagat pe gat un troleibuz pe care turcii incearca sa-l faca . De ce? Inca au ramas destui care chiar fabrica troleibuze.
2.Nu e chiar asa. Cei de la RAR ,de exemplu,au cu totul alta parere.Vezi licitatia facuta de Min.Dezvoltarii:
Numai că în acest caz statul a fost mult mai atent cu documentația prezentată de turci. Deoarece nu reieșea de nicăieri că vehiculul ofertat de Bozankaya Sileo era un troleibuz, a fost solicitat un punct de vedere de la Registrul Auto Român cu privire la Certificatul de omologare nr. e1*2007/46*1963*00.
În urma analizării documentului a reieșit că omologarea a fost acordată pentru autobuzele Sileo, aceasta nefiind valabilă în cazul troleibuzelor. Din aceste motive oferta turcilor a fost respinsă.
📖 Pagination options